S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

ቛቝኹም ዕጡቕ፡ መባርህትኹም ብሩህ ይኹን። .እቶም ጐይታኦም ኪመጽእ ከሎ ነቒሖም ዚረኽቦም ባሮትቲኦም ብጹኣንዮም፡ ተዓጢቑ ኣብ መኣዲ ኸም ዜቐምጦም፡ ቀሪቡውን ከም ዜገልግሎም፡ ብሓቂ እብለኩም ኣለኹ።ሉቃ 1235,37

እንሆ ዕለት ሓምሻይን ናይ መወዳእታን ሰንበት ናይ ዘመነ ኣስተምህሮዩ። ብመሰረት ስርዓት ቅድስቲ ቤተ ክርስትያንና፡ ብኣቈጻጽራ ግእዝ ካብ ታሕሳስ 4 ኽሳዕ ታሕሳስ 6 ዘሎ ቕንያትደብረ ዘይትይብሃል። ኣብ ሓደ ዓመተ-ግእዝ፡ ክልተ ናይ ደብረ ዘይቲ ቕንያትየን ዘለዋና። እታ ቐዳመይቲ እዛ ዘለናያ ቕንያት ክትከውን ከላ፡ እታ ኻልአይቲ ድማ ሓምሸይቲ ሰንበት ናይ ዓብዪ ጾምያ። ብግእዝደብርማለት፡ ብትግርኛ፡ከረን፡ እምባ፡ ጎቦማለትዩ። እዚደብረ ዘይትዝተሰምየ ከረን፡ ካብ ኢየሩሳሌም ብሸነኽ ምብራቕ ዚርከብ፡ ካብ ኢየሩሳሌም ተደኲናትሉ ዘላ ኸረን፡ 75 ሜትሮ ዚብርኽ ከረንዩ። እቲደብረ ዘይትዚብል ስሙ፡ ኣእዋም ኣውልዕ ብብዝሒ ዚርከቦ ኸረን ብምንባሩን፡ ኦም ኣውልዕ ድማ ብዓይነቱ ኣዝዩ ብሉጽ ዝዀነ ዘይቲ ዚጽመቖ ፍረ ዚህብ ገረብ ብምዃኑንዩ። እዚ ኸረንዚ፡ ንጉስ ዳዊ ካብ ዕልዋ መንግስቲ ናይ ኣቤሴሎም ወዱ ሃዲሙ ዝተዓቘበሉ ከረን (2ሳሙ 1530) ኣብ ዘመነ ነብዪ ህዝቅኤልውን ክብሪ እግዚኣብሄር ብራእይ ዝተገልጸሉ ከረን (ህዝ 1123) ጐይታና ኻብ ገሊላ ናብ ኢየሩሳሌም ኣብ ዝመጻሉ ዅሉ እዋን፡ ብመዓልቲ ኣብ ቤት መቕደስ ምህር ውዒሉ፡ ብለይቲ ኣብ ኸረን ኺጽልይ ይሓድር ነበረ (ሉቃ 2137) ጐይታና፡ ኣብ መዓልቲ ሆሳእና፡ ካብ ደብረ ዘይቲ ተላዒሉ ብኽብሪ ተዓጂቡ ናብ ኢየሩሳሌም ዝኣተወ (ማቴ 211) ናብ ዓርቢ ስቕለት ኣብ ዘውግሐ ለይቲውን ኣብ ኸረን ኣብ ዚርከብ ጌተሰማነ ዚበሃል ናይ ኣታኽልቲ ስፍራ ኺጽልይ ሓዲሩ ብኣይሁድ ዝተታሕዘ (ማቴ 2630-36) ኪዓርግ ከሎውን፡ ካብ ደብረ ዘይቲ ናብ ሰማይ ዓረገ (ሉቃ 2451,52 ግብ 112) ኣብ ጊዜ ምጽኣቱውን፡ ካብ ሰማያት ወሪዱ ኣብ ደብረ ዘይቲ ኸም ዚቐውም ይእመን (ዘካ 144)

ጐይታና ብዛዕባ ምጽኣቱ ዝሰፍሐ ትምህርቲ ዝሃበሉ ቦታ ደብረ ዘይት ስለ ዝዀነ፡ ቅድስቲ ቤተ ክርስትያንና ነዚ ብዛዕባ ምጽኣት ከተስተምህረሉ ዝወሰነት ቅንያት፡ደብረ ዘይትኢላ ሰመየቶ። ነዚ ዕለት ብቕዱስ ያሬድ ዝተሰርዐ መዝሙር፡ሠርዐ ሰንበተ ለስብእ ዕረፍተዘርእስቱዩ። እቲ ብመሰረት መዝሙር ዝተሰርዑ ንባባት ድማ ምጽኣት ጠቀስ ትሕዝቶ ዘለዎምዮም። ናይ ዕለት ኣርእስትናን መሪሕ ጥቕስናን ድማ ካብ ብዛዕባ ምጽኣት ኣስፊሑ ዜስተምህር ናይ ሉቃ 1232-48 ንባብ ቅዱስ ወንጌል ዝተወስደዩ።

