S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

ዝኸም ልበይ ረኸብኩ (መበል 18 ሰንበት: ቊ.፲፰ /18, 2024 ፈ | 2017 ግዕዝ

“(ንሳኦል ካብ ስልጣኑ) ምስ ሰዓሮ ድማ፡ ንጉስ ኪኸውን ንዳዊት ኣተንስኣሎም፡ዳዊት ወዲ እሴይ ኵሉ ፍቓደይ ዚገብር ሰብኣይ ዝኸም ልበይ ረኸብኩኢሉ ኸኣ መስከረሉ። . . . ዳዊት ብዘመኑ ንፍቓድ ኣምላኽ ምስ ኣገልገለ ዓረፈ፡ . . . ግብ 1322,36

እንሆ ዕለት ሳልሳይ ሰንበት ናይ ዘመነ ኣስተርእዮዩ። ነዚ ዕለት ብቕዱስ ያሬድ ዝተደርሰ መዝሙር ሰንበት ከኣእሙነ ኮነ ልደቱዘርእስቱዩ። እዚ መዝሙር ናይ መድሓኒና ክርስቶስ ልደት ክዉን ከም ዝዀነ (ከም ዝተፈጸመ) እቲ ብመላእኽቲ ዝተመስገነ ክርስቶስ ካብ ሰማያት ከም ዝወረደ ካብ ማርያም ከም ዝተወልደ፡ ኣብ ቤተልሄም ተወሊዱ ኣብ ናዝሬት ከም ዝዓበየ ብግህዶ ከም ዝተራእየ፡ ንሱ ኣኽሊል ሰማእታት፡ መድሓኒ ነገስታት፡ ጓሳ ኣህዛብ ከም ዝዀነ፡ ንመድሓኒና ክርስቶስ ልደቱ ኽዉን፡ ምምጽኡ ድማ ብርሃን ከም ዝዀነ ዚገልጽዩ። ነዚ ዕለት ዝተሰርዐ ናይ ሉቃ 241-52 ንባብ ቅዱስ ወንጌል ድማ፡ ብዛዕባ ኣብ መበል 12 ዓመት ዕድሚኡ ምስ ስድራ ቤቱ ናብ ኢየሩሳሌም ዝኸደሉን ዅሉ ሽዑ ዝተኸሰተ ፍጻመታትን ዚትርኽ ክፍሊዩ። እዚ ታሪኽ ናይ ቅድመ ጥምቀት ፍጻመ እንተ ዀነ፡ መንነቱ ዘግሃደሉ ኣገዳሲ ፍጻመ ስለ ዝዀነ ኺጥቀስ ዚግብኦዩ። ወዲ ዓሰርተው ክልተ ዓመት ቈልዓ ዀይኑ፡ ከም መዛኑኡ ኺጻወት ዘይኰነ፡ ኣብ ማእከል ሊቃውንቲ ዀይኑ ኪሰምዕን ኪሓትትን መረጸ። እቶም ዝሰምዕዎ ዅላቶም፡ በቲ ዝተዓዘብዎ ምስትውዓሉን በቲ ዝሰምዕዎ መልሱን ኣዝዮም ተገረሙ። በዛ ተግባርዚኣ፡ ነቶም ዝተዓዘብዎ ዅላቶም፡ ተራ ቘልዓ ዘይምዃኑ፡ ከም ዚረኣዮም ገይሩዩ። ከይተዀልፈ ምስኣቶም ዝርርቡ እንተ ዚቕጽል ነይሩ፡ እቶም ሰማዕቱ ብዛዕባኡ ናብ ዝሓሸ መደምደምታ ኺበጽሑ ምኸኣሉ ነይሮም። እቲ ብዛዕባ ቅዱሳት ጽሑፋት ዝነበሮ ፍልጠት፡ ነዚኣቶም ጥራሕ ዘይኰነስ ንኻልኦት ብዙሓትውን የስተንክር ከም ዝነበረ፡ ቅዱስ ወንጌል መስኪሩልና ኣሎ። ሓደ እዋን ኣብ ቤት መቕደስ እናመሃረ ኸሎ፡ እቶም ብትምህርቱ ዝተገረሙ ሰባት፡እዝስ ከይተማህረ ኸመይ ገይሩ ጽሑፋት ይፈልጥ፧እናበሉ ኣስተንከሩ (ዮሃ 715) ናብ ከባቢ ዓዱ (ናብ ናዝሬት) መጺኡ ብዙሕ ተኣምራት ምስ ገበረን ብዙሕ ምስ መሃረን፡ እቶም ሰማዕቱ ኣዝዮም ተገረሙ፡ እቲ ምግራሞም ድማ ብኸም ዚስዕብ ተገሊጹሎ።

ነዚ ጥበብዚ፡ ነዚ ሓይሊዚኸ ካበይ ረኸቦ፧ እዝስ ወዲ ጸራቢ (ዮሴፍዶ) ኣይኰነን። . . . እዚ ዅሉ ደኣ ኻበይ ተዋህቦኢሎም ክሳዕ ዚግረሙ፡ ኣብ ቤት ጸሎቶም መሃሮም።ማቴ 1354-56

ነዚ ሕቶ ብናይ ንዕቀት ስምዒትምበር ብቕንዕና ስለ ዘይሓተትዎ፡ ናብ ቅኑዕ መደምደምታ ኼብጽሖም ኣይከኣለን። ብቕኑዕ ሕልና ዘልዓልዎ ሕቶ እንተ ዚኸውን ግን፡ ናብ ምሉእ ብርሃን ዜብጽሕ ኣገዳሲ ሕቶዩ። ካብ ናይ ዕለት ንባብ ቅዱስ ወንጌልን፡ ካብ ዝተጠቕሰ ክፍልታት ወንጌልን ከምንርድኦምበር፡ ፍልጠቱ ዀነ ኣስተምህሮኡ፡ ብዛዕባኡ ንጹር ኣስተርእዮ (ምግላጽ) ከም ዚህቡ ኸነስተውዕል ንኽእል ኢና።

ሰባት ኪዛረብዎ ኸለው ዚህቦ ዝነበረ መልሲውን ብዛዕባ መንነቱ ንጹር ኣስተርእዮ ይህብ ከም ዝነበረ፡ ንባብና ገሊጹልና ኣሎ። ናይ ኢየሩሳሌም ንግደቶም ወዲኦም ኪምለሱ ኸለዉ፡ ጐይታና ምስቶም ሊቃውንቲ ስለ ዝተረፈ፡ ተመሊሶም ንኺረኽብዎ፡ ኣስታት ሰለስተ መዓልቲ ወሰደሎም። ከም ወላዲት መጠን፡ስለምንታይ ከም ገበርካና፧ እናጐሃና ንደልየካ ኔርናምስ በለቶ ዝሃቦ፦

ንምንታይትደልዩኒ፧ ኣብ ናይ ኣቦይ ዘበለ ክኸውን ከም ዚግብኣኒዶ ኣይትፈልጡን ኢኹም፧” ዚብል መልሲ፡ ብዛዕባ ቅድስቲ ወላዲቱን ቅዱስ ዮሴፍን ኣጸቢቖም ዚፈልጥዎ መለኮታዊ መንነቱ ኣስተርእዮ ንምሃብ ዘልዓሎ ሕቶዩ። ነቲ ምስጢር ኣጸቢቖም ዚፈልጥዎ ኽነሶምኳ፡ ነቲ ዘረባኡ ኸም ዘየስተውዓልዎ ቅዱስ ሉቃስ ወንጌላዊ ጠቒሱ ኣሎ። እዚ ናይ ዕለትዚ መዝሙር ቅዱስ ያሬድ፡ወአስተርአየ ገሃደኸም ዝበለ፡ ብመልሱ፡ ብትምህርቱ፡ ብተኣምራቱ ዀነ ብኻልእ ኵሉ ግብሩ፡ ነቲ ብስጋ ዝተኸወለ መለኮትነቱ የስተርእይን የግህድን ነበረ። እቲ ናይ ዕለት ምስባኽውን፡እግዚኣብሄር እግዚእ አስተርአየ ለነዚብል ምስ ትምህርትናን ዘመንናን ዚሰማማዕ ትሕዝቶ ዘለዎዩ። ናይ ዕለት ኣርእስትናን መሪሕ ጥቕስናን ካብ ቅዱስ ጳውሎስ ዝሃቦ ትምህርቲ ናይ ግብሪ ሃዋርያት ንባብና ዝተወስደዩ።

እግዚኣብሄር ንንጉስ ዳዊትከም ልበይኢሉ ዝመስከረሉ ንምንታይዩ፧ ድኹም ስጋ-ለበሰ ፍጥረት፡ ከም ልቢ ኣምላኽ ክሳዕ ምዃን ኪዓብይ ይኽእል ድዩ፧ ብዘይ ዝዀነ ጥርጥር፡ ዝዀነ ይኹን ሰብ ኪበጽሖ ዚኽእል ንቡር ደረጃዩ። ምኽንያቱ ሰብ ገና ኺፍጠር ከሎ፡ ነዚ ዝዓይነቱ ከም ልቢ ኣምላኽ ናይ ምዃን ልዑል ደረጃ ተዓዲልዎ ዝተፈጥረዩ። ናይ ኣበሃህላ ሓቅነት ድማ ኣብቲ፦

ኣምላኽ ከኣ፡ብመልክዕና ኸም ምስልና ሰብ ንግበር . . . ‘ በለ። ኣምላኽ ድማ፡ ብመልክዑ ሰብ ፈጠረ፡ ብመልክዕ ኣምላኽ ፈጠሮ። ተባዕታይን ኣንስታይን ገይሩ ፈጠሮም። ኣምላኽ ከኣ ባረኾም።” ዚብል ቃል ተጋሂዱን ተረጋጊጹን ኣሎ (ዘፍ 126-28) ኣምላኽ ብባህርዩ ረቂቕ መንፈስ፡ ንሕና ግን፡ ብተፈጥሮና ግዙፍ ስጋ ስለ ዝዀንና፡ ምምስሳልና ብኣካላዊ መልክዕን ቍመናን ኪኸውን ከም ዘይክእል፡ መግለጺ ዘየድልዮ ርዱእ ሓቂዩ። እቲ ብምስልን መልክዕን ምምስሳልናምበኣር፡ መንፈሳዊ ናይ ባህርይ ምምስሳልዩ። እዚ ምምስሳል ተፈጥራዊ ትዕድልትና ስለ ዝዀነ፡ ዝዀነ ዓይነት ትእዛዝን መምርሕን ከየድለየና፡ ካብ ኣምላኽ እንፍለየሉ ዝዀነ ይኹን ባህርይን ግብርን ዘይብልና ኽንከውን ዚግባእ። ብምስልን መልክዕን ናይ ኣምላኽ ንዝተፈጥረ ሰብ፡ ንኣምላኽ ምምሳል፡ ኣምላኽ ዚደልዮ ምፍላጥ፡ ኣምላኽ ዝኣዘዞ ምግባር ኬጽልኦ ኪኸብዶ ኣይክእልን፡ ኣይግባእን ከኣዩ። ብኣንጻሩ ነቲ ኣምላኽ ዚጸልኦ ምፍታው፡ ኣምላኽ ዝኸልከሎ ምግባር ኣዝዩ ኪኸብዶ ዚግባእ። ይትረፍ ባዕሉ ፈትዩን መሪጹን ኪገብሮ፡ግበሮእናበለ ብምፍርራህን ብመከራን ስቓይን ብምስግዳድን ኪስሕቶ ንዚፍትን ኪእዘዞ ኣይግባእንዩ። ምኽንያቱ ብመልክዕን ምስልን ናይ ኣምላኽ ንዝተፈጥረ ክቡር ሰብ፡ መልክዕን ምስልን ናይ ኣጋንንቲ ምልባስ፡ ካብ ሞትን ስቓይን ናይ ስጋ ዝኸፍአ ውርደትዩ። ከምኡ ስለ ዝዀነ ኸኣ፡ እግዚኣብሄር ነቶም ንናቱ መልክዕን ምስልን ንዒቖም፡ ፍቓዱ ብምግሃስ ነጋንንቲ ኺመስሉ ዝመረጹ ሰባት ካብ ገጹ ኣርሒቑ ናብ ስፍራ ዲያብሎስን ኣጋንንቱን፡ ናብ ገሃነም ይድርብዮም። ፍቓድ ኣምላኽ ከይትገብር፡ ከም ልቢ ኣምላኽ ከይትኸውን ምምራጽ ማለት፡ ዝሓሸ ገዲፍካ ነቲ ዝገደደ፡ ዝቐለለ ገዲፍካ ነቲ ዝኸበደ ምምራጽ ዝዓይነቱ ናይ ዕሽነትን ድንቍርናን ምርጫዩ።

