S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

ልቢ ዚሰርቕ ሃብቲ (8ይ ሰንበት: ቊ.፰/8, 2024 ፈ | 2017 ግዕዝ

ጥሪትኩም ሼጥኩም ምጽዋት ሃቡ። ሰራቒ ኣብ ዘይረኽቦ፡ ነቐዝ ካብ ዘየበላሽዎ (ቦታ) ዘይበልይ ማሕፉዳን ዘይጐድል ሃብትን ኣብ ሰማይ ዕቘሩ። ምኽንያቱ፡ ሃብትኹም ኣብ ዘለዎ፡ ኣብኡ ድማ ልብኹም ኣሎ።ሉቃ 1233,34 .

እንሆ ዕለት ሓምሻይ ሰንበት ናይ ዘመነ ጽጌዩ። ነዚ ዕለት ብቕዱስ ያሬድ ዝተዳለወ መዝሙር ሰንበት ድማክርስቶስ ሠርዐ ሰንበተ” (ክርስቶስ ሰንበት ሰርዐ) ዘርእስቱዩ። ክርስቶስ ዕረፍቲ ሰንበት ዝጸገወና ሓቢርና ምእንቲ ኽንሕጐስ (ክንፍሳህ) ከም ዝዀነ ዚገልጽ መዝሙርዩ። ዘለናዮ ጊዜ ዘመነ ጽጌ ከም ምዃኑ መጠን ድማ፡ ኣጸዳት (ስፍራታት) ኣታኽልቲ ወይኒ ኸም ዝዓምበቡ (ከም ዝጸገዩ ምዑዝ ሽቶውንውን  ከም ዝፈረየ፡ ስለ ድማ በቲ ብሰንበት ዝጸገወና ዕረፍቲ ጥራሕ ዘይኰነ። በቲ ዝጸገወና ናይ ዕንበባን ናይ ፍርያትን ጊዜውን ክንሕጐስን ከነመስግንን ከም ዚግብኣና ኣዘኻኪሩና ኣሎ። ነቲ ጐይታና ዝበሎ ቓል መሰረት ብምግባር ድማ፡ እቲ ጥበበኛን ሃብታምን ንጉስ ሰለሞንኳ፡ ከም ሓደ ኻብቶም ዕምበባታት መሮር ኸም ዘይተኸድነ ጠቒሱ ኣሎ። እቲ ናይ ዕለት ንባብ ቅዱስ ወንጌል፡ ነቲ ጐይታ ዝበሎ ምንጪ ናይ መዝሙር ዝዀነ ትምህርቲ ዚገልጸልና (ሉቃ 1222-34) እዚ ንባብዚ፡ ብዛዕባ መሰረታዊ ድልየታትና፡ ማለት ብዛዕባ ምግብናን ኽዳንናን ክንጭነቕ ከም ዘይግብኣና ዜስተምህርዩ። እቲ መሰረት ሓሳቡ፡ ካብ ምግቢ ንላዕሊ ህይወት ከምትዓብይ፡ ካብ ክዳን ንላዕሊ ድማ እቲ ለቢስናዮ ዘለና ስጋ ኸም ዚዓብይ፡ ስለ ነቲ ዝዓበየ ሂቡናስ፡ ነቲ ዝነኣሰ ኸይከልኣና ኽንጠራጠርን ክንሰግእን ከም ዘይግብኣና ዜስተምህርዩ። እግዚኣብሄር ብዛዕባ ሰብ ጥራሕ ዘይኰነ ብዛዕባ ኵሉ ፍጥረት ዚሓልይን ዚግደስን። ስለ ኸኣ ኣብ መዝሙረ ዳዊት፡ ንዅሎም ፍጥረታት ዘርዚሩ ድሕሪ ምጥቃሱ፦

እዚኣቶም ኵሎም ምግቦም በብጊዚኡ ኽትህቦምሲ፡ ንኣኻ ይጽበዩ ኣለው። ንስኻ ትህቦም ይእክቡ፡ ንስኻ ኢድካ ትዝርግሕ፡ ብጸጋውን ይጸግቡ ኣለው። . . . ኣዒንቲ ዅሎም ንኣኻ ይጽበያ፡ ንስኻውን ምግቦም በብጊዚኡ ትህቦም። ኢድካ ትዝርግሕሞ፡ ንህያው ዘበለ ዅሉ ብበረኸትካ ተጽግቦ።” ብምባል፡ እግዚኣብሄር ብሕያውነቱ ተደሪኹ ናይ ኵሉ ፍጥረት መጋቢ ኸም ዝዀነ ገሊጹልና ኣሎ (መዝ 10427,28 14515,16) ጐይታ ድማ ካብእንታይ ክንበልዕ፡ እንታይከ ኽንክደን ኢና፡ዚብል ከንቱ ጭንቀትና ምእንቲ ኼናግፈና ኣዕዋፍ ከይዘርኣን ከይዓጸዳን ኣብ ቆፎ ኸይኣከባን ጸጊበን ከም ዚሓድራ፡ ኣትክልቲ መሮር ድማ ከይፈተሉ ኸይኣለሙ ካብ ናይ ነገስታት ዚበልጽ ልብሲ ኸም ዚኽደኑ ብምግላጽ ካብ ጭንቀት ዜዕርፍ ኣስተምህሮ ሃበ። ነዘን ሕሱር ዝዋግአን ኣዕዋፍን ናይ መሮር ኣትክልትን ከም ገይሩ ኻብ መጋበን ካብ ከደነን ነቲ ብኣርኣያኡ ዝተፈጥረ ኽቡር ሰብ ብዝበለጸ ኸም ዚምግቦን ከም ዜልብሶን ዝዀነ ጥርጥር የብሉን። ንሕና ግና ንገዛእ ርእስና ናይ ምምጋብን ናይ ምሕላይን ሓላፍነት ናትና ናይ በይንና ዀይኑ ስለ ዚስምዓና፡ ነቲ መጋቢነቱ ኣፍልጦ ኣይንህብን፡ ኣብ መጋቢነቱውን ኣይንውከልን ኢና። ናይ ኽሕደታዊ ዝንባለ ፍረ ድማ ጭንቀትዩ። ነዛ ርእስና ኣብ ዘይሰልጣናን ኣብ ዘይዓቕማን ስለ ዘቐመጥናያ፡ ባዕላትና ነሳቕያ ኣለና። ብናይ ጐይታና ኣገላልጻ፡ ንርእስኻ ኻብ ምምጋብ፡ ቍመትካ ምውሳኽን ሕብሪ ጸጕርኻ ምቕያርን ይቐልል (ሉቃ 1225,26 ማቴ 627 536) ነቲ ዝቐለለ ምግባር ካብ ሰኣንና፡ ነቲ ዝኸበደ ንምግባር እንፍትነሉ ዋላ ሓንቲ ምኽንያት የለን። ነቲ መሰረታዊ ድልየታት ዋላ ረኺብናዮ ኸለና ካብ ጭንቀት ዘይንዓርፈሉ ምኽንያት፡ ዘይጾርናን ዘይሓላፍነትናን ተሰኪምና ንነብር ስለ ዘለናዩ። ብስራሕ ወፊርና ናይ ዕለት ደሞዝና ሒዝና ስለ ዝኣተና፡ ሓሪስና ፍረ ሒዝና ስለ ዝኣተና፡ ርእስና ቐሊብና ንነብር ዘለና እናመሰለና፡ ርእስና እናጠበርናን ክብሪ ኣምላኽ እናሰረቕናን ንነብር ኣለና። መን ብዝሃበና ህይወትን ጥዕናን ሓይልን ኽእለትን ከም ዝሰራሕና ግና ፈቲና ኽንርስዖን ክንክሕዶን ንርከብ። እዚ ጥበራውን ጥልመታውን ኣተሓሳስባ ኸኣ ጭንቀት እናፍረየ ብርኹባትናን ብጽጉባትናን ኬሳቕየና ዚነብር ዘሎ። እዚ ዘለናዮ ዘመነ ጽግያት ብዛዕባ ዕጹብ ድንቂ ዝዀነ መጋቢነቱ ኽንሓስብን ከነስተንትንን፡ ካብኡ ሓሊፍናውን ከነመስግንን ኣብ መጋቢነቱ ኽንውከል ተሰሪዑልና ዘሎ፡ ጐይታ ነዚ ናይ መጋቢነቱን ናይ ጭንቀትናን ትምህርቱ ኺዛዝም ከሎ ግና፡ ልዑል ምስጢር ናይ ህይወት ዝሓዘለን ኣዝዩ ዜለብመናን፡ ናይ ዕለት መሪሕ ጥቕስናን ኣርእስትናን ዝዀነ ሃይለ-ቃል ተዛሪቡ ኣሎ።

ሃብቲ ግን ካብ መዓስ ሰራቕ ልቢ ዀይኑ፧ ሃብትስ ይስረቕምበር፡ ይሰርቕ ድዩ፧ ሃብቲ ማለት፡ ገንዘብ ማለት እንድኣሉ ገንዘብ ድማ ግኡዝ (ህይወት-ኣልቦ) ነገር ደኣምበር፡ ህይወትን ኣእምሮን ዘለዎ ኣይኰነን። ስለገንዘብ ወይ ሃብቲ ይሰርቕኺበሃል ከሎ፡ ከም ዘለዎ ብጥሪኡ ዚወስድ ኣበሃህላ ዘይኰነስ፡ ምስጢራዊ (ውስጠዘኣዊ) ኣበሃህላ ምዃኑ ኺርድኣና ይግባእ። ሃብትና ህያዋን እንስሳታት ኪዀና ይኽእላየን። እዚ ማለት ግን ሃብትና ህያው ማለት ኣይኰነን። ከም ኣብ ዘመነ ባርነት ዝነበረ፡ ዋላ ሓደ ሚልዮን ባሮት እንተ ዚህልዉናውን ነቲ ሃብትና ኸም ህያው ኽንቈጽሮ ኣይግባእንዩ፡ ቅኑዕ ከኣ ኣይኰነን። ስለ ሃብቲ፡ ህያውነት ስለ ዘይብሉ፡ ህይወት ናይ ዘለዎም ሰባት ተግባር ኪገብር ኣይክእልንዩ። ህያዋን ኰይኖም ዚሰርቁ ፍጡርት፡ ሰብን ሰይጣን ምስናይ ኣጋንንቱን ጥራሕዮም። ድሕሪ ሃብትን ገንዘብን ኰይኑ ዜመሓድርን ኵሉ ዓይነት ስርቂ ዚፍጽሞን፡ እቲ ናይ ኵሉ ዓይነት ሓጢኣት ደራስን መሃዝን ዝዀነ ድያብሎስዩ። ጐይታና ብዛዕባ ገዛኣ ርእሱን ብዛዕባ ድያብሎስን ንጕስነት አመልኪቱ ኼነጻጽር ከሎ፡ ድያብሎስ ኪሰርቕን ኪሓርድን ኬጥፍእን ኢሉ ዝመጸ ጕሒላን ሰራቕን ምዃኑ ኣፍሊጡና ኣሎ (ዮሃ 101,2,8,10) ካብቶም ብልዑል ተገዳስነት ዚሰርቆም ንብረታት ሓደ ድማ፡ ልብናዩ። ንልብና ንምስራቕ ዚጥቀመሉ ዝበለጸ መሳርሒኡ ድማ ገንዘብዩ። ድያብሎስ፡ ከም ርኹስ መንፈስ ከም ዘለዎ ዓይኑ ኣፍሊጡ ብግህዶ እንተ ዚረኣይ ነይሩ፡ ዋላ ሓደ ዚስዕቦ ኣይምረኸበን ነይሩ። ስለ ንሰብ ኬስሕቶን ኬስድዖን ዚኽእል ናይ ሓሶትን ጥበራን ተለሎን ጥበባት እናተጠቕመ ልቡ ዚሰርቆን ብመንፈሳዊ ዕሽነት ዜበላሽዎን። ጐይታና ብዛዕባ ንኽልተ ጐይቶት ምግዛእ ኣመልኪቱ ኼስተምህር ምስ ደለየ፡ንኣምላኽን ንሰይጣንንዘይኰነስ፡ንኣምላኽን ንገንዘብን ክትግዝኡ ኣይትኽእሉን ኢኹምከም ዝበለ ኣይንዘንግዕ (ማቴ 624 ሉቃ 163) እቲ ስምዓዊ (ላዕላዊ) መልእኽቱ ደኣ ብዛዕባ ገንዘብ ዚዛረብ ዘሎ ይምሰልምበር፡ እቲ ወርቃዊ (ውሽጣዊ) መልእኽቱስ ብዛዕባ ስውር ድያብሎስዩ። ስለ ኣብ ምሕደራ ናይ ገንዘብና ልዑል መንፈሳዊ ጥንቃቐ እንተ ዘይጌርና፡ ኣብ ትሕቲ ናይ ድያብሎስ ኣርዑት ባርነት ተቘሪንና፡ ንርእስና ገንዘብን ሃብትን ናይ ሰይጣን ኴንና ኽንተርፍ ንኽእል ኢና። ንርእስኻ ገንዘብን ጥሪትን ናይ ሰይጣን ክነስኻ፡ ነቲ መቝሕ ሰይጣን ኰይኑ ጠሚሩ ኣሲሩካ ዘሎ ዝርከቡ ሃብቲ እናረኣኻ፡ሃብታም ኢልካ ምሕሳብን ምእማንን፡ ስጋ ዝለበሰ ዚድህስስ ዕሽነት ተጻዒኑካን ሰሪጹካን ከም ዘሎ ዜረጋግጽዩ።ኣነ ሃብታምየ፡ እቲ ገንዘብን ንብረትን ናተይኻብ ምባል፡ኣነ ናይ ሃብቲ ንብረትምባል እቲ ዝሓሸን ትኽክለና ኣበሃህላዩ። እቲ ቐንዲ ዋናኻ ድያብሎስዩ። እቲ ንድያብሎስ ወኪሉ ብስልጣን ዜመሓድረካ ዘሎ ግን፡ እቲ ኣብ ኢድካ ዘሎ ሃብቲዩ።

እሞ ሃብትን ሃብታም ምዃንን ሓጢኣት ማለትና ድዩ፧ ብዛዕባ ዅሉ ዓይነት ሃብቲ ኸምኡ ኢልካ ኽትድምድም ኣጸጋሚዩ። ብርግጽ ብሓጥእ ኣገባብ፡ ማለት ብስርቂ፡ ብጕቦ፡ ብተለሎ፡ ብስሰዐ ወዘተ ዝተጠርየ ገንዘብ እንተ ዀይኑ፡ ሃብቲ ዘይኰነስ ኵምራ ሓጢኣትዩ። ንስሓ ናይ ከም ዝበለ ድርብ-ሃብቲ እምብዛ ኸቢድዩ። ምኽንያቱ እቲ ገንዘብ ብቐንዱውን ሓጢኣትካ ስለ ዝዀነ፡ ክትንሳሕ እንተ ዄንካ፡ ንዅሉ ገንዘብ ካብ ኢድካ ኸተርሕቖ ስለ ዚግብኣካ፡ ነዚ ዜግብር መንፈሳዊ ዓቕምን ትብዓትን ምርካብ ቀሊል ኣይኰነን። እቲ ጐይታና ዝፈተዎ ሃብታም መንእሰይ፡ ሃብቱ ብሓጢኣት ወይ ብጽድቂ ኸም ዝተጠርየ እንተ ዘይተፈልጠ፡ዘሎካ ዅሉ ሼጥካ ንድኻታት ሃብሞ፡ (ጥራይ ኢድካ) ስዓበኒምስ ተባህለ፡ ነታ ዝበሃጋ ናይ ዘለኣለም ህይወትን ንጐይታን ዝባኑ ሂቡ፡ ናብ ዜፍቅሮ ሃብቱ ተዓዝረ። እቲ ነዚ ዝተዓዘበ ጐይታ ኸኣ፡

ሃብታም ናብ መንግስተ ሰማያት ኪኣትው ጭንቂ ኸም ዝዀነ፡ ብሓቂ እብለኩም ኣለኹ። ደጊመ ሃብታም ናብ መንግስተ ሰማያት ካብ ዚኣትውሲ ገመል ብዓይኒ መርፍእ ኪሓልፍ ከም ዚቐልል እብለኩም ኣለኹ።ብምባል ሓደጋን ፈተናን ናይ ሃብትን ሃብታምን ንደቀ መዛሙርቱ ነገሮም (ማቴ 1923,24 .) እዚ ኣበሃህላኡዚ፡ ሃብቲ ሓጢኣት ምዃኑ ዘይኰነስ፡ ብዛዕባ ሃብቲ ዘሎኻ ኣተሓሕዛን ኣተሓሳስባን ኣዝዩ ወሳኒ ምዃኑ ዜረጋግጸልናዩ። እዚ ዝሓተቶ ሃብታም መንእሰይ፡ ትእዛዛት ኣምላኽ ዚሕልው ሰብ ስለ ዝነበረ፡ ነቲ ሃብቲ ብሓጥእ ኣገባብ ዝኣከቦ ኣይመስልንዩ። ፍርሃት ኣምላኽ ዝነበሮ መንፈሳዊ ሰብ ምዃኑ፡ በቲናይ ዘለኣለም ህይወት ክረክብ እንታይ ክገብርኢሉ ዝሓተቶ ሕቶ ኽንርዳእ ንኽእል ኢና። ጐይታና እቲ መንእሰይ ብሓቅን ብቕንዕናን ይዛረብ ከም ዘሎ ስለ ዝፈለጠ። ከም ዝፈተዎ ቕዱስ ማርቆስ ወንጌላዊ ገሊጹልና ኣሎ (ማር 1021) ነቲ ሃብቱ ብስርቂ ኣየጥረዮን፡ እቲ ሃብቲ ግን ድሮ ንልቡ ሰሪቕዎ ነበረ። ስለ ኻብ ዘለኣለማዊ ህይወትን ካብ ሃብቲ ዓለምን ሓዲኡ ኺመርጽ ዚብድሆ ሕቶ ምስ ቀረበሉ፡ ብዝተሰርቀ ልቢ፡ ነቲ ሓላፊ ሃብቲ መሪጹ ነቲ ዘለኣለማዊ ህይወት ደርብዩ ናብ ጥፍኣቱ ተዓዝረ። ዘለኣለማዊ ህይወት መሪጹ፡ ሃብቱ ንድኻታት ዓዲሉ ንጐይታ ኺስዕቦ መሪጹ እንተ ዚኸውን ግን፡ ከም ጐይታ ዝበሎ፡ ናብ ፍጹምነት ምኣተወ ነይሩ። ስለ እቲ ሃብቱ ዝነበሮ ፍቕሪ፡ ነቲ ናብ መንግስተ ሰማያት ናይ ምእታው ተኽእሎኡ ኸም ዓይኒ መርፍእ ኣጽቢቡ ጉድ ገበሮ። ስለ ፍቕሪ ሃብቲ ደኣምበር፡ እቲ ሃብቲ ባዕሉ ሓጢኣት ኣይከውንንዩ። ሃብቲ፡ ሓጢኣት እንተ ዚኸውን እግዚኣብሄር ንሰባት ሃብታማት ኣይምገበሮምን ነይሩ (ዘዳ 817,18 1ሳሙ 27 1ጢሞ 617)

ንርእሱ ፍቕሪ ገንዘብ ሓጢኣት ዚዀነሉ ምኽንያትካ እንታይዩ፧ ብእኡ እናተናበርናስ፡ ንምንታይን ከመይ ጌርናን ኢናንጸልኦ፧ ነዚ ፍቕሪ ኸም ሓደ ተራፍትው ምባልጥራሕ ኪረኣይ ዚኽእል ኣይኰነን። መጠንን ዓይነትን ናይ ንገንዘብ ዘሎና ፍቕሪ ፍልልያት ከም ዘለዎ ኽንስሕቶ ኣይግባእንዩ። ህይወትካ ወፊኻ ክትስዕቦን ከተገልግሎን ንዝጸናሕካ ጐይታኻን መምህርካ፡ ምእንቲ 30 ቕርሺ ኢልካ ኽሳዕ ምሻጥ ዜብጽሕ ከም ናይ ይሁዳ ኣስቆሮታዊ ዝበለ፡ ኣዒንቲ ልቦናኻ ዚደፍን ንሕልናኻ ዚቐትል ዓይነት ፍቕሪ ገንዘብ ኣሎ። ዝል ኢሉ ዘሊሉ ናብ ከም ዝደረጃኡ ሓጢኣት ኣይወደቐን። ናይ ክርስቶስ ዝመራሒኣ ንእሽቶ ቤተ ክርስትያን ናይ ቍጠባ (ናይ ፋይናንስ) ሓላፍን ተሓዝ ገንዘብን ስለ ዝነበረ፡ ብፍቕሪ ናይ ተዀልኵልዎ ዚኸይድ ማሕፉዳን ትሕዝቶኡን ካብ ዚልከፍ ነዊሕ ጊዜ ዀይኑ። እቲ ፍቕሪ ገንዘብ ኣብ ውሽጡ እናገበለ ምስ ከደ ግን፡ በቲ ናይ ማሕፉዳ ገንዘብ ጥራሕ ኪዓግብ ኣይከኣለን። ስለ ንጐይታኡ ኽሳዕ ምሻጥ ሰይጠነ (ዮሃ 670) ንሕና፡ ከም ናይ ይሁዳ፡ ንጐይታና ኸይንሸጦ ብኣካል ምሳና የለን። ከም ናይ ሃብታም መንእሰይ፡ ካብ ንጐይታን ንትእዛዛቱን ዘሎና ፍቕሪ ንላዕሊ፡ ንገንዘብና ዘሎና ፍቕሪ እንተ ሓዪሉ ግና፡ ካብ ይሁዳ ዝገደድናምበር ዝሓሸና ኽንከውን ኣይንኽእልን ኢና። ናይ ፍቕሪ ገንዘብ ሰንካም ሳዕቤን ማዕረ ኽንደይ ከቢድ ምዃኑ፡ ቅዱስ ጳውሎስ ነቲ ናይ መንፈስ ወዱ ንጢሞቴዎስ ንኣናን ብኸም ዚስዕብ ገሊጹልና ኣሎ።

ኣብ መንጎቶም ሓቂ ዘይብሎምን ኣእምሮም ብሓጢኣት ዝተበላሸወን ሰባት ከኣ ዘየቋርጽ ምግጫው ይፍጠር። እዚኣቶም፡ ሃይማኖት (እምነት) ናይ ምድራዊ ረብሓ መጋበሪ ዚመስሎም።ይኣኽለኒምባል ዝሰፈኖ ሃይማኖት፡ (ንርእሱ) ዓብይ ረብሓዩ። (ምኽንያቱ) ናብ ዓለምዚኣ ዘምጻእናዮ፡ ሓንቲ የብልናን። ከምኡውን ካብ ዓለምዚኣ ኽንወስዶንኽእል፡ ሓንቲ የብልናን። ቀለብን ክዳንን (ጥራሕ) እንተ ረኸብና ይኣኽለናዩ። እቶም ኪህብትሙ ዚደልዩ ግና ናብ ፈተናን ናብ መፈንጠራን፡ ንሰብ ናብ ምብራስን ጥፍኣትን ዜስጥሞ፡ ናብ ብዙሕ ናይ ዕሽነት ጕድኣትን ትምኒትዮም ዚወድቁ። ፍቕሪ ገንዘብ ሱር ናይ ኵሉ ኽፍኣትዩ። ገሊኦም (ሰባት) ብህርፋን፡ ገንዘብ ኪረኽቡ ኺብሉ፡ ካብ እምነት ዘንበሉ፡ ናብ ርእሶምውን ብዙሕ ስቓይ ኣምጽኡ። ንስኻ ግና፡ ኣታ ናይ ኣምላኽ ሰብ፡ ካብ ዅሉ ህደም። ደድሕሪ ጽድቅን መንፈሳውነትን እምነትን ፍቕርን ትዕግስትን ሕያውነትን ስዓብ። ጽቡቕ ገድሊ እምነት ተጋደል። ነታ ዝተጸዋዕካላ . . . ህይወት ዘለኣለም (ኣጽኒዕካ) ሓዛ።” 2ጢሞ 65-12 .