ኣብ ታሪኽ ወዲ ሰብ፡ ጐይታ ብባርያኡ ኺግልገልምበር፡ ጐይታ ንባርያኡ ኼገልግል ተራእዩ ኣይፈልጥንዩ። ነቲ ሰብ ዝዀነ ዅሉ ኺገብሮ ዘይከኣለ ብምግባር ኣርኣያ ምእንቲ ኪዀነና ግና፡ እቲ ጐይታ-ጐይቶት መልክዕ ባርያ ወሲዱ ሰብ ኰነ። ልዕል ምእንቲ ኼብለና፡ ናብ ታሕቲ ወረደ። ወዲ ሰብ፡ ኪገብሮ ዚግባእ ግብርን ኪነብረሉ ዚግባእ ባህርይን ተዋሂብዎ ዝተፈጥረ። ምስልን መልክዕን ናይ ኣምላኽ ዝተዋህቦ ነቲ ኣብ ሰማይ ኣብ መንጎ ኣካላት ቅድስት ስላሴ ዘሎ ባህርይን ግብርን እናፈጸመ፡ ነቲ ስዉር ኣምላኽ ምእንቲ ኼግህድዩ። ምስጢረ ስላሴ ብስፍሓትን ብዕምቈትን ከም ዚገልጸልና፡ ኣካላት ስላሴ ምብልላጽ ዘይብሎም ሓደን ማዕረን ዝዀኑ ኣካላትዮም። እዚ ማዕርነቶም ግን፡ እቲ ሓደ ለኣኺ እቲ ኻልእ ተላኣኺ፡ እቲ ሓደ ወሃቢ እቲ ኻልእ ድማ ተቐባሊ ካብ ምዃንን ካብ ምግዝዛእን ኣይዓንቀፎምን። እግዚአብሔር ወልድ፡ ናቱ ፍቓድን ቃልን ግብርን ፈጺሙ ዘይነበሮን ዘይብሉን ክሳዕ ዚመስል፡ ርእሱ ኣብ ቅድሚ እግዚአብሔር ኣቦ ኣዝዩ ኣትሓተ። እዚ ብምግባሩ ድማ ምስ ኣቦ ዘለዎ ማዕርነት ዝጐደሎ ወይ ዝተመንዝዐ ዀይኑ ኸይተሰምዖ፡ ሓጐስን ክብርን እናተሰምዖ ፈጸሞ። (ፊሊ 26 ዮሃ 530 638 716 728,29 840,42,49 1018,32,37,38 1249-50 1410,24) እቲ ብኣርኣያ ስላሴ ዝተፈጥረ ሰብ ድማ፡ ነዛ ናብራ ስላሴዚኣ ኣብ ምድሪ ምእንቲ ኺነብራ ዝተፈጥረን፡ ድንኳን (ስጋ) ለቢሱ ዝተደኰነን። ሰብ፡ ካብ ናይ ህይወቱ ተልእኾ ምስ በዀረ፡ ነቲ ዝጐደለ ኺምልእ፡ ነቲ ዝጠፍአ ኺመልስ፡ ነቲ ዝተሰወረ ኼግህድ፡ ነቲ ዝሓሰረ መንነት ሰብ ናብ ዝተኣመመሉ ኽብሪ ኺመልስ፡ ኣምላኽ ሰብ ኪኸውን ኣድለየ።

ከም ዝመደቦን ዝተመደበሉን ድማ፡ ጐይታ ኽነሱ ነቶም ንርእሶም ባሮት ሓጢኣትን ሰይጣንን ዝገበሩ ደቂ ሰብ ብቓልን ብግብርን ኣገልገለ። ጾር ጐይታኡ ኸም ዚጸውር ባርያ ዀይኑ ድማ መርገምናን ሓጢኣትናን ድኻምናን ጾረልና። ነቲ ብነብያት ዝተገልጸ፦

"ብሓቂ ንሱ ንሕማምና ጾሮ፡ ንስቓይና ኸኣ ኣብ ነፍሱ ጸዓኖ፡ ንሕና ግና ከም እተወቕዐን ብእግዚአብሔር ከም እተቐዝፈን ከም እተዋረደን ጌርና ኣቋጸርናዮ።. . . ኵላትና ኸም ኣባጊዕ ተባረርና፡ ነፍሲ ወከፍ ነናብ መገዱ ዘምበለ፡ እግዚአብሔር ከኣ ኣበሳ ዅላትና ኣብኡ ኣውደቖ።. . . ነፍሱ ንሞት ስለ ዝወፈያ፡ ምስ በደለኛታት ከኣ ስለ እተቘጽረ፡ ስለ ግዲኡ ምስ ዓበይቲ ኽመቕሎየ፡ ምርኮውን ምስ ሓያላት ኪመቅልዩ። ግናኸ ሓጢኣት ብዙሓት ጾረ፡ ምእንቲ በደለኛታት ከኣ ለመነ።

ዝተባህለሉ ግብሩ ብብቕዓት ፈጸሞ (ኢሳ 534,6,12) ቀደሙውንኮ፡ እግዚአብሔር ጸዋር ጾርና። ንጾርና ጥራሕ ዘይኰነ ንኣና ንርእስና ዚጾረናውን ንሱዩ፦

"ኣብ ጽምዊ ባድማ በረኻ፣ ኣራዊት ዜድህዩሉ፣ ኣብ ምድሪ በረኻ ረኸቦ። ከበቦን ተኸናኸኖን፣ ከም መርዓት ዓይኑ ሓለዎ። ንስሪ ጨቓዊቱ ኸም ዜንፍር ኣብ ልዕሊኦም ከኣ ከም ዚዝምቢ፣ ኣኽናፉ ዘርጊሑ ወሰዶ፣ ኣብ ከነቲቱ ኸኣ ጾሮ። ኣወጢሑ ብበረኽቲ ምድሪ ኣሕለፎ፣ እቶት ግራሁ በልዐ፣ ካብ ከውሒ መዓር ኣምጸዮ፣ ካብ ተሪር ከውሒ ኸኣ ዘይቲ።ዘዳ 3210-13

"ኣብ ኵሉ ጸበባኦም ጸበቦ፡ መልኣኽ ገጹ ድማ ኣድሓኖም። ብፍቕሩን ብለውሃቱን ተበጀዎም፡ ብዝሓለፈ ዘመናት ኵሉ ጊዜ ሓንገሮምን ሓዘሎምን።ኢሳ 639

"እግዚአብሔር ይባረኽ፣ ነንመዓልቲ ጾርና ይጸውር ኣሎ፣ ንሱ ኣምላኽ ምድሓንናመዝ 6819

እቶም ናይ ግኡዛን ጣኦታት ኣማልኽቲ፡ ነቲ ድኹም መጽዓኛ (ኣድገ-በቕሊ) ከቢድ ጾር ኰይኖምዮም ዚጸዓንዎ። (ኢሳ 461) ንሕና ግን ካብ ማህጸን ወላዲትና ጀሚርና ኽሳዕ ዘለኣለም ብእኡ ተጼርና ኢና ንነብር። ብሓጐስ ባህ ኢልዎ ፈትዩ ስለ ዚጸውር ድማ "ክጸውርን ከድሕንንእናበለ ዘይዕጸፍ መብጽዓ ይኣትወልና።

"ኣቱም ቤት ያእቆብ፡ ኣቱም ዝተረፍኩም ቤት እስራኤል ኵላትኩም፡ ካብ ከርሲ ጀሚርኩም ኣባይ እተጸዓንኩም፡ ካብ ማሕጸን ጀሚርኩም ብኣይ እተጾርኩም፡ ስምዑኒ፡ ክሳዕ እርግናኹም ኣነየ፡ ክሳዕ ትሽይቡ ድማ ክጾረኩም፡ ኣነ ገበርኩ ኣነውን ክድግፍየ፡ ክጸውርን ኸድሕንንየ።ኢሳ 463,4

"ኣቱም ኵልኹም እትጽዕሩን ጾር ዝኸበደኩምን፡ ኣነ ኸዕርፈኩም ናባይ ንዑ። ኣነ ለዋህየ፡ ልበይውን ትሑት፡ ኣርዑተይ ፈኵሽ፡ ጾረይውን ቀሊልሞ፡ ኣርዑተይ ጹሩ ኻባይውን ተምሃሩ፡ ንነፍስኹም ከኣ ዕረፍቲ ኽትረኽቡ ኢኹም።ማቴ 1128-30

ስለምበኣር፡ ጐይታ እግዚአብሔር ካብ ቀደሙ ናይ ባሮቱ ኣገልጋሊዩ። ነዚ ባህርዩ ድማ ንወዲ ሰብ ብመልክዑን ምስሉን ኪፈጥሮ ኸሎ፡ ኣብ ውሽጡ ኣሕዲሩሉ ነበረ። እንተ ዀነ፡ ነቲ ንጐይታኻ ናይ ምእዛዝን ንሓድሕድካ ናይ ምትእዝዛዝን ባህርይ ደርቢና፡ ነቲ ናይ ሰይጣን ጐይታን ኣምላኽን ናይ ምዃን ትዕቢት ስለ ዝመረጽና፡ ይትረፍ ጐይተት ኴንና ንባሮትና ኸነገልግል፡ ባሮት ኴንና ንጐይተትና ምግልጋል ዘይውጻእ ዓቐበት ይዀነና ኣሎ። እቲ ዝፈጠረና እግዚአብሔር ወልድ ኸኣ ነቲ ዝጠፍኣና ንዚንእስካ ናይ ምግልጋል ተወራሲ መለኮታዊ ባህርይ ምእንቲ ኺመልሰልና፡ ደድሕሪ ዝጠፍአት በጊዑ ኸም ዚስዕብ ሕያዋይ ጓሳ ዀይኑ፡ ናብ ዘለናዮ ናይ ጥፍኣት መዓሙቝ እግሪ እግርና ስዒቡ፡ ሰብ ኰነ። ሓጢኣትና፡ መርገምና ዀነ ድኻምና ኣብ ዝባኑ ብምጻር ድማ፡ ነቲ ኣብ ሰማይ ዝነበረን ዘሎን ፍቓዱ፡ ኣባና ኣብ ምድሪ ዓመጻ ፈጸሞ።

"ንሓጢኣት መዊትናስ ንጽድቂ ምእንቲ ኽንነብር፡ ንሱ ባዕሉ ንሓጢኣትና ኣብ ስጋኡ ኣብ ዕንጨይቲ ጾሮ፡ ብቝስሉ ኢኹም ዝሓወኹም።” 1ጴጥ 224

ንሓድሕዶም ምእንቲ ኺገዛዝኡ ድማ፡ ንሱ መምህርን ጐይታን ክነሱ ሕቘኡ ተዓጢቑ ብብርኩ ተደቢሩ ኣእጋሮም ሓጸበ (ዮሃ 134-17) ኣብ መንጎ ደቀ መዛሙርቱ ኸም ባርያ ዀይኑ ኣገልገለምበር ኣይተጐይተተን።

"መኖም ዓብዪ መሲሉ ኸም ዚርአ ኸኣ፡ ኣብ ማእከሎም ክርክር ኰነ። ሽዑ ንሱ በሎም፥ነህዛብ ነገስታቶምዮም ዚገዝእዎም፡ እቶም ምልኪ ዘለዎም ከኣ ሕያዎትይብሃሉ። ንስኻትኩም ግና ከምኡ ኣይትኹኑ፥ እቲ ኣባኻትኩም ዓብይስ ከም ንእሽቶ፡ እቲ ጐይታውን ከም ግዙእ ደኣ ይኹን። እቲ ኣብ መኣዲ ዚቕመጥን እቲ ዜግልገልንከ ኣየናዮም ይዓቢ፧ እቲ ኣብ መኣዲ ዚቕመጥ ደይኰነን፧ ኣነ ግና ኣብ ማእከልኩም ከም ኣገልጋሊየ።ሉቃ 2224-27

"ወዲ ሰብ ድማ፡ ኬገልግልን ህይወቱ ምእንቲ ብዙሓት በጃ ኼሕልፍንምበር፡ ኬግልግልዎ ኢሉ ኣይመጸን።ማቴ 2028

ቅዱሳን ደቀ መዛሙርቲ ጐይታ፡ ሓደ መዓልቲ "ጸሎት ምሃረናኢሎም ሓተትዎ፡ "ኣቡነ ዘበሰማያት (ኣብ ሰማይ እትነብር ኣቦና)” ዚበሃል ንሕናውን ሕጂ እነዘውትሮ ጸሎት መሃሮም (ሉቃ 111-4) ኣብ ጸሎትዚኣ ዝተገልጸ ኣዝዩ ኣገዳሲ ሓሳብ ግን ኣሎ። እቲ ". . .መንግስትኻ ትምጻእ፡ ፍቓድካ ከም ኣብ ሰማይ፡ ከምኡ ድማ ኣብ ምድሪ ይኹን።ዚብል ቃል፡ ጸሎትና ጥራይ ዘይኰነ ናይ ህይወትና ተልእኾውን ኪኸውን ዚግባእዩ። "መንግስቱ መጺኣ ኣብ ምድሪ ትገዝእ ከም ዘላ፡ እቲ ኣብ ሰማይ ወርትግ ዚፍጸም ፍቓዱ ድማ ኣብ ምድሪውን ይፍጸም ከም ዘሎ ብኸመይ ኢና እንፈልጥ፧እንተ ኢልና፡ ከም ጐይታ ንደቀ መዛሙርቱ ዝመሃሮም፡ ባዕሉውን ኣብ ማእከሎም ዝገበሮ፡ ጐይታን ባርያን፡ ዓብይን ንእሽቶን፡ ብርቱዕን ድኹምን ዝዀኑ ሰባት ንሓድሕዶም ኪገዛዝኡን ኪገላገሉን ከለዉዩ።

ጐይታ ግና ንባሮቱ ኣብ ምድሪ ጥራሕ ድዩ ኣገልጊሉ፧ ኣይፋሉን። መሪሕ ጥቕስና ገሊጹልና ኸም ዘሎ፡ ነቶም ኣብ ምድሪዚኣ ሓቛቑ ልቦም ተዓጢቖም መብራህቶም ኣብሪሆም ለይትን ቀትርን ንቑሓት ኰይኖም ተጊሆም ንዘገልገልዎን ንዘስመርዎን ኵሎም እሙናትን ሕያዎትን ኣስተውዓልትን ባሮቱ ተዓጢቑ፡ ናባታቶም ቀሪቡ ኣብ መኣዲ ኸም ዜገልግሎም ባዕሉ ኣረጋገጸሎም። ኣብ ምድሪዚኣ ኼገልግሎም ከሎ፡ ከማታቶም መልክዕ ባርያ ወሲዱ ሰብ ኰይኑ ዘገልገሎም። ነብዪ ኢሳይያስ ገሊጽዎ ኸም ዘሎ፡ ኣብ ማእከሎም "መልክዕን ውቃበን ዘይነበሮ፡ ምስ ረኣኻዮ ዜብህገካ ትርኢት ዘይብሉ፡ ንዑቕን ብሰብ ድርቡይን፡ ብዓል ስቓይ፡ ብሕማም ልዱይ፡ ኣብ ቅድሚኡ ገጾም ከም ዜጐልብቡሉ እተዋረደ ሰብ፡ ሰባትውን ከም ገለ ዘየቋጽርዎ ሰብኰይኑ ዘገልገሎም (ኢሳ 532,3) ኣብ ሰማያት ንባሮቱ ኼገልግል ከሎ ግን ብዝተፈልየ ግርማ፡ ሃዋርያ ቅዱስ ዮሃንስ ብራእይ ምስ ረኣዮ ብዝገለጾ መሰረት፡ "ኣብ መንጎ ሾብዓተ ቐወምቲ ቐንዴል ወርቂ ዚቐውምን ዚመላለስን፡ ክሳዕ እግሩ እተኸድነ፡ ብቕናት ወርቂውን ክሳዕ ኣፍ ልቡ እተዓጥቀ፡ ርእሱን ጸጕሩን ጻዕዳ ኸም ጸምሪ ጻዕዳውን ከም ኣስሓይታ ዝዀነ፡ ኣዒንቱ ኸም ሃልሃልታ ሓዊ፡ ኣእጋሩ ኣብ ሓጐዶ ኸም ዝረሰነ ዜንጸባርቕ ኣስራዚ ሊባኖስ፡ ድምጹውን ከም ደሃይ ብዙሕ ማያት፡ ትርኢቱ ኸም ብሓይሊ እተብርህ ጸሓይ ዝዀነ ጐይታ ጐይቶም፡ ንጉስ ነገስታትኰይኑ ኼገልግሎም (ራእ 112-16) ብኸም ዝበለ ጐይታን ኣምላኽን ክትግልገል ምብቃዕ ኣዝዩ ዓብዪ ኽብሪዩ። ኣብ ሕጊ-ምድርን ኣብ ባህሊ ሰብን፡ ዋላ መዳርግቲ ዘይብሉ ብሉጽ ኣገልግሎት ዘገልገለ ባርያ፡ ብጐይታኡ ኽሳዕ ዚግልገል ኪኸብር ኣይረኣይንዩ። ጐይታ ግና ነቶም ዘስመርዎ ባሮቱ፡ መዋርስቱ ኽሳዕ ምዃን ዜኽብሮምምበር ኣብ መኣዲ ተዓጢቑ ብምግልጋል ጥራሕ ኣይኰነን (ሮሜ 817)

ብጐይታኦም ኪግልገሉ ዚበቕዑ ኣገልገልቲ ግን ከመይ ዝበሉዮም፧ እቲ መሪሕ ጥቕስና ዀነ ምሉእ ትሕዝቶ ናይ ዝተነብበልና ወንጌል፡ ዓይነት ህይወቶምን ኣገልግሎቶምን ብንጹር ዚገልጸልና። እቲ ቐዳማይ መለለዪኦም ሓቛቝኦም ዕጡቕ ምዃኑዩ። ብዛዕባ መንፈሳዊ ነገር ንዛረብ ስለ ዘለና፡ እቲ ሕቘውን ናይ ለቢስናዮ ዘለና በስባሲ ስጋ ሕቘ ዘይኰነስ፡ መንፈሳዊ ሕቘ ከም ዜመልክት ርዱእዩ። ሃዋርያ ጴጥሮስ ነዚ ሓሳብ ዜብርህ፡

"ስለ ሓቛቝ ልብኹም ተዓጢቕኩም እናተጠንቀቕኩም፡ ነቲ ብምግሃድ ኢየሱስ ክርስቶስ እትረኽብዎ ጸጋ ምሉእ ተስፋ ግበሩ።

ዚብል ሓጋዚ መልእኽቲ ሂቡና ኣሎ (1ጴጥ 113) ስለ ብዛዕባ ሕቘ ስጋ ዘይኰነስ ብዛዕባ ሕቘ ልቢ (ሕቘ መንፈስ፡ ሕቘ ሕልና) ኢና ንዛረብ ዘለና። ምሳልያዊ ኣዘራርባ ስለ ዝዀነ ብዛዕባሕቘዚብል ቃል ዘይኰነስ፡ ብዛዕባ "ዕጣቕኽንሓስብ ዚግባእ። ሃዋርያ ቅዱስ ጳውሎስ ኵሉ ኣጽዋር ኣምላኽ ክንለብስ ከም ዚግብኣና ኼስተምህር ከሎ፦

"ስለ በታ እክይቲ መዓልቲ ምቅዋም ምእንቲ ኽትክእሉ፡ ኵሉ ምስ ኣስለጥኩምውን ደው ክትብሉስ፡ ብዘሎ ኣጽዋር ኣምላኽ ኣልዕሉ። ደጊም ሕቜኹም ብሓቂ ተዓጢቕኩም ድርዒ ጽድቂውን ተኸዲንኩም ቍሙ።ብምባል እታ ዕጣቕና ሓቂ ምዃና ገሊጹልና ኣሎ (ኤፌ 613,14) ሓቂ ዘይተዓጥቀ ክርስትያን፡ ነቲ ናይ ሰይጣን ናይ ሓሶት ኣጽዋር ኪምክቶን ኪስዕሮን ኣይክእልንዩ። ኬስልጦ ዚኽእል ዕዮውን የብሉን። ስለ ጐይታ በቲ ዜርዕድ ክብሩ ኺግለጽ ከሎ ኣብ ቅድሚኡ ኪቘመሉ ዚኽእል ትብዓትን ብቕዓትን ኣይህልዎንዩ። ክርስቶስ፥ ንርእሱ ሓቂዩ። ሓቀኛን ብዓል ሓቅንዩ። ምእንቲ ሓቂ ዝተወልደን ናብ ዓለም ዝመጸንዩ። ንሓቂ ኺምስክር ድማ ተገልጸ። ወንጌላዊ ዮሃንስ፡ ጸጋን ሓቅን መሊእዎ ናባና ኸም ዝመጸውን ነጊሩና ኣሎ (ዮሃ 114,16,17 813,16,46 146 1837,38) ስለ ኸነገልግሎ፡ ከነምልኾ እንተ ዄንና፡ ኵሉ ጊዜ ሓቂ ኽንዕጠቕ ይግብኣና። ብመንፈስን ሓቅን ከነምልኾ፡ ቃልናን ግብርናን ሓቂ ኪኸውን፡ ንሓቂ ኽንሰብካን ከነስፍሓን፡ ፍልጠት ሓቂ ኽንዕጠቕን ከነዕጥቕን፡ ምእንቲ ሓቂ መስዋእቲ ኽንከውንን ትጽቢት ይግበረልና (ዮሃ 423,24 1ዮሃ 318) ሓቂ፡ ነቲ ዝተቐበላን ዝተዓጥቃን፡ ካብ ማእሰርቲ ሰይጣንን ሓጢኣትን ሓራ ዜውጽእ ሓይሊ ኣለዋ (ዮሃ 831,32) ኣብ ልብና ዕዙዝ ፍቕሪ ናይ ሓቂ ኺህልወና ይግባእ (2ተሰ 29-13 ኤፌ 414) ስለ ንሕቘና ብሓቂ ኸነደልድሎ ይግብኣና (ናሆ 11,2)

እቲ ኻልኣይ መለለዪ ናይቶም ብጐይታኦም ኪግልገሉ ዚበቕዑ ኽቡራት ባሮት ከኣ፡ መብራህቶም ኵሉ ጊዜ ብሩህ ዝዀነ፡ ንጸልማት ስፍራን ዕድልን ዘይህቡ ሰባት ምዃኖምዩ። ጐይታና፡ ንደቀ መዛሙርቱ በቲ ናይ ከረን ስብከቱ ኼስተምህሮም ከሎ፡ መብራህትኻ ምብራህ እንታይ ማለት ምዃኑ፦

ንስኻትኩም ብርሃን ዓለም ኢኹም። ኣብ ከረን ዘላ ኸተማ ኽትክወል ኣይከኣላንዩ። መብራህቲ፡ ኣብ ቤት ንዘሎ ዅሉ ኼብርህ፡ ኣብ ቀዋሚ ቐንዴል ኪሰቕልዎምበር፡ ኣብ ትሕቲ ኸፈር ኬንብርዎ ኣየብርሁንዮም። ከምኡ ኸኣ ነቲ ጽቡቕ ግብርኹም ርእዮም፡ ኣብ ሰማያት ንዘሎ ኣቦኹም ምእንቲ ኼመስግንዎ፡ ብርሃንኩም ኣብ ቅድሚ ሰብ ይብራህ።

ብዚብል ቃል ገሊጹሎም ኣሎ (ማቴ 514-16) ጐይታና፡ ንሱ ብርሃን ዓለም ምዃኑ ባዕሉ ደጋጊሙ መስኪሩ (ዮሃ 812 1235,36 319-21) ቅዱሳን ነብያትን ሃዋርያትንውን መስኪሮምሉዮም (ዮሃ 17-10) ናይ ክርስትያን ጽውዓ ድማ ንክርስቶስ ምምሳል ስለ ዝዀነ፡ ኣብ ዓለምዚኣ ብርሃን ኰይኑ ኺመላለስ ከም ዚግብኦ ርዱእዩ። እቲ ንዓለም እነብርሃላ ብርሃንና ድማ እቲ ኣብ ማእከል እንነብሮ ህዝቢ እነዘውትሮ ሰናይ ግብርና (ኣካይዳና) እዩ። ሰናይ ግብሪ ኣሉ ዘይበሃል ግብሪ ብርሃንዩ። ነቶም ከም ገበርቲ እከይ ገይሮም ብስዉር ዚሓምዩናን ብግህዶ ዚቃወሙናን ዚኸስሱናን ጸላእትና እነሕፍረሉ ብርሃንና፡ ሰናይ ኣካይዳናዩ።

".....እቶም ከም ገበርቲ እከይ ገይሮም ዚሓምዩኹም ዘለዉ፡ ንሰናይ ግብርኹም ርእዮም በታ መዓልቲ ሓተታ ንኣምላኽ ምእንቲ ኼመስግንዎ፡ ኣብ ማእከል ኣህዛብ ኣካይዳኹም ኣጸብቑ። ከም ሰናይ እናገበርኩም፡ ዕሽነት ናይቶም ዘይፈልጡ ሰባት ክትዓብሱ፡ ፍቓድ ኣምላኽ እዩ . .” 1ጴጥ 212-15 316,17

ስለ ኸኣ ሰናይ ግብሪ፡ "ብግዲ ዜድልይተባሂሉ ዝተገልጸ (ቲቶ 314) ናይ ሰናይ ግብሪ ውጽኢታውነት ድማ፡ ነቲ ኣርኣያኻ ርእዮም ብእኡ ምስ ተመሰጡ፡ ንሳቶምውን ከምኡ ብክርስቶስ ኣሚኖም ሰናይ ግብሪ ኼዘውትሩ ኣብ ውሽጦም ቅንኣት ዜለዓዕል ምዃኑ (ቲቶ 28) ኵሉ ነገርና፡ ማለት እምነትና፡ ንስሓና፡ ወዘተ ሓቀኛ ምዃኑ ዚረጋገጽ፡ በቲ እነዘውትሮን እነፍርዮን ሰናይ ግብሪዩ። ምኽንያቱ፡ ካብ ወይኒ በለስ ኪቕንጠብ ከም ዘይከኣል፡ ካብ ክፉእ ሰብ ድማ ሰናይ ግብሪ ኪርከብ ኣይክእልንዩ። ጐይታና ነዚ ሓቂ ደጋጊሙ ኣረጋጊጹልና (ማቴ 716-21 1233-35) እግዚአብሔር ሰብ ነነዌ ሓቀኛ ንስሓ ኸም ዝተነስሑ ንምርግጋጽ፡ ናብ ንብዓት ኣዒንቶም፡ ናብ ዝተኸድንዎ ከሊ ዀነ ማቕ፡ ናብ ዝተነጽፍዎ ሓመዅሽቲ ዘይኰነስ፡ ናብ ግብሮም ከም ዝረኣየ፦

"ኣምላኽ ከኣ ካብ እኩይ መገዶም ከም እተመልሱ፣ ግብሮም ረኣየ፣ ኣምላኽውን ነቲ ኼውርደሎም ኢሉ እተዛረቦ መዓት ተጣዕሰሉ፣ ኣይገብሮን ከኣ።” ብዚብል ቃል ዝተገልጸ (ዮና 310)

ሳልሳይ መለለዪ ባህሪኦም ድማ ኵሉ ጊዜ ንቑሓት ምዃኖምዩ። እቲ ዜገርም ድማ ኣብ ድቃስ ኣዝዩ ዚብርትዓሉ፡ ዳርጋ ኵሉ ሰብ ተሰኒፉ ዓሚቝ ድቃስ ዚድቅሰሉ ጊዜ ኸይተረፈ፡ ንሳቶም ገና ብንቑሓቶምዮም ንጐይታኦም ዚጽበዩ። ከም ናይቲ ሽዑ ዝነበረ ሮማዊ ወተሃደራዊ ስርዓት፡ ለይቲ ኣብ ኣርባዕተ ሕልዋ ለይቲ፡ ናይ ሓለዋ ኽፍለ-ጊዜ (Shift) ትከፋፈል ነበረት። ነናይ ሰለስተ ሰዓት ንውሓት ጊዜ ዘለዎ ዀይኑ፡ እታ ኻልኣይቲ (9-12) ብፍላይ ግን እታ ሳልሰይቲ ሕልዋ ለይቲ (12-3) ንሓላዊ ኣዝየን ፈተንቲ ሰዓታትየን። ካብ ብደገ ዚመጾ ጸላኢ ንላዕሊ፡ እቲ ኣብ ውሽጡ ዘሎ "ድቃስዚብልዎ ጸላኢ ብዝያዳ ዚፈታተኖን ዜግድዖን። ንቑሕ ሓላዊ ወይ ንቑሕ ተጸባዪ ድማ፡ በቲ ንድቃሱ ናይ ምግታእን ምስናፍን ዓቕሙ ዚምዘን። ኣብ ዅሉ ሰብ ዚነቕሓሉ ሓለፋ ሰብካ ንቑሕ እንተ ዄንካ፡ እትነኣደሉን እትጻመወሉን ዋላ ሓንቲ ምኽንያት የልቦን። ኣብ ዅሉ ሰብ ብድቃስ ዚስነፈሉ እዋን ብንቑሕ ኣእምሮ፡ መብራህትኻ ናይ ምቕሃም ምልክት ከየርኣየ፡ ጢናኻ ክሳብ ኣፉ ብዘይቲ መሊኡ እንተ ጸናሕካ ግን፡ ንስኻ ብርግጽ ብጐይታኻ ክትግልገል ዚግብኣካ ብቑዕ ኣገልጋሊ ኢኻ። ነቶም ሰለስተ ምርኡያት ሃዋርያት "እዚኣቶም ብጸሎት ምሳይ ነቒሖም ኪሓድሩ ዚኽእሉ ብቑዓትዮምኢሉ ኣሚኑ ጐይታና ናብ ጌተሰማነ እንተ ተማልኦም ሓሳቡ ኣይሰመረሉን። ጕዳይ ጸሎቱ ኸይገብር ግዳ፡ ናታቶም ደሃይ ንምግባርን ንምንቃሖም ኪጋደልን ካብ ጸሎቱ ይዕንቅፍዎ ነበሩ። ስለ ድማ እታ ናይ ፈተና ሰዓት ምስ ኣኸለት፡ ምስ ጐይታ ደው ዚብሉሉ ትብዓት ስኢኖም ብዜሕፍር መገዲ ሃደሙ። ኵሉ ጊዜ ንቑሕ ዘይምዃን ከም ገይሩ ዜበላሽወካ።

ምንቃሕ ማለት እንታይ ማለትዩ፧ ምንቃሕ ማለት ከየባተክካ ምጽላይ ማለት (ሉቃ 2134-36 ሮሜ 1212 1ተሰ 517 ኤፌ 618-20) ምንቃሕ ማለት ከየቋረጽካ ከየጕደልካን ወርትግ ምፍራይ ማለት (ማቴ 310-12 717-21 2141,43 ሉቃ 136-9) ኵሉ ጊዜ ምምጻእ ጐይታኻ እትናፍቕ ፈቃር ባርያ ምዃን ማለት (2ጴጥ 311,12 2ቈረ 51-5 ፊሊ 120-24 1ተሰ 19,10 1ጴጥ 113) ኣባጊዕ ጐይታ ብተዃሉን ብሰረቕትን ከይጠፍኣ መዓልትን ለይትን ተጠንቂቑ ዚሕልው እሙን ጓሳ ምዃን ማለት (ዮሃ 1011-13 2115-17 ግብ 2026-31 1ጴጥ 51-4) ብዘይሃስስ ኣርኣያ ብዘይንቀፍ መንነት መንቅብ ዘይብልካን ዘይርከበካን ኴንካ ምምልላስ ማለት (1ቈረ 18 ኤፌ 525-27 ፊሊ 19-11 ቈሎ 110 1ተሰ 210) ብሓጺሩ ምንቃሕ ማለት ኵሉ ጊዜ ንጐይታኻ ንክርስቶስ መሲልካ ምንባር ማለት (1ቈረ 111 ሮሜ 829 2ቈረ 318 1ዮሃ 32)

ብጐይታኦም ዚግልገሉ ባሮት ናይ ምዃን ባህጊ ይህልወናዶ ይኸውን፧ መጠን ባህግና ምስ ዓይነት ህይወትና ኣዝዩ ተመጣጣኒዩ። ንጐይታና ዘሎና ባህጊ ኣዝዩ ልዑል እንተ ዀይኑ፡ ኵሉ ናብራናን ኣካይዳናን ድማ በቲ ባህግና መጠን ንክርስቶስ ይመስልሞ፡ ባህግና ንፈትሽ ኣካይዳናውን ንምዘን። ብኸም ተዘርዚሩ ዝተገልጸ ንሓቂ ተዓጢቕናያ፡ ብሰናይ ግብሪ ብርሃንና ኣድሚቕና፡ ብዅለንተናና ወርትግ ንቑሓት ዄንና ንጐይታና እናገልገልና ምድራዊ ህይወትና ብዓወት እንተ ዛዚምና፡ እቲ ጐይታ ጐይቶትን ንጉስ ነገስታትን ምስ ዜፍርህ ግርማኡ ተዓጢቑ ኣብ ዜገልግሎ መኣዲ ኽንስራዕ ኢና። ንሱ ብኣና ንሕናውን ብእኡ እናተሓጐስና ንዘለኣለም ክንነብር ኢና። እምበኣር ሃየ ምርጫና ነጸብቕ፡ ብጐይታኦም ኪግልገሉ ዚበቕዑ ባሮት ንኹን!! ገዝምና ብጽእና ይኹን!!

ጸጋ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስን ፍቕሪ ኣምላኽን ሕብረት መንፈስ ቅዱስን ምስ ኩላትና ይኹን።

ኦርቶዶክሳዊት ተዋህዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ - መንበረ ጵጵስና ሰሜን ኣሜርካ

15 ታሕሳስ  2024 | ታሕሳስ  6, 2016 ግዕዝ (መበል 14 ሰንበት: ቊ.፲፬/14)

ምስባክ

መዝ. 131(132)፡15-16

“ወለነዳያኒሃኒ አጸግቦሙ እክለ። ወለካህናቲሃኒ አለብሶሙ ሕይወተ። ወጻድቃኒሃኒ ትፍሥሕተ ይትፌሥሑ።”

ዓዲ፡ መዝ.36(37)፡18 

“ያፀንዖሙ እግዚአብሔር ለጻድቃን። ወየአምር እግዚአብሔር ፍኖተ ንጹሐን። ወለዓለም ውእቱ ርስቶሙ።”

ንባባት

ኣንባቢ

1ቈረ 15-19-32

ዲያቆን

2ጴጥ 3፡10-ፍጻመ

ንፍቅ ዲያቆን

ግብ 26፡1-11

ንፍቅ ካህን

ሉቃ 12፡32-48

ሰራዒ ካህን

ቅዳሴ ፦ዘአትናቴዎስ መዝሙር፦ ሠርዐ ሰንበተ ለስብእ ዕረፍተ

   

 

Diocese



 



 


ካብ ውሽጢ ኤርትራ ዝተረኽበ ንቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ንምቁጽጻር ብመንግስቲ ኤርትራ ክካየድ ዝጸንሐን ዘሎን ሽርሒ ዘቃልዕ ቪድዮ 



Support Tewahdo TV

Gofundme


Support Diocese

PayPal


ድኳን መጻሕፍቲ/Book Store


ጋዜጣ ፍኖተ ብርሃን፡ ልሣን

 ቤተ ክርስቲያን ተዋሕዶ


ስብከተ ወንጌል


ራድዮ ቃለ ኣዋዲ


መጻሕፍቲ - Books 


ጾምን በዓላትን


Diocese Churches

 

Radio Tewahdo

 Video - Youtube

TV Tewahdo

A Message from H.G. bishop Mekarios

መጸናንዒ ቃል ብብጹእ ኣቡነ መቃርዮስ

ኦርቶዶክሳዊት ቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ብኸመይ

</div