ቅዱስ ዳዊት ድማ፡ ነዚከም ልቢ ኣምላኽ ምዃንኪዕወተሉ ዝኸኣለ፡ ካባና ዝተፈልየ ፍሉይ ፍጥረት ስለ ዝዀነ ኣይኰነን። መልክዑ ዘለለየ፡ ትዕድልቱ ዝፈለጠ፡ ምርጫኡ ዘጸበቐ ሰብ ስለ ዝዀነ ጥራሕ ኺዕወት ዝኸኣለ። እዚ ምስትውዓል ንዅላትና ብማዕረ ዝተዓደለ ህያብዩ። ኣብ ዘለናዮ ምዕቡል ዘመን፡ ነቲ ተፈጥራዊ መልክዕካ እንተ ዘይተቐቢልካዮን እንተ ዘይፈቲኻዮን፡ መልክዕካ ለዊጥካ ካልእ ሰብ ናይ ምምሳል ተኽእሎታት (ዕድላት) ተኸሲቱ ኣሎ። ዘይናትካ ኣርቲፊሻል ጸጕሪ፡ ዝተፈላለዩ ዓይነት መድሃኒታትን ሕብርታትን ምጥቃም፡ ካብኡ ሓሊፉውን ከከም ዓቕሚ ገንዘብካ ብመጥባሕቲ (Plastic surgery) ካልእ መልክዕን ቅርጽን ናይ ምውናን ዝምባለታት ይገንን ኣሎ። እዚ ኣብ መንፈሳዊ ዓለም ንኣምላኽ ክትመስል ናይ ዘይምድላይ ዝንባለ ድማ፡ ልክዕ ከም ዝጠቐስናዮ መልክዕካን ቍመናኻን ናይ ምቕያር ፈተነዩ። ንኣምላኽ ምምሳል ኣጽሊኡናስ፡ ብሓገዝ ርኹሳት መናፍስቲ፡ ንድያብሎስ ናይ ምምሳል እኩይ ፈተነዩ። ነቲ ኻብ ኣምላኽ ዝተዋህበና ባህርያዊ ትዕድልቲ ግን፡ ቅዱስ ጳውሎስ ብኸም ዚስዕብ ገሊጹልና ኣሎ።

እቶም ሕጊ ሙሴ ዘይብሎም ኣህዛብ፡ ነቲ ኣብ ሕጊ (ሙሴ) ዘሎ (ትእዛዛት) ብባህርዮም ተደሪኾም ካብ ዚገብርዎስ፡ ንሳቶም ሕጊ ሙሴ እንተ ዘይብሎም ንርእሶም ሕጊዮም። በዚ ኸኣ ንሳቶም ሕልናኦም እናመስከረሎም፡ ሓሳቦምውን ሓንሳእ እናወቐሶም ሓንሳእውን እናደገፎም ንሓድሕዱ እናተኻሰሰ ወይስ እናተኸላኸለ) እቲ ግብሪ ሕጊ ኣብ ልቦም ጽሑፍ ምዃኑ የርእዩ ኣለው።ሮሜ 214,15 .

እዚ ቓል ሕጊ ኣምላኽ ኣብ ልብና ኣብ ሕልናና ጽሑፍ ምዃኑ ዜረጋግጸልና ዘሎ። እዚ ኸኣ ገና ኽንፍጠር ወይ ክንውለድ ከለና ኣትሒዙ ዝተጻሕፈዩ። ነዚ ሕልናና ምስማዕ ምስ ኣበናዮዩ፡ እግዚኣብሄር ነቲ ሕጊ ጽሒፉ ብኢድ ሙሴ ገይሩ ዝሃበና። እቲ ምስ ኣምላኽ ዜመሳስለና መልክዕና ድማ፡ እቲ ሕጊ ኣምላኽ ዘለዎ ሕልናናዩ። እቲ ኣምላኽ ዚደልዮን ዚጸልኦን፡ ኣብ ባህርይና ዝሰረጸ ናይ ገዛእ ርእስና ባህርይውንዩ። ብኻልእ ኣዘራርባ፡ ክንፍጠር ከለና ኣትሒዝና፡ ፍቓድ ኣምላኽ ጥራሕ ንምግባር፡ ባህርይ ኣምላኽ ጥራሕ ንምንጽብራቕ ኢና ዝተፈጠርና። ንሕና ደቂ ሰባት ብሓጢኣት ምስ ዲያብሎስ ምስ ተዳቐልና ግን፡ ንፍቓድ ኣምላኽ ነውርና፡ ንፍቓድ ስጋናን ንፍቓድ ሰይጣንን ምግልጋል ግን ክብረትናን ንቡርናን ጌርናዮ ንርከብ። ከም ቅዱስ ዳዊትን ንእኡ ዚመስል ኻልኦት ቅዱሳን ግን፡ ነቲ መበቈላውን (Original) ባህርያውን ትዕድልቶም ስለ ዝዓቀብዎ፡ ኣምላኽዝኸም ልበይኢሉ ኽሳዕ ዜኽብሮም፡ ንፍቓድ ርእሶም መስዋእቲ ብምግባር፡ ንፍቓድ ኣምላኽ ተገዝኡን ኣገልገሉን።

ንፍቓድ ኣምላኽ ከይንቕበሎን ከይንገብሮን እቲ ውሽጥናእምቢኢሉ ዚኣብየና ደኣ ንምንታይዩ፧ እንታይ፡ዩ ዚዕንቅፈና ዘሎ፧ ተፈጥራውን ባህርያውን ዝዀነ ሒዝናዮ ዝተወለድናን ዕንቅፋት የብልናን። ኣብ ገነት ኤደን ግን ነቶም ቀዳሞት ወለድና፡ ንኣዳምን ሄዋንን፡ ሓደ ፈተናን መኻልፍን ኣጋጢምዎም ነበረ። ሳጥናኤል ዝተባህለ መልኣኽ፡ ሓደ ኻብቶም ንዝፋን ኣምላኽ ዜጽልሉ ኪሩቤል ዝነበረ። እንተ ዀነ ብመልክዑን ብጥበቡን ብሓይሉን ካብቶም ካልኦት መላእኽቲ ኸም ዚበልጽ ምስ ረኣየ፡ ልቡ እምብዛ ተዓበየሞ፡ኣነ ኣምላኽየ፡ ኣብ ዝፋን ኣምላኽ ድማ ተቐሚጠ ኣለኹኢሉ ብትዕቢት ተዛረበ፡ ኣብ ልዕሊ ኣምላኽ ድማ ዓለወ፡ ኣምላኽ ድማ ንእኡን ነቶም ዝሰዓብዎ መላእኽትን፡ ካብ መንግስቱ ኣውጺኡ ከም ርኹሳት ደርበዮም (ህዝ 282,12-18 ኢሳ 1412-15) ስለ ድማ እቲ ናይ ማዕርግ ስሙ ተለዊጡ፡ሰይጣን፡ ድያብሎስ፡ ኣባዶን፡ ኣፋልዮንኰነ፡ መላእኽቱ ድማኣጋንንቲ ተባህሉ (ራእ 911 127-9 201,2) እዚ ሰይጣንዚ፡ ከም ንሱ ኣብ ቕድስቲ ቦታ፡ ኣብ ሰማያዊት ቅድስተ ቅዱሳን ኰይኑ ዝዓለወን ዝሓጥአን፡ ነቲ ብመልክዕን ምስልን ናይ ኣምላኽ ዝተፈጥረ ሰብ ኣብ ቅድስቲ ቦታ፡ ኣብ ገነት ኣምላኽ ከሎ ኬስሕቶሞ፡ ካብ ገነት ኬስጕጎን ኬደርብዮን ተላዕለ። እዛ መሳቲት ጥበቡዚኣ ድማ፡ ልክዕ ናቱ ኣተሓሳስባ ናብ ሰብ ከምትሰርጽ ምግባር ኰነ። ንፍቓድ ኣምላኽ ብምግሃስ፡ ንሕጊ ኣምላኽ ብምጥሓስ፡ ንርእሶም ኣማልኽቲ ኪዀኑ ከም ዚኽእሉ ኣእመኖም። ንሳቶም ድማ፡ሕጊ ኣምላኽ፡ ፍቓድ ኣምላኽ ኣፍሪስካ ኣምላኽ ኪኽወን ዚከኣል እንተ ዚኸውን፡ ንምንታይ ፈታኒኦም ሕጊ ኣምላኽ ስለ ዘፍረስ ኣምላኽ ዘይኰነ፧ዚብል ሕቶ ኺሓትቱን ነቲ እኩይ መፈንጠራኡ ኼፍሽልዎን ምተገብኦምን ምኸኣሉን ነይሮም። ንሳቶም ግን ብዕሽነቶም ነቲ ፍሽለቱ ዝተረጋገጸ ሰይጣናዊ ሜላ ኺፍትንዎ መረጹ። ምስ ፈተንዎ ድማ ኵሉ ሳዕቤናት ናይ ዕልወቶም ኣብ ህይወቶም ተጋህደ፡ ካብ ገነት ተሰጕጎም ድማ ናብ ብሰሮም ዝተረግመት ምድሪ ጸበባ ኣተው።

በዚ ፈተናኡ ሰይጣን ነቲ ብኣምላኽ ዝተዓደለና ናይ ነጻ ምርጫን ነጻ ፍቓድን ክቡር ትዕድልቲ መዝሚዝዎ። እግዚኣብሄር ነዚ ናይ ነጻ ምርጫን ፍቓድን ስልጣን ንሰብ ዝሃበሉ ዕላማ ኣዝዩ ሰናይዩ። ካብ ልኡላዊ ባህርዩ ዝመቐለና፡ ነቲ ፍቓዱ ተገዲድና ዘይኰነስ ፈቲና ኽንግዝኦሞ፡ ብእኡ ድማ ኣዝዩ ብሉጽ ክብሪ ኽንረኽበሉ ኢሉዩ። ካብ ባህርዩ እንተ ዘይመቕለና፡ ልክዕ ከም ኣድገ በቕሊ፡ ከም ጤለ በጊዕ፡ ከም ዝዀነ ኻልእ በሃም እንስሳ ዄንና ምተረፍና ኔርና። እንስሳ፡ ካብ ኣምላኽ፡ ዝዀነ ዓይነት ባህርይ ስለ ዘይተመቕሉ፡ ፍርዲ የብሎምን፡ ዓስቢ ኸኣ የብሎምን። ናይ እንስሳ ተፈጥሮ ብደረጃኡ ኻብ ናይ ሰብ ኣዝዩ ትሑትዩ። እንስሳ ብደመ ነፍሲ ብባህረት  (By Instinct)’ዮም ዚምርሑ (ይሁ 10,19 . 2ጴጥ 212 . + . + NIV) ሰብ ግና ኣእምሮን ሕልናን ዝተዓደሎ፡ ኣመዛዚኑ ዚሓስብ ፍጥረትዩ። ስለ ነቲ ኣምላኽ ዝሃቦ ናይ ነጻ ምርጫን ነጻ ፍቓድን ትዕድልቲ ኼመሓድረሉ ዚኽእል ዓቕሚ ኣለዎ። ፈትዩ ብምእዛዝ ነዚ ናይ ነጻ ምርጫን ፍቓድን ስልጣኑን ንኽብሪ ኣምላኽ ኪጥቀመሉ፡ ወይውን ንፍቓድ ስጋኡን ንፍቓድ ሰይጣንን ንምግልጋል ኪጥቀመሉ ይኽእልዩ። እግዚኣብሄር ንሰብ እዚ ኽብሪ ዝሃበሉ ዕላማ፡ ንኺፍትኖን ንኼፈንጥሮን ኢሉ ኣይኰነን። እግዚኣብሄር ንሰብ ይምክሮ (Test Trial)’ምበር፡ ኣይፍትኖን (Tempt) እግዚኣብሄር ዓመጻ ዘይብሉ ሰናይን ፍትሓውን ኣምላኽ ምዃኑ ኣይንዘንግዕ (ያእ 113,14 መዝ 1061 1071) ነቲ እግዚኣብሄር ለኪዑን መጢኑን ዝሃቦ ልኡላዊ ስልጣን፡ ነቲ ዝዓበየ ናይ እግዚኣብሄር ልኡላዊ ስልታን እንተ ኣግዝኦ፡ ማለት ፍቓድ ርእሱ ገዲፉ ንፍቓድ ኣምላኽ እንተ ኣገልገለ፡ ዝተዳለወሉ ዓብይን ዘለኣለማውን ክብሪ ኣሎ። ብኣንጻሩ ንፍቓድ ርእሱ ኼገልግል መሪጹ ንፍቓድ ኣምላኽ እንተ ረገጾን እንተ ገሃሶን ድማ፡ ዝተዳለወሉ መሪርብ ዘለኣለማውን ፍዳ ኣሎ። ሰብ ሕማቕን ኣዕናውን ምርጫ ዚመርጽ፡ ብድርኺት ሰይጣን ምስ ዚምራሕዩ። ጥዑይን ሃናጽን ምርጫ ዚመርጽ ድማ፡ ብድርኺት መንፈስ ቅዱስ ምስ ዚምራሕዩ። ስለ ንፍቓድ ኣምላኽ ምእዛዝ ዚኸብደና ዘሎ፡ ነቲ እግዚኣብሄር ዝሃበና ናይ ምምራጽን ፍቓደኛ ናይ ምዃንን ሰይጣን፡ ነቲ ቕዱስ መንፈስ ገዲፍና፡ ነቲ ርኹስ መንፈስ ንድያብልሶ ነግዝኦ ስለ ዘለናዩ። እቲ ብመንፈስ ቅዱስ ዚምራሕ፡ ነቲ ፍቓድ ኣምላኽ ብመንጽር ናቱ ስጋዊ ረብሓ ኣይርእዮንዩ። ብዅለንተናኡ፡ ማለት ብስጋ ዀነ ብመንፈስ፡ በቲ ዝተዋህቦ ልኡላዊ ናይ ምርጫ ስልጣን ንኣምላኽ ጥራሕ ኬገልግል ከም ዚግብኦ ፈትዩ ኣሚኑሉን ተቐቢልዎን ተወፍዩሉን ስለ ዝዀነ፡ ዋላ ብሰይፊ ኺምተር፡ ብኣራዊት ኪብላዕ ኰነ ብሓዊ ኺሓርር ዚገብሮ ፈተና የጋጥሞ፡ ካብ ንፍቓድ ኣምላኽ ምግልጋል ኬነቓንቖ ዚኽእል የለን። በቲ ንረብሓኡ ዝተዋህቦ ሓለፋ ንኣምላኽ ኬዋርድ ንርእሱ ድማ ኼጥፍእ ዝዓሸወ ሰብ ግና፡ ንዘጋጠሞ ዅሉ ዅነታት ፍቓድ ኣምላኽ ንምግሃስ ጥራይ ዚጥቀመሉ። እግዚኣብሄር ግና ብውህበቱ ዘይጠዓስ እሙን ኣምላኽ ስለ ዝዀነ፡ ረብሓን ሳዕቤንን ናይ ምርጫ ደኣ የፍልጠናምበር፡ ኣየሕድገናን (ሮሜ 1128,29)

ርኣይ፡ ሎሚ ህይወትን ጽቡቕን፡ ሞትን ክፉእን ኣብ ቅድሜኻ ኣንቢረልካ ኣለኹ። . . . ህይወትን ሞትን፡ በረኸትን መርገምን ኣብ ቅድሜኻ ኣንቢረልካ ኸም ዘለኹ፡ ኣባኻ ንምስክር ሎሚ ሰማይን ምድርን ጸዊዐ ኣለኹ። እምበኣርሲ ንስኻን ዘርእኻን ብህይወት ምእንቲ ኽትነብር፡ ህይወት ሕረይ።ዘዳ 3015,19

ነፍሲ ወከፍ ትእዛዝ ኣምላኽ ፍቓድ ኣምላኽን፡ ብኸም ጥቕሲ ዘይተጻሕፈልና ኪኸውን ይኽእልዩ። ዋላ ብዝተፈልየ ኣቀራርባ ደኣ ይቕረበልናምበር፡ ናይ ነፍሲ ወከፍ ናይ መወዳእታ መልእኽቲ ግን እዛ ኣቀራርባ ናይ ዘዳ 3015,19’ያ። ኣብ መጽሓፍ ቅዱስ፡ርኣይ፡ ሎሚ ስርቅን ልግስን ኣብ ቅድሜኻ ኣንቢረልካ ኣለኹ።ዚብል ጥቕሲ የለን። እቲ ብዛዕባ ስርቂ ዀነ ብዛዕባ ልግሲ ዝተዋህበ ዅሉ ትእዛዛት ግን፡ ናይ መወዳእታ መልእኽቱን ቅርጹን ከም ዝበልናዮ ዚብልዩ። እዚ ትእዛዝ ኸኣ ነቲ ናይ ነጻ ምርጫን ነጻ ፍቓድን ስልጣን ንዝተዋህቦ፡ ንሰብ፡ ጥራሕ ዚቐርብዩ። እግዚኣብሄርዝኸም ልበይኪብለና ንደልይ እንተ ዄንና፡ ነዚ ኣምላኽ ንረብሓና ኢሉ ዝሃበና ስልጣን፡ ንኽብሪ ኣምላኽን ንረብሓናን እነውዕሎ ብልህታት ክንከውን ይግብኣና።

ፍቓድ ርእስና ገዲፍና ንፍቓድ ኣምላኽ ክንግዛእ ዜኽእለና ምስጢር እንታይዩ፧ ኣሰሩ ምእንቲ ኽንስዕብ ዝተዋህበና ግብራዊ ኣብነትከ ኣሎዶ፧ ብርግጽ ኣሎ፡ ምህላው ጥራሕ ዘይኰነ ብቝጽሪውን ኣዝዩ ብዙሕዩ። ናይ ክልቲኡ፡ ማለት ናይ ጽቡቕን ናይ ሕማቕን ኣብነት ኣዝዩ ብዙሕዩ። ናይ ህይወት ተልእኾና፡ ከም ልቢ ኣምላኽ ምዃንያ። ብኻልእ ኣዘራርባ ነቲ ዝተዋህበና መልክዕን ምስልን ናይ ኣምላኽ ዓቂብካ ምንባርዩ። ናይ ሰይጣን ገድልን ቃልስን ድማ፡ ነዛ ተልእኾናዚኣ ክንንዕቃን ክንድርብያን ምግባርዩ። ምስልና ዓቂብና፡ ንኣምላኽ መሲልና፡ ከም ልቢ ኣምላኽ ኴንና ኽንነብር እተኽእለና ጥበብና ድማ፡ ኣብ ኵሉ ዅኘታትን ኵሉ ጊዜን ፍቓድ ኣምላኽ ጥራሕ ምግባርዩ። ሓዳርና፡ ሕልምና፡ ባህግና፡ ኰታ ኵሉ ነገርናፍቓድ ኣምላኽ ምግባርኪኸውን ይግባእ። ፍቓድ ኣምላኽ ዚትግበረሉ ፍሉይ ኵነታት፡ ጒዳያት፡ ቦታታት የለን። ኣብ እንነብረሉ፡ እንሰርሓሉ፡ እንመሃረሉ ወዘተ ቦታን ጊዜን ዝምድናታትን፡ ኵነታትን፡ ጕዳያትን ኢና ንፍቓድ ኣምላኽንፍጽሞ። ንፍቓድ ኣምላኽ ዘለና ተገዛእነት፡ በቶምንዋስኦም ዓይነት ሰባትን ዝምድናታትን ኣይልወጥንዩ። ምስ ሕሱማትን ጥዑማትን፡ ኣብ ዕግርግርን ሰላምን፡ ብዘይካ ፍቓድ ኣምላኽ ምግባር ካልእ ኣማራጺ የብልናን። ህይወትና ብኣምላኽን በቲ ቕዱስ ፍቓዱንምበር፡ ብሰባት፡ ብዅነታት፡ ብውሽጣዊ ስምዒታትና ኣይምራሕንዩ።

ቅዱስ ዳዊትዝኸም ልበይኢሉ ኺምስከረሉ ዝበቕዐ፡ ብምንታይ ምዃኑ መሪሕ ጥቕስናኵሉ ፍቓደይ ዚገብር ሰብብምባል ነቲ ምስጢር ኣግሂዱልና ኣሎ። እዚ ዓወት ግን ስቕ ኢልካ ብወዝቢ ኣይተበጽሖን። ኣብ ህይወት ዳዊት ዝተገልጸ ክልተ ኣገደስቲ ነጥብታት ኣለዋ። እታ ሓንቲባህጊ እታ ኻልኣይቲ ኸኣጸሎትእየን።

ኣምላኸየ፡ ፍቓድካ ንምግባር ባህጊ ኣሎኒ፡ሕግኻውን ኣብ ውሽጢ ልበይበልኩ . . . ንስኻ ኣምላኸይ ኢኻሞ፡ ምግባር ፍቓድካ ምሃረኒ፡ (እቲ) ሰናይ መንፈስካ ብቕኑዕ መገዲ (ብመገዲ ፍቓድካ ይምርሓኒ።መዝ 407,8 14310

ስለ ንሕናውን ክንዕወት እንተ ዄንና፡ ነዚ ድሙቕን ቅዱስን ኣርኣያ ኽንስዕቦ ይግብኣና። ባህግናን ድልየትናን ትምኒትናን እቲ ቐንዲ ገዛኢናዩ። እንብህጎ ነገር ንምርካብ፡ ናብ እንምነዮ ደረጃን ቦታን ንምብጻሕ ዘይንገብሮ ነገር የለን። ባህጊ ልብና ናብንደልዮ ዘለና ዚስሕበናን ዚደፍኣናን። ስለ ኣብ ምግባር ፍቓድ ኣምላኽ ናይ ብሓቂ ኽንዕወት ዝቘረጽና ሰባት እንተ ዄንና፡ ንምግባር ፍቓድ ኣምላኽ መተካእታ ዀነ መመላእታ ዘይብሉ እንኮ ባህግና ኽንገብርሮ ይግብኣና። ንዘጋጠመና ዅሉ ዅነታትን ዕድላትን ፍቓድ ኣምላኽ ንምፍጻም ክንጥቀመሉን ክንምዝምዞን ይግባእ። ናይ ቅዱስ ዳዊት ትሕዝቶ ግንባዶ ባህጊጥራሕ ኣይነበረን። ንልቡ ብሕጊ ኣምላኽ መሊእዎ ነበረ። ንፍቓድ ኣምላኽ ከኣ ኣብ ሕጊ ኣምላኽ ጥራሕ ኢናንረኽቦ። ስለ እቲ ኸም ልቢ ኣምላኽ ናይ ምዃን፡ ንኣምላኽ ናይ ምምሳል ልዑል ባህጊ ዘለዎ ሰብ ኣቐዲሙ፡ ነቲ ቕዱስ ጴጥሮስ ኣብ መልእኽቱነቲ ሕዋስ ዘይብሉ መንፈሳዊ ጸባ ብሃግዎዝበሎ ኼተግብር ይግብኦ (1ጴጥ 22,3) ነቲ ኣብ መጽሓፍ ቅዱስ፡ ሰፊሩ ዘሎ ሕጊ ኣምላኽ፡ ናብ ልቡ ኼግዕዞን ኣብኡ ኺዓቝሮን ወርትግ ኬስተንትኖን ኪዝክሮን ዝኸኣለ ሰብዩ፡ ፍቓድ ኣምላኽ ናይ ምፍላጥን ናይ ምግባርን ክቱር ባህጊ ዚህልዎ፡ ቅዱስ ዳዊት ኣብ መዝ 278

