S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

ኣቱም ፍቍራት፡ ከም ኣጋይሽን ከም ስደተኛታ እመኽረኩም ኣለኹ፡ ካብ ምስ ነፍሲ ዚዋጋእ ስጋዊ ትምኒት ርሓቑ። . . . ከም እዙዛት ውሉድምበር፡ ከም ኣብ ዘመን ድንቍርና ኸለኹም ዝገበርኩምዎ ናይ ቀደም ትምኒት ኣይትግበሩ።” 1ጴጥ 211 114

እንሆ ኣብ ዘመነ ጾም ኢና ንርከብ ዘለና እዚ ዕለት ሻድሻይ ሰንበት ናይ ዘመን ክረምትን፡ ቀዳማይ ሰንበት ናይ ጾም ፍልሰታንዩ። ብመሰረት ስርዓት ቅድስቲ ቤተ ክርስትያንና ብኣቈጻጽራ ግእዝ፡ ካብ ነሓሰ 1 ክሳዕ ነሓሰ 15 ዘሎ ቕንያት ጾም ፍልሰታ እንጾመሉ ትውፊት ቤተ ክርስትያንና ኸም ዚገልጾ፡ ነሓሰ 16 ቅድስቲ ድንግል ማርያም ብኣካል ስጋ ናብ ሰማይ ዝፈለሰትሉ (ዝዓረገትሉ) ዕለትዩ። ስለ እዚ ዕለት ቀዳመይቲ ሰንበት ናይ ጾም ፍልሰታያ። ነሓሰ 5 ሰንበት መዓልቲ ምስ ዚውዕል ዚዝመር መዝሙር ቅዱስ ያሬድ ድማ፡ወይብሉ ኵሎሙ ሓዋርያቲ ሆሙዘርእስቱዩ። ብመሰረት መዝሙር ኣብ ዝተሰርዐ ንባብ ቅዱስ ወንጌል፡ ሓንቲ ኻብቶም ሰማዕቲ ጐይታ ዝዀነት ሰበይቲ፡ በቲ ኻብ ኣፉ ዚወጽእ ዝነበረ ዘረባ ጸጋ ኣዝያ ምስ ተገረመት፡ ድምጻ ዓዉ ኣቢላዝጾረትካ ኸርስን ዝጠቦኻየን ኣጥባት ብጽኣንየን በለቶ። እዚ ቓል ድማ እግዚኣብሄር ወልድ ገና፡ ኣብ ማህጸና ኸይሓደረ ኸሎ፡ ብቕዱስ ገብርኤል መልኣኽ ንቕድስቲ ማርያም ተነጊርዋ (ሉቃ 128 .) ኣብ ከርሳ ምስ ሓደረ ድማ እግዚኣብሄር መንፈስ ቅዱስ ብልሳን ቅድስቲ ኤልሳቤጥ ንብጽእናኣ ገሊጽዎን ተኣሚንዎን (ሉቃ 142-45 .) ጐይታና ንዘረባ ናይ ሰበይቲ ምስ ስምዐ ዝሃቦ መልሲ ድማ፡ ምንጪ ብጽእናኣ እንታይ ምዃኑ ዜመልክትዩ።ብጹኣንሲ እቶም ንቓል ኣምላኽ ዚሰምዕዎን ዚሕልውዎን ደኣዮም።እዚ ኣበሃህላኡ ብዛዕባ ኻልኦት ጥራሕ ዘይኰነ፡ ብዓብዩ ብዛዕባኣ ዝተዘረበዩ። ካብ ኵለንተን ሽዑ ዝነበራ ደቀኣንስትዮ ብፍሉይነታ ኽትምረጽ ዝገበራ፡ ካልእ ኣይነበረን። ካብ ኵለን ካብ ዓሌት ዳዊት ዝተወልዳ ደቂንስትዮ፡ ንሳ በይና ጥራሕ ድንግል፡ ምልክዕቲ ወዘተ ስለ ዝዀነት ኣይተመርጸትን። ቅዱስ ገብርኤል፡ኣቲ ምልእቲ ጸጋኢሉ ዝሰመያ፡ ምልኣት ጸጋ ድማ እግዚኣብሄር ነቶም ብምሉእ ልብም ዚፈርህዎ ዚእዘዝዎን ዜኽብሮንምበር፡ ንዝዀነ ኻልእ ኣይህቦምዩ፡ (2ዜና 1515 ኤር 247 ግብ 1123-24) እዚ ቕዱስ ኣርኣያዚ፡ ንኣናውን ዓብይ ተስፋ ዜስንቐናዩ። ንቓል ኣምላኽ እንሰምዕን እንእዘዝን ሰባት እንተ ዄንና ብምልኣት ጸጋኺ ኺባርኸናዩ። ኣብ ምድብቲ መዓልቲ ምጽኣቱ ድማ ብደበና ተላዒልና ምስ ክርስቶስ ናብ ክብሪ ክንፈልስ (ክንዓርግ) ኢና። ንቓል ኣምላኽ ዘይንሰምዕን ዘይንሕልውን ምስንኸውን ግን፡ ካብ ፍልሰት ኣይከነምልጥን ኢና፡ ፍልሰትና ግን ናብ ገሃንም ናብ ቍልቍል ኪኸውን። እዚ ተሰሪዑልና ዘሎ ጾምን፡ እቲ ሰንበት መጸ ዚወሃበናን ኣብ ኣእዛንናን ልብናን ዚፈስስ ዘሎ ቓል ኣምላኽን፡ እቲ ዝጽበየና ዘሎ ዘይተርፍ ፍልሰትና ናብ መንግስቲ ሰማያት፡ ናብ ሕቝፊ ኣምላኽ ገጽና ንኸነቕንዖዩ። ናይ ዕለት ትምህርትና ድማ ካብ ንነፍስ ዚወግእን ናብ ገሃንም ገጹ ዚጐትተና ትምኒት ስጋና ብኸመይ ከም እነምልጥን ብኸመይ ከም ንስዕሮ ዜለብመናን ዚመርሓናዩ።

ንምዃኑ ትምኒት እንታይ ማለትዩ፧ ኵሉ ትምኒት ድዩ ዚወግኣናን ዚዋግኣናን፡ ወይስ ንትምኒትውን ዓይነት ኣለዎዩ፧ ንምንታይዩኸ ትምኒት ክሳዕ ክንዲ ኣገዳሲ ዀይኑ፧ ትምኒት ማለት፡ ባህጊ፡ ድልየት፡ ፍትወት፡ወዘተ ማለትዩ። ዕለታውን ናይ ምሉእ ዕድመናን ተመክሮ ኸም ዜረጋግጸልና፡ ንዅሉ ተግባራትና ዚቕልሶ እቲ ኣብ ውሽጥና ዘሎ ድልየትናን ባህግናንዩ። ዘይደለናዮን ዘይተመነናዮን ነገር ምግባር ኣዝዩ ዝኸብደና ነቲ ኣዚና ዝበሃግናዮን ዝተመነናዮን ንምርካብ ድማ ዘይንበላሓቶ ንዘይንገብሮን ነገር የለን። ትምኒት ኣብ ህይወት ሰብ ዘለዎ ኣገዳስነትምበኣር፡ ኣብ ሓቂ ዚምርኰስ ናይ መንፈስ ህይወትና ጥዕና ኸኣ፡ ብዓይነት ናይ ትምኒትና ዚውስን። ስለ ዓይነት ናይ ትምኒትናን ሓሳባትናን ኣብ ክልተ ዚኽፈል። እቲ ቐዳማይ መንፈሳዊ ኪኸውን ከሎ፡ እቲ ኻልኣይ ከኣ ስጋዊ። ንነፍስና ዚወግኣ ትምኒት ከኣ፡ እቲ ስጋዊ ትምኒት ምዃኑ መሪሕ ጥቕስና ኣመልኪቱና ኣሎ። ስለ ህይወትና፡ ናይ ክልተ ተጻረርቲ ትምኒታት ዓውደ ውግእ ማለትዩ። ሰዓሪ ዀይኑ ዚወጽእ ትምኒት ከኣ፡ እቲ ንሕና ኸነእንግዶን ክንግዝኦን ዝመረጽና ትምኒትዩ። ንስጋዊ ትምኒትና ኽንግዛእ፡ ነቲ መንፈሳዊ ትምኒትና ግና ክንወግእ እንተ መሪጽና፡ ሽዑ ስጋዊ ትምኒትና መጠን ዘይብሉ ሓጢኣት እናፍረየ፡ ስጋ ዝለበሱ ኣጋንንቲ ኽሳዕ እንመስል ብእልቢ ዘይብሉ ሓጢኣት የጋዕዝየናን የሰይጥነናን። ብምርሒትን ረድኤትን ናይ እግዚኣብሄር መንፈስ ቅዱስ፡ ንመንፈሳዊ ትምኒትና ኽንግዛእ እንተ መሪጽና ድማ ፍረ ህይወትና ጽድቅን ቅድስናን ይኸውን፡ ነቲ ብመልክዑን ምስሉን ብምፍጣር ዘኽበረና ልዑል ኣምላኽውን ንመስል። ቅዱስ ወንጌል፡ ነቲ ኣብ መንጎ ኽልቲኡ ትምኒታት ዘሎ ውግእን ውጽኢቱን ብቕዱስ ጳውሎስ ገይሩ ብኸም ዚስዕብ ገሊጹልና ኣሎ። እዚ ኣብ ሮሜ 85-10 ተደጊሙ ዘሎ ሓሳብ ዝብል ቃልትምኒትማለት ምኽንያቱ ትምኒት ሓሳብዩ።

ኣነ ግናብመንፈስ ንበሩ፡ (ከምኡ እንተ ነበርኩም) ትምኒት ስጋ ኣይክትፍጽሙን ኢኹምእብለኩም ኣለኹ። (ምኽንያቱ) ትምኒት ስጋ ምስ (ትምኒት መንፈስ መጻርርቲዩ፡ (ትምኒት) መንፈስ ከኣ ምስ ትምኒት ስጋ መጻርርቲዩ። ስለ ነቲ እትደልይዎ ምእንቲ ኸይትገብሩ፡ ክልቲኦም መጻርርቲዮም።ገላ 516,17 .

ስጋውያን ዘበሉ ነቲ ናይ ስጋዮም ዚሓስቡ፡ መንፈሳውያን ግና ነቲ ናይ መንፈስዮም ዚሓስቡ። ናይ ስጋ ነገር ጥራሕ ምሕሳብ፡ ሞት የምጽእ። ናይ መንፈስ ነገር ምሕሳብ ግና፡ ህይወትን ሰላምን የምጽእ። ምኽንያቱ እቲ ሓሳብ ስጋ ምስ ኣምላኽ ጽልኢ ብምዃኑ፡ ነቲ ሕጊ ኣምላኽ ኣይግዝኦን፡ ኪግዝኦውን ኣይክእልንዩ። እቶም ብስጋ ዝምርሑውን ንኣምላኽ ኬሐግስዎ ኣይክኣሎምንዩ። ንስኻትኩም ግና መንፈስ ኣምላኽ ሓዲሩኩም እንተ ኣልዩስ፡ ብመንፈስምበር ብስጋ ኣይኰንኩምን ዘለኹም። እቲ መንፈስ ክርስቶስ ዘይብሉ ሰብ ግና፡ ንሱ ናቱ (ናይ ክርስቶስ)) ኣይኰነን። ክርስቶስ ኣባኻትክም እንተ ደኣ ሃልዩ ግና፡ በቲ ሓደ ወገን እቲ ስጋኹም ብሰሪ ሓጢኣት ምውትዩ። በቲ ሓደ ወገን ከኣ እዚ እግዚኣብሄር ስለ ዘጽደቐኩም እቲ መንፈስኩም ህያውዩ።ሮሜ 85-10 .

ካብ ሃዋርያዊ መልእኽቲ ኸም ንርድኦምበኣር፡ ንሕና ብስጋን ብመፈስን ዝቘምና  ፍጡራት ኢና። ክልቲኦም ድማ ነናቶም ሓሳብን ድልየትን ዘለዎም ፍጹም መጻርርቲዮም። እቶም ንናይ ስጋኦም ሓሳብን ድልየትን ዚግዝኡ፡ስጋውያንይብሃሉ። እቶም ንናይ መንፈሶም ሓሳብን ድልየትን ዚግዝኡ ኸኣ፡መንፈሳውያንይበሃሉ። እቲ ንፈጣሪኡ ኺመስልን ብጽድቂ ኺነብርን ዝመረጸ ሰብ ብሓጢኣት ዝወደቐ ድኹም ፍጥረት ሰለ ዝዀነ ብዘይ ረድኤት መንፈስ ቅዱስ ነቲ ምርጫኡ ኺገብሮ ኣይክእልንዩ፡ ስለ ዝዀነ ሰብ ናይ ክርስቶስ ክርስትያን ኪኸውን ዚኽእል፡ መንፈስ ክርስቶስ ሓዲርዎ እንተልዩ ጥራሕዩ።ብመንፈስ ንበሩወይብመንፈስ ተመላለሱኺበሃል ከሎ፡ ንስጋኹም ዘይኰነ ንመንፈስኩም ንበሩማለትዩ። ብመንፈስ ክንነብር ወይ ከኣብመንፈስ ኣለኹክንብል እንኽእል፡ መንፈስ ቅዱስ ኣባና ሓዲሩ እንተልዩ ጥራሕዩ። በቲ ኣብ መንፈሱ ዝሓደረ መፈስ ቅዱስ ተሓጊዙን ተመሪሑን ብመንፈስ ዚነብሩ ክርስትያን ንትምኒት ስጋኡ ኣይግዛእንዩ። ስጋኡ ናይ መንፈሱ ግዙእ ስለ ዝዀነ፡ ገዛእ ትምኒቱ ኺገብር ኣይክእልንዩ። ስለ እግዚኣብሄር ብመንፈስ ቅዱስ ገይሩ ባህርይን ጽድቅን ናይ ክርስቶስ ስለ ዘልበሶ፡ እቲ መንፈሱ ህያው እቲ ስጋኡ ግና፡ ብትምኒቱ ተደሪኹ ሓጢኣት ንኸይገብር ተሰቒሉን ሞይቱንዩ። ቅዱስ ጳውሎስ ነዚ ሓሳብ ንምብራህ ከም ዚስዕብ ጽሒፉልናሎ።

ከመይ ሞይትኩም ኢኹም፡ ህይወትኩምውን ምስ ክርስቶስ ኣብ ኣምላኽ ተሰዊራ ኣላ። ስለ ነቲ ስጋዊ ስምዒትኩም (ስጋዊ ትምኒትኩም) ማለት ምንዝርና፡ ርኽሰት፡ ፍትወት ስጋ፡ ክፉእ ትምኒት፡ ነቲ ኣምልኾ ጣኦት ዝዀነ ስስዐ ቅተሉ።ቈሎ 33,5.

እቶም ናይ ክርስቶስ (ዝዀኑ ዀሎም) ከኣ፡ ነቲ ስጋኦም ምስናይ ፍትወቱ ትምኒቱን ሰቒሎምዎዩ። ብመንፈስ (ቅዱስ) ህይወት ዝረኸብና እንተ ደኣ ዄንና፡ ብመንፈስ ንንበር።ገላ 524,25,

“(ድሕሪ ሕጂ) ንሓጢኣት ከይንግዛእ፡ እቲ ሓጥእ (ባህርይና) ምእንቲ ኺጠፍእ፡ እቲ ኣረጊት ሰብነትና ምስኡ (ምስ ክርስቶስ) ከም እተሰቕለ ንፈልጥ ኢና።. . . ከምኡ ድማ ንስኻትኩም ሓጢኣት ከይትገብሩ ኸም ዝሞትኩም፡ ብክርስቶስ ኢየሱስ ግና ንኣምላኽ ህያዋን ከም ዝዀንኩም ንርእስኹም ቍጸሩ።ሮሜ 66,11 .

እምብኣርሲ ኣሕዋተየ፡ ከም ስጋ እንተ ነበርኩም፡ ክትሞቱ ኢኹም፡ ነቲ ግብሪ ስጋ ብመንፈስ እንተ ቐተልኩምዎ ግና፡ ብህይወት ክትነብሩ ኢኹም እሞ፡ ከም ስጋ ኽንነብር፡ ነቲ ስጋስ ሰብ ዕዳኡ ኣይኰንናን። ንስኻትኩምሲ ነቲ ብእኡ ጌርና ኣባ፡ ኣቦ፡ ኢልና እንጽውዓሉ መንፈስ ውልድነት ኢኹም እተቐበልኹም እምበር፡ መንፈስ ባርነት ከም ብሓድሽ ንፍርሃት ኣይተቐበልኩምን፡ ስለዚ እቶም ብመንፈስ ኣምላኽ ዚምርሑ ዘበሉ፡ ንሳቶም ውሉድ ኣምላኽ እዮም።ሮሜ 812-14 .

ካብ ሃዋርያዊ መልእኽቲ ኸም ንርድኦምበኣር፡ናይ ክርስቶስ ክርስትያንየ፡ ምስኡ ተሰቒለ ምስኡ ኸኣ ተንሲአየ፡ዚብል ኵሉ ሰብ፡ ኵሉ ጊዜ ስጋዊ ፍትወቱን ትምኒቱን እናቐተለ ዚነብር። ትምኒት፡ ኣካልነት ስለ ዘይብሉ፡ ከም ንሰብ እንቐትሎ ጌርና ኽንቀትሎ ኣይንኽእልን ኢና።እምብለይ፡ ንትምኒት ስጋይ ኣየእንግድን ኣይግዛእን ኢልና እንተ ኣበናዮ፡ ብህይወት ክሳዕ ዘለና ህላወ ኸም ዘይብሉ ኸም ዝሞተ ጌርና ነመሓድሮ ስለ ዘለና ቐቲልናዮ ኣለና ማለትዩ። ሰብ ዝደለዮን ዝተመነዮን ኪገብርን ኪረክብን እንተ ዘይኪኢሉ ይነብር ኣሎ ህላውነት ኣለዎ ክትብል ኣዝዩ ከም ዜጸግም ብዛዕባ ትምኒት ስጋናውን ልክዕ ከምኡዩ። ብቀንዱ እቲ ኣካላዊ ስጋና ሞይቱ ስለ ዘይተቐብረ እቲ ሎሚ ዝቐተልናዮ ትምኒትና ግና መዓልቲ መጸ ኺፈታተና ዚነብር። ስለ ኸኣ ኣብ ጸጽባሕ መስቀልና ኣልዒልና ክንስቀል ሞት ኢየሱስ ጸዊርና ኽንነብርን ዝተነግረና (ሉቃ 923,24 2ቈረ 410) ስለ ምስ ትምኒት ስጋና ዘሎና ውግእ፡ ናይ ምሉእ ዕድመን ዕለታውን ውግእ ከም ዝዀነ ክንዝንግዖ ኣይግባእንዩ።

ስጋዊ ትምኒትና ኽሳዕ ክንዲ’ዚ ተሃላሊኹ ምስ ነፍስና ዚዋጋኣሉ ዕላማ እንታይ’ዩ፧ ንሕና ምስ ስጋዊ ትምኒትና ብዕቱብ ክንዋግኣሉ ዚግብኣና ዕላማኸ እንታይ’ዩ፧ መሪሕ ጥቕስና ብንጹር መሊስዎ ኣሎ። ዕላማ ጸላኢና ብንጹር እንተ ዘይፈሊጥና፡ ንሕናውን ብምንታይ ምኽንያትን ዕላማን ክንዋግኦ ኸም ዚግብኣና ኽንፈልጥ ኣይንኽእልን ኢና። ነቲ ዕላማ ጽቡቕ ጌርና ኽንርድኦ እንተ ዄንና ኸኣ፡ ንድሕሪት ናብ ዝተፈጠርናሉ ጊዜን ቦታን ክንምለስ የድልየና። ናይ ስጋዊ ትምኒትን መንፈሳዊ ትምኒትን ጕዳይ፡ ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ብኣካለ ስጋ ተገሊጹ እምነት ክርስትና ምስ ኣቘመ ዝጀመረ ኣይኰነን። እቲ ጸገምን ውግእን ኣብ ገነት ጀሚሩ። ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ድማ ነቲ ኣብ ገነት ኤድን ዝተሰዓርናዮ መሪር ስዕረት ናብ ዓወት ኪልውጦ ብስጋ ተገሊጹ በጃና ዝሞተ።

እግዚኣብሄር ኣብ ምድሪ ንዚነብር ኵሉ ህያው ፍጥረት፡ ካብ ሓመድ ምድሪ ዝፈጠሮ (መክ 320) ኵሉ ፍጥረት ካብ ምድሪ ጥራሕ ስለ ዝተፈጥረ፡ ምሉእ ብምሉእ ምድራዊ ፍጥረትዩ። ብስጋን ብነፍስን ጥራሕ ዝቘመ ኣካል ሰብ ግና ካብ ኵሉ ኻልእ ህያው ፍጥረት ብዝተፈልየ መገድን ኣቃውማን ዝተፈጥረ። ሰብነቱ፡ ከም ኵሉ እንስሳ ካብ ሓመድ ምድሪ ተፈጥረ። ከም ኵሉ እንስሳውን እታ ንስጋኡ ህያው እትገብር ነፍሲ ተዋህበቶ። ስለ ኸኣ ህያው ስጋ ዀነ። ዘይ ከም ካልእ እንስሳ ግና፡ እግዚኣብሄር ኡፍ ኢሉ ካብ መንፈሱ ሃቦ። በዚ ኸኣ፡ ህያው ነፍሲ ዀነ፡ እዚ ኣገላልጻ ነቲ ትግባረ ብንጹር ምእንቲ ኽንርድኦ ደኣ እቲ መስርሕ ተዘርዚሩ ተገሊጹምበር፡ ኪፍጸም ከሎ ብሓንሳእ ከም ሓደ ተግባር ከም ዝተፈጸመ ከነስተውዕሎ ይግባእ። በዚ መሰረት ከኣ ካብ ምድሪ ሓመድ ስለ ዝወሰደ፡ ምድራዊ ፍጡር ኰነ። ካብ ኣምላኽ መንፈስ ስለ ዝወሰደ ከኣ ሰማያዊ ፍጡር ኰነ። ካልእ ኵሉ ፍጥረት፡ ምድራዊ ፍጡር ጥራሕ ኪኸውን ከሎ፡ ሰብ ግና ምድረ-ሰማያዊ ፍጡርዩ። ኵሎም ካልኦት ፍጡራት ብስጋን ብነፍስን ጥራሕ ዝቘሙ ፍጡራት ኪዀኑ ኸለው፡ ሰብ ግና ብስጋን ብነፍስን ብመንፈስን ዝቘመ ስሉሳዊ ፍጥረት ኰነ (2ተሰ 323) እቲ ምስ እግዚኣብሄር ዜመሳስለና መልክዕና ድማ፡ እቲ ከም ኣምላኽ ብሰለስተ ኣካላት ዝቘመ ሓደ ሰብ ምዃንናዩ።

