S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

ተስፋ ኣይንቐብጽን ኢና (መበል 13 ሰንበት: ቊ.፲፫ /13, 2024 ፈ | 2017 ግዕዝ

ግናኸ እቲ (ኣባና ዘሎ) ዓብዪ ሓይሊ፡ ናይ ኣምላኽምበር፡ ናትና ከም ዘይኰነ ምእንቲ ኺገሃድ፡ እዚ (ናይ ዓብዪ ሓይሊ) ሃብቲ ኣባና፡ ከም ኣብ ኣቕሓ መሬት ዝተቐመጠ) ብዅሉ ወገን ንጽቀጥ፡ ግናኸ ኣይጸብበናንዩ፡ እንገብሮ ይጠፍኣና፡ ግናኸ ተስፋ ኣይንቐብጽን ኢና፡ ንስጐጕ፡ ድርቡያት ግን ኣይኰንናን። ይደፍኡና፡ ግናኸ ኣይንጠፍእን ኢና።” 2ቈረ 47-9 . + ..

እንሆ ዕለት ራብዓይ ሰንበት ናይ ዘመን ኣስተምህሮን (ሕዳ 6 - ታሕ 6) ሳልሳይ ሰንበት ናይ ጾመ ነብያት (ሕዳ 15 - ታሕ 28) ብመሰረት ስርዓት ቅድስቲ ቤተ ክርስትያንና፡ ብኣቘጻጽራ ግእዝ፡ ካብ ሕዳር 27 - ታሕ 3 ዘሎ ቕንያት፡መጻጕዕዝተሰምየ ንኡስ ዘመንዩ። እዚ ንኡስ ዘመን መጻጕዕ ዝተሰምየሉ ምኽንያት  ብዛዕባ ፈዋስነት ናይ ጐይታና ንኽንመሃርን ንኸነስተንትንን ንኸነመስግንን ዝተሰርዓልና ቕንያት ስለ ዝዀነዩ። ኣብ ሓደ ዓመተ ግእዝ፡ መጻጕዕዚስመያ ኽልተ ሰናብትን ሰሙናትንየን ዘለዋና። እታ ቐዳመይቲ እዛ ዘለናያ ናይ ጾመ ነብያት ሳልሰይቲ ሰንበት ክትከውን ከላ፡ ብዛዕባ ፍወሳ ናይ ብዕዉሩ ዝተወልደ ሰብኣይን ንሱ ዘስዓቦ ክርክር ኣይሁድን ከም ናይ ፈዋስነቱ ወካሊ ንባብ ወሲድና እንመሃረላያ። እታ ኻልኣይቲ መጻጕዕ ግና፡ ኣብ ራብዓይ ሰንበት ናይ ዓብዪ ጾም (ጾመርብዓ) ዝተሰርዐት ብዛዕባ ፍወሳ ናይ 38 ዓመታት ምሉእ ዝመጻጕዐ ከም መበገሲ ንባብ ወሲድና ብዛዕባ ፈዋስነት ጐይታና እንመሃረሉ ቕንያትዩ። ኣብ ኣርባዕቲኡ ወንጌላትን ኣብ ግብሪ ሃዋርያትን ንዝተነግረ ዅሉ ናይ ፍወሳ ተኣምራት ኣብ ሓደ ናይ ሰንበት ረፍዲ ኸነንብቦ ክንመሃሮን ስለ ዘይንኽእል ደኣ ሓደ ወካሊ ንባብ ተመሪጹልናምበር፡ እቲ ቐንዲ ኽንመሃሮን ከነስተንትነሉን ዚድለይ ዘሎ ኣርእስትስ፡ ፈዋስነት ናይ ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስዩ። ማእለያ ዘይብሉ ሕማማት ኣብ ዝመልኣ ዓለም ንነብር ስለ ዘለና፡ ፈውስን ፈዋስነትን ንኣና ንደቂ ኣዳም ኣዝዩ ዜገድሰና ኣርእስቲዩ። ናይ እግዚኣብሄር ፈዋስነት ካብ ፍጥረት ዓለም ጀሚሩ ዝተጋህደ መለኮታዊ ባህርይ እንተ ነበረ፡ ኣዝዩ ጐሊሑ ዝተራእየ ግና፡ እቲኢየሱስ ኣማኑኤልዝተሰምየ እግዚኣብሄር ወልድ ስጋና ለቢሱ ኣብ ማእከልና ምስ ሓደረዩ። ንርእሱ እቲኢየሱስማለትውን፡መድሓኒ፡ ፈዋሲማለትዩ። ፈዋስነቱ ድማ ንሕማም ስጋ ጥራሕ ዘይኰነ፡ ነቲ ዘለኣለማዊ ሞት ዜስዕብ፡ ሕማም-ነፍሲ ዝዀነ ሓጢኣትውን ዚምልከት (ማቴ 121 ሉቃ 210,11) ጐይታና ኢየሱስ፡ ሕጂ ብኣካለ ስጋ ኣብ ማእከልና እንተ ዘየለኳ፡ እቲ ፈዋስነቱ ግና ብምስጢረ ቀንዲል ገና ኣብ ማሽከልና ኣሎ። እቲ ፈዋሲ ስሙ ብስራሕ መንፈስ ቅዱስ ሎሚውን ኣብ ቤተ ክርስትያን ይሰርሕ ኣሎ። ኣይሰርሕን እንተልዩ፡ እቲ ጸገም ናትና ናይዞም ካብ ሓላፍነትና ዝበዀርና ካብ እምነትውን ዝጐደልና ሰባትምበር፡ ናይ ጐይታና ኪኸውን ኣይክእልንዩ። እምበኣር እዚ ናይመጻጉዕ ቅንያት ዝተሰርዓልና፡ ነቲ ርሒቑና ዘሎ ናይ ፈውሲ ጸጋ በቲ ሃዋርያዊ ደረጃኡ ኣብ ማእከልና ኸም ዚገሃድ ምእንቲ ኽንገብርምበር፡ ብዛዕባ ናይ ፈዋስነቱ ታሪኽ ተዘራሪብና ኣዕሊልናሉን ንኽንከይድ ኣይኰነን። ስለ እዚ ሰንበትን ሰሙንን ብዛዕባ ናይ ጐይታና ፈዋስነትን ብዛዕባ ምስጢረ ቀንዲልን ብዕምቈትን ብስፍሓትን እንመሃረሉ፡ ብዛዕባ ብምሕረቱ ዝሃበና ናይ ፈውሲ ጸጋ ልባዊ ምስጋና እነቕርበሉ፡ ልዕሊ ዅሉ ግና እዚ ናይ ፈውሲ ጸጋ ኣባና ምእንቲ ኺዓዝዝ እምነትና እንሃንጸሉን እነዕብየሉን ቅንያትዩ።

ነዚ ዕለት ብቕዱስ ያሬድ ተሰሪዑ ዘሎ መዝሙር ሰንበት፡ይበሉ እስራኤልዘርእስቱዩ። ነቲ ናይ ዕለት ንባብ ቅዱስ ወንጌል መሰረት ብምግባር ዝተደርሰ መዝሙርዩ። ህዝቢ እስራኤልብዕዉሩ ተወሊዱስ፡ ኣብ መዓልቲ ሰንበት ኣዒንቱ ኸም ዝተኸፍተሉ ርኢናን ሰሚዕናን ኣይንፈልጥንኪብሉ ዚዕድም መዝሙርዩ። እዚ ቓል ባዕሉ ዝተፈወሰ ዓይኒ ስውር ዝበሎ ቓል (ዮሃ 932) እዚ ኣበሃህላ ነቲ ገባር ተኣምራት ዝዀነ ጐይታ ኽብሪ ዚህብ ቅኑዕን ክቡርን ተኣምኖዩ። በቲ እግዚኣብሄር ዝገበሮ ድንቂ ተኣምር ዘየስተንክርን ብዛዕባኡ ንጐይታ ዘየኽብርን ህዝቢ፡ መንፈሳዊ ድንዛዘ ዘለዎ ህዝቢዩ። ኣብ ዘመን ናይ ህዝቢ እስራኤል መራሕቲ ሃይማኖት ዝነበሩ ፈሪሳውያንን ሰዱቃውያንን፡ ናብ ደረጃ ወዲቖም ስለ ዝነበሩ፡ በቲ ዝተገብረ ምሕረታዊ ተኣምራት ኣብ ክንዲ ዚሕጐሱ፡ ብሰንበት ኣመኽንዮም ነቲ ዝሓወየ ውልቀ ሰብ ኬጨንቑ፡ ነቲ ፈዋሲ ኸኣ ኬካፍኡን መኽሰሲኡ ዚኸውን ነጥብታት ንምእካብ ኪሃልኩን መረጹ። ኣብ ናይ 2ቈረ 41-12 ንባብና ተገሊጹ ኸም ዘሎ፡ እቲ ናይ ዓለምዚኣ ኣምላኽ ዝዀነ ድያብሎስ፡ ነዒንቲ ልቦናኦም ኣዒርዎን ደፊንዎን ከም ዝነበረ ዜረጋግጸልና (2ቈረ 43,4) ኣብ ናይ ግብ 41-24 ንባብናውን፡ ብዛዕባ ቅዱሳን ሃዋርያት ብስም ክርስቶስ ዝፈወስዎ ኻብ ከርሲ ኣዲኡ ጀሚሩ ለሚሱ ዝተወልደ ሰብኣይ፡ ኣይሁድ ዝፈጠርዎ ዕግርግር ዚትርኽ (ግብ 31-10) ኣብቲ ክርስቶስ ባዕሉ እምኒ መኣዝኑ ዝዀነ መሰረት ነብያት ሃዋርያትን ዝተሃንጸ ቤተ ክርስትያን ካብ ሃለወትና፡ እቲ ኣብ ሃዋርያትን ብሃዋርያትን ዝተገልጸ ናይ ፈውሲ ጸጋ ኣባናን ኣብ ልዕሊ ቅድስቲ ቤተ ክርስትያንናን ኪዓስል፡ ከም ፍቓዱ ጌርና ብምሉእ እምነት ክንጽልይ እቲ ናይ ዕለት ናይ 1ዮሃ 511-21 ንባብና ኣተባቢዑና ኣሎ።

መሪሕ ጥቕስና እንታይ ዚብለና ዘሎ፧ ብኸመይን ንምንታይን ኢና ተስፋ ዘይንቐብጽ፧ ቅዱስ ጳውሎስ፡ ነቲ ኣብ ልዕሊኡን ኣብ ልዕሊ ብጾቱን ዚወርድ ዝነበረ ጸበባ ብዝተፈላለየ ቓላት ገሊጽዎ ኣሎ። ብዅሉ ወገን ብርቱዕ ጸቕጢ ይወርዶም ነይሩ። ካብ ዝኣተውዎ ቤትን ከተማን ብብርቱዕ ድፍኢት ይስጐጕ ነበሩ። እዚ ዅነታት ኣዝዩ ዓቕልኻ ዜጽብብን፡ትገብሮ ኽሳዕ ዚጨንቀካ ዚገብር ኣዝዩ ኽፉእ ሃለዋትዩ። ኣብ ከም ዝበለ ሕሱም ሃለዋት እምብዛ ኺጸብበካን ተስፋ ኽትቈርጽን ባህርያዊ ግብረ መልሲ ዚመስል። እዚ ዅነታት ድማ ኣብ መበቈሎም ዝዀነት ሃገሮም እስራኤል ኣይኰነን ዝጋጠም። ጣኦታት ኣብ ዜምልኹ፡ ናይ ሰብ መስዋእቲ ኣብ ዚስውኡ ኣረማውያን ኣህዛብ ኣብ ዘለውዎ ሃገራት ዜጓንፎም ዘሎ። ነቲ መሪር ሃለዋቶም ኣብ ሓያሎ ኣጋጣሚታት ደጋጊሙ ተዛሪቡሉዩ።

ኣሕዋተየ፡ ብዛዕባ ኣብ እስያ ዝረኸበና ጸበባ፡ ህይወትና ኽሳዕንቐብጽ፡ ሓለፋ ዓቕምና እምብዛ ኸም ዝኸበደና፡ ክንሓብኣልኩም ኣይንፈትውን ኢና። . . . ምት ከም ዝተፈርደና ኣብ ውሽጥና ይስምዓና ነይሩ።” 2ቈረ 18,9

ኣምላኽ ንኣና ሃዋርያት ድሕሪ ዅላቶም ኴንና፡ ከምቶም ሞት እተፈርዶም ከም ዝገበረና ይመስለኒ። ስለ ንዓለምን ንመላእኽትን ንሰብን ትርኢት መስሓቂ ኴንና ኣለና። ንሕና ስለ ክርስቶስ  ዓያሱ፡ . . . ሕማቓት . . . ሕሱራት ኢና። ክሳዕ ሕጂ ንጠምይን ንጸምእን ንዓርቕን ንጽፋዕን ኣለና፡ ማሕደር ዘይብልናን። ብገዛእ ኣእዳውና እናዓየና ድማ ንጽዕር ኣለና። እናጸረፉና ንምርቕ፡ እናሰጐጉና ንዕገስ እናተሓመይና ንምዕድ ኣለና። ክሳዕ ሕጂ ኸም ጐሓፍ ዓለምን ከም ናይ (ኵሉ ሰብ) ጐድፍን ኴንና ኣለና።” 1ቈረ 49-13

“. . . ብጻዕሪ ሕልፊ ዘሎኒ፡ ብማእሰርቲ ሕልፊ ዘሎኒ፡ ብመውቃዕቲ ጸብለል ዝበልኩ፡ ብዙሕ ጊዜ ናብ ሞት ዝበጻሕኩየ። ብኣይሁድ ሓሙሽተ ጊዜ ነርብዓ ሓደ ጐደል (39) ተገሪፈ። ሰለስተ ሳዕ ብሽመል ተዘቢጠ፡ ሓደ ሳዕ በእማን ቀጥቀጡኒ፡ ሰለስተ ሳዕ እታ ዝነበርክዋ መርከብ (ስለ እተሰብረት) ለይትን መዓልትን ኣብ መዓሙቝ ባሕሪ ሓዲረ ወዓልኩ። ብዙሕ ጊዜ ኣብ መገሻታት ነይረ፡ ኣብ ርባታት ብፍርሃት ካብ ከተርቲ ብፍርሃት፡ ካብ ደቂ ዓደይ ብፍርሃት፡ ካብ (ጓኖት) ኣህዛብ ብፍርሃት፡ ኣብ ከተማ ብፍርሃት፡ ኣብ በረኻ ብፍርሃት፡ ኣብ ባሕሪ ብፍርሃት፡ ኣብ ማእከል ኣሕዋት-ሓሶት ብፍርሃት ዝነበርኩ። . . . ብጥምየትን ብጽምእን . . . ብቝርን ብዕርቃንን (እነብር) ነይረ።” 2ቈረ 1123-27

ቅዱስ ጳውሎስ ዘይጠቐስናዮ ብዙሕ ካልእ ጸበባውን ዘሕለፈ፡ ናይ ኣምላኽ ሰብዩ። ብኸም እናሓለፈ ኸሎ ኸኣዩ፡ኣይጸብበናንዩ፡ ተስፋ ኣይንቘርጽን ኢናዚብል ዘሎ። ንኣና ዜጋጥመና ጸበባ ብዓይነቱ ዀነ ብኽብደቱ ምስ ናቱ ጸበባ እንተ ዚወዳደር፡ ንምዃኑ ናብ ሓደ ሚእታዊት ገጹ ምተጸግዐዶ፧ ይትረፍ ምሉእ ተስፋ ኽንገብር፡ተስፋዚብል ቃል ሰሚዕና ዘይንፈልጥ እንመስለሉ እዋናት ግን ኣዝዩ ብዙሕዩ።

ቅዱስ ጳውሎስ ኣብ ውሽጢ መሪር ሃለዋት ዀይኑ ንምንታይ ተስፋ ኸም ዘይቀበጸ፡ ኣብ መሪሕ ጥቕስና ኣነጺሩ ገሊጹልና ኣሎ። እቲ ብመንፈስ ቅዱስ ኣብኣቶም ዝሓደረዓብዪ ሓይሊ፡ ማእለያ ዘይብሉ ሓይሊናይ ኣምላኽ በቲ ማእለያ ዘይብሉ ጸበባ ዓቕሊ ኸየጽብቡን ተስፋ ኸይቈርጹን ከም ዘኽኣሎም ተኣሚኑ። ንግደ ናይ ዓብዪ ሓይሊ ንምግላጽ ምእንቲ ኺሕግዞ ድማ፡ ነቲ ተፈጥሮናኣቕሓ መሬትብምባል ገለጾ። ብኻልእ ኣዘራርባስራሓት ካይላ” (Ceramics) ኢና ማለት ብሓቂ ድማ እግዚኣብሄር ኪፈጥረና ኸሎ ኻብ ሓመድ ምድሪ ስለ ዝፈጠረና፡ ኣቕሓ-መሬት ኢና። ኣብ ባህልና ኣቕሓ መሬት እንብሎም፡ ጻሕሊ፡ ዕትሮ፡ ቍራዕ፡ ጣሳ፡ ገንኢ፡ ሳርማ . . . ወዘተ ዝኣመሰሉዮም። እዚ ኣቓሑ መሬት ጸቕጢ፡ ጐንጺ ምውዳቕ ኪጻወር ኣይክእልንዩ። ከምኡ እንተ ኣጋጠሞ፡ ዳግማይ ኪጽገን ከም ዘይክእል ኰይኑ ዚሕምሽሽ። ንሕና ድማ፡ እግዚኣብሄር በቲ መስተንክር ከኣልነቱ ህይወት ስለ ዝሰዅዓልና ኢናምበር ኣቕሓ መሬት ኢና። ዋላ ኣብ ከተማታት እነዘውትሮ እምብዛ ዝተመላኽዐ፡ ኪወድቕን ኪጕነጽን ከሎ ዚሕምሽሽ ኣቝሑውን ኣቕሓ መሬት እቲ ብኣርኣያ ስላሴ ዝተፈጥረ ሰብ፡ በቲ ኣብ ህይወቱ ዜጋጥሞ ኸበድቲ ጸገማት መንፈሱ ዀነ እምነቱ ኸይተሓምሸሸ ብጽንዓት ደው ኪብል ዜኽእሎ፡ ናቱ ናይ ገዛእ ፍጥረቱ ባህርያዊ ሓይሊ ዘይኰነስ፡ እቲ እግዚኣብሄር ብሕያውነቱ ኣብኡ ዜሕድሮ ዓብዪ ሓይሊዩ። ጐይታና ንደቀ መዛሙርቱ ንሃዋርያዊ ዕዮ ኺልእኮም ከሎ፡ ክሳዕ ሞት ዚበጽሕ ብዙሕ መከራ ኸም ዜጋጥሞም ኣግሂዱ ይነግሮም ነበረ። ብዘይ ኣምላኻዊ ሓይሊ ኺጻወርዎ ኸም ዘይክእሉ ንኼፍልጦም ግን፦

እንሆ፡ ኣነ ተስፋ ኣቦይ ክሰድደልኩምየ፡ ንስኻትኩም ግና ካብ ላዕሊ ሓይሊ ኽሳዕትለብሱ፡ ኣብ ከተማ ኢየሩሳሌም ጽንሑ። ኢሉ ኣዘዞም (ሉቃ 2449) ምኽንያቱ ነቲ ዝተዋህበካ ተልእኾ ንምፍጻም ኰነ ነቲ ዚገጥመካ ዅሉ ፈተናታት ንምስዓር፡ ሓይሊ ኣምላኽ ኣብ ድኹምን ተሰባርን ስጋኻ ኺሓድር ናይ ግድንዩ። ናይ መሪሕ ጥቕስና ሃዋርያዊ መልእኽቲምበኣር፡ ነዚ ዚመስል።

እዚ ቓል ንሃዋርያት ጥራሕ ዚምልከትዶ ኣይኰነን፧ ንሕናውን ነቲ ዕለታዊ ማሕበራዊ ፈተናታትና ንኽንስዕሮ ናይ ግድን ሓይሊ ኣምላኽ የድልየና ድዩ፧ ቅዱስ ጳውሎስ ኣብ ኤፌ 219,20 ኣነጺሩ ገሊጽዎ ኸም ዘሎ፡ ንሕና ክርስትያን፡ ኣብ ኢየሱስ ክርስቶስ ባዕሉ እምኒ መኣዝኑ ዝዀነ መሰረት ነብያትን ሃዋርያትን እተነደቕና፡ ደቂ ዓዶም ንዅሎም ቅዱሳንን ስድራ ቤቱን ንኣምላኽንምበር፡ ካብኣቶም ዝተፈለና ኣጋይሽን መጻእተኛታትን ኣይኰንናን። ብምስጢረ ጥምቀት ካብ ማይ፡ ብምስጢረ ሜሮን ድማ ካብ መንፈስ ቅዱስ ተወሊድና፡ ኣካላት ሰብነት ክርስቶስ ዝዀንና ኢና (1ቈረ 615,19,20 1212,13,24-27 ገላ 326-28) እምበኣር ሳላ ዝተቐበልናዮ እምነት፡ ምስ ቅዱሳን ነብያትን ሃዋርያትን ኣብ ሓደ መንፈሳዊ ህንጻ ዝተነደቕና፡ ኣካላት ናይ ሓደ ሰብነት ክርስቶስ ስለ ዝዀንና፡ ኵሉ ብዛዕባ ሃዋርያት ዝተባህለ ንኣናውን ይምልከተናዩ። ኣብ ብሰይጣን እትግዛእ ውድቕቲ ዓለም ዕዉት መንፈሳዊ ህይወት ኪህልወና እንተ ዀይኑ፡ እቲ ብመንፈስ ቅዱስ ንሃዋርያት ዝተዋህበ ዓብይ ሓይሊ ንኣናውን ናይ ግድን ዜድልየና። ስለ ኸኣ ምልኣት መንፈስ ቅዱስን ምልኣት ሓይሊ ኣምላኽን እንጽገወሉ ምስጢረ ሜሮን ዝተሰርዓልና። ኣብ ትሕቲ ዝዀነ ይኹን ዅነታት ተስፋ ኸይንቐብጽ፡ ከይንሕለል፡ ልዕሊ መጠን ከይንጕህይ፡ ሰላምና ኸይዝረግ ዜኽእለና፡ እቲ ብመንፈስ ቅዱስ ዚወሃበና፡ ንዅሉ ዅነታት ዚስዕር ዓብዪ ሓይሊ ናይ ኣምላኽዩ። ንልብና ዚሰብርን ኣዝዩ ዜጕህየናን ነገር ኬጋጥመና ኸሎ፡ እቲ ናይ መንፈስ ቅዱስ ምጽንናዕ ንልብና ይመልኦሞ፡ ካብ ሃሳዪ ጓሂ የናግፈና (ዮሃ 1416,26 1526 2ቈረ 13-7 ) ንሰላምና ዘሪጉ ዚርብሸናን ዜጨንቐናን ኵነታት ኪፍጠር ከሎ፡ ነቲ ዓለም ዘይብላን ክትህቦ ዘይትኽእልን ሰላም ክርስቶስ ኣብ ውሽጥና ዜፍስሶ፡ መንፈስ ቅዱስ (ዮሃ 1427 ቈሎ 315) ካብ ጭንቀትን ሽበራን የህድኣና ጥራሕ ዘይኰነ፡ ፍሉይ ሓጐስን ምስጋናን ይመልኣና (ፊል 44-7 ኤፌ 520 1ተሰ 516-18) ቅዱስ ጴጥሮስ ሓይሊ ኣምላኽ ቅድሚ ምቕባሉ፡ ኣዝዩ ፈራህን ተሸባርን ሰብ ዝነበረ። መንፈስ ቅዱስ በቲ ማእለያ ዘይብሉ ዓብዪ ሓይሊ ምስ መልኦ ግና፡ ንጸላእቱ ብዘገረመ ትብዓት ተመልአ። ኣርባዕቲኡ መሓውሩ ብሓጺን ተመቝሑ፡ በበርባዕተ ዀይኖም ብእብረ (Shift) ዚሕልውዎ 16 ዓቀይቶት ተመዲቦምሉ ኣብ መንጎኦም ደቂሱ ንጽባሒቱ ኺስየፍ እናተጸበየ ኸሎ፡ ከመይ ዝበለ ልዋም ድቃስ ወሲድዎ በጥ ኢሉ ሓደረ (ማቴ 261-35, 69-75 ግብ 413 540-42 122-7) ሞት ዝተፈርዶ ኣብ ኢድ ጸላእቱ ዝወደቐ ሰብ ዘይተሸበረን ተስፋ ዘይቀበጸን ደኣ፡ መን ካልእ ኺሽበርን ኪቐብጽን ምተገብኦ፧ እቲ ማእለያ ዘይብሉ ሓይሊ ኣብ ኣቕሓ መሬት ምስ ዚሓድር ግን፡ ከም ዝበለ መስተንክር ታሪኽ ዚሰርሕ። ሓይሊ ኣምላኽ ዘይሓደሮ ባዶ ኣቕሓ መሬት ግና፡ ብዝመጸ ዓይነት፡ ዚጠቅም ኰነ ዘይጠቅም ጸቕጥን መከራን ብቐሊሉ ኺሕምሸሽን ተስፋ ኪቐብጽን፡ ዘይዝረብ ኪዛረብ፡ ዘይግበር ኪገብር፡ከምዝስ ናብራ ኣይኰነንዜብል ናብራ ዚነብር።

ናይ ዓቕሊ ጽብበትን ቅብጸት ተስፋን ዚጽየፍ ሰብ መገዲምበኣር ኣዝያ ንጽርትን ጽርግትንያ። ናይ ኵነታት ለውጢ ወይ ናይ ናብራ መለሳ ኣይኰነን ዚምነይ። ነቲ ልዕሊ ዅነታት ጸብለል ዜብሎ ሓይሊ ኣምላኽ ጥራሕ ዚብህግ። ልክዕ ከም ቅዱስ ጳውሎስ፡ ስእነት፡ ሕማም፡ መከራ ኼጋጥሞ ኸሎ፡ ሓይሊ ኣምላኽ ኺበዝሓሉ ይብህግ። ሃዋርያ ጳውሎስ ኣዝዩ ዜሳቕዮ ከም ግራጭ ኣብ ስጋኡ ዝተሰዅዐ ሕማም ምስ ኣሳቐዮ፡ ደጋጊሙ ናብ ኣምላኽ ጸለየ። ጐይታ ድማ ኺፍውሶ ዘይኰነስ፡ ናይ ሓይሊ ጸጋ ኺህቦ ኸም ዚደልይ ምስ መለሰሉ፡ ኣተሓሳስባን ቃላትን ናይ ቅዱስ ጳውሎስ ኣዝዩ ተለወጠ።

“ ‘ነዚ ስቓይ ካባይ ኣርሕቆኢለ ንጐይታ ሰለስተ ሳዕ ለመንክዎ። ንሱ ኸኣ፡ሓይለይ ኣብ ድኻም (ኣብ ሕማም)’ ዚግለጽ ጸጋይ ይኣኽለካበለኒ። ስለ ሓይሊ ክርስቶስ ኣብ ልዕለይ ምእንቲ ኺሓድር፡ ብብዙሕ ታሕጓስ ብድኻመይ (ብሕማመይ) ክምካሕየ፡” 2ቈረ 128,9 .

ብዛዕባ ዜጋጥሞ ስእነት ኰነ ርኽበት ንሰብ ፊልጲ ኣብ ዝጸሓፎ ዜገርም ቃልውን፡ ግደ ሓይሊ ኣምላኽ ኣነጺሩ ገሊጹልና ኣሎ። እዚ ዝብል ዘለኹ ስለ ዝሰኣንኩ ኣይኰነን፡ (ምኽንያቱ) በቲ ዘሎኒተመስገንምባል (‘ይኣኽለኒምባል) ተማሂረየ። ትሕት ምባል እፈልጥየ፡ ሕልፍን ትርፍን ዘሎካ ምዃንውን እፈልጥየ። ኣብ ጽጋብ ኰነ ኣብ ጥምየት፡ ብሃብቲ ዀነ ብድኽነት፡ ኣብ ኵሉን ብዅሉን ልሙድየ። በቲ ሓይሊ ዚህበኒ ክርስቶስ ንዅሉ እኽእሎየ።” ፊል 411-13 .

እቲ ተዋሂቡና ዘሎ ሃዋርያዊ ኣርኣያምበኣር፡ ነዚ ዚመስል።ድኻመይ፡ ሕማመይ፡ ድኽነተይ፡ ማእሰርተይ፡ ጸበባይ ስድደተይ ኣርሕቐለይኢልካ ንእሽቶ ነገር ካብ ምልማን፡ነቲ ዜኽእል ሓይልኻ ኣልብሰኒ፡ ብሓይልኻ ንዅሉ ኣኽእለኒ፡ ኣባይ ኣብ ኣቕሓ መሬት ነቲ ዓብይ ሓይልኻ ኣንብርኢልና ዝዓበየ ነገር ክንልምን ዚግባእ። ምኽንያቱ ሎሚ ኻብ ሓደ ማሕበራዊ ጸገም እንተ ኣምለጥና፡ ጽባሕ ናብ ካልእ ማይ ዘይጠዓመ ጸገም ክንወድቕ ንኽእል ኢና። ስለ ኢና ንዅሉ ጸበባ ዜረብርብ ሓይሊ ኣምላኽ ክንልምን ዚግብኣና። ሓይሊ ኣምላኽ ዘይብሉ ህይወት ግና፡ ዓቕሊ ጽብበትን ቅብጸት ተስፋን መለለዪ ህይወቱ ኽሳዕ ዚኸውን ዚዕብልሎ። እቲ ነብዪ ኢሳይያስ ኣብ ኢሳ 4027-31

ኣታ ያእቆብ፡ ከመይ ደኣ ኸምዚ ትብል፡ ኣታ እስራኤልሲ፡ ከመይ ኢልካ ኢኻ፡ መገደይ ካብ እግዚኣብሄር ሕብእቲ እያ፡ ፍርደይ ከኣ ካብ ኣምላኸይ ሐሊፉ እዩ፡ ኢልካ ትዛረብ እቲ ንወሰናት ምድሪ ዝፈጠረ እግዚኣብሄር ዘለኣለማዊ ኣምላኽ ከም ዝዀነ፡ ከም ዘይደክምን ከም ዘይሕለልን፡ ኣእምሮኡ ኸም ዘይምርመርን፡ ኣይትፈልጥንዶ ኣይሰማዕካንዶኸ ኢኻ ንድኹም ሓይሊ ይህብ፡ ንስኑፍ ከኣ ብርታዔ ይውስኽ። ኣጒባዝ ይደኽሙን ይሕለሉን፡ ኣባጽሕ ድማ ሰንከልከል ኢሎም ይወድቁ፡ እቶም ንእግዚኣብሄር ዚጽበዩ ግና ሓይሎም ይሕደስ። ከም ንስሪ በኽናፍ ይድይቡ፡ ይጐዩ እሞ ኣይሕለሉን፡ ይኸዱ እሞ ኣይደኽሙን።ኢልዎ ዘሎ ቓል ሓይሊ ኣምላኽ ዘሎካን ዘይብልካን ምዃን ዘለዎ ለውጢ ዜመልክተናዩ።