ልበይ ኣብ ክንዳኻ ዀይኑ፡ንገጸይ ድለይዎይብለኒ ኣሎ። እግዚኣብሄር፡ ንገጽካ እደልዮ እኔኹ፡” ብምባል ኣዝዩ ዜገርም ቃል ጽሒፉልና ኣሎ። ካብ ቕዱስ ቃል ልቢ ዳዊት ንዳዊት ዘይኰነስ ንኣምላኽ እትውክል ልቢ ምንባራ ኢና ንርዳእ። እቲ ቛንቋኣውን ናይ ኣምላኽምበር፡ ናይ ዳዊት ኣይነበረን። ብናይ እግዚኣብሄር ቀዳማይ ኣካል (First person) ኣበሃህላንገጸይ ድለይዎ”’ምበር ከም ንኻልኣይ ኣካል (Second Person) “ንገጽ ኣምላኽ ድለይዎኣይበለን። እቲ ብሕጊ ኣምላኽ ዝመልአ፡ ንፍቓድ ኣምላኽ እንኮ ባህጉ ዝገበረ ልቢ፡ ካልእ ቋንቋ የብሉን።ዝኸም ልበይ ናብ ዚበሃለሉ ደረጃ ዚዓብይ ድማ፡ እቲ ንኣምላኽ ዚውክል ልቢ ዘጥረየ ሰብ ጥራይዩ። እቲ ዓብይ ናይ ኣምላኽ ሰብ፡ ሊቀ መዘምራን ኣሳፍ፦

ኣብ ሰማይ ብዘይካኻ መን ኣሎኒ፧ ንኣኻ ካብ ረኸብኩስ፡ ኣብ ምድሪ ዝደልዮ የብለይን። ስጋይን ልበይን እንተ ማህመነ ኣምላኽ (ባዕሉ) ንዘለኣለም ከውሒ ልበይን ክፍለይን እዩ።ኢሉ ኣሎ (መዝ 7325,26) እቲ ንምግባር ፍቓድ ኣምላኽ እንኮ ባህጊ ዝገበረ ሰብ፡ ናብ ፍጽምቲ ደረጃዚኣ ዚዓብይ። ናይ መጀመርታ ዀነ ናይ መወዳእታ ባህጊ፡ እግዚኣብሄርን ፍቓዱን ጥራሕ ዚኸውን። እታ ኻልኣይቲ ቅዱስ ዳዊት ዝተጠቕመላ ፍትንቲ መንፈሳዊት ጥበብ ድማ፡ ጸሎትያ። ናብ ከቢድ ጸበባ ዜእተወና ዘሎ፡ ድኹማት ፍጥረት ምዃንናዩ። ሰይጣን ከኣ ነዚ ድኻምና እናመዝመዘ ዚጻወተልናን ዜበላሽወናን ዘሎ። ኣምላኽ ድማግበሩምባል ጥራሕ ዚፈልጥ ደረቕ ጐይታ ኣይኰነን። ናትና ድኻምና፡ ናይ ፈታኒና ሓይሊ፡ ናይንነብረላ ዘለና ዓለም ባህርይ ዚፈልጥ ኣምላኽዩ። ብባህርዩ ድማ ደጋፊ፡ ሕያዋይ፡ ደንጋጺ፡ ተበጃዊ ኣምላኽዩ። ናይ ባህርዩ ተረባሕቲንኸውን ድማ፡ ድኻምና ፈሊጥና ትውክልትና ምሉእ ብምሉእ ኣብኡ ምስንገብርዩ። ናይ ትውክልቲ ዝበለጸ መግለጺ ድማ ጸሎትዩ። ከም ቅዱስ ዳዊት ዝበሎ፡ፍቓድካ ግለጸለይ፡ ምግባር ፍቓድካ ድማ ምሃረኒ ኣኽእለኒ ኸኣእናበልና መዓልታዊ ኽንጽልይን ክንምሕጸንን ይግብኣና። ብጸሎትን ብግብራዊ ስጕምትን ዘይተሰነየ ባዶ ባህጊ ናብ ዜብጽሓና የብሉን። ስለ ኸኣ፡ከየባተኽኩም ጸልዩ፡ ጸሎት ኣዘውትሩ፡ ከይቀበጽኩም ጸልዩዚብል ምዕዶን ትእዛዝን ብተደጋጋሚ ተዋሂቡና ኣሎ (ሉቃ 181 ሮሜ 1212 ቈሎ 42 1ተሰ 517)ጸሎት ሓደ ኻብ ኸነዘውትሮ ዚግብኣና ፍቓድ ኣምላኽዩ። ኣብ ፍቓድ ኣምላኽ ዝዀነ ጸሎት እንተ ፈሺልና፡ ዳርጋ ኣብ ኵሉ ፍቓድ ኣምላኽ ከም ንፈሽል ዝዀነ ጥርጥር የልቦን። ዘይንጽልይ እንተ ዄንና፡ ፍቓድ ኣምላኽ ናይ ዘይምግባርና ዕንቅፋት፡ ሰይጣንን ሰባትን ኵነታትን ዘይኰነ፡ ንሕና ባዕላትና ኢና።

እቲ ዝለዓለ ኣርኣያና እቲ ናይ ኵላቶም ቅዱሳን ቀዳሲ ዝዀነ ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስውን፡ ነዛንብላ ዘለና ምስጢር ኣብ ትምህርቲ፡ ኣብ ናብራኡ ዀነ ኣብ ጸሎቱ ግርም ገይሩ በሪሁልናዩ።

ብልዐይሲ ፍቓድ ናይ ዝለኣኸኒ ኽገብር፡  ዕዩኡውን ክፍጽምዩ። . . . ካብ ርእሰይ (ብፍቓደይ) ገለ ኽገብር ኣይክእልንየ። ፍቓድ ናይ ዝለኣኸኒምበር፡ ፍቓደይ ክገብር ኣይደልንሞ፡ ፍርደይ ከኣ ቅኑዕዩ። . . .  ኣነ ፍቓድ ናይ ዝለኣኸኒምበር ፍቓደይ ምእንቲ ኽገብር ኣይኰንኩን ካብ ሰማይ ወሪደ ዘለኹ። . . . ኣቦይ ዚከኣል እንተ ዀይኑ፡ እዛ ጽዋእዚኣ (እዛ ስቓይን ሞትንዚኣ) ኻባይ ትሕለፍ፡ ግናኸ ንስኻ ከምትደልዮምበር፡ ኣነ ኸም ዝደልዮ ኣይኹን።ዮሃ 434 530 638 ማቴ 2639

ነዚ ቓል ናይ መድሓኒና፡ ልክዕ ከም ስምና፡ ሓለፋ ስምና ደኣ ክንፈልጦን ክንምርሓሉን ክንትግብሮን ይግብኣና። ኣብ ተዘርዚሩ ዘሎ ቓል ጐይታ፡ ንፍቓድ ኣቦኡ ከም ዕለታዊ ምግቡን ከም ተልእኾ ህይወቱን ከም ዚርእዮ ተመልኪትና ኣለና። ነዛ ንፍቓድ ኣምላኽ ከም ዕለታዊ ምግብኻ ምርኣይ ካብ ጐይታናምበር፡ ካብ ዝዀነ ኻልእ ኣካል ኣይሰማዕናያን። እቲ ዝበረኸ ጥርዚ ናይ ኣርኣያታት ከኣ ንሱ ባዕሉዩ።ክርስትያንዚብል ኵሉ ነዛ ኣርኣያ ክርስቶስዚኣ ኪውንናን ኪለብሳን ይግብኦ። ኣብ ቓል ጐይታ ዝተገልጸ ኻልእ ምስጢር እቲፍቓደይ ኣይደልንየ፡ ፍቓደይ ክገብር ኣይክእልንዚብልዩ። እቲኣይክእልንየ፡ ዚብል ቃል፡ ናይ ዓቕሚ ወይ ናይ ክእለት ጒዳይ ኣይኰነን። ኣሽንኳይ ንሱ፡ ንሕና ነቲ ጽዩቕ ፍቓድና ኽንገብሮ ኣይተጸገምናን። እቲኣይደልንየ፡ ኣይክእልንምባሉ፡ ናይ ምርጫን ናይ ውሳነን ጒዳይዩ። ንሕና ድማምስሊ ወዱ ኽንመስልቅድሚ ምፍጣር ዓለም ከምዝተመደብና ክርስትያን   ሰባት መጠን፡ ነዚ ናይ ጐይታ ኣርኣያ ኽንስዕቦን ንፍቓድና ክንጽየፍን ክንሕሰሞን ግዴታናዩ። ሽዑ ኢና ነቲኸም ልቢ ኣምላኽናይ ምዃን ልዑል መንፈሳዊ ደረጃ ኽንበጽሖን ክንውንኖን ንኽእል።

እምበኣር፡ ብመንጽር ንፍቓድ ኣምላኽ ዘሎና መርገጽን ኣታሕዛን፡ ህይወትና እንታይ ከም ዚመስል ብዕቱብ ንመርምር። ተበላሽዩ ንዝጸንሓና ዅሉ ብንስሓ ነሕውዮ። ነቲ ጽቡቕ ዝጸንሓና ድማ ነዕብዮ። ንፍቓድ ኣምላኽ ብዚምልከት፡ ምሉእ ብምሉእ ንክርስቶስ ከም ዝመሰልናዮ ነረጋግጽ። ምኽንያቱ ገበርቲ ፍቓዱ፡ ብኽብሪ ክርስቶስ ኪኸብሩዮም!!

ጸጋ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስን ፍቕሪ ኣምላኽን ሕብረት መንፈስ ቅዱስን ምስ ኩላትና ይኹን።

ኦርቶዶክሳዊት ተዋህዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ - መንበረ ጵጵስና ሰሜን ኣሜርካ

12 ጥሪ (ጥር) 2024 | ጥሪ  4, 2016 ግዕዝ (መበል 18 ሰንበት: ቊ.፲፰/18)

ምስባክ

መዝ.፻፲፯(፻፲፰)፡፳፮-፳፯ “እግዚአብሔር እግዚእ አስተርአየ ለነ። ግበሩ በዓለ በትፍሥሕት በኅበ እለ ያስተሐምምዎ። እስከ አቅርንቲሁ ለምሥዋዕ።”

“እቲ ብስም እግዚኣብሄር ዚመጽእ ብሩኽ’ዩ፡ ካብ ቤት እግዚኣብሄር ንባርኸኩም ኣሎና። እግዚኣብሄር ኣምላኽ’ዩ፡ ንሱውን ኣብረሃልና፡ ነቲ መስዋእቲ በዓል ዓመት ክሳዕ ኣቕርንቲ መሰውኢ ብገመድ እሰሩ።”

ንባባት

ኣንባቢ

2ቈረ 1፡13-ፍጻመ

ዲያቆን

1ዮሃ 2፡22-ፍጻመ

ንፍቅ ዲያቆን

ግብ 13፡20-27

ንፍቅ ካህን

ሉቃ 2፡41-ፍጻመ

ሰራዒ ካህን

ቅዳሴ ፦እሙነ ኮነ ልደቱ መዝሙር፦ ኖላዊ ዘመጽአ

   

 

Diocese



 



 


ካብ ውሽጢ ኤርትራ ዝተረኽበ ንቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ንምቁጽጻር ብመንግስቲ ኤርትራ ክካየድ ዝጸንሐን ዘሎን ሽርሒ ዘቃልዕ ቪድዮ 



Support Tewahdo TV

Gofundme


Support Diocese

PayPal


ድኳን መጻሕፍቲ/Book Store


ጋዜጣ ፍኖተ ብርሃን፡ ልሣን

 ቤተ ክርስቲያን ተዋሕዶ


ስብከተ ወንጌል


ራድዮ ቃለ ኣዋዲ


መጻሕፍቲ - Books 


ጾምን በዓላትን


Diocese Churches

 

Radio Tewahdo

 Video - Youtube

TV Tewahdo

A Message from H.G. bishop Mekarios

መጸናንዒ ቃል ብብጹእ ኣቡነ መቃርዮስ

ኦርቶዶክሳዊት ቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ብኸመይ

</div