ዋላ ካብ ምድርን ካብ ኣምላኽን ዝተኻፈልናን ዝወሰድናዮን ኣካል ደኣ ይሃልወናምበር፡ ንኽልቲኡ ብማዕረ ክንርእዮ ግን ኣይግባእንዩ። ምድሪ ንርእሳ ፍጥረትያ። እቲ ኻብኣ ዝወሰድናዮ ሓመድውን ፍጥረትዩ። ምድሪ ሓላፊትያ፡ ሰብ ከኣ ብስጋ ሓላፊ (መዋቲ)’ዩ። እቲ ኻብ ኣምላኽ ዝተዋህበና ንመንነትና ዝሃንጽ መንፈስ ግን፡ ፍጡር ኣይኰነን። ኣካል ናይ ፈጣሪዩ። ስለ ኸኣ ዘለኣለማዊዩ። ኵሉ ኻልእ ፍጥረት ጊዝያዊ ኪኸውን ከሎ፡ ሰብ ግና ዘለኣለማዊ ፍጥረትዩ። ዋላ ኻብ ምድሪ ዝለበስናዮስ ስጋ መዋቲ እንተ ዀነ እታ ነፍስን፡ እቲ ንነፍሲ ህያው ዝገበራ መንፈስን ግን ዘይሞቱ ዘለኣለማውያን ኣካላትዮም። ብዘይ ዝዀነ ጥርጥር፡ እቲ ዘለኣለማዊ ኻብ ጊዝያዊ ኣዝዩ ዝዓበየን ዝኸበረንዩ። ዘለኣለምነት (ዘይሙማት) እግዚኣብሄር ንሰብ ዝመደበሉ ዝኸበረ ህያብ (መክ 311 ሮሜ 27 2ጢሞ 110) እዚ ሓቂ ንምንታይ ንስጋዊ ትምኒትና ኽንክሕዶ ክንዋግኦን ንመንፈሳዊ ትምኒትና ኸኣ ክንግዝኦን ከነኽብሮን ከም ዚግብኣና ዜረድእዩ። ሰይጣን ንኣዳምን ሄዋንን ኪፍትኖምን ኬውድቖምን ዝተዓጥቀሉ ምኽንያት ከኣ፡ ነዛ ሚዛንዚኣ ምእንቲ ኼዘናብልዩ። ነቲ ዘለኣለማዊ ገዲፍና፡ ነቲ ጊዚያዊ ኸነኽብር፡ ነቲ ኻብ ኣምላኽ ካብቲ ፈጣሪና ዝተኻፈልናዮ ክቡር መንፈስ ገዲፍና ነቲ ካብ ምድሪ ካብ ግእዝቲ ፍጥረት ዝተኻፈልናዮ ሓሙድ ከነኽብር፡ ሚዛን ኣተሓሳስባና ኣካይዳናን ኬመዛብልን ኪግልብጥን ተዓጥቀ። ሰብ ዓሻ ድማ፡ ኣብ ንጥፍኣቱ ዝተጻወደ መፈንጠራ ርኹስ ጸወታ ኺጻወት ብዕሽነት መረጸ። ንመንፈሳዊ ትምኒቱ ረጊጹ፡ ንስጋዊ ትምኒቱ ኬኽብር ዓሸወ። ወርቂ ደርብዩ፡ ጐሓፍ ኣልዓለ።

ክብሪ ንስሙ ይኹን፡ ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ግና፡ ብግብራዊ ኣርኣያኡን ብቤዛዊ መስዋእቱን፡ ነዚ ሰይጣንን ገዛእ- ዕሽነትናን ዘመዛብሎ ሚዛንና ኼተኻኽል፡ ስጋ ዝለበሰ መንፈስ ኰይኑ ተጋህደ። ምኽንያቱ ኣምላኽ መንፈስ (ዮሃ 423,24) ንስጋናን ንስጋዊ ትምኒትና ብኸመይ ከነመሓድሮን ክንመልኮን ከም ንኽእል ንመንፈስናን ነቲ ኻብ መንፈሱ ዝኸፈለና ኣምላኽ ከመይ ጌርና ክንግዝኦ ከነኽብሮን ከም ንኽእል፡ ብግብራዊ ኣካይዳኡ፡ መስተንክር ብዝዀነ ኣገባብ ኣርኣየና። ኣዳምን ሄዋንን ከብዶም ብጹጉብ ምእንቲ ብልዒ ተፈንጦሩ። እቲ ዳሕራይ ኣዳም ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ግና፡ ነርብዓ መዓልቲ ለይትን ገለ ኸይለኸፈ ብጥሙዩ፡ ነቲ ናይ ብልዒ መፈንጠራ ሰዓሮ (ማቴ 41-11) ካብ ንመንፈሱ ንስጋኡ ዜኽብር፡ ነቲ ዘለኣለማዊ መንፈሱ በጃ ናይ ጊዝያዊ ስጋኡ ዚገብር፡ ካብ ነቲ መንፈሱ ዝሃቦ ኣምላኽ፡ ነታ ሓመድ ዝሃበቶ ምድሪ ዜኽብር፡ ንሚዛን መንነቱ ዘበላሸወ ዝንቡዕ ሰብ፡ ነዚ ኣርኣያ ክርስቶስ ኬድንቖ፡ ኪቕበሎ፡ ኪስዕቦ፡ ኪትግብሮ ኣይክእልንዩ።

እቲ ኻብ ኣምላኽ ዝተቐበልናዮ መንፈስ፡ ካብ ኻብ ምድሪ ዝወሰድናዮ ሓመድ ኣዝዩ ስለ ዚዓብይን ዚኸብርን፡ ካብ ምድራዊ መንነትና ንላዕሊ እቲ መንፈሳዊ መንነትና ዝዓበየን ዝኸበረንዩ። ስለ እቲ ኣብ ጥዑይ ኣእምራውን መንፈሳውን ቍመና ዘሎ ሰብ፡ ካብ ነቲ ምድራዊ መንነቱ፡ ነቲ መንፈሳዊ መንነቱ ዜኽብርን ዚመርጽን። ነዚ ተፈጥሮና ሃገርና ኣብ ኣምላክ ዚነበረሉ፡ ኣብ ሰማያትምበር፡ ኣብ ምድራዚኣ ኸም ዘይኰነ፡ ብባህርያዊ መገዲ የረጋግጸልናዩ። እቲ ጊዝያውነት ናይ ስጋና ድማ፡ እዛ ምድሪዚኣ ንኣና ምድሪ ግሽነትናን ስድደትናን ምዃና፡ ብባህርያዊ መገዲ የርእየናሎ። ኣእምሮና ብሓጢኣት ስለ ዝተደፍነ ነዚ ባህርያዊ መልእኽቲ ኽንግንዘቦን ከነስተውዕሎ እንተ ዘይከኣልናኳ፡ እግዚኣብሄር ግና ብቕዱስ ወንጌል ገይሩ፡ ሃገርና ኣብ ሰማያት ምዃና፡ ነዛ ዓለምዚኣ ድማ ኣጋይሽን ስድደተኛታትን ምዃንና ደጋጊሙ ይነግረና ኣሎ (2ቈረ 51-8    ፊል 320,21) መሪሕ ጥቕስናውን ንስጋዊ ትምኒትና ኽንዋግኣሉ ዚግብኣና ምኽንያት፡ ኣጋይሽን ስድደተኛታትን ስለ ዝዀንና ምዃኑ ገሊጹልና ኣሎ። ሰይጣን ንስጋዊ ትምኒትና እናዕፈረ፡ ብዘይካ ዓለምዚኣ ካልእ ዓለም ከም ዘይብልና፡ ብዘይ ምድራዊት ህይወትዚኣ ካልእ ህይወት ከም ዘይብልና ኽንሓስብሞ፡ ምስ ዓለምዚኣ ኽንጠፍእ፡ ምስኡውን ናብ ዘለኣለማዊ ስቓይ ክንኣትው ዕላማ ገይሩ ኺጋደለና ዚነብር።

ኣጋይሽን ስድደተኛታትን ምዃንናስ፡ ንስጋዊ ትምኒትና ተዋጊእና ንኽንስዕሮ ናይ ብሓቂ ብቑዕ ምኽንያት ድዩ፧ ብቑዕ ኰይኑ ይረኣየና ኣይረኣየና፡ ብዘይካ ምኽንያት ዕላማን ኻልእ ፈጺሙ የልቦን። ሰብ ንገዝኡን ንሃገሩን ዝመስል፡ ኣብ ዘይገዛካ ከምቲ ኣብ ገዛኻ እትነብሩ ዀንካ ኣይክኣልንዩ። ንኣና ንክርስትያን ኣብዛ ምድሪዚኣ ክንነብር እተክእለና ዘላ እታ ካብ ሓመዳ ዝለበስናያ ስጋ ጥራሕ እያ። ዘይገዛናን ዘይሃገርናን ስለ ዝዀነት ከኣ ነታ ኻብኣ ዝወሰድናላ ስጋና ሓዲግናላ ክንግደድ ኢና። ናብ ካብ መንፈሱ ዝሃበናን ዘልኣለማውነት ዝዓደለናን ኣምላኽ ኽንከይድ ኢና። እዛ ዓለምዚኣ ንዓና ልክዕ ከም ገዛ ክራይያ። ናትና ንብላ ዓለም ኣይኰነትን ስለ ነዛ ናይ ክራይ ህይወትዚኣ ልዕሊ ነታ ናይ ዘልኣለም ቤትና እንርእየሉን እነኽብረሉን ዋላ ሓንቲ ብቑዕ ምኽንያት የብልናን። ጋሻ ናብ ገዝኡ ስድደተኛ ድማ ናብ ሃገሩ ክምለስ ከም ዝናፍቕ ንሕናውን ከምኡ ነታ ናይ ዘለኣለም ቤትናን ሃገርናን ክንናፍቕ ዝግባእ። ናብኣ ክሳዕ ንምለስ ዘሎ ጊዜ ድማ ነታ ዘለኣለማዊት ሃገርና ዝውክል ናብራ ኢና ክነብር፡ ነዛ ሓዲግናያ ንኸይድ ጓና ዓለም ኣይኰነን።     ሰይጣንን ኣምላኽ ኰነ ስጋን መንፈስን ዚገብርዎ ዅሉ ውግእ፡ ልዕልና ስጋዶ ልዕልና መንፈስ ይዕብልል ንምርግጋጽዩ። ምድሪ ሰማያውያን ፍጡራት ስለ ዝዀንና፡ እቲ ገዛእ ዓለም ዝዀነ ድያብሎስ፡ ብምኽንያት ካብ ዓለምዚኣ ዝወሰድናያ ስጋ፡ናተይዩ፡ ምድራዊ ኢሉ ኼትርፈና ዚጋደል ደረቐኛን ጕሒላንዩ። እግዚኣብሄር ከኣ፡ ሰማያዊ ካብ መንፈሰይ ዝመቐልክዎ ኣካላይ ኢሉ ካብ ኢድ ሰይጣን ኬድሕነና ዚዋጋእ ተበጃዊናዩ። ስጋና፡ ናብ ዘመዱ፡ ናብ ዓለም ኣድልዎ ይገብር፡ መንፈስና ኸኣ ናብ መበቈሉ ናብ ሰማይ ኣድልዎ ይገብር። እቲ ፍርዲ ግና ናይ ብኽልቲኡ፡ ብስጋን ብመንፈስን፡ ዝቑመ ሰብዩ። መሪሕ ጥቕስና ኣሚትዎ ኸም ዘሎ፡ እቲ ኣእምሮኡ ዝጸልመተ፡ ናይ ምድራዊ ህይወት ዘመኑ ዘመን-ድንቍርና ዝዀነ ሰብ፡ ካብ ነቲ ኽቡር መንፈስ ኣምላኽ ነቲ ለቢስዎ ዘሎ ሕሱር ሓመድ ኬኽብር ስለ ዚመርጽ፡ ንፍትወት ናይ ሓመዱ ይግዛእ። እቲ ብረድኤት መንፈስ ቅዱስ መንፈሳዊ ኣዒንቱ ዝበርሀሞ፡ ነቲ ሕሱር ካብ ኽቡር ፈልዩ ኼለልይ ዓቕሚ ዝረኸበ ብልሂ ሰብ ድማ፡ ነቲ ሓመዱ ንሓመድ ዚግበኦ ኽብሪ ጥራይ ሂቡ፡ ነቲ መንፈሱ ግን ብልዑል ክብሪ የኽብሮ፡ ይግዝኦ ድማ። ስለ እቲ ንስጋዊ ትምኒቱ ዚግዛእ ሰብ፡ ኣብ ከቢድ መንፈሳዊ ድንቍርና ዝጠሓለ ሰብ ምዃኑ ፈጺምና ኣይዘንግዕ። ዓለም ሓላፊትያ። እዚ ለቢስናዮ ዘለና መሬታዊ ስጋ ድማ ሓላፊዩ። ነፍሲ ወከፍና ክንዲ ዓለምትጸንሖ ዓመታት ኣብኣ ብህይወት ንነብር እንተ ንኸውንኮ፡ ነቲ ዕሽነትናን ድንቝርናናን ብመጠኑ ምኽኑይን ቅቡልና መምስሎ ነይሩ። እቲ ናትና ስጋዊ ዕድመን ናብራን ግን፡ ይትረፍ ምስ ዘለኣለማዊ ህይወት፡ ዋላ ምስ ዕድመ ናይ ምድሪውን ዝዀነ ምምጥጣን የብሉን። ንሒደት ዓሰርተታት ዓመታት ብስጋዊ ፍትወትናን ትምኒትናን ክንዕንድር ኢልና፡ ንዘለኣለማዊ ህይወትን ክብርን ምድርባይ ድንቍረና ዘይኰነ ድኣ፡ እንታይ ካልእ ድንቍርና ኪኸውንዩ፧ ይትረፍ ንኽብሪ ስጋና ኻብ ክብሪ መንፈስና ኣዕቢና ክንርእዮ እቲ ንስጋን ንመንፈስን ከነወዳድሮ ኢልና ምሕሳብናን ምፍታናንኳ፡ ብኣርኣያ ስላሴ ዝተፈጥረ ሰብ ኪፍጽሞ ዚኽእል ዝኸበደ ዕሽነትዩ። ስይጣን ኸኣ ነዛ ዕሽነትናዚኣ መዝሚዙዩ፡ ናብ ከቢድ ስሕተት ዜውድቕናን ዚዕወተልናን ዘሎ። ሓደ ሰብ፡ ንወርቅን ጐሓፍን ኬወዳድር፡ኣየናይ ኰን ይሕሽኒ፧ኺብል እንተ ረኣናዮ፡ ብዛዕባ ጥዕና ኣእምሮኡ ካብ ምጥርጣር ሓሊፍና፡ ጨርቁ ዘይደርበዮ ዕብዱ ሰብ ምዃኑ ኣይመረጋገጽናንዶ፧ ወርቂውንኮ መሬታዊ ማዕድን ስለ ዝዀነ፡ ንርእሱ ሓላፍን ብላሽንዩ። ናይ ስጋን መንፈስን ፍልልያት ግን፡ ዝዀነ ንጽጽር ክትረኽበሉ ዘይትኽእል ኣዝዩ ዓብይዩ። ስለ ብዋጋ መንፈስና፡ ንስጋዊ ትምኒትና ኸነእንግድን ክንግዛእን ክንመርጽ ከለና፡ ልክዕ ከም ወርቂ ደርብዩ ጐሓፍ ዜልዕል ሰብ፡ ኣብ መንፈሳዊ ዕብዳን ኣብ ግብ ዝበለ መንፈሳዊ ድንቍርናን ጸልማት ከም ዘለና ዜቃልዓና።

ብስጋዊ ትምኒት ብቐሊሉ ኼስንፈናን ኪምልከናን ዚኽእል ዘሎ ግን ብኸመይ’ዩ፧ እቲ ምኽንያት፡ ስጋና ዀነ እቲ ንስጋ ዜድልዮን ዜብህጎ ኵሉ፡ ግዙፍን በቶም ሓሙሽተ ናይ ስምዒት ህዋሳትና ኽንዋስኦ እንኽእልን ምዃንናዩ። ምርኣይ፡ ምስማዕ፡ ምሽታት፡ ምጥዓም፡ ምድህሳስ (ምትንካፍ) እዚ ስጋና ምስ ከባቢኡ ዚዋስኣሎም ናይ ስምዒት ህዋሳትዮም። እቶም በዞም ህዋሳትዚኣቶም ክንዋስኦም እንኽእል ኵነታትን ነገራትን ከኣ፡ ኣብዛ ዓለምዚኣ ብመጠኑ ኰነ ብዓይኖም ኣዝዩኦም ብዙሓትዮም። ብኣታቶም ተኸቢብና ኣብ ማእከሎም ኢና ንነብር። ንኣብነት ምስ ዝሙት ወይ ስስዐ ዝተተሓዘ ስጋዊ ትምኒትና እንተ ወሰድና፡ ኣንጻር ጾታና ዝዀኑ ሰባት ኣብ ከባቢና ማእለያ የብሎምን። ካብኣቶም እንርእዮን እንስምዖን፡ እንሽትቶን እንድህስሶን ብዙሕ ነገር ኣሎ። እቲ ባህርያዊ ፍትወት ከኣ ኣብ ውሽጥና ተደጕሉ ስለ ዘሎ፡ ኣብ ዘየቋርጽ ፈተና ኢና ንነብር። ስለ ነዚ ስጋዊ ትምኒትና ብዘይ ዝዀነ ገደብ ከነእንግዶ እንተ መሪጽና፡ ካብ ዝሙት ከነዕርፍ ፈጺና ኣይንኽእልን ኢና። ናብ ስስዐ ዜጽድፈና ብልዕን መስተን ገንዘብን ጥሪትን ድማ ኣብ ከባቢና ብዙሕዩ። ስለ ብብልዕን መስተን ርእስና ነበላሽው፡ ገንዘብ ጥሪትን ምእንቲ ኽንረክብን ኪበዝሓልናን ከኣ ናብ ሓሶትን፡ ስርቅን፡ ምትላልን፡ ጕቦ ምሃብን ምቕባል ካልእ ብዙሕ ዓይነት ሓጢኣት ንወድቕ። እቲ ናይ መንፈስ ድሌታትና ግን ረቂቕ ስለ ዝዀነ፡ በዚ ናይ ስምዒት ህዋሳትና ብቐሊሉ ኽንዋስኦ ንኽእል ኣይኰነን። ረብሓኡ ድማ መብዛሕትኡ ኣብ ምድሪ ዘይኰነ፡ ኣብ ሰማያዊት ሃገርና ድሕሪ ትንሳኤ ኣብ ዘሎ ዘለኣለማዊ ዘመን ኢና ንረኽቦ። ስለ ናብ ቐረባና ዘሎን ረብሓኡ ብኡንብኡ ቐልጢፍና እነስተማቕረሉ ስጋዊ ትምኒትና ገጽና ኽንዛዝው ንቕሰብ። ናብ ዝርኣይምበር ናብ ዘይርኣይ ከነድህብ ኣይንመርጽን። እቲ ሃዋጺ ድፍኢትን ፈተና ናይ ድያብሎስ ተሓዊስዎ ድማ ፈጺምና ባሮት ስጋዊ ትምኒትና ዄንና ንተርፍ። ነቲ ጊዝያዊ ረብሓምበር ነቲ ዘለኣለማዊ ሳዕቤን ናይ ምርጫና ኸም ዘይንርእይ ገይሩ ንመንፈሳዊ ኣዒንትና ብምድፋን ወርትግ ኪጻወተልና ይነብር፡ ነቲ ኸም ጐሓፍ ሕሱር ዝዀነ ስጋዊ ትምኒትና ስለ ዝመረጽና ድማ፡ እግዚኣብሄር ኣብ መወዳእታ ናብ ገሃነም ይጕሕፈና፡ እምበር ነየናይ ትምኒትና ንግዛእ ኸም ዘለና ርእስና ጽቡቕ ጌርና ንመርምር። ስጋዊ ትምኒት፡ ሰይጣን ንነፍስና ንምውጋእ ዚጥቀመሉ ኣጽዋሩዩ። ኣብ ስጋና ዝተጻወደ ሕሱም መፈንጠራዩ። እናዘናግዐ ዜዘንግዕ ረቂቕ ውዲትዩ። ስለ ኻብ ስጋናን ትምኒታቱን ንላዕሊ ንመንፈስናን ድልየታቱ ነኽብር። ነቲ ጊዝያውን ምድራውን ትምኒትና ቐቲልና፡ ነቲ ዘለኣለማውን ሰማያውን ትምኒትና ነንግስ። ምስ ስጋዊ ትምኒትና ውግእምበር፡ ምሕዝነት ክንገብር ኣየዋጽኣናንዩ። ስጋዊ ትምኒት፡ ነቲ ኽቡር ተፈጥሮናን ጽውዓናን ኣይምጥኖንዩ። ነቲ ላዕሊ ዘሎምበር፡ ነቲ ኣብ ምድሪ ዘሎ ኸይንደልይ፡ ንርእስና ከይነዋርድ ተነጊሩናሞ፡ ነቲ ዜኽብረናን ዚምጥነናን ክቡር ምርጫ ንምረጽ።

ጸጋ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስን ፍቕሪ ኣምላኽን ሕብረት መንፈስ ቅዱስን ምስ ኩላትና ይኹን።

ኦርቶዶክሳዊት ተዋህዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ - መንበረ ጵጵስና ሰሜን ኣሜርካ

11 ነሓሰ 2024 | ነሓሰ 5, 2016 ግዕዝ (መበል 48 ሰንበት: ቊ.፵/48)

ምስባክ

መዝ. ፻፴፬(፻፴፭)፡፮-

በባሕርኒ ወብኵሉ ቀላያት። የዓርግ ደመናተ እምአጽናፈ ምድር። ወገብረ መብረቀ ለጊዜ ዝናም።

ዓዲ፡ መዝ.፸፮(፸፯)፣፲፯-፲፰

ቃለ ወሀቡ ደመናት አሕፃከ ይወፅኡ። ቃለ ነጐድጓድከ በሠረገላት። አስተርአየ መባርቅቲሁ ለዓለም።

ንባባት

ኣንባቢ

ገላ 315-ፍጻመ

ዲያቆን

ጴጥ 25-11

ንፍቅ ዲያቆን

ግብ 151-12

ንፍቅ ካህን

ሉቃ 1127-36

ሰራዒ ካህን

ቅዳሴ ፦ ዘእግዝእትነ መዝሙር፦ ወይብሉ ኵሎሙ ሐዋርያቲሁ

   

 

Diocese



 



 


ካብ ውሽጢ ኤርትራ ዝተረኽበ ንቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ንምቁጽጻር ብመንግስቲ ኤርትራ ክካየድ ዝጸንሐን ዘሎን ሽርሒ ዘቃልዕ ቪድዮ 



Support Tewahdo TV

Gofundme


Support Diocese

PayPal


ድኳን መጻሕፍቲ/Book Store


ጋዜጣ ፍኖተ ብርሃን፡ ልሣን

 ቤተ ክርስቲያን ተዋሕዶ


ስብከተ ወንጌል


ራድዮ ቃለ ኣዋዲ


መጻሕፍቲ - Books 


ጾምን በዓላትን


Diocese Churches

 

Radio Tewahdo

 Video - Youtube

TV Tewahdo

A Message from H.G. bishop Mekarios

መጸናንዒ ቃል ብብጹእ ኣቡነ መቃርዮስ

ኦርቶዶክሳዊት ቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ብኸመይ

</div