ተስፋ ምቕባጽ እንታይ ጸገም ኣለዎ፧ ባህርያዊዶ ኣይኰነን፧ ተስፋ ምቕባጽዶ ሓጢኣትዩ፧ እንታይ ዜመሓላልፎ መልእኽቲ ኣለዎ ድዩ፧ ተስፋ ምቕባጽ እቲ ዝዓበየ ጸገምን እቲ ዝኸፍአ ሓጢኣትን ምዃኑ ዘይምፍላጥና እምብዛ ይጐድኣና ኸም ዘሎ ዘይከሓድዩ። እዚ ሓጢኣት እምብዛ ዚኸብድ ድማ ኣብብኣምላኽ ዝኣምን ክርስትያንዚብል ሰብዩ። ምኽንያቱ ተስፋ እንቐብጽ ብዛዕባ ኣምላኽምበር፡ ብዛዕባ ኻልእ ኣይኰነን። ኣፍና ኸፊትና ብድፍረትንኣምላኽ ቀቢጸዮስለ ዘይንብልምበር፡ ነቲ ጕዳይ ኣብ ልብና ወዲእናዮ ብግብሪ ድማ ድሮ ፈጺምናዮ ኢና።ንቕብጸት ተስፋ ብመልክዕ ቃላት ግለጽዎዚብል ዕዮ ገዛ እንተ ዚወሃበና፡እግዚኣብሄር ኪረድኣኒ ኣይደልንዩ፡ ኪረድኣኒውን ኣይክእልንዩ፡ ኵነታተይ ልዕሊ ዓቕሙዩ፡ እግዚኣብሄር እንታይ ይበጽሓኒ ኸም ዘሎ ኣይፈልጥን ወዘተዚብልዩ። እዚ ቕብጸታዊ ኣተሓሳስባ ስቕ ኢሉ ሓሳባት ጥራሕ ኰይኑ ዚተርፍ ኣይኰነን። ናብ ከቢድ ሳዕቤን ዘለዎ መንፈሳውን ስጋውን ውድቀት ዜብጽሓና። ጸሎት ነቋርጽ፡ ነቲ ምንጪ ዅሉ ተስፋ ዝዀነ ቓል እግዚኣብሄር ምንባብን ምእዛዝን ይተርፍ፡ ብመሰረቱ እምነትና ደርቢና ንድሕሪት ናብ ክሕደት ንምለስ፡ ናይ ኣምላኽ መተካእታ ዚዀኑና ናይ ከንቱ ተስፋ ምንጭታት ሃሰው ምባል ንጅምር። ንኣብነት ብዛዕባ ጥዕናኡ ኣብ ኣምላኽ ዝነበሮ ተስፋ ዝቐበጸ ሰብ፡ ናብ ጠንቈልትን እስማተኛታት ብምኻድ በቶም ናይ ሞትን ጥፍኣትን መናፍስቲ ተስፋ ኺገብር ይጅምር። ንጉስ ሳኦል ኣብ ጽቡቕ መንፈሳዊ ቝመና ኣብ ዝነበረሉ እዋን፡ ንጠንቈልቲ ኻብ ሃገሩ ፈጺሙ ዘጽነተ መንፈሳዊ ጅግና ዝነበረ። ብሰሪ ዘይምእዛዙ ምስ ኣምላኽ ምስ ተባተኸ ግና፡ምድሪ ዘቢጥኩም ጠንቋሊት ርኸቡለይዝዓይነቱ ጽኑዕ ንጉሳዊ ትእዛዝ ሃበ። እግዚኣብሀር ድማ በቲ ዓሻ ምርጫኡውን ጥርትብል ንእሽቶ ተስፋ ኸም ዘይረክብ ገበሮ። ቅብጸት ተስፋ ሕሱምዩ፡ ዝኸፍአምበር ዝሓሸ ኽትመርጽ ኣየፍቅደልካንዩ። ቅብጸት ተስፋ፡ እኩያት መናፍስቲ ዜስርጹልካ ጨሪሱ ዚበጣጥስ መርዚዩ። እዞም ኵሎም ርእሰ ቕትለት ዚፍጽሙ ሰባት፡ ነቲ ዚርብጾም ዘሎ ዅነታት ተስፋ ምስ ሰኣኑሉ፡ ተስፋኦም ኣብ ሞት ምግባር ዝመረጹዮም (እዮ 1120) ኣብ ሞት እንታይ ተስፋ ኣሎ፧ ንስጋኻ ፍልሖ ንነፍስኻ ድማ ኣጋንንቲ ኣብ ሲኦል ይጻወቱላምበር፡ ካብኡ ዚሓይሽ ሃለዋት ብርእሰ ቕትለት ኣይርከብንዩ። እስራኤላውያን ብዚጠቅምን ዘይጠቅምን ምኽንያት ተስፋ ንምቝራጽ ዚህወኹ ህዝቢዮም ነይሮም። እዚ ቕብጸት ተስፋ ድማ ንኣምላኽን ንሰብን ብዜሰክሕ ምጕርምራም መልኦም፡ እግዚኣብሄርክሳዕ መዓስዮም ዚንዕቁኒን፧ ዘይኣምኑኒ፧ብምባል ብኣታቶም ይጕህይ ነበረ። ኣብ ምጕሃይ ከይተደረተ ኸኣ ብመሪር ፍርዲ ይቐጽዖም ነበረ። ቅብጸት ተስፋ ደረት የብሉን፡ ደረቱ ሲኦልን ገሃነምን ጥራሕዩ። ምኽንያቱ ብዘይካ ሓጢኣት ካልእ ፍረ፡ ካልእ ታሪኽ ከም ዘይህልወካ ዚገብርዩ።

እቲ ቕብጸት ድማ ኣብ ናብኡ ዝደፍኣትካ ቐንዲ ጒዳይ ጥራሕ ኣይድረትንዩ። እታ ተስፋ ዘቕበጸትካ ሓንቲ ጕዳይ፡ ንምሉእ ህይወትካ ኽትውክል ኣይትኽእልንያ። ንኣብነት ብሞያኡ ስራሕ ዝሰኣነ፡ ኣብ ትምህርቱ ዘይተዓወተ፡ ኣብ ሓዳሩ ስኒት ዝሰኣነ፡ ዋኒኑ ዘይሰመረሉ (ዝኸሰረ) ጥዕናኡ ዘንቈልቈለ ሰብ፡ ብኽቱር ቅብጸት ተስፋ ነቶም ካልኦት ኣማራጺታት ምርኣይ ክሳዕ ዚስእን ኣእምሮኡ ይድፈንሞ፡ ብምኽንያት ዝገጠመቶ ሓንቲ ጸገም ብዛዕባ ዅሉ ነገር ተስፋ ይቘርጽ። ከም ናይ ኣካላት መንሽሮ (ካንሰር) እናለሓመን እናስፋሕፍሐን ኣብ ጥቕኡ ንዘለውን ኣብ ርሑቕ ንዘለውን ኣካላት ዜጥቅዕ፡ ቅብጸት ተስፋ ድማ ናይ ነፍሲ መንሽሮ ስለ ዝዀነ፡ ኣብ ሓንቲ ጕዳይ ጥራሕ ኣይድረትንዩ። ስለ ኸኣ ንቕብጸት ተስፋ ዚኸውን ዝዀነ ነቓዕ ኪህልወና ኣይግባእንዩ። ከም ነብዪ ኢሳይያስ፡-

ኣነስ ነቲ ኻብ (ህዝቢ እስራኤል) ገጹ ዝሓብአ እግዚኣብሄር እጽበዮ፡ ብእኡውን (ገና) ተስፋ እገብር ኣለኹ።ዜብል ጽንዓት ከነጥርይ ይግብኣና (ኢሳ 817) ነብዪ ሚክያስውን፡ ነቲ ንሱ ዀነ ህዝቡ ዝነበርዎ ኽፉእ ሃለዋት ኣብ ሚክ 71-6 ዘርዚሩ ድሕሪ ምግላጹ፦ ኣነ ግና ናብ እግዚኣብሄር እጥምት፡ ንኣምላኽ ምድሓነይ ድማ ተስፋ እገብር ኣለኹ፡ ኣምላኸይውን ኪሰምዓኒዩ። ኣቲ ጸላኢተይ፡ እንተ ወደቕኩ ኽትንስእየ፡ ኣብ ጸልማት እንተ ተቐመጥኩውን፡ እግዚኣብሄር ብርሃነይሞ፡ ብኣይ ኣይትተሓጐሲ፡ ንእግዚኣብሄር በዲለዮሞ፡ ንሱ ነገረይ ክሳዕ ዚሕዘለይ፡ ፍትሒውን ክሳዕ ዜውጽኣለይ ንቝጥዓኡ ኽጽመሞየ፡ ናብ ብርሃን ኬውጽኣኒዩ፡ ጽድቁውን ክርእይየ። ሽዑታ፡ኣበይ ኣሎ ኣምላኽካዝበለትኒ ጸላኢተይ ክትርእዮን ሕፍረት ክትኽደንንያ። (ከምኡ ኽትከውን ከላ) ኣዒንተይ ኪርእያኣየን።ብምባል ረብሓን ሓይልን ናይ ተስፋ ኣርእዩና ኣሎ (ሚክ 77-10)

እምበኣር ንተስፋ ብዚምልከት ህይወትና ኸመይ ከም ዘላ ብዕቱብ ንመርምር። ነዛ ሓጻር ዕድመና ቀበጽቲ ዘይኰነስ ዓቀብቲ ተስፋኦም ኴንና ንሓልፋ ኸም ዘለና ነረጋግጽ። ነገሩብዘይ ኣእጋር ኣሰጋጋር (የለን)” እዩሞ፡ ነቲ ኣንጻር ኵሉ መሰናኽላት ተስፋና ኣጽኒዕና ኽንሕዝ ዜኽእለና ሓይሊ ኣምላኽ ለቢስናዮ ምህላውና ነጣልል። ብዚጠቅምን ዘይጠቅምን ምኽንያት ተስፋ እናቐበጽና፡ እግዚኣብሄር ኪቐብጸና ኣይንፈታተኖ። እቶም ቀበጽቲ ተስፋ፡ ንርእሶም ተስፋን ድራርን ናይ ድያብሎስዮም ዚዀኑ። ኣሰር ኣቦታትና ሃዋርያት ስዒብናተስፋ ኣይቐብጽንእናበልና፡ ንድያብሎስ ተስፋ ነቕብጾ። ተስፋ መልሕቕ ነፍሲ ኣብ ማዕበል ዚበዝሓ ዓለም፡ ተስፋ-ኣልቦ ንዘይምዃን ንጠንቀቕ።

ጸጋ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስን ፍቕሪ ኣምላኽን ሕብረት መንፈስ ቅዱስን ምስ ኩላትና ይኹን።

ኦርቶዶክሳዊት ተዋህዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ - መንበረ ጵጵስና ሰሜን ኣሜርካ

ታሕሳስ  2024 | ሕዳር  29, 2016 ግዕዝ (መበል 13 ሰንበት: ቊ.፲፫/13)

ምስባክ

መዝ.፮፡፫-፬

“ወአንተኒ እግዚኦ እስከ ማእዜኑ። ተመየጥ እግዚኦ ወባልሐ ለነፍስየ። ወአድኅነኒ በእንተ ምሕረትከ።”

ዓዲ፡ መዝ.፬፡፪፣፫

“ደቂቀ ዕጓለ እመሕያው እስከ ማዕዜኑ ታከብዱ ልበኩሙ። ለምንት ታፈቅሩ ከንቶ ወተሐሱ ሐሰተ። አእምሩ ከመ ተሰብሐ እግዚአብሔር በጻድቁ።”

ንባባት

ኣንባቢ

2ቈረ 4፡1-12

ዲያቆን

1ዮሃ 5፡11-ፍጻመ

ንፍቅ ዲያቆን

ግብ 4፡14-23

ንፍቅ ካህን

ዮሃ 9፡13-25

ሰራዒ ካህን

ቅዳሴ ፦ዘእግዚእነ መዝሙር፦ ይቤሉ እስራኤል

   

 

Diocese



 



 


ካብ ውሽጢ ኤርትራ ዝተረኽበ ንቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ንምቁጽጻር ብመንግስቲ ኤርትራ ክካየድ ዝጸንሐን ዘሎን ሽርሒ ዘቃልዕ ቪድዮ 



Support Tewahdo TV

Gofundme


Support Diocese

PayPal


ድኳን መጻሕፍቲ/Book Store


ጋዜጣ ፍኖተ ብርሃን፡ ልሣን

 ቤተ ክርስቲያን ተዋሕዶ


ስብከተ ወንጌል


ራድዮ ቃለ ኣዋዲ


መጻሕፍቲ - Books 


ጾምን በዓላትን


Diocese Churches

 

Radio Tewahdo

 Video - Youtube

TV Tewahdo

A Message from H.G. bishop Mekarios

መጸናንዒ ቃል ብብጹእ ኣቡነ መቃርዮስ

ኦርቶዶክሳዊት ቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ብኸመይ

</div