S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

ሻራ፡ ዜዀንን ሓጢኣት (9ይ ሰንበት: ቊ.፱ /9, 2024 ፈ | 2017 ግዕዝ

መሪር ቅንእን ሻራን ኣብ ልብኹም ካብ ዚህልወኩም ግና፡ ንሓቂ እናተጻረርኩም ኣይትመክሑን ኣይትሓስዉን። ኣብ ቕንእን ሻራን ዘለዎ፡ ኣብኡ ምፍራስ ስርዓትን ኵሉ እኩይ ግብርን ኣሎሞ፡ እዛ ጥበብዚኣ ምድራዊትን ስጋዊትን ሰይጣናዊትንምበር፡ ካብ ላዕሊ እትወርድ ኣይኰነትን።ያእ 314-16 (ቲቶ 310,11)

እንሆ ዕለትዚ፡ ሻድሻይን ናይ መወዳእታን ሰንበት ናይ ካብ መስከረም 26 ክሳዕ ሕዳር 5 ዚዝርጋሕ ዘመነ ጽጌዩ። ብመሰረት ስርዓት ቅድስቲ ቤተ ክርስትያንና፡ ካብ ጥቅምቲ 30 ኽሳዕ ሕዳር 5 ዘሎ ቕንያትጸገየ ወይንይብሃል። ናይ ዕለት ኣርእስቲ ናይ መዝሙር ቅዱስ ያሬድውንጸገየ ወይን” ‘ዩ። እዚ መዝሙር ብዛዕባ ብእግዚኣብሄር ዝተሰርዓልና ዘመነ ጽጌ ንኣምላኽ ክብሪ ዚህብ መዝሙርዩ። እታ መርዓቱ ዝዀነት ቤተ ክርስትያንወልድ ሓወይ ሽታኡ ከም ከርበ ምኡዝ ነብዪ ኣንባቆም ድማንግብሪ ናይ ወልድ ኣድነቕኩንከም ዝበለ ብምግላጽ፡ እቲ ንዕረፍቲ ሰንበት ዝሰርዐ ንጉስ-ሰላም ዝዀነ ክርስቶስ፡ ልዕልናኡ ዓብዪ፡ ምስጋናኡ ድማ መንክር ምዃኑ ዚእመን መዝሙርዩ። እቶም ነዚጸገየ ወይንዝተሰምየ ቅንያት ተሰሪዖም ዘለዉ ንባብ ቅዱስ ወንጌልን ምስባክን፡ ብዛዕባ ጕንዲ ወይኒ ዚገልጹዮም። ጐይታና ባዕሉ፡ እቲ ናይ ሓቂ ጕንዲ ወይኒ ንሱ ባዕሉ ምዃኑ ኣብ ዘንበብናዮ ናይ ዮሃ 151-11 ንባብ ቅዱስ ወንጌል ገሊጹልና ኣሎ። ናይ ጕንዲ ወይኒ ተኻሊ ድማ እግዚኣብሄር ኣቦዩ። እቶም ብምስጢረ ጥምቀትን ሜሮንን ካብ ማይን መንፈስን ተወልድና መሰል ውልድነት ዝረኸብና ክርስትያን ህዝቢ ድማ ጨናፍር ናይ ጕንዲ ወይኒ ዝዀነ ክርስቶስ ኢና። ፍሪኡ እንተ ፈረናሉ፡ ኣብ ጕንዲ ወይኒ ንዘለኣለም ጸኒዕና ኸም ንነብር፡ ፍሪኡ እንተ ዘይፈረናሉ፡ ወይውን ካብ ጸዋሪና ጕንዲ ተፈሊና እንተ ዀብለልና ድማ ድራር ሓዊ ዄንና ኸም ንነብር፡ ጐይታና ኣፍሊጡና ኣሎ። ብዛዕባ ጕንዲ ወይኒ ነብዪ ዳዊት ዝተነበዮ ትንቢት ድማ፡ እዚ ናይ ዕለት ናይ መዝሙር ዳዊት ምስባክዩ። ናይ ትንቢት ላዕላዊ (ናይ ስምዓዊ) መልእኽቲ ብዛዕባ እስራኤላውያን ብኢድ ሙሴ ኻብ ባርነት ግብጺ ሓራ ምውጻኦምን ኣብ ምድሪ ኸንኣን ምትካሎምን ዜመልክት ኪኸውን ከሎ፡ እቲ ምስጢራዊ (ወይ ወቃዊ) መልእኽቱ ግን፡ ብዛዕባ ካብ ናይ ግብጺ ስድደቱ ተመሊሱ ኣብ ምድሪ እስራኤል ተተኺሉ፡ ሰራውሩ ዀነ ጨናፍሩ ኽሳዕ ወሰን ምድሪ ዝበጽሐ ናይ ሓቂ ጕንዲ ወይኒ ዝዀነ ክርስቶስ ዚዛረብ ትንቢታዊ መዝሙርዩ። እዚ ምስባክ ኣብ ዕለት ዚዝመረሉ ምኽንያት፡ ኣብ መእተዊ ናይ ዘመነ ጽጌ ኸም ዝተመሃርናዮ፡ እዚ ዘመነ ጽጌ ጐይታና ናብ ግብጺ ምስዳዱን ምምላሱን (ስደት ወሚጠት) እንዝክረሉ ዘመን ስለ ዝዀነ፡ ነቲ ፍጻመ ናይ ትንቢታዊ መዝሙር ንምምልካትዩ።

ኣብጸገየ ወይንዝተሰምየ ዕለት ብዛዕባ ወይኒ ገዲፍና ብዛዕባ ሻራ ኽንመሃር ዘድለየሉ ምኽንያት ደኣ እንታይዩ፧ ናይ ናይ ሓቂ ጕንዲ-ወይኒ ዝዀነ ክርስቶስ ፍረ፡ ጽድቂ፡ ፍቕሪ፡ ሓድነት፡ዩ። ነዚ ፍሪኡ ኸኣ ብኣና በቶም ጨናፍሩ ገይሩ ዚፈርዮ። ንሕና ግን ጨናፍሩ ኽነስና፡ ዘይፍሪኡ ነፍርይ ስለ ዘለና፡ ብዛዕባ እምብዛ ገኒኑ ዘሎ ዜሕፍርን ዜፍርድን መሪር ፍሬና ናይ ግድን ክንመሃር የድልየናዩ። እስራኤላውያን ነቲ ናይ ኣምላኽ ፍረ ጽድቂ ምፍራይ ገዲፎም፡ ነቲ ናይ ሰይጣን ፍረ ሓጢኣት ምፍራይ ምስ መረጹ ምስ ተበላሸዉ፡ ከም ዚስዕብ ኢሉ ብቕዱሳን ነብያቱ ገይሩ ተዛረቦም።

እስራኤል ኣታኽልቲ ወይኒ ናይ እግዚኣብሄር ጐይታ ሰራዊትዩ። እቲ ዝተከሎ ተኽሊ ድማ ህዝቢ ይሁዳዮም፡ ጽቡቕ ኪገብሩ ተጸበዮም፡ ኣብ ክንድኡ ግና ደም ከዓው። ቅኑዕ ኪገብሩ ተጸበዮም፡ ንሳቶም ግና ነቲ ህዝቢ ፍትሒ ደልዩ ኸም ዜእዊ ገበርዎ።ኢሳ 57 .

ካብ ጥዑም ዝዓይነቱ ወይኒ ወሲደ ከም ሕሩይ ሓረግ ወይኒ ገይረ ተኸልኩኺ። ከመይ ኢልኪ ደኣ ኣብ መጺጽ ወይኒ ተለወጥኪ። ብጨው ባሩድ እንተ ተሓጸብኪ፡ ብዙሕ ሳሙና ኸኣ እንተ ኣዘውተርኪ፡ ኣበሳኺ ኸም ዝመረተ ዀይኑ ዅሉ ጊዜ ኣብ ቅድመይዩ። ኣነ እግዚኣብሄር ኣምላኽ ተዛሪበ ኣለኹ።ኤር 221,22 .

ንመሪሕ ጥቕስና ምልስ ኢልና እንተ ረኣናዮ ድማ፡ ሻራ ብባህርዩ ስጋውን ሰይጣናውን ፍረ ምዃኑ ኣግሂዱልና ኣሎ።

ካብቶም ነዚ ቕዱስ ዕለት ዝተመደቡልና ኣርባዕተ ንባባት ሓድሽ ኪዳን፡ እቲ ናይ ሃዋርያ ቅዱስ ያእቆብ መልእኽቲ ሓደዩ። እዚ ምዕራፍ ሓቚፍዎም ካብ ዘሎ ብዙሓትን ኣገደስትን ኣርእስትታ ሓደ፡ እዚ ንህዝብናን ቤተ ክርስትያንናን ኣጥቂዑ ዘሎ ናይ ሻራ ሓጢኣትዩ። መሪሕ ጥቕስና ብንጹር ኣመልኪቱና ኸም ዘሎ፡ እዚ ናይ ሻራ ሓጢኣት ናብ ጥፍኣትን ኲነኔን ኣሕሊፉ ዚህብ ካብ ቤተ ክርስትያን ብውግዘት ክትፍለይ ዚገብር ሓደገኛ ኣበሳዩ። ህዝብና ብናይ ፖለቲካ፡ ናይ ዓሌት፡ ናይ ኣውራጃ፡ ናይ ሃይማኖት፡ ናይ ረብሓ ጉጅለታት ተኸፋፊሉ፡ ተመሊሱ ሓደ ህዝቢ ኪኸውን ዘይክእል ክሳዕ ዚመስል ኣብ ሕማቕ ሃለዋት ኣእትይዎ ይርከብ። እቲ ዝኸፍአ ኸኣ፡ እዚ ከም ፈንጂ ዚበታትን ኣጋንንታዊ ባህርይ ኣብ ቤተ ክርስትያንና ነጊሱ፡ ደቂ ሓንቲ ሃይማኖት ክሳዕ ዘይንመስል፡ ንመልክዕን ክብርን ናይ ቤተ ክርስትያንና ደዊንዎ፡ ቊጽሪ ኣብ ዘይብሉ ጒጅለታት ተኸፋፊልና ንርከብ። ብሰሪ ኣጋንንታዊ ሻርነትዚ፡ ብደም ክሳዕ እንደላላይ፡ ኣብ ውሽጢ ህንጻ ቤተ ክርስትያን ኣብ መንጎ ቕዳሴ ብካራ ኽሳዕ ምቅታል ኣብጺሑና ኣሎ። ወዲ ሰብን ሻራን ዳርጋ ኻብ ፍጥረት ኣትሒዞም መናብርቲዮኻሞ፡ ኣብ ህዝብናን ኣብ ቤተ ክርስትያንና ግን ከም ሎሚ ገይሩ ገኒኑን ስጋ ለቢሱን ኣይፈልጥንዩ። ካብ ዜሰቅቕ ሃለዋትዚብምብጋስ እምበኣር፡ ብዛዕባ ሃዋርያዊ ኣርእስቲ ኽንመሃር ግቡእ ጊዜኡዩ።

እዚ ኣበሳ ንቕድስቲ ቤተ ክርስትያን ካብ ዘመነ ሃዋርያት ጀሚሩ ዝተዋግኣ ቐንዲ ጸላኢኣዩ። ቅድስቲ ቤተ ክርስትያን ገና ኣብ እግሪ ተኽሊ ኸላ ካብ ዝተፈተነሎም ውዲታት ሓደ ዓሌታዊ ሻርነትዩ። ኣብ ናይ ኢየሩሳሌም ቀዳመይቲ ሃዋርያዊት ቤተ ክርስትያን ሓያሎ መበለታት ነበራ። እታ ቤተ ክርስትያን መበለታታ ባዕላ ትናብይ ስለ ዝነበረት፡ ነዚ ኼመሓድሩ ሓላፍነት ዝወሰዱ ኣገልገልቲ ነበሩ። እቶም ብክርስቶስ ዝኣመኑ ኣይሁድ፡ ገሊኣቶም ኣብ ሃገረ-እስራኤል ዚነብሩ ኪዀኑ ኸለዉ፡ ገሊኣቶም ከኣ ብግሪኻውያን (ጽርኣውያን) ካብ ዚመሓደራ ሃገራት ኣህዛብ ዝመጹ ነበሩ። እዞም ካብ ጽርኣውያን ሃገራት ዝመጹ ኣይሁድ፡ኣይሁድ ጽርኢተባሂሎም ይጽውዑ ነበሩ። ከም ሎሚውን ንኣና ዚገጥመና ዘሎ፡ ቋንቋ ጽርኢምበር፡ ነቲ ናይ ኣቦታቶም ቋንቋ እብራይስጢ ዘይዛረቡ ነይሮም ይዀኑ። እዚኣውን ናይ ሻራዊ ምፍልላይ ምኽንያት ኰይናስ፡ እቶም ዘይእሙናት ኣገልገልቲ፡ ናብተን ኣይሁድ እስራኤል ኣድልዎ ገይሮም፡ ነተን ኣይሁድ ጽርኢ ኣብ ምምቃል ምግቢ ወጽዕወን። እዚ ድማ ዓብይ ነውጺ ፈጢሩ፡ እቲ ጒዳይ ናብ ሃዋርያት በጽሐ። እቶም ኣድልዎ ዝተፈጸሞም ኣይሁድ-ጽርኢ፡ እቶም ኣድልዎን ሻራን ዘይፈልጡ ሃዋርያት ባዕላቶም ኬመሓድርዎ ጠለቡ፡ ቅዱሳን ሃዋርያት ግና፦ንሕና ቓል ኣምላኽ ሓዲግናስ ኣብ መኣዲ ኸነገልግል ዚግባእ ኣይኰነን። ስለ ኣቱም ኣሕዋት፡ ካባኻትኩም ብጽቡቕ እተመስከረሎም መንፈስን ጥበብን ዝመልኦም ሾብዓተ ሰብኣይ ሕረዩ፡ ነዚ ጒዳይ ኸኣ ነመዝዞም። ንሕና ግና ጸሎትን ኣገልግሎት ናይ ቓልዝን ከየብኰርና ንሓዝኢሎም ነቲ ነገር ኣዕረፍዎ (ግብ 61-6) ካብ እዋን ጀሚሩ ሻራ ክሳዕ ሎሚ ንቤተ ክርስትያን ኪፈታተና ይነብር ኣሎ። መንፈስ ቅዱስን ጥበብን ዝመልኦም መራሕትን ኣገልገልትን ስለ ዝተሳእኑና ድማ፡ ቤተ ክርስትያን ኣብ ልዕሊ ሻራ ተዓዊታ ኣሰር ሃዋርያት ኣብ ክንዲ ትስዕብ፡ ሻራ ኣብ ልዕሊ ቤተ ክርስትያን እናተዓወተ መንፈሳዊ ምስላ ተደዊኑ ትነብር ኣላ።

ሃዋርያ ቅዱስ ጳውሎስ፡ ናብ ዝበዝሐ ኽፍሊ ዓለም ዝዞረን፡ ዝበዝሓ ኣብያተ ክርስትያን ዘቘመን ሃዋርያ ከም ዝነበረ ቓል እግዚአብሔር የረጋግጸልና (1ቈረ 159-10 ሮሜ 1517-19) ሰይጣን ንግብሩ ኼፍርስ ንዓወቱ ኬፍሽል ይጋደል ስለ ዝነበረ ድማ፡ ኣብ ኵሉ ቦታ ብሻራ ይዋግኦ ነበረ። ካብተን ዘቘመን ኣብያተ ክርስትያን፡ ብሻራ ኣዝያ ዝተጠቕዐት ድማ፡ እታ ናይ ቈረንቶስ ቤተ ክርስትያን ነበረት። ኣብ ናባታቶም ዝጸሓፋ ቐዳመይቲ መልእኽቲ፡ ኣብ ቐዳመይቲ ምዕራፍ ንሻራ ኣመልኪቱ ኸም ዚስዕብ ጸሓፈሎም።።

ግናኸ ኣሕዋተየ፡ ኣባኻትኩም ክርክር ከም ዘሎስ፡ ብዛዕባኹም ሰብ ቤት ቀሎኤ ነጊሮምኒ ኣለዉ። እዚ ማለት፡ ነፍሲ ወከፍኩም፡ኣነ ናይ ጳውሎስየ፡ ኣነስባ ናይ ኣጵሎስ፡ ኣነ ናይ ኬፋ፡ ኣነስ ናይ ክርስቶስከም እትብሉ፡ እዚ ዝብል ዘለኹ። ኣሕዋተይ፡ ኵላትኩም ሓደ ዘረባ ኽትዛረቡ፡ ብሓደ ልብን ብሓደ ሓሳብን ፍጹም ክትጋጠሙምበር፡ ምፍልላይ ከይህልወኩም፡ እምዕደኩም ኣለኹ። ክርስቶስዶ ተመቒሉዩ፧ ወይስ ጳውሎስዶ ተሰቒሉልኩምዩ፧ ወይስ ብስም ጳውሎስ ዲኹም እተጠመቕኩም፧” 1ቈረ 110-13

ሃዋርያ ቅዱስ ጳውሎስ ኣብ ሮማ ተኣሲሩ ኸሎ፡ ናብ ኣብ ካልኣይ ሃዋርያዊ ጒዕዞኡ ዘቘማ ናይ ፊልጲ ቤተ ክርስትያን ኣብ ዝለኣኻ መልእኽቲ ድማ ወንጌል ንሰይጣናዊ ዕላማ ብሻራ ይስበኽ ከም ዝነበረ ብዜሕዝን ቃላት ገሊጹ ኣሎ።

“......ዚበዝሑ ካብቶም ኣሕዋት ድማ (ብምኽንያት) ማእሰርተይ ኣብ ጐይታ ጸኒዖም፡ ብዘይ ፍርሃት ቃል ኣምላኽ ንምንጋር ኣዝዮም ደፈሩ። ገሊኦም ብቕንእን ባእስን፡ ገሊኦም ግና ብጽቡቕ ፍቓድ ንክርስቶስ ይሰብክዎ ኣለዉ። እቶም ሓደ ወገን ንጥብቅነት ወንጌል ከም እተመደብኩ (ንወንጌል ከም እተማጐትኩላ) ፈሊጦም ብፍቕሪ ይሰብኩ፡ እቶም ሓደ ወገን ግና ኣብ ርእሲ ማእሰርተይ ጸበባ ኼምጽኡለይ ሓሲቦም ብቕንዕና ዘይኰነስ፡ ብሻራ ንክርስቶስ ይሰብክዎ ኣለዉ። (እሞ ደኣ፡ እንተ ብተንኰል) እንተ ብሓቂ (ብቕንዕና) ብዝዀነ ዀይኑስ ክርስቶስ ይስበኽ ኣሎሞ፡ በዚ እሕጐስ ኣለኹ፡ (ገና) ኽሕጐስውንየ።ፊሊ 112-18

ናይ ክርስቶስ ወንጌል ምስባኽ ኣዝዩ ዓብይን ክቡርን መንፈሳዊ ተግባርዩ። ነዚ ናይ ኣምላኽ ዕዮዚ፡ በቲ ናይ ድያብሎስ ሜላን ድርኺትን ምስባኽ ከኣ፡ እቲ ዝኸፍአ ሓጢኣትዩ። ሻራ ዚትግበረሉ ካልእ ማእለያ ዘይብሉ ዓለማዊ ዛዕባታትን ጒዳያትን ከም ዝተሳእነ፡ ነቲ ናይ ኣምላኽ ቀንዲ ዕዮን ዕላማን ብሻርነት ክትብክሎ ምፍታን ምሕረት ዘይርከቦ ከቢድ ኣበሳዩ። ስለ ኸኣ ኣርእስትናሻርነት፡ ባዕልኻ ንርእስኻ ምጥፋእን ምዅናንን ዝበለና።

መልእኽትን ዕላማን ናይ ሻርነት እንታይዩ፧ ሻርነት፡ መጋበርያምበር፡ ንሱ ንርእሱ ዕላማ ወይ ሸቶ ኣይኰነን። እቲ ዕላማ ኻልእዩ። እቲ ዕላማ ግና ንሻርነት ከም መሳርሒ (መጋበርያ) ኸይተጠቐምካ ኺብጻሕ ኣይክእልንዩ። ነዚ ስውር ዕላማ ዘይምፍላጥና፡ ኣብ ዅነኔ ዚወልድ እኩይ ሓጢኣት ክንጽመድ ይገብረና ኣሎ። ንዅሉ ኽንዝርዝሮ እንተ ዘይከኣልና፡ ገለ ኻብ ናይ ሻርነት ዕላማታት እዞም ዚስዕቡዮም።

1.ንሰብነት ክርስቶስ ምቊርራጽ፦ ቃል እግዚአብሔር ኣነጺሩ ኸም ዚገልጸልና፡ ሓጢኣት ካብ ኣምላኽን ካብ ሓድሕድናን ቈራሪጹ ፈላልዩና (ኢሳ 591-3) ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ  ስጋና ለቢሱ ኣብ ማእከልና ኺመላለስን ምእንታና ኺስዋእን ዘድለዮ ድማ ኣካላት ሰብነቱ ገይሩ ምስ ኣምላኽን ንሓድሕድናን ምእንቲ ኺዓርቀናን ሓደ ኣካል ኪገብረናንዩ። ሃዋርያ ቅዱስ ጳውሎስ፡ ነዚ ሓቂ ኣብ ናይ ኤፌሶን መልእኽቱ፡ ንሓድነት ናይ ግዙራት ኣይሁድን ዘይግዙራት ኣህዛብን ኣመልኪቱ ብኸም ዚስዕብ ገሊጽዎ ኣሎ።

ሕጂ ግና ንስኻትኩም እዞም ቀደም ርሑቓት ዝነበርኩም (ኣህዛብ) ብክርስቶስ ኢየሱስ ኣቢልኩም፡ ማለት ብምፍሳስ ደሙ ቀረብኩም። (ኢየሱስ) ነቲ ኣብ መንጎ (ኣይሁድን ኣህዛብን) ዝነበረ ናይ ጽልኢ ከልካሊ መንደቕ ብስጋኡ ብምፍራስ፡ ነቶም ክልተ (ዝነበሩ) ሓደ ዝገበረ፡ ሰላምናዩ። ነቶም ክልተ ዝነበሩ ብእኡ ሓደ ሓድሽ ሰብ ምእንቲ ኺገብሮም፡ ንሕጊ (ሙሴ) ምስ ትእዛዛቱን ስርዓቱን ኣፍሪሱ ሰላም ገበረ። ኣብ መስቀል ተሰቒሉ ብሙማት ነቲ ጽልኢ ደምሰሶ። ንኽልቲኦም ሓደ ብምግባር ከኣ ብመስቀሉ ምስ ኣምላኽ ኣተዓረቖም። መጺኡ ኸኣ ንኣኻትኩም ነቶም ርሑቓት ዝነበርኩም ሰላም ኣበሰረኩም። ነቶም ቀረባ ዝነበሩ ኸኣ ሰላም ኣበሰሮም። ከመይ፡ ክልቴና፡ ብእኡ ኢና ብሓደ መንፈስ ናብ ኣቦ እንኣትው።”           ኤፌ 213-18 .

ካብ ሃዋርያዊ ቓል ኸም እንርድኦምበኣር፡ ነቲ ኸም መንደቕ ኰይኑ ምስ ኣምላኽን ሰብን ዚፈላልየና ናይ ጽልእን ካልእን ሓጢኣት ምእንቲ ኼርሕቕ ክርስቶስ ነዚ መሪር ናይ መከራን ሞትን ጽዋእ ዝሰተየ። በዚ መስዋእቱ ኸኣ፡ ኣካላት ሰብነቱ ኸም እንኸውን ገበረና።

እቲ ሰብነትኩም ኣካል ክርስቶስ ምዃኑዶ ኣይትፈልጡን ኢኹም፧ እሞኸ ደኣ ነዚ ኣካል ክርስቶስ (ዝዀነ ስጋይ) ወሲደ ኣካል ኣመንዝራ ኽገብሮዶ ይግባእዩ፧ ያእ ኣይፋለይን።

ከመይ ንሕና፡ ኣይሁድ ኰንና ግሪኻውያን፡ ባሮት ኰንና ጭዋታት ኵላትና ሓደ ሰብነት ምእንቲ ኽንከውን ብሓደ መንፈስ ተጠመቕና፡ ሓደ መንፈስውን ሰተና፡ . . . እምበኣርከ ንስኻትኩም ሰብነት ክርስቶስ ኢኹም፡ ነፍሲ ወከፍኩም ከኣ ኣካላቱ ኢኹም።”   1ቈረ 615 1213,27 .

ካብ ጽልኢ ካብ ሻራን ምፍልላይን ሓራ ምእንቲ ኽንከውን ኢሉ ነዚ መሪር ናይ መከራን ሞትን ጽዋእ ሰትዩ ኼብቅዕ፡ ንሕና ገና ኣብ ምፍልላይ ተጸሚድና እንተሊና፡ ነቲ ናይ ሞቱ ዕላማ ከንቱ ንገብሮ፡ ነቲ ዝጸገቦ መሪር ስቓይን ሞትን ትርጒም-ኣልቦ ንገብሮኣለና ማለትዩ። ቅድሚ ክርስቶስ፡ በበይንና ርእስና ዝኸኣልና ኣካላት ኢና ዝነበርና። ድሕሪ ክርስቶስ ምግላጹን ድሕሪ ጥምቀትናን ግና ኣካላት ናይ ሰብነት ክርስቶስምበር በበይንና ሰባት ኣይኰንናን። ስለ ብሻራን ጽልእን ክንፈላለይ ከለና፡ ንሰብነት ክርስቶስ ንቘራርጾን ንኸፋፍሎን ከም ዘለና ኸነስተውዕል ይግብኣና። ዋላ ዘይከኣል እንተ ዀነ፡ ኣካላት ሰብነትና ናብ ዝደለዮ መኣዝን ፋሕፋሕ ኢሉ ኪኸይድ እንተ ዚደልይ እንታይ ምዀንና ኔርና፧ ንሕና ግና በቲ እግዚአብሔር ንኽብሩ ኢሉ ዝሃበና ናይ ነጻ ምርጫ ስልጣንን መሰልን ተጠቒምና፡ ንሰብነት ክርስቶስ ንመቓቕሎ ኣለና። ኣብ ልዕሌና ኺፍጸም ዘይንደልዮ ተግባር፡ ኣብ ሰብነት ክርስቶስ ንፍጽሞ ኣለና። ከም ንስጋ ናይ ኽንምገቦ ዝደለና እንስሳ ብኻራ እንቘራርጾ፡ ንሰብነት ክርስቶስ ከኣ ብናይ ሻርነት ስሕለት ንቘራርጾ ብምህላውና ኣበሳና ኣዝዩ ኸቢድ (1ቈረ 1214-26)

2. ኣምልኾ-ጣኦት ምትእትታው፦ ዚበዝሕ ጊዜጣኦትዚመስለና፡ ካብ ግኡዝ (ህይወት-ኣልቦ) ነገር ዚስራሕ ሓደ ምስሊ ጥራሕዩ። ኣምልኾ-ጣኦት ድማ፡ ኣብ ቅድሚ ግኡዝ ምስሊዚ፡ ጥልዕ ጕምብሕ ኢልካ ምስጋድ ጌርና ንርድኦ። ጣኦት ዚበሃል ግን፡ ካብ ኣምላኽ ንላዕሊ ኣብሊጽና እነፍቅሮን እነኽብሮን ኵሉዩ። እቲ ጣኦት፡ሰብ፡ ገንዘብ፡ ስነ-ሓሳብ ወይ ባህርይኪኸውን ይኽእልዩ። ከም ጐይታና ዝበሎ፡ ንወለድና ንደቅና ወይ ንሰብ ኪዳንና ካብ ክርስቶስ ንላዕሊ ነፍቅሮም እንተ ዄንና፡ ንሳቶም ናትና ህይወታውያን ጣኦታትናዮም (ማቴ 1037) ሃዋርያ ቕዱስ ጳውሎስ ስሰዐ፡ ኣምልኾ ጣኦት ምዃኑ ደጋጊሙ ገሊጹልና ኣሎ (ኤፌ 55 ቈሎ 35) ስሰዐ፡ ባህርይዩ። ብስሰዐ ዚምለኽ ዘሎ ጣኦት ድማ እቲ ንስስዖ ዘለና ነገርን እቲ ንስስዓሉ ዘለና ስጋናንዩ። ኣብ ልዕል ኢልና ዘንበብናዮ ናይ 1ቈረ 110-13 ጥቕሲ፡ኣነ ናይ ጳውሎስ፡ ኣነስባ ናይ ኣጵሎስ፡ ኣነ ኸኣ ናይ ኬፋኢሎም ሰብ ቈረንቶስ ብሻርነት ንሓድሕዶም ይቈራረጹ፡ ንሰብነት ክርስቶስ ከኣ ይቘራርጹ ነበሩ። ነዞም ንክርስቶስ ዝሰበኹሎም ሃዋርያት ጠንቂ ናይ ሻርነቶም ኪገብርዎም ኣይነበሮምን። እቶም ሃዋርያት ንክርስቶስ ኪስዕቡን ኬምልኹን የመልክትዎም፡ ንሳቶም ከኣ ንክርስቶስ ሓዲጎም፡ ንኣታቶም ኬምልኽዎም ተራእዩ። ካብ ዚኸፍእ ዕሽነትን ጥበራን ይህልውዶ ይኸውን፡ ሰይጣን ድማ ክርስቶስ ጥራሕ ኣይመለኽምበር፡ ዝዀነ ኻልእ ኣካል እንተ ተመለኸ ግዲ የብሉን። ምኽንያቱ ብጳውሎስ ወይ ብጴጥሮስ ዚድሕን ዋላ ሓደ የልቦን። ኵሉ ሓይሉን ክእለቱን ተጠቒሙ፡ ሻራ ናብ ቤተ ክርስትያን ዜተኣታትወሉ ምኽንያት ከኣ፡ ነቲ ኣምልኾ ካብ ክርስቶስ ናብ ሰባት ምእንቲ ኼግዕዞዩ። ሃዋርያ ቕዱስ ጳውሎስ ሰብ ቈረንቶስ ብሻራ ምፍልላዮም ምስ ሰምዐ፦

ክርስቶስዶ ተመቒሉዩ፧ ጳውሎስዶ ተሰቒሉልኩምዩ፧ ወይስ ብስም ጳውሎስዶ ተጠሚቕኩም ኢኹም፧” ዚብል ኣገዳሲ ሕቶ ብምሕታት፡ ዕላማ ሻርነት ንክርስቶስ መቓቒልካ፡ እቲ ናቱ ኽብርን ኣምልኾን ንፍጡራት ሰባት ምዕዳል ምዃኑ ኣመልከተ (1ቈረ 113)

3. ሓጥእ ባህርያት ምዕዛዝ፦ ሻርነት ኣብ ዘለዎ ኻብ ተራ ሓሶትን ሕምየትን፡ ክሳዕ ዝኸፍአ ሓጢኣት፡ ክሳዕ ቅትለት ዚምጠጥ፡ ኵሉ ሓጢኣት ዚዓዝዝን ዚነግስን። ነቲ ናትካ ወገን ዝዀነ ኣካል፡ እናፈለጥካ ዘይናቱ ጽቡቕ ትህቦን ተልግበሉን፡ ነቲ ናትካ ወገን ዘይኰነ ኸኣ፡ እናፈለጥካ ዀነ ኢልካ ዘይናቱ ኽፉእ ከተልግበሉ ዚከኣለካ ዅሉ ትገብር። ሻረኛ፡ ደይ መደይ ኢሉ ብዕላማን ብፍላጥን ዚሓጥእ። ኰነ ኢሉ ስለ ዚገብሮ ድማ በቲ ሓጥእ ተግባሩ ይምካሕን ይሕጐስን፡ ከም ጅግንነት ገይሩ ኸኣ የውርዮ። ስለ ኸኣዩ፡ባዕሉ ንርእሱ ዝዀነነ ሰብብምባል ዝገለጾ። ሻርነትን ምፍልላይን፡ ሓደ ኻብቶምግብሪ-ስጋዝተሰምዩ ሓጢኣታት ሓደዩ።

እቲ ግብሪ ስጋ ግሁድዩ፡ ንሱ ኸኣ ምንዝር፡ ርኽሰት፡ ዕብዳን ኣምልኾ ጣኦት፡ ጥንቈላ፡ ጽልኢ፡ ባእሲ፡ ቅንኢ፡ ቊጥዓ፡ ሻራ፡ ምፍልላይ፡ ዝርግርግ፡ ቅንኣት፡ ቅትለት፡ ስኽራን፡ ጓይላ፡ ከም ዘመሰለ ኻልእውንዩ። እቶም ከም ዘመሰለ ዚገብሩ፡ ንመንግስቲ ኣምላኽ ከም ዘይወርስዋ፡ ከም ቐደም ዝበልክዎ፡ ኣቐዲመ እብል ኣለኹ።ገላ 519-21

ሰይጣን፡ ሰብነት ክርስቶስ ንምቊርራጽ ንሻርነት ከም ዝበለጸ ኣጽዋር ዚጥቀመሉ ብቑዕ ምኽንያት ኣለዎ። ምኽንያቱ ሻርነት ብኻልኦት ሓደገኛ ኣበሳታት ተዓጂቡ ዚቐውምን ዚኸይድንምበር፡ ንበይኑ ኣይከይድንዩ። ዝዀነ ይኹን ሰብ ብጥዑይ ኣእምሮኡ ኺገብሮ ዘይደፍር ሓጢኣት፡ ኣእምሮኡ ብሻራ ምስ ጸልመተ ግን ፈጺሙ ሰገጥ ኣይብለሉንዩ። ሻራ ኸኣ ናይ ጉጅለ ሓጢኣት ስለ ዝዀነ፡ ብድፍኢት ናይቶም መሻርውትኻ ሓሲብካዮ ናብ ዘይትፈልጥ ሓጢኣት ዜውድቐካ። ሻራን ምፍልላይን ዜአንግዱ ሰባት፡ ሰብ እኩይ ፍትወትን፡ መላገጽትን፡ ናይ ፍቕሪ ጸያቒቶ ዝዀኑን ሰባትዮም።

እዚኣቶም ብዘይ ፍርሃት ምሳኻትኩም እናበልዑ፡ ንርእሶም ዚጓስዩ፡ ኣብ ናይ ፍቕሪ መኣድኹም ጸያቒቶዮም . . . ንስኻትኩም ግና፡ ኣቱም ፍቁራተይ፡ ነቲቶም ሃዋርያት ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ፡ኣብ ዳሕራይ ዘመን ብእኩይ ፍትወቶም ዚመላለሱ፡ መላገጽቲ ኺትንስኡዮምኢሎም ዝነገሩኹም ቃላት ዘክርዎ። እዚኣቶም ምፍልላይ ዜምጽኡ፡ መንፈስ ዜብሎም ስጋውያንዮም።ይሁ 12,17-19

ዓስቢ ሻረኛታትከ እንታይዩ፧ ምድራዊ ህይወቶም ኣዝዩ ብልሽው ዚኸውን። ሻራ፡ ኣጋንንታዊ ባህርይ ስለ ዝዀነ፡ እቲ ንሻርነት ዜአንግድ ሰብ፡ ልቡሰ-ስጋ (ስጋ ዝለበሰ) ጋኔን ናብ ምዃን ዚልወጥ። በእምሮ ዀነ ብኣካል ሓጢኣት ካብ ምግባር ኪዓርፍ ፈጺሙ ኣይከኣሎንዩ። ሰይጣን፡ ብሻርነት ንመንግስቲ ኣምላኽ ኣብ ክልተ ኪኸፍላ ዝተጋደለ። እቶም ምስኡ ዘሻረዉ መላእኽቲ ድማ ናቱ ኣጋንንቲ ኪዀኑ ናብ መልኣኽ ጸልማት ተለዊጦም ተደርበዩ። ነቲ ሻረኛ ሰብ ድማ ካብ ዝተፈልየ ኻልእ ጽሕፍቶ የብሉን። ኣብ ልዕል ኢልና ዘንበብናዮ ናይ ገላ 519-21 ጥቕሲ፡ ሻረኛታት ናብ መንግስቲ ኣምላኽ ኪኣትዉ፡ ኣይክእሉንዮም። ጻማኦም ግና ናብ መንግስቲ ኣምላኽ ብዘይምእታው ጥራሕ ኣይድረትንዩ። ነቶም ንዓመጻ ዚእዘዙምበር፡ ንሓቂ ዘይእዘዙ መሻረውቲ ግና፡ ቊጥዓን መዓትን ኪወርዶምዩ።ሮሜ 28

እዚ መዓት ድማ ሸልቢብዎም ዚሓልፍ ዘይኰነስ፡ ንዘለኣለም ኣብኡ ተኣሊኾምዮም ዚነብሩ።

ኣብ ምድሪ እንተ ዀነውን ብቤተ ክርስትያን ኪውሰደሎም ዚግባእ ስጕምቲ እንታይ ምዃኑ ተነጊሩናዩ። ንሱ ኸኣ ከተርሕቖምን ክትርሕቆምንዩ። ቅዱስ ጳውሎስ፡ ሓደ ሳዕን ካልኣይ ሳዕን ተማዒዱ ኻብ ሻርነት ኪጸርይ ንዘይከኣለ ሰብ፡ ካብ ቤተ ክርስትያን ከተርሕቖ ከም ዚግባእ ገሊጹልና ኣሎ። ምኽንያቱ ሻረኛ ኸሎ ቤተ ክርስትያን ክትሃድእን ዕዮኣ ኽትዓይይን ኣይትኽእልንያ። ሻርነትን መናፍቕነትን ናይ ሕብረት መንሽሮዮም። ስለ ድማዮም ብውግዘት ኪርሕቁ ዚግብኦም። ከተርሕቖም ዘይከኣል ምስ ዚኸውን ድማ ክትርሕቖም ካባታቶም ከተግልስ ይግባእ።

ግናኸ ኣሕዋተየ፡ ነቶም ካብ እተመሃርኩምዎም ምህሮ ምፍልላይን መዓንቀፍን ዚገብሩ ኽትዕዘብዎም (ከተለልይዎም) እምዕደኩም ኣለኹ። እቶም ከምዚኣቶም ዝበሉ፡ ንኸብዶምምበር፡ ንጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስ ኣየገልግልዎንዮም፡ ብጥዑም ዘረባን ምርቓን፡ ልቢ ናይቶም ገርህታት የስሕቱዮምሞ፡ ካባታቶም ኣግልሱ።ሮሜ 1617,18

ዓስቢ ሻረኛታት ኣዝዩ ኽፉእ ስለ ዝዀነ፡ ይትረፍ ኣብ ህይወትና ኺገዝእ፡ ናቱ ማይ-ብሑቝ ንማለቱ ኣብ ውሽጥና ኸይህልው ክንጥንቀቕ ይግብኣና። ዋላ ጕዳይና ሓቀኛን ፍትሓውን ይኹን፡ ብናይ ሻርነት መንፈስ ክንዛረበሉን ክንሰርሓሉን ኣይግባእንዩ። እግዚአብሔር ብእምነትን ብሓቅንምበር ብሻርነት ክንስዕቦ ኣይደልንዩ። ንሓቂ ስለ ዘሻረኻ፡ እቲ ሻርነትካ ቕዱስ ይኸውን ማለት ኣይኰነን። ንሓቂ ብሻርነት ምቛም ማለት፡ ኣብ ቅዱይ ቅብኢ ወይ ኣብ ፍሉሕ ጸባ ምዉት ጽንጽያ ኸም ምእታው ዚቚጸር። ኣቦና እዮብ እቶም ኣዕርኹቱ ንእግዚአብሔር ብሻርነት ኪከላኸሉሉ ምስ ረኣየ፦ንስኻትኩም ግና ሓሶት እትኣልሙ፡ ኵላትኩም ዘይትጠቕሙ ሓኪማት ኢኹም። . . . ንኣምላኽከ ብቓል ዓመጻ ኽትከላኸሉሉ፡ ስሊኡ ኢልኩምከ ልግሚዶ ኽትዛረቡ ኢኹም፧ ሻራኡ ኽትኰኑ፡ ንኣምላኽ ክትጣበቚሉዶ ትደልዩ ኢኹም፧ ንሱ እንተ መርመረኩምዶ ጽቡቕዩ፧ ወይስ ከም ንሰብ እተዐሽውዎ፡ (ንእኡዶ) ኸተዐሽውዎ ኢኹም፧ ብስዉር እንተ ኣድሎኹም ንሱ ብርግጽ ኪዘልፈኩምዩ። ግርማኡዶ ኣይኬሸብረኩምንዩ፧ ፍርሃቱስ ኣይኪወድቀኩምንዩ፧” ብምባል ቅኑዕ ተግሳጽ ሃቦም (እዮ 134,7-11) እግዚአብሔር ከኣ ምስ ሓሳብ እዮብ ተሰማሚዑ፡ብዛዕባይ ከም እዮብ ባርያይ ዝገበሮ ጌርኩም ቅኑዕ ስለ ዘይተዛረብኩም፡ ኣባኻን ኣብ ክልቲኦም መሓዙትካን ኩራይ ተቓጺሉዩ።ኢሉ ገንሖም (እዮ 427) ስለ ሓቀኛታት እንተ ኰንናውን፡ ነቲ ሓቅና ብሻርነት ከይንብክሎ ኽንጥንቀቕ ይግብኣና።

እምበኣር ምልስ ኢልና ርእስና ንመርምር። በዚ ዜዀንን ሓጢኣት ተለኺፍና ወይ ዘይተለኸፍና ምዃንና ነረጋግጽ። ለኺፉና እንተ ጸኒሑ፡ ብሓቀኛ ንስሓ፡ ብደም ክርስቶስ ተሓጺብና ሕልናና ነንጽህ። ከይደግሰና ኸኣ ርእስና ብጥንቃቐ ንሓልው። ንክርስቶስ መቓቒልካ፡ ኣምላኾ ጣኦት ኣዘዉቲርካ፡ ንህይወትካ ብሓጢኣት ኣጋዕዚኻ ኲነኔምበር፡ ካልእ ረብሓ ስለ ዘይብሉ፡ ክሳዕ ዕለተ-ሞትና ካብ ለካሚ ኣበሳ ርእስና ነንጽህ።

ጸጋ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስን ፍቕሪ ኣምላኽን ሕብረት መንፈስ ቅዱስን ምስ ኩላትና ይኹን።

ኦርቶዶክሳዊት ተዋህዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ - መንበረ ጵጵስና ሰሜን ኣሜርካ

10 ሕዳር  2024 | ሕዳር  1, 2016 ግዕዝ (9ይ ሰንበት: ቊ.፱ /9)

ምስባክ

መዝ. ፸፱(፹)፡፰,፱ 

“ዐፀደ ወይን አፍለስከ እምግብጽ። ሰደድከ አሕዛበ ወተከልከ ኪያሃ። ወፄሕከ ፍኖተ ቅድሜሃ።”

“ጒንዲ ወይኒ ኻብ ግብጺ ኣውጻእካ፡ ኣህዛብ ሰጒጒካውን ተኸልካያ። ኣብ ቅድሚኣ ቦታ ኣዳሎኻላ፡ ሱር ሰደደት ምድሪውን መልአት።”

ንባባት

ኣንባቢ

ኤፌ 5፡1-13

ዲያቆን

ያእ 3፡10-18

ንፍቅ ዲያቆን

ግብ 11፡1-11

ንፍቅ ካህን

ሉዮሃ 15፡1-11

ሰራዒ ካህን

ቅዳሴ ፦ዘእግዝእትነ ማርያም መዝሙር፦ ጸገየ ወይን

   

Diocese



 



 


ካብ ውሽጢ ኤርትራ ዝተረኽበ ንቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ንምቁጽጻር ብመንግስቲ ኤርትራ ክካየድ ዝጸንሐን ዘሎን ሽርሒ ዘቃልዕ ቪድዮ 



Support Tewahdo TV

Gofundme


Support Diocese

PayPal


ድኳን መጻሕፍቲ/Book Store


ጋዜጣ ፍኖተ ብርሃን፡ ልሣን

 ቤተ ክርስቲያን ተዋሕዶ


ስብከተ ወንጌል


ራድዮ ቃለ ኣዋዲ


መጻሕፍቲ - Books 


ጾምን በዓላትን


Diocese Churches

 

Radio Tewahdo

 Video - Youtube

TV Tewahdo

A Message from H.G. bishop Mekarios

መጸናንዒ ቃል ብብጹእ ኣቡነ መቃርዮስ

ኦርቶዶክሳዊት ቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ብኸመይ

</div