S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

ምጽኣቱ ቐረባ’ዩ’ሞ፡ ተዓገሱ (2ይ ሰንበት: ቊ.፪/2, 2024 ፈ | 2017 ግዕዝ

እምበኣርሲ ኣሕዋተየ፡ ክሳዕ ምጽኣት ጐይታ ተዓገሱ። እንሆ፡ ሓረስታይ ነቲ ኽቡር ፍረ ምድሪ ይጽበዮ፡ ኣኸዛን ማይ ጽብሓትን ክሳዕ ዚረክብውን ይዕገስዩ። ንስኻትኩም ከኣ ምጽኣት ጐይታ ቐረባ ተዓገሱ፡ ልብኹምውን ኣጽንዑ።ያእ 57,8

እንሆ ዕለት መበል 12 ሰንበት ናይ ዘመነ ክረምትዩ። ብመሰረት ስርዓት ቅድስቲ ቤተ ክርስትያንና፡ ብኣቈጻጽራ ግእዝ፡ ካብ መስከረም 9 ኽሳዕ መስከረም 15 ዘሎ ቕንያትፍሬተባሂሉ ይጽዋዕ። እዚ ዘመነ ፍረ ንኡስ ክፍለ ዘመን ናይ ዘመነ ክረምትዩ። ብሓቂ ድማ እዚ ቕንያት ኣብ ሃገርና እቲ ኣብ ክራማት ተዘሪኡ ዝበቘለ ዘራእቲ ፍሪኡ ዚስውተሉ ቕንያትዩ። እቲ ኣብ ዕለት ብሊቃውንቲ ቤተ ክርስትያን ዚዝመር መዝሙር ሰንበትእኩት አንተዘርእስቱዩ። ብዛዕባ እግዚኣብሄር ብሕያውነቱ ዚህበና ፍረ ምድሪ ዚገልጽ ሃብታም ትሕዝቶ ዘለዎዩ። እቲ ብመሰረት መዝሙር ዝተሰርዐ ምስ ባክን ንባባት ሓድሽ ኪዳንን ድማ፡ ፍረ-ጠቀስ ትሕዝቶ ዘለዎምዮም። እቲ ምስባክ፡ ምድርና ፍርያት ምሃባ ናይ እግዚኣብሄር ምሕረታዊ (ሰናይ) ተግባር ምዃኑ ዜመልክተናዩ። እቲ ናይ ቅዱስ ጳውሎስ ናይ 2ጢሞ 21-13 ንባብ ከኣ እቲ ብኸቢድ ጻዕሪ ኺዓይዪ ዝኸረመ ሓረስታይ፡ ካብ ምድሪ ዝጸገወቶ ፍረ፡ ቅድሚ ዅሉ ግዲኡ ኺወስድ ዚግብኦ ንሱ ምዃኑ ፍትሓዊ ቓል ኣስፊሩልና ኣሎ። ቅዱስ ያእቆብውን ኣብ ናይ ያእ 51-9 መልእኽቱ፡ ብዛዕባቶም ብኣምላኽ ካብ ግራውቶም ብዙሕ ፍረ ዝረኸቡ፡ ግን ከኣ ነቶም ግራውቶም ዝዓጸዱ ዓየይቲ ውዕለቶም ምኽፋል ብምእባዮም፡ ብእኽልን ብዓመጻን ብማዕረ ዝሃብተሙ ሰባት ፍርዳዊ መጠንቀቕታ ሂቡ ኣሎ። ኣብ ናይ ማቴ 121-8 ንባብ ቅዱስ ወንጌል ድማ፡ ብዛዕባ ኣብ ሓደ ግራት ዝነበረ ዘራእቲ ዝተፈጸመን ንጐይታን ንፈሪሳውያንን ዘዘራረበን ተግባር ተጻሒፉልና ኣሎ። እቲ ቕንያት ናይ ሃገር እስራኤል ዘመነ ፍርያት ዝነበረ። ጐይታናን ደቀ መዛሙርቱን ድማ ብማእከል ዝሩእ ግራውቲ ብዚሓልፍ መገዲ ይጐዓዙ ነበሩ። እታ መዓልቲ ድማ ሰንበት ናይ ኣይሁድ ነበረት። እቶም ደቀ መዛሙርቲ ጠምዮም ስለ ዝነበሩ ካብ ዜወናውን ሰዊት እናመሓዉ ኺበልዑ ኸለው፡ እቶም ምእንቲ ኪኸስዎም ዘይፍለይዎም ፈሪሳውያን ረኣይዎም። ንጐይታ ድማደቀ መዛሙርትኻ ብሰንበት ምግባሩ ዘይግባእ ይገብሩ ኣለውኢሎም ነቐፍዎ። ጐይታ ኸኣ በቲ ኣጸቢቖም ዚፈልጥዎ ኣሉ ኺብልዎን መልሲ ኺህቡሉን ዘይክእሉ ጽሑፋት ገይሩ ረትዕዕም (1ሳሙ 23,4 ዘጸ 2530 ዘሁ 289 ዮሃ 722) ኣብ መወዳእታ ድማ፡ ንሱ ኻብ ቤት መቕደስን ካብ ሰንበትን፡ ከም ዚዓብይ ኣግሃደሎም። መቕደስ ከም ዚኸውን ኣቐዲሙ ብቕዱሳን ነብያት ተነጊሩ (ኢሳ 83,14 ህዝ 1116)

እቲ ሓቀኛ መቕደስን ንሱምበር፡ እቲ ብኢድ ሰብ ዝተሃንጸ ህንጻ-መቕደስ ዘይምዃኑ ኣብ መዓልቲ ሆሳእና ብወግዒ ገሊጹ (ዮሃ 218-22) ብዓብዪ ናይ ሰማያዊት ኢየሩሳሌም ቤት መቕደስ ንሱ ምዃኑ ቅዱስ ዮሃንስ ኣብ ዝረኣዮ ራእይ፦

እቲ ዅሉ ዚኽእል እግዚኣብሄር ኣምላኽን እቲ ገንሸልን መቕደስ እዮምሞ፡ መቕደስ ኣብኣ ኣይረኣኹን።” ብምባል መስኪሩ ኣሎ (ራእ 2122) ጐይታ ሰንበትዚዀነሉ ምኽንያት ከኣ ንሰንበት ዝፈጠራን ዝሰርዓን ባዕሉ ስለ ዝዀነዩ። ቅዱስ ወንጌል ንሰማይን ምድርን ኣብኡ ንዘሎ ዅሉን ዝፈጠረ፡ እቲ ቃለ-ኣብ ዝዀነ እግዚኣብሄር ወልድ፡ ንሱ ኸኣ ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ምዃኑ ዜረጋግጸልና (ዮሃ 11-3 ቈሎ 116,17 እብ 11-3) ስለ ንዅሉ ምስ ፈጠረ ዘዕረፈ፡ ሰንበት ዝገበረ ንሱ ባዕሉ (ዘፍ 22 እብ 44) ስለ ዝዀነ ኸኣዕረፍተይኢሉ ይጽውዓ ነበረ (መዝ 9511 እብ 311 43,5) ቅዱሳን ሃዋርያትውንዕረፍቱይብልዋ ነበሩ (እብ 318 41,3,9,10) ናይ ንሱ ኣብ ሰማይ ዘዕረፋ ዕረፍቲ ሰንበት ትእምርትን ጽላሎትን ኽትከውን ድማ ምድራዊት ሰንበት ስርዓልና። እቲ ሓቀኛ ነባርን ዕረፍትና ግና ጐይታና ባዕሉዩ። ሰንበት ክርስትያን፡ ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስዩ። ስለ ኸኣ፡ ኣቱም ኵልኹም እትጽዕሩን ጾር ዝኸበደኩምን ኣነ ኸዕርፈኩም ናባይ ንዑ። . . . ኣርዑተይ ፈኵስ ጾረይውን ቀሊልሞ፡ ኣርዑተይ ጾሩ ኻባይውን ተመሃሩ፡ ንነፍስኹም ከኣ ዕረፍቲ ኽትረኽቡ ኢኹም።” ኢሉ ናብ ዕረፍቱ ናብ ሰንበቱ ዓደመና (ማቴ 1128-30) እዛ ምድራዊት ሰንበት፡ ናይ ሰማያዊት ሰንበት ምልክትን ጽላሎትንያ። እዛ ምድራዊት ሰንበት፡ ናይ ኣብ ሰማይ ተዳልያትልና ዘላ ዕረፍቲ ሰንበት መዘከሪትያ። ናይ ኣብ ሰማይ ዘላ ዓባይ ሰንበትን ናይ ኣብ ምድሪ ዘላ ትእምርታዊት ሰንበትን ጐይታ ድማ፡ ኢየሱስ ክርስቶስ ባዕሉዩ።

ዝምድና ምጽኣትን ሰንበትን እንታይዩ፧ ክርስቶስ እንደገና ናብ ምድሪዚኣ ኺመጽእ ዘድለየሉ ምኽንያት እንታይዩ፧ ዕላማ ምጽኣት ክርስቶስ፡ ንነፍሲ ወከፍ ሰብ ከከም ግብሩ ንምፍራድ (ማቴ 1627 1ቈረ 45 ራእ 2012) ነቶም ኣብ ዓለምዚኣ ናብራ ሰንበት ዝነበሩ፡ ማለት ሓጢኣት ካብ ምግባር ዝዓረፉ፡ ናብ ኣብ ሰማይ ተዳልያትሎም ዘለ ዘለኣለማዊት ሰንበት ኬእትዎምን ዘለኣለማዊ ዕረፍቲ ኼጐናጽፎምንዩ። ነቶም ንኣምላኽ ኰነ ንገዛእ ነፍሶም ብሓጢኣት ዕረፍቲ ዚኸልኡ፡ ናብራ ሰንበት ዝተጸየፉ፡ ምርጫኦም ዘበላሽዉ ዓያሱ ድማ፡ ንሓንቲ ኻልኢት ዕረፍቲ ብዘይብሉ መሪር ስቓይ ኪፍደዮምዩ። ስለ ምጽኣት ጐይታ ናብ ናይ ጐይታ ዕረፍቲ-ሰንበት ኼእትወና ዝተሰርዓልና መለኮታዊ ትዕድልቲዩ። እዛ ኣብ ሰሙን ሓንቲ መዓልቲ ኻብ ስጋዊ ንጥፈታት እንዓርፈላ ሰንበት፡ ንሰብ ዝተሰርዓትሉ ምድራዊት ዕረፍቲያ። ብዛዕባ ብክርስቶስ ዝተሰርዓልና፡ ካብ ሓጢኣት ርሒቕና ጽድቂ እናገበርና እንነብረሉ ነፍሳዊ ዕረፍቲ እተዘክረና ትእምርታዊት ዕለትያ። ካብ ስጋዊ ንጥፈታት ዓሪፉ፡ ካብ ግብሪ ስጋ ዝተሰምየ ሓጢኣት ዘየዕረፈ ክርስትያን ግን፡ ነቲ ቐንዲ ቍምነገር ገዲፉ ነቲ ምልክት ጥራሕ ሒዙ ዝተረፈ ዓሻ ሰብ ዚኸውን። ካብ ኣካላዊ ዕረፍቲ ጥራሕ ዜዕርፈላ ሰንበት ንላዕሊ ዚረኽቦ ረብሓ ድማ የብሉን። እቲ ኣብ ምድራዊት ዘመኑ ንነፍሱ ካብ ሓጢኣት ዘዕረፉ ብቑዕ ክርስትያን ግን፡ ካብ ዕረፍቲ ሰብ ኣዝያ ዝበለጸት ዕረፍቲ ኣምላኽ ተዳልያትሉ ኣላ። ጐይታና ነቶም ዚእዘዝዎ ዘተስፈዋ ሰንበት፡ እዛ ኣብ ሰማይ ጥራሕ እትርከብ ናይ ኣምላኽ ሰንበትያ። ቅዱስ ጳውሎስ፡ ብዛዕባ ሰንበትዚኣ ኸም ዚስዕብ ኢሉናሎ።

እምበኣርሲ ናብ ዕረፍቱ (ናብ ዕረፍቲ ኣምላኽ) ንምእታው ተስፋ ኻብ ዚህልወና፡ ምናልባት ሓደ ኻባኻትኩም (ናብ ዕረፍቲዚኣ ኻብ ምእታው) ድሕሪት ተሪፉ ኸይህልው ንፍራህ። . . . ንሕና (እዞም ብግብራዊት እምነት እንኣምንሲ) ናብ ዕረፍቱ ንኣትው ኢና። . . . እምበኣርሲ ገለ ሰባት ዚኣትውዋ (ዕረፍቲ ሰንበት) ተሪፋ ኣላ። . . .  እምበኣር እቲ ናብ ዕረፍቱ (ናብ ዕረፍቲ ኣምላኽ) ዝኣተወ (ሰብሲ) ከም ኣምላኽ ካብ ግብሩ ዝዓረፈ፡ (ንሱውን) ካብ ግብሩ (ድሮ) ዓሪፉ ኣሎሞ፡ ንህዝቢ ኣምላኽ (ዝዓበየት) ዕረፍቲ ሰንበት (ገና) ተነቢራትሎም ኣላ። ስለ ሓደ ናይ ዘይምእዛዝ ኣርኣያ (ተኸቲሉ) ኸይወድቕ፡ ናብ (ተነቢራትልና ዘላ ዕረፍቲ ናይ ኣምላኽ) ክንኣትው ንጋደል።

እምበኣር፡ ካብ ሃዋርያዊት መልእኽቲ ሰለስተ ዓይነት ሰናብቲ ወይ ዕረፍቲ ኸም ዘሎ ኢናንርዳእ። ቀዳማይ፡ እቲ ኻብ ስጋዊ ንጥፈታት እነዕርፈሉ ዕረፍቲ ስጋ ወይ ከኣ ናይ ሰብ ሰንበትዩ። ካልኣይ ድማ። ሓደ ሰብ ንክርስቶስ ብምእማኑን ብምእዛዙን ዚረኽቦ ዕረፍቲ ነፍሲ (ማቴ 1128-30) እዚ ዕረፍቲ ሰብ ኣብ ምድሪዚኣ ዚረኽቦ መንፈሳዊ ናይ ኣምላኽ ዕረፍቲ (እብ 410) እቲ ሳልሳይ ከኣ፡ ብምጽኣት ጐይታ ድሕሪ ትንሳኤ ሙታን እንኣትዎ ዘለኣለማዊ ዕረፍቲዩ። እታ ቐዳመይቲ ዕረፍቲ-ስጋ፡ ናይ ብክርስቶስ እንረኽባ ዕረፍቲ-ነፍሲ ጽላሎት ወይ ምልክትያ። እታ ኻልኣይታ ዕረፍቲ ነፍሲ ድማ፡ ናይ ብምጽኣቱ እንኣትዋ ናይ ኣምላኽ ዘለኣለማዊ ዕረፍቲ ጽላሎትን ምልክትንያ። ናብ ብምጽኣት እትገሃድ ናይ ኣምላኽ ዕረፍቲ ዚኣትዉ፡ እቶም ብክርስቶስ ናብ ዕረፍቲ ነፍሲ ኣትዮም ዝጸንሑ ጥራሕዮም። እቶም ኣብ ምድሪዚኣ ብህይወት ከለው ንሰንበት ዚፈልጥዋን ዜኽብርዋን፡ እቶም ኣብ ዕረፍቲ-ነፍሲ ዘለው ጥራሕዮም እቲ ናይ ዕረፍቲ-ኣምላኽ ተስፋ ዝተዋህበ፡ ንኣኣቶም ጥራሕዩ። ብዝተረፈ ነቶም ናብራ ሰንበት ዚነብሩ፡ ካብ ግብሪ ሓጢኣት ዘዕረፉ ሰባት ዚጽበዮም ዘሎ ዕረፍቲ መግለጺ ዘይርከቦ ፍጹም ዕረፍቲዩ።

ነታ ብዛዕባኣ መከራ እትጸግቡ ዘለኹም መንግስቲ ኣምላኽ ብቑዓት ኴንኩም ምእንቲ ኽትቍጸሩ፡ እዚ መከራኹም ግሉጽ ምልክት ናይ ቕኑዕ ፍርዲ ኣምላኽ (ጐይታ ኢየሱስ ምስቶም ሓያላት መላእኽቱ ብነበልባል ሓዊ ኻብ ሰማይ ዚግለጸላ መዓልቲ) ንኣኻትኩም ጸቢቡኩም ዘሎ ምሳና ዕረፍቲ፡ ነቶም ዜጻብቡልኩም ዘለዉ ድማ ጸበባ ኺፈድይ፡ ብኣምላኽ ቅኑዕሞ፡ ነቶም ንኣምላኽ ዘይፈልጥዎን ንወንጌል ጐይታና ኢየሱስ ዘይእዘዝዎን ብሃልሃልታ ሓዊ ሕነ ኺፈድዮምዩ።” 2ተሰ 15-8

ካብ ሰማይ ከኣ፡ጽሓፍ፡ እቶም ካብ ሕጂ ብጐይታ (ዀይኖም) ዚሞቱ ምውታት ብጹእንዮም። ግብሮም ኪስዕቦምሞ፡ ካብ ጻዕሮም ኪዓርፉዮም፧ ይብል መንፈስ (ቅዱስ)’ ዚብለኒ ድምጺ ሰማዕኩ።ራእ 1413

ኣምላኽ ከኣ ንብዘሎ ንብዓት ካብ ኣዒንቶም ኪደርዝዩ። እቲ ቐዳማይ (ምድራዊ ህይወት) ሓለፋሞ፡ ድሕሪ ደጊም ሞት ኣይኪኸውንንዩ፡ ድሕሪ ደጊምውን ሓዘን፡ ወይ ጫውጫው ወይ ጻዕሪ ኣይኪኸውንን ኪብል ከሎ ሰማዕኩ።ራእ 214

ንምጽኣት ጐይታ ኽንናፍቖ ዚገብረና ድማ እዚ ኽቡርን ዘለኣለማውን ዕረፍቲዩ። ምጽኣቱ ግና ነቶም ደቂ ኣምላኽ ዕረፍቲ ኺህብ ጥራሕ ኣይኰነን ዚመጽእ። ነቶም ንኣምላኽ ንዒቖም ብግብሮም ውሉድ ሰይጣን ኪዀኑ ዝፈተዉንነፍሰ ስጋኦም ካብ ሓጢኣት ኬዕርፍዋ ዘይመረጹ ድማ ዕረፍቲ ኪኸልእ ዚመጽእ።

ሓደ እኳ ነዚ ኣራዊትዝን ንምስሉን እንተ ሰገደ፡ ኣብ ግምባሩ ወይስ ኣብ ኢዱውን ማሕተም እንተ ተቐበለ፡ ንሱ ድማ ካብቲ ኣብ ጽዋእ ቍጥዓኡ ብዘይምሕዋስ እተቐድሔ ወይኒ መዓት ኣምላኽ ኪሰቲ እዩ፡ ኣብ ቅድሚ ቅዱሳት መላእኽትን ኣብ ቅድሚ እቲ ገንሸልን ከኣ ብሓውን ብዲንን ኪስቀ እዩ። ትኪ ስቓዮምውን ንዘለኣለም ኣለም ይወጽእ፡ እቶም ነቲ ኣራዊትን ንምስሉን ዚሰግዱ ዘለዉ፡ ሓደ ኸኣ ማሕተም ስሙ እንተ ተቐበለ፡ ለይትን መዓልትን ዕረፍቲ የብሎምን።ራእ 149-11

ድሕሪ ኣብ ጸጋሙ ንዘለው (ሓጥኣን) ‘ኣቱም ርጉማት፡ ካባይ ርሓቑ፡ ናብ ንሰይጣንን ንመላእኽቱን ዝተዳለወ ናይ ዘለኣለም ሓዊ (ኺዱ) ይብሎም። . . . እዚኣቶም ናብ ናይ ዘለኣለም ስቓይ፡ ጻድቃን ግና ናብ ናይ ዘለኣለም ህይወት ኪኸዱዮም።ማቴ 2541,46

ክልተ ኣእዳው፡ ክልተ ኣእጋር፡ ክልተ ኣዒንቲ ኣልዩካ፡ ናብ ዘይጠፍእ ሓዊ፡ ሓሰኻኡ ኣብ ዘይመውት፡ ሓዉውን ኣብ ዘይጠፍእ ገሃነም ካብትድርበስ፡ (ቈራጽ ወይ ነቋር ኴንካ) ናብ (ዘለኣለማዊ) ህይወት ምእታው ይሕሸካ።ማር 943-48

እቲ ዘስሓቶም ድያብሎስውን ናብ እቲ ኣራዊትን እቲ ሓሳዊ ነብይን እተደርበይዎ ቐላይ ሓውን ዲንን ተደርበየ። (ኣብኡ) ንዘለኣለመ ኣለም ለይትን መዓልትን (ብዘይ ዕረፍቲ) ኺሳቐዩዮም። . . . እቶም ፈራሃትን ዘይኣምኑን ፍንፉናትን ቀተልቲ ነፍስን ኣመናዝርን ጠንቈልትን መምለኽቲ ጣኦትን ብዘለው ሓሰውትን (ንሓሶት ዚፈትውዎን ዚገብርዎን ኣኽላባትን ዝዀኑ ዅሎም ግና ግዲኦም ኣብ ብሓውን ዲንን ዚነድድ ቀላይዩ። እዚ እቲ ኻልኣይ ሞትዩ።ራእ 2010 218 2215

ናይ ጐይታና ምጽኣት ቀረባ ምዃኑ ምፍላጥና እንታይ ረብሓኡ፧ ኣብ ዓይነት ናይ ምድራዊት ህይወትና ዀነ ኣብ ዓይነት ናይ ዘለኣለማዊ መጻኢና ዚህልዎ ጽልዋን ዜምጽኦ ለውጥን እንታይዩ፧ ብዛዕባ ምጽኣቱ ዘሎና ፍልጠትን ግብራዊ ስጕምትን ኣብ ህይወትና መጻኢናን ዓብይ ጽልዋ ኸም ዘለዎ፡ ሰፊሕ ትንተና ዘይሓትት ግሁድ ሓቂዩ።መዓልቲ ፍርዲ ተዳልዩ ኣሎ፡ ዜሓጉስ ዓስቢ ወይውን ዜሰክሕ ፍዳ ክቕበልኢሉ ዚኣምን ሰብ፡ ምስ ብኸምኡ ዘይኣምን ሰብ ሓደ ዓይነት ህይወት ኪህልዎም ፈጺምካ ዘይሕሰብዩ። እቲ መዓልቲ ምጽኣትን ፍርድን ከም ዘሎ ዘይኣምን ሰብ፡ ብሓጢኣት ዝጋዕዘየ መንፈሳዊ ስድነት ዝመለለዪኡ ዓለማዊ ቕዲ ህይወት ዚህልዎ። ዝዀነ ዓይነት ሓጢኣት ኪገብር ስኽፍ ዘይብሎ፡ ልጓም ዘይብሉ ናይ ዕብዳንን ዝርጋንን ታሪኽ ዚሃንጽ( ኤፌ 417-19 511,12 ቲቶ 33 1ጴጥ 43,4 ሮሜ 122-32 620 1ቈረ 69-11 ገላ 519-21 ኤፌ 23 ብኣንጻሩ እቲ ንዅሉ ሰብ ሓንሳእ ሞት ብድሕሪኡ ኸኣ ፍርዲ ኸም ዝተሰርዓሉ ዚኣምን፡ መንፈሳዊ ኣዒንቱ ዝነቝሐ ብልሂ ሰብ ግና፡ ዓይኑ እናረኣየ ብገዛእ ምርጫኡ ናብ ምድራዊ ዕብዳንን ናብ ዘለኣለማዊ ስቓይን ኣይዘልልንዩ። እኳ ደኣ ብኸመይ ነዛ ሓጻር ዕድሚኡ ብጽድቅን ቅድስናን ሓልዩ፡ ነቲ ዘለኣለማዊ ዘመኑ ግን ኣብ ፍጹም ዕረፍትን ሓጐስን ምጽንናዕን ክብርን የሕልፎ፡ ናይ ዘለኣለም ህይወት ብኸመይ ይጐናጸፍ ጥራሕ ዚሓስብ።

ምጽኣት ከም ዘሎ ጥራሕ ዘይኰነ፡ ኣዝዩ ቐረባ ምዃኑውን ምፍላጥን ምእማንን ክሳዕ ክንዲ ዓብይ ለውጢ ስለ ዜምጽእዩ፡ ጐይታና ዀነ ቅዱሳን ሃዋርያቱ ኣፎም ኣብ ዝኸፈተሉ ዅሉ ኣጋጣሚታት ንምጽኣት ደጋጊሞም ዚሰብክዎን ዚምህርዎን ዝነበሩ። ብፍላይ ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ዚበዝሕ መልእኽቱ ብዛዕባ ናቱ ምጽኣትን ኣባና ዚህልዎ ረብሓን ጕድኣትን ብዝተፈላለየ ኣገባብ ይምህር ነበረ (ማቴ 2430 2664 ሉቃ 2127) ነቶም ሓቀኛታት ኣመንቱን ሰዓብቱን ዜተባብዓሉ ኣርእስቱ፡ ምጽኣት (1ተሰ 417) ነቶም መገዶም ዘበላሸዉ ዓያሱ ናብ ንስሓ ኺድርኾም ዚጥቀመሉ ኣርእስቱውን ምጽኣት (ማቴ 258 2ጴጥ 39) ምጽኣት ክርስቶስ ዘይሓስብ ኣእምሮ፡ ኣብ ግብ ዝበለ ጸልማት ዚነብር ሕሱር ኣእምሮዩ። ውጽኢቱ ድማ ኣዝዩ ሕሱርን ዜፈንፍንን ህይወትዩ።

ብመሰረቱ ብዛዕባ ምጽኣት ዘይንሓስብ ምዃንና ጥራሕ ኣይኰነን ዜበላሽወና። ዋላ ምጽኣት ከም ዘሎ እናኣመንናውን፡ ገና ርሑቕምበር፡ ቀረባ ምዃኑ ዘይምሕሳብውን፡ ካብምጽኣትን ፍርድን የለንዚብል ክሕደት ብዝኸፍአ ዜበላሽወና። ምኽንያቱ ናይ ግብዝ እምነት ውጽኢትዩ።ክርስትያን ኣይኰንኩንንዘይምባል፡ ምጽኣት ጐይታ ኸም ዘይተርፍ ብወግዒ ትእመን። ኣብ ግብራዊ ናብራኻ ግንምጽኣት ዚበሃል የለንጥራይ ዘይኰነስብቐንዱውን ክርስቶስ ዚበሃል የለንዝመልእኽቱ ናብራ ትነብር። ጐይታና ባዕሉምጽኣቱ ቐረባ ምዃኑ ደጋጊሙ እናመሃረ፡ ቅዱሳን ሃዋርያቱውን፡ምጽኣት ጐይታ ቐረባእናበሉ ኸለዉ፡ ምጽኣቱ እምብዛ ርሑቕን ገናን ከም ዝዀነ ዄንካ ምንባር፡ ኣብ ቅድሚ ሰብ ጕልባቡ ዘይቀልዐ ስዉር ክሕደት፡ ኣብ ቅድሚ ዅሉ ዚፈልጥ ጐይታ ግን ኣቦኡን ኣዲኡን ዘፍለጠ ግሁድ ክሕደትዩ። እቲ ጐይታና ኣብ ማቴ 2445-51 መሲልዎ ዘሎ ናይ ክልተ መጋብያን ምስላ፡ምጽኣት ጐይታ ቐረባኢልካ ምሕሳብን ዘይምሕሳብን ኣብ ህይወትና ዚህልዎ ግደ ብስእላዊ መገዲ ዜርእየናዩ። እቲጐይታይ ቀልጢፉ ኺመጽእኢሉ ዝኣመነ ባርያ፡ ነቶም ስድራ ቤቱ ምግቦም በብጊዚኡ ብምሃቡ፡እሙን፡ ኣስተውዓሊ፡ ብጹእዚብል መንፈሳዊ ማዕርጋት ኪቕበል ክሳዕ ዚበቅዕ፡ ፍጹም ሰብ ኰነ። እቲጐይታይ ኪድንጕይዩ፡ ምጽኣቱ ገና ኢሉ ዝሓሰበ መጋቢ ግና፡ ነቶም ተመገብቱን መገላግልቱን ብሕሰም ኪወቕዖምን ኪገፍዖምን ይርከብ፡ ንርእሱ ኽሳዕ ስኽራን ይበልዕን ይሰትይን። ማዕርግ ህይወቱ ድማ፡ክፉእ ባርያይኸውን። እዚ ኽፉእ መጋቢዚ፡ጐይታይ ኪድንጕይእምበር፡ጐይታይ ፈጺሙ ኣይመጽእንዚብል እምነት ኣይነበሮን። እዛ ድኽምቲ ኣተሓሳስባዚኣ ግን ንህይወቱ እምብዛ ኸተበላሽዎ እኽልትን ብቕዕትን ምኽንያት ኰነት። ስለ እቲምጽኣት ጐይታ ቐረባዚብል ሃዋርያዊ ሓሳብ ኬአንግድን ብእኡ ኺምራሕን ዘይመረጸ ክርስትያን፡ ምድራዊ ህይወቱን ዘለኣለማዊ መጻኢኡን ኬበላሽው ዝተዓጥቀ፡ ንጥፍኣቱ ዝዓሸወ ሰብዩ። ካብ ከም ዝዓይነቱ ዘይፍወስ ምብልሻው ምእንቲ ኼድሕኑና ኸኣዩ፡ ጐይታና ገና ብሕጂ ኸም ዚብገስ ዘይኰነስ ድሮ ኣብ ኣፍ ደጌና ኸም ዝበጽሐ ኽንሓስብን በዚ ኣተሓሳስባ ንህይወትና ኸነማእዝንን ዝመዓዱና (ማቴ 2433 ማር 1329  ሉቃ 2131) ኵላቶምቶም ናይ ምጽኣቱ ምልክታት ብዜርዕድ መጠን ይፍጸሙ ኣለዉ። ንገሌና ገና ናብ ምጽኣት ከይበጻሕና ኸለና ሞት ኪቕድመናዩ። ዋላ ቕድሚ 2000 ዓመት ዝነበረ ሰብውን፡ በታ ብዛዕባ ምጽኣት ዝነበረቶ ኣተሓሳስባን ኣካይዳን ዚፍረድ። እቲምጽኣት ቀረባተባሂሉ እናተነግሮ፡ ምጽኣቱ ገና ምዃኑ ዚሓስብን ዚዛረብን፡ ምጽኣት ገና ርሑቕ ኸም ዝዀነ ገይሩ ዚነብርን ሰብ፡ ነቲ ዘይሓልፍ ቃል ጐይታ ብቓል ኰነ ብግብሪ ይኽሕዶን ይጻረሮን ስለ ዘሎ፡ ኣብ መቓብር ይጽናሕ ልዕሊ ምድሪ፡ ብምጽኣት ኪጕዳእን ጉድ ኪኸውንንዩ። እቲ ንቓል ጐይታ ኸም ዘለዎ ተቐቢሉን ኣሚኑን ዝነበረሉ ሰብ ግን፡ ብህይወት ይጽናሕ ብሞት፡ ብኽብሪ ክርስቶስ ኪኸብርዩ።

ምጽኣትዚብል ኣርእስቲ ብዝተላዕለ መጠን፡ትዕግስቲኣገዳሲትን ምርእይትን ባህርይ እትዀነሉ ምኽንያትዩ፧ መብዛሕትኡ ጊዜ፡ ንትዕግስቲ ሰባት ኪብድሉና ኸለው ጥራሕ እተገድስ ባህርይ ጌርና ኢና ንርእያ። ናይ ኵሉ ሓጢኣት ጠንቂ ግን ትዕግስቲ-ኣልቦነትዩ። ንፍትወትናን ትምኒትናን ተገዛእቲ ዄንና እንበላሸው፡ ክንዕገሶን ከነዕግሶን ስለ ዘይከኣልናዩ። ትምኒት ስጋና ኣብ ውሽጥና ዀይኑ ኺደፍኣናን ኪህውጸናን ከሎ፡ ብትዕግስቲ ኢና ኽንስዕሮንኽእል። ዋላ ብሓይሊ ይድፍኣና፡ንፍቓድ ኣምላኽምበር፡ ንፍቓድ ስጋይ ኣይግዛእንኢልና እንተወሲንና፡ ናብ ሓጢኣት ኬውድቐና ኣይክእልንዩ። ነቲ ትምኒትና ኸም ዘይህልው ጌርና ኸነጥፍኦ ፈጺምካ ኣይከኣልንዩ። ንእኡ ኸይተኣዘዝና ተዓጊስና ጥራይ ኢና ኽንነብር ንኽእል። እቲ ኺእዘዞምበር፡ ኪዕገሶ ዘይመረጸ ሰብ ግና፡ ነቲ ትምኒት ስጋኡ፡ ንሞት ዚኸውን ፍረ (ሓጢኣት) ኪፈርየሉ ይነብር።

ትምኒት ስጋን ሓጢኣትን ጥራሕ ዘይኰነ ግብሪ ጽድቂ ምግባርውን ትዕግስቲ ይጠልብዩ። እቶም ንቓል ጐይታ ተኣዚዞም ፍረ ጽድቂ ኺፈርዩ ዚደልዩ ብትዕግስቲ ጥራሕ ከም ዚገብርዎ ጐይታና ነጊሩና (ሉቃ 815) ፍቕሪ፡ እታ ዝዓበየት ናይ መንፈስ ቅዱስ ፍረያ። ብፍቕሪ ኽንነብር ከለና ግን፡ ካብ ፍቕሪዚኣ ንኽንፍለይ ካብ እነፍቅሮ ሰብ ኰነ ካብ ሰይጣን ማእለያ ዘይብሉ ፈተና ዜጋጥሙና። ነዚ ፈተናታት ስዒርና ኣብ ፍቕሪ ጸኒዕና ኽንነብር እተኽእለና ትዕግስቲያ። ብዘይ ትዕግስቲ ኺትግበር ዚኽእል ናይ ጽድቂ ባህርይ የለን።

ሓቀኛታት ኣመንትን ሰዓብትን ናይ ክርስቶስ እንተ ዄንና፡ ኣብ ህይወት ዜጋጥመና ፈተናን መከራን ማእለያ የብሉን። ምኽንያቱ ኣብ እንጸልኣን እትጸልኣናን ዓለም ኢና ንነብር ዘለና። ስለ በቲ ገዛኢ ናይ ዓለምዚኣ ዝዀነ ዲያብሎስን በቶም ሰዓብቱን እናተፈተንናን እናተሳቐና ክንነብር ናይ ግድንዩ። ነዚ ዘየባትኽ ፈተና እንስዕረሉ እንኮ ጥበብናን ኣጽዋርናን ከኣ ትዕግስቲያ። እቲ ፈተና ኻብ ሕምየትን ጸርፍን ጀሚሩ ኽሳዕ ማእሰርትን ሞትን ኪምጠጥ ዚኽእልዩ። እቲ ኻባና ዚድለይ ትዕግስቲ፡ ብመጠን ዓይነትን ናይ ዚወርደና ፈተና ዚውሰን። ሕምየትን ሰማእትነትን፡ ሓደ ዓይነት ትዕግስቲ ኣይሓትተናንዩ። ክንዲ ዘደለዮ ይኽበድ፡ ኣብ ምጽኣቱ ኽንዕወት ብምጽኣቱ ኽንረብሕ ንደልይ እንተ ዄንና፡ እቲ ፈተናናን መከራናን ዚጠልበና ዅሉ ትዕግስቲ፡ ኣባና ኺርከብ ይግብኦ። ትዕግስቲ ዅሎም ቅዱሳንን ብዓብዪ ኸኣ ትዕግስቲ ክርስቶስን ንኣርኣያ ኪኸውን ልክዕ ከም ደበና ኸቢቡና ኣሎ (እብ 121-3) ኣብ ምድራዊት ህይወትና፡ መንፈሳዊ ዘይኰነን ምጽኣት ክርስቶስ ዘይምልከቶን ዝዀነ ይኹን ጒዳይ የብልናን። ብዛዕባ ነፍስ ወከፍን ብዛዕባ ዅሉ ነገርን ኢና ኣብ ጊዜ ምጽኣቱንሕተትን ንፍረድን። ኣብ ሰናይ ኰነ እኩይ ጒዳያት ድማ ብትዕግስቲ ኽንዋሳእ ዚግባእ።

እቲ ዝዓበየን ምስ ኣርእስትና ብቐጥታ ዝተዛመደን ትዕግስትና ግን እቲ ናይ ምጽኣት ጐይታ ትጽቢትናዩ። ጐይታ ኺመጽእ ዘሎና ትጽቢት፡ ናይ ሰሙን፡ ናይ ወርሒ ወይ ናይ ሓደ ዓመት ትጽቢት ዘይኰነስ፡ ናይ ምሉእ ዕድመ ትጽቢትዩ። ነፍሲ ወከፍ መዓልቲ፡ጐይታ ሎሚ ኺመጽእእናበልና ኽንነብራ ኢና ተኣዚዝና። ክንመሃር፡ ክንሰርሕ፡ ክንምርዖ፡ ከነጥርይ ወዘተ ኸለና፡ ንምጽኣት ከም ውሁብን ውዱእን ጒዳይ እናረኣና፡ ነቲ ተጸሚድናሉ ዘለና ጒዳይ ድማ ብመንጽር ምጽኣቱ እናመዘንና እናማእዘንና ክንገብሮ ዚግብኣና። ከም ዝበለ ዝተናውሐ ትጽቢት፡ ንናይ መብዛሕትና ትዕግስቲ ስለ ዚጽንቅቖ፡ ከምቶም ዕሉላት ከሓድቲ፡ተስፋ ምጽኣቱ ደኣ ኣበይ ኣሎ፧ ዋላ ፈጺሙ እንተ ዘይተረፈኳ፡ እንተ ወሓደ ኺድንጕይናብ ዚብል ስውር ክሕደታዊ መደምደምታኣ ኽንበጽሕ ንኽእል ኢና። እዚ ህጸጽዚ፡ ትዕግስቲ ኣልቦነት ዝወለዶ ሓደገኛ ኣተሓሳስባዩ። ምኽንያቱ ናብ ሸለልትነትን ስዲ ኣተሓሳስባን ዜውድቀናዩ።

ዓይነት ናይ ትዕግስቲ ዚጠልበና ኣርእስቲ ብዘየገድስ፡ ንዅሉ ዅነታት ዚብድህን ዜረብርብን ትዕግስቲ ኽንዕጠቕ ግን ናይ ግድነትዩ። ምኽንያቱ ንምጽኣት ዚዕወቱላን ዚረብሑላን እቶም ዕጉሳት ጥራሕዮም። ጐይታና ድማ፡እቲ ኽሳዕ መወዳእታ ዚዕገስ ግና ኪድሕንዩ፡ . . . ንነፍስኹም ብትዕግስትኹም ከተጥርይዋ ኢኹምኢሉና  ኣሎ (ማቴ 1022 2413) ስለ ትዕግስቲ ዘሎካን ዘይብልካን ናይ ሞትን ህይወትን፡ ናይ ጥፍኣትን ድሕነትን ጒዳይምበር፡ ተራ ነገር ኣይኰነን። ቅዱስ ጳውሎስውን፡ፍቓድ ኣምላኽ እናገበርኩም፡ ነታ ተስፋ (ምጽኣቱ) ምእንቲ ኽትረኽብዋ፡ ትዕግስቲ የድልየኩምብምባል ምዒዱና ኣሎ (እብ 1036) ስለ ኸኣ ትዕግስቲ ኽንለብስ፡ ኣስኣሰር ትዕግስቲ ኽንስዕብ ቅዱስ ወንጌል ብተደጋጋምን ብኣጽንዖትን ምዒዱና ኣሎ (ቈሎ 312 1ጢሞ 611)

ነዚ ናይ ትዕግስቲ ገድሊዚ፡ ባዕላትና ብውልቅና ኽንዕወተሉ ኣይንኽእልን ኢና። ብመሰረቱ ትዕግስቲ ፍረ ናይ መንፈስ ቅዱስምበር፡ ፍረ ናይ ድኹም ሰብ ኣይኰነትን (ገላ 555) እዚ ብምስጢረ ሜሮንን ኣባና ዝሓደረ መንፈስ ቅዱስ ድማ ንድኻምና ብኸኣልነቱ ንኺድግፍ መቕደሱን ማሕደሩን ዝገበረና። ስለትዕግስቲ የብለይን፡ ክዕገስ ኣይክእልንኸይንብል እግዚኣብሄር መንፈስ ቅዱስ ምኽንያት ከሊኡና ኣሎ። ትዕግስቲ ዘይብልካ ምዃን፡ ንዘለኣለማዊ ሞትን ስቓይን ዜፍርደና፡ ነቲ ዘይብልና ምዃንና ምኽንያት ስለ ዘይርከቦዩ።

እምበኣር ነዚ ዘይተርፍ ምጽኣት ብኸመይ ንጽበዮ ኸም ዘለና ርእስና ንመርምር። ከምቶም ኪስበኽ ከሎ ሰሚዖም ጥራሕ ዚዝክርዎ፡ ነቲምጽኣቱ ቐረባዚብል ቃል ሃዋርያት ብውሽጦም ዚንዕቅዎ ዓያሱ ዘይምዃንና ነረጋግጽ። ከምቶም ካብ ዓለምዚኣ ምስ ክርስቶስ ናብ መንግስተ ሰማያት፡ ናብ ዘለኣለማዊ ክብርን ሓጐስን ዚግዕዙ ብልህታትምበር ከምቶም ካብ ዓለምዚኣ ምስ ድያብሎስ ናብ ገሃነም ግዒዞም ኣብ ቐላይ ሓዊ ኪጥጠቑ ዚነብሩ ዓያሱ ኣይንኹን። ኣብ ዓለምዚኣ ብዘይጸዓድ ትዕግስቲ፡ ኣብ እትመጽእ ዓለም ከኣ ብዘይጽምልው ነባሪ ኽብሪ ኽንነብር ንምረጽ!!

ጸጋ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስን ፍቕሪ ኣምላኽን ሕብረት መንፈስ ቅዱስን ምስ ኩላትና ይኹን።

ኦርቶዶክሳዊት ተዋህዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ - መንበረ ጵጵስና ሰሜን ኣሜርካ

22 መስከረም 2024 | መስከረም 12, 2016 ግዕዝ (2ይ ሰንበት: ቊ.፪/2)

ምስባክ

መዝ፹፬(፹፭)፡፮,፯ 

“እግዚአብሔርኒ ይሁብ ምሕረቶ። ወምድርኒ ትሁብ ፍሬሃ። ጽድቅ የሐውር ቅድሜሁ።”

“ህዝብኻ ብኣኻ ኺሕጐስሲ፡ መሊስካዶ ህይወት ኣይክትህበናን ኢኻ፧ ዎ እግዚኣብሄር፡ ጸጋኻ ኣርእየና፡ ምድሓንካውን ሃበና።”

ንባባት

ኣንባቢ

 2 ጢሞ 2፡1-13

ዲያቆን

ያእ 5፡1-9 ንፍቅ

ንፍቅ ዲያቆን

ግብ 14፡14-19

ንፍቅ ካህን

ማቴ 12፡1-8

ሰራዒ ካህን

ቅዳሴ ፦ዘወልደ ነጐድጓድ መዝሙር፦ እኩት አንተ

   

 

Diocese



 



 


ካብ ውሽጢ ኤርትራ ዝተረኽበ ንቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ንምቁጽጻር ብመንግስቲ ኤርትራ ክካየድ ዝጸንሐን ዘሎን ሽርሒ ዘቃልዕ ቪድዮ 



Support Tewahdo TV

Gofundme


Support Diocese

PayPal


ድኳን መጻሕፍቲ/Book Store


ጋዜጣ ፍኖተ ብርሃን፡ ልሣን

 ቤተ ክርስቲያን ተዋሕዶ


ስብከተ ወንጌል


ራድዮ ቃለ ኣዋዲ


መጻሕፍቲ - Books 


ጾምን በዓላትን


Diocese Churches

 

Radio Tewahdo

 Video - Youtube

TV Tewahdo

A Message from H.G. bishop Mekarios

መጸናንዒ ቃል ብብጹእ ኣቡነ መቃርዮስ

ኦርቶዶክሳዊት ቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ብኸመይ

</div