ካብ ሃዋርያዊ መልእኽቲ ኸምንግንዘቦ፡ ንርእሱ ፍቕሪ ገንዘብ ብሓጢኣት ናይ ዝተበላሸወ ኣእምሮ ውጽኢትዩ። እዚ ብልሽትዚ፡ ዋላ ንእምነትካ (ንሃይማኖትካ) ኸይተረፈ ናይ ረብሓ ምንጪ ወይ መጋበሪ ኽሳዕ ምግባር ዚደፍኣካን ዜስሕተካንዩ። እዚ ምብልሻው ኣብ ፍቕሪ ገንዘብ ጥራሕ ከይተደረተ፡ ነቲ ፍቕሪ ገንዘብ ተጠቒሙ፡ መዋጽኦን ንስሓን ናብ ዘይትረኽበሉ ፈተናን መፈንጠራን ብርሰትን ጥፍኣትን ዕሽነትን ጒድኣትን ገጹ ዚነቍትን ዜጥሕልንዩ። በቲ ሓደ ወገን ፍረ ሓጢኣት፡ በቲ ኻልእ ወገን ከኣ ሱር ወይ ምንጪ ናይ ብዙሕ ካልእ ሓጢኣትዩ። ኣብ መወዳእትኡውን ከም ይሁዳ ኣስቆሮታዊ፡ ካብ እምነትካ ኣዘንቢሉ ናብ ክሕደት የብጽሓካ። ናይ መወዳእታ ጽሕፍቶኻ ድማ ዘለኣለማዊ ስቓይ ዚኸውን። ገንዘብ ትእክብ፡ ተድላ (Pleasure) ተስተማቕር ዘለኻ እናመሰለካ፡ ኣብ ልዕሌኻ ቍጥዓን ስቓይን ትእክብ ማለትዩ።

ካብ ለካሚ ዝዀነ ናይ ገንዘብን ሃብትን መፈንጠራ ደኣ ብኸመይ ኢናንድሕን፧ ቅዱስ ጳውሎስን ጐይታናን ነቲ ፍታሕን መዋጽኦን ብንጹር ኣመልኪቶምና ኣለው። እታ ቐዳመይቲ ፍታሕ፡ ናይ ኣምላኽ ሰብ ምዃን፡ መበቈልካን መንነትካን ምትኽኻልያ። ነዚ ናይ ገንዘብ መፈንጠራ ይትረፍ ናይ ዓለም ሰብ ኴንካ፡ ዋላ ናይ ኣምላኽ ሰብ ኴንካውን ቀሊል ኣይኰነን። ነተጕቲ ኣብ ዝተዘርኦ ግራት ብእግርኻ እናተመላለስካ ኸም ምንባር ዚቝጸርዩ። ሒደት ማይ ብሑቝ፡ ንብዘሎ ብሑቝ ኣብ ውሽጢ ሓጺር ጊዜ ኸም ዜብኵዖ፡ ዋላ ንእሽቶ ናይ ዓለማውነት ማይ ብሑቝ ናብ ውሽጥኻ እንተ ኣትያ ድማ፡ ንዅለንተናኻ ኣብኵዓ፡ ከም ይሁዳ፡ ነቲ ብደሙ ዝዓደገካ ጐይታ ናብ ምሻጥ ከተብጽሓካ፡ ነታ ብዘይ ብእኡይውን ጸባብ ዝዀነት ኣፍ ደገ መንግስተ ሰማያት ከም ዓይኒ መርፍእ ካብ ምጽባብ ሓሊፋ፡ ጨሪሳ ልዅዅ ኣቢላ ኽትዓጽወካ ትኽእልያ። ስለ ኸኣካብ ማይ ብሑቕ ተጠንቀቑዚብል ተደጋጋሚ መጠንቀቕታ ዚወሃበና (ማቴ 166 ሉቃ 121 1ቈረ 56-8 ገላ 59) ስለ ኻብ ኣምላኽ ካብ ላዕሊምበር፡ ካብ ዓለም ዘይምዃንና ርግጸኛታት ክንከውን ይግባእ (ዮሃ 823 1518,19 1714,16 1ዮሃ 44,5)

እታ ኻልኣይቲ ኽንገብራ እንኽእል መዋጽኦ ፍታሕ ድማ፡ ካብ ዅሉ ህደምትብል ቃል ተነጊሩና ኣሎ። ካብ ፍቕሪ ገንዘብ፡ ካብ ኵሉ ጠንቅታቱን ፍረታቱን፡ ብዘይ ምቍራጽ ክንሃድም ይግብኣና። እዚ ሰራም ሓጢኣትዚ፡ ናይ ኣምላኽ ሰብ ስለ ዝዀንካ ጥራሕ ኣይሓፍረካን፡ ኣይንሕፈርካን ከኣዩ። ተገቲርካ እንተ ተጸቢኻዮ፡ ከም ፈጣን ሓረግ ክሳዕ ጸጕሪ ርእስኻ ሓዅሩ ዘየለኻ ኽሳዕትመስል ኪውሕጠካ ይኽእልዩ። ህድማ፡ እቲ ዝበለጸ መንፈሳዊ ጥበብዩ። እቲ ህድማ ግን ብእግርኻ ዘይኰነስ፡ ብባህሪኻዩ። እዚ ቕዱስ ሃዋርያ ካባይ ናባይ ከምንሃድም፡ ነቲ ምስጢር ኣይሓብኣልናን። ክትህብትም ካብ ምድላይ፡ ካብ ፍቕሪ ገንዘብ ኣምሊጥና፡ ደድሕሪቶም ተዘርዚሮም ዘለዉ መንፈሳውያን ባህርያት ክንስዕብ ይግባእ። ስለ ነቲ ፍቕሪ ገንዘብ፡ ብፍቕሪ ጽድቅን መንፈሳውነትን ክትክኦ ዚንገረና ዘሎ። እዚ ህድማ ግን ቀሊል ኣይኰነን። ኵሉ ጊዜ ንዘየዘውትሮ ሰብ፡ ዋላ ናይ እግሪ ህድማውን ከቢድዩ። መንፈሳዊ ህድማ ኸኣ ነቲ ኸም ቅዲ-ህይወት ወሲዱ ዅሉ ጊዜ ዜዘውትሮምበር፡ ነቲ ዊን እንተቢልዎ ጥራሕ ሳሕቲ ዚፍትኖ ሰብ ከቢድ ጥራሕ ዘይኰነ፡ ፈጺሙ ዘይከኣልዩ። ምኽንያቱ ወልፊ ሓጢኣት ካብ ወልፊ ሓሽሽ ንላዕሊ ዝኸበደዩ። ስለ ኸኣጽቡቕ ገድሊ እምነት ተጋደልዚብል ምዕዶን ትእዛዝን ዝተዋህበና።

ከም ነብዪ ኤርምያስ ኢልዎ ዘሎ፡ ልቢ ኣዝዩ ሕሱምን ጐራሕን ስለ ዝዀነ፡ ብቐሊሉ ኽትሕልዎን፡ ከተመሓድሮን የጸግም (ኤር 179)

ይኹንምበር፦ህይወት ካብኡትፍልፍልሞ፡ ልዕሊ ዅሉ ንልብኻ lዎ። .... ወደየ፡ ልብኻ ሃበኒ ኣዒንትኻ ድማ ብመንገደይ ደስ ይበለንተባሂልና ተኣዚዝናን ተማዒድናን ኣለና13 ብኣፍ ነብዪ ኤርምያስውን፡መን ናባይ ኪቐርብ ኢሉስ፡ ንልቡ ትሕጃ (ዚህበኒ) ኣነ ደኣ ዘቕርቦ፡ ንሱውን ኪቐርበኒዩ።ኢሉ ልብና ኽንሕልዎንኽእል፡ ንእኡ ብምሃብ፡ ኣብኡ ብምውካል ምዃኑ ኣፍሊጡና ኣሎ (ምሳ 423 2326) እቶም ልቦም ዝሸፈቶም፡ ካብ ኣምላኽ ኣርሒቑ ዝዀብለሎም ሰባት ግን፡ ትውክልቶም ዚዀኖም ገንዘብን ሃብትን ናብ ምውናን ጥራሕዮም፡ ዜድህቡ። እግዚኣብሄር መንፈስ ቅዱስ ግን፡ሃብታም ክኸውን ኢልካ ኣይትጽዓር፡ ጥበበኛ ዅን (ንጥበብካ ኣብኡ ኣይተውዕሎ) (ምኽንያቱ) ከም ናብ ሰማይ ኣቢሉ ዚነፍር ንስሪ፡ ሃብትኻ ኣኽናፍ ኣውጺኡ ኸም ቅጽበት ዓይኒ ካባኻ ኪኽወል (ኪጠፍእ) ይኽእልዩ።ኢሉ ምዒዱና ኣሎ (ኤር 3021) ስለ ነዚ መፈንጠራ ኽንሃድመሉምበር፡ ክንስዕቦ ኣይግብኣናንዩ።

ኣብ መሪሕ ጥቕስና ድማ ጐይታ፡ ነቲ ህድማ ብኸመይ ከምንትግብሮ ብግብራዊ መገዲ ተገሊጹልና ኣሎ። ንሱ ድማ ነቲ ገንዘብካ ናብ ሰማይ ከም ዚግዕዝን ኣብኡ ኸም ዚዕቈርን ምግባርዩ። ናይ ኣብ ሰማይ ዘሎ ባንክ ተቐበልቲ ገንዘብ (Cashiers) ድማ እቶም ኣብ ከባቢና ዘለው ረድኤትና ዜድልዮም ጽጉማት ሰባትዮም። እቲ ዜሕዝን ግና ነዛ መንፈሳዊት ጥበብዚኣ ዚኣምንዋን ዚኽእልዋን፡ እቶም ገንዘቦም ንልቦም ዘይሰረቖም ሰባት ጥራሕዮም። ነቶም ልብና ዝተሰርቀ ግና፡ እዚ ጥበብ ዕሽነትምበር ፈጺሙ ጥበብ ኣይኰነን። ንርእስና ወይ ከኣ ነተን ገንዘብና ዜቐምጣልና ባንክታትን ነቶም ሰብ ክራባታ ተቐበልቲ ገንዘብን ጥራሕ ኢናንኣምን። ኣብ ምጽወታ ዚተግሁ፡ እቶም ንኣምላኽ ዚኣምንዎዮም። እቶም ኣምላኽ ከይጠልሞም ዚፈርሁ ወይ ርግጸኛታት ዝዀኑ ግን፡ ንሰባት፡ ነቶም ናይ ብሓቂ ዜድልዮም ስኡናት ምልጋስ ፍጹም ዕሽነቶምዩ። ነቲ ኣብ ሉቃ 1619-31 ዘሎ ናይ ሃብታም ሰብኣይን ድኻ ኣልኣዛርን ታሪኽ ኪደግሙን ኪለማመዱንዮም ዚመርጹ። ጐይታና ነዚ ኣስተምህሮ ነቶም እምብዛ ሃብታማት ጥራይ ዝሃቦ ትእዛዝ ኣይኰነን። ኣብ መሪሕ ጥቕስና ነቶም ዚምጽወት ገንዘብ ከም ዘይብሎም ዚሓስቡ፡ ጥሪቶም ሸይጦም ነቲ ገንዘብ ኪምጽውትዎ ኣዚዙ ኣሎ። እቲ በተን ዝርካበን ጥሪቱ ልቡ ዝተሰርቐ ሰብ፡ እዛ ትእዛዝዚኣ ዘይፍትሓዊትን ፈጺምካ ክትትግበር ዘይትከኣል ዓጻም ትእዛዝያ። ምኽንያቱ ነቲ ዘለዎ ጥሪት ካብኡ ብዝጸበቐን ብዝኸበረን ጥሪት ኪትክኦ፡ ካልእ ዝጐደሎ ብዙሕ ንብረት ኬጥርይ ለይትን መዓልትን እናሰርሐ ይደክም፡ ዘዝረኸበን ገንዘብ ድማ ኣብቶም ዝተመስከረሎም እሙናት ዓቘርቲ የቐምጥ ንዘሎ ሰብ፡ነቲ ኣብ ገዛኻ ዘሎ ጥሪት ሼጥካ ነቶም ጥሙያት ኣብልዓዮም፡ ነቶም ዕሩቓት ኣልብሶም ክትብሎ፡ ነእምሮ ዜናውጽ ትእዛዝ ዚዀኖ።

እዚ ትእዛዝ ግን ናይ ብሓቂ ግብራዊ ድዩ፧ እንታይ ኰይኑ ደኣ ግብራዊ ዘይከውን፧ እዚ ሕቶ ልቡ ናይ ዝተሰርቀን ናይ ዝተዘምተን ሰብ ሕቶምበር ናይ ኣምላኽ ሰብ ሕቶ ኣይኰነን አረ ናይ ድፍረት ሕቶውንዩ። ታሪኽ ቤተ ክርስትያን ብትግባረ ናይ ትእዛዝ ጀሚሩ። እግዚኣብሄር መንፈስ ቅዱስ ንቤተ ክርስትያን ኪሃንጻ ምስ ጀመረ፡ ኣብቶም ምእመናን ዝተራእየ ህይወት፡

እቶም ዝኣመኑ ዂላቶም ከኣ ብሓንሳእ ነበሩ፡ ዘለዎም ኲሉውን ብርኪ ነበረ። መሬቶምን ጥሪቶምን ይሸጡ፡ ንዂሎም ከኣ ከከም ዘድልዮም ይመቕልዎም ነበሩ። ኣብ ጸጽባሕ ብሕብረት ኣብ ቤተ መቕደስ ከየቛረጹ ጸኒዖም ይእከቡ ነበሩ፡ ኣብ ኣባይቲ እንጌራ እናቘረሱ፡ ብሓጐስን ብግሩህ ልብን ንኣምላኽ እናኣመስገኑ ብሓንሳእ ኰይኖም ይበልዑ ነበሩ።

እቶም ዝኣመኑ ዂላቶም ሓንቲ ልብን ሓንቲ ነፍስን ነበሩ፡ ብዂሉ ብርኪ ነበሩ እምበር፡ ሓደ እኳ ኻብ ገንዘቡ፡ እዚ ናተይ እዩ፡ ዚብል ኣይነበሮምን። . . . ኲላቶም መሬት ወይስ ኣባይቲ ዘለዎም ዘበለ ሸይጦም፡ ንዋጋ እቲ እተሸጠ የምጽእዎ ነበሩ እሞ፡ ኣብ ጥቓ እግሪ ሃዋርያት የንብርዎ፡ ንነፍሲ ወከፍ ከኣ ከከም ዜድልዮ ይመቕልዎ ነበሩ፡ ስለዚ ሓደ ሽጉር እኳ ኣይነበሮምን።  ዮሴፍ ከኣ፡ ብሃዋርያት በርናባስ እተባህለ፡ ወዲ ምጽንናዕ ዝትርጒሙ፡ ሌዋዊ፡ ቆጵሮስ ዝዓሌቱ፡  ነቲ ዘለዎ ግራት ሸይጡ፡ ነቲ ገንዘብ ኣምጺኡ ኣብ ጥቓ እግሪ ሃዋርያት ኣንበሮ።” ብዚብል ቃል ተመስኪሩ ኣሎ (ግብ 244-46 432,34-37) ሕጂ ግና እቲ ታሪኽ ተገልቢጡን ተለዊጡን ጥሪትካ ሼጥካ ምምጽዋት ከም ዕሽነትን ነውርን ናብ ምቝጻር ተበጺሑ እንሆ። እዚ ድማ ኣገልገልቲ ዀንና ምእመናን ብዝተሰርቀ ልቢ ንመላለስ ከም ዘለና ዜመልክተናዩ። ካብ ልቦናን ብልህነትንዚ፡ እቲ ዝሓሰመ ደረጃ ድኽነት ኪዕንቅፈና ኣምተገብአን ነይሩ። ምኽንያቱ፡ ጐይታና ሓንቲ ሰበይቲ ነተን ዝነበራኣ ዅለን ገንዘባ ኣብ ሳጹን ምጽዋት ከተእትው ርእዩ ብኣድንቖት መስኪሩላ (ሉቃ 211-4) ቅዱስ ጳውሎስውን ነቶም ናይ መቄዶንያ ብገንዘብ ድኻታት ብልግሲ ግን ሃብታማት ዝዀኑ ሰባት ብኸም ዚስዕብ መስኪሩሎም ኣሎ፡

ኣሕዋተየ፡ እቲ ኣብተን ማሕበራት መቄዶንያ እተዋህበ ጸጋ ኣምላኽ ነፍልጠኩም ኣሎና፡ ከም ዓቕሞምን ሓለፋ ዓቕሞምን ባዕላቶም ፈትዮም ከም ዝሃቡ፡ እምስክረሎም ኣሎኹ እሞ፡ ብብዙሕ ጸበባ ተመኪሮም፡ ሓላፋ ሓጐሶምን ጥልቂ ዝዀነ ድኽነቶምን ንምብዛሕ ልግሶም ኣዝዩ ዓዘዘ።ነዚ ጸጋ እዝን ንሕብረት ምግልጋል ቅዱሳንን ብብዙሕ ልማኖ እናለመኑና፡  ብፍቓድ ኣምላኽ ቅድም ንጐይታ ድሕሪኡ ኸኣ ንኣና ርእሶም ወፈዩ እምበር፡ ከምቲ ንሕና ተስፋ ዝገበናዮ ጥራይ ኣይኰነን እሞ፡ ንቲቶስ፡ ከምቲ ቕድም ዝጀመሮ ኸምኡ ኸኣ እዚ ጸጋ እዚ ኣባኻትኩምውን ኪፍጽም፡ ምዒድናዮ ኣሎና።

ካብ ሃዋርያዊ ምስክርነት እንመሃሮ ሓቂ እንተልዩ ካብ ናይ ልግሲ ጸጋ፡ ይትረፍ ብዓቕሙ ሃብታም ዝዀነ ሰብ፡ ዋላ እምብዛ ድኻ ዝዀነ ሰብ ኺዕንቀፍን ኪበኵርን ኣይግባእንዩ። እታ ጐይታ ዝነኣዳ መበለት፡ ክልተ ሰናቲም ጥራሕ ዘውደቐት። ካብ ሓቂ ኸምንርድኦ፡ እቲ ወሳኒ ረቛሒ ብዝሒ ናይ ዘሎካ ገንዘብን ንብረትን ኣይኰነን። እግዚኣብሄር ነቲ ዓቕምና ጽቡቕ ገይሩ ስለ ዚፈልጦ፡ ዓቕምና ኽንገብር ከለና ብሓጐስን ብኽብርን ዚቕበሎ (2ቈረ 811,12) ጐይታና ነታ ብብዙሕ ዝዋጋኡ ቕዱይ ቅብኢ ዝቐብኣቶ ሰበይቲ፡ ሃዋርያቱ ኺነቕፍዋ ኸለው፡ንምንታይ ተጕህይዋ ኣለኹም፧ ዚከኣላ ገበረት . . . “ ብምባል መስኪሩላ ኣሎ (ማር 143-9)

እምበኣር ልብና ብገዛእ ገንዘብና ተሰሪቑ ከይህልው ርእስና ንመርምር፡ ሃብቲ ኽነዋህልል ብዝጸዓትና መጠን፡ በላዒናን ሰራቒናን ንእክብ ከም ዘለና ንዘክር። ንገንዘብና ብጽድቂ ኣኪብና ብጽድቂ ድማ ነመሓድሮ ኸም ዘለና ነረጋግጽ፡ ንፍቕሪ ገንዘብ ንህደመሉምበር ኣይንመሓዛዎ። ንገንዘብና ናብ ሰማይ ነግዕዞ። ኣምላኽ እሙን ኣብ ሰማይ ንዕቈሮ። ገንዘብ ንፉዕ ባርያ፡ ግን ከኣ ሕሱም ጐይታ ምዃኑ ኣይንረስዕ። ንገንዘብና ንግዝኣዮምበር፡ ባሮት ኴንና ኣይንገዝኣዮ!!

ጸጋ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስን ፍቕሪ ኣምላኽን ሕብረት መንፈስ ቅዱስን ምስ ኩላትና ይኹን።

ኦርቶዶክሳዊት ተዋህዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ - መንበረ ጵጵስና ሰሜን ኣሜርካ

ሕዳር  2024 | ጥቅምቲ 24, 2016 ግዕዝ (፰ይ ሰንበት: ቊ.፰/8)

ምስባክ

መዝ. ፩፡፫ “ወይከውን ከመ ዕፅ እንተ ትክልት ኀበ ሙኃዘ ማይ። እንተ ትሁብ ፍሬሃ በበጊዜሃ። ወቈጽላኒ ኢይትነገፍ።”

“ንሱ ኸምታ ፍሬኣ በብጊዜኣ እትህብ፡ ቈጽላ ኸኣ ዘይረግፍ፡ ኣብ ወሰን ወሓዚ ማይ እተተኽለት ኦም ይኸውን። ዚገብሮ ዅሉውን ይሰልጦ።”

ንባባት

ኣንባቢ

ቈሎ 1፡1-11

ዲያቆን

ያእ 1፡1-12

ንፍቅ ዲያቆን

ግብ 28፡7-17

ንፍቅ ካህን

ሉቃ 12፡22-34

ሰራዒ ካህን

ቅዳሴ ፦ዘእግዝእትነ ማርያም መዝሙር፦ ክርስቶስ ሠርዓ ሰንበተ

   

Diocese



 



 


ካብ ውሽጢ ኤርትራ ዝተረኽበ ንቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ንምቁጽጻር ብመንግስቲ ኤርትራ ክካየድ ዝጸንሐን ዘሎን ሽርሒ ዘቃልዕ ቪድዮ 



Support Tewahdo TV

Gofundme


Support Diocese

PayPal


ድኳን መጻሕፍቲ/Book Store


ጋዜጣ ፍኖተ ብርሃን፡ ልሣን

 ቤተ ክርስቲያን ተዋሕዶ


ስብከተ ወንጌል


ራድዮ ቃለ ኣዋዲ


መጻሕፍቲ - Books 


ጾምን በዓላትን


Diocese Churches

 

Radio Tewahdo

 Video - Youtube

TV Tewahdo

A Message from H.G. bishop Mekarios

መጸናንዒ ቃል ብብጹእ ኣቡነ መቃርዮስ

ኦርቶዶክሳዊት ቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ብኸመይ

</div