S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

 ካባኻትኩምከ ተጨኒቑ ኣብ ቝመቱ ሓንቲ እመት ምውሳኽ ዚኽእል መን ኣሎ፧ እዚ ቐሊል ነገር ምግባር ካብ ዘይትኽእሉስ፡ ንምንታይ ደኣ ብኻልእ እትጭነቑ፧ሉቃ 1225-26

ብመሰረት ስርዓት ቅድስቲ ቤተ ክርስትያንና እዚ ሰንበት ታሽዓይ ሰንበት ናይዘመነ-ክረምትእዩ። ካብ ነሓሰ 22 ክሳዕ ነሓሰ 26 ኣብ ዘሎ ጊዜ ዚዝመር ናይ ቅዱስ ያሬድ መዝሙርይሀብነ ዝናመ በጊዜሁዚብልዩ። ንሎሚ ኻብ መዝሙር ዳዊት ክልተ ኣማራጺ ምስባኽ ቀሪቡ ዘሎ። ናይ ክልቲኡ ትሕዝቶ ኸኣ፡ ንዅሉ እንስሳ በብጊዜኡ ዚምግብ እግዚኣብሄር ምዃኑ ዚገልጽዩ። እግዚኣብሄር ቅድሚ እቶም ኣብ ሓምሻይን ሻድሻይን መዓልቲ ዝተፈጥሩ ህይወት ዘለዎም ዚነፍሩ ኣዕዋፍ፡ ኣራዊት፡ ለመምታ ምድር ኣብ ማያት ዚነብሩን ዓሳን ካልኦትን፡ ኣብ ሳልሳይ መዓልቲ ሳዕርን ዘርኢ ዚህብ ብቝልን ፍረ ከከም ዓይነቱ ዚህብ ኣእዋምን ፈጢሩ (ዘፍ 120-25, 1113) ኣብ መወዳእታ ናይ ሻድሻይ መዓልቲ ኸኣ፡ ብስልጣናዊ ቓሉ ምግቦም ሰርዓሎም።

“(ንሰብ) ኣምላኽ ድማእንሆ፡ ኣብ ልዕሊ ዅሉ ምድሪ ዘሎ ዘርኢ ዘለዎ ዅሉ ኣሕምልትን ዚዝራእ ዘርኢ ዘለዎ ፍረ ኦም ናይ ኵሉ ኣእዋምን ሂበኩም ኣለኹ ምግቢ ይዅንኩም። ንዅሉ ኣራዊት ምድርን ንዅለን ኣዕዋፍ ሰማይን ህያው ነፍሲ ንዘለዎ ኣብ ምድሪ ለመም ንዚብል ኵሉ ኸኣ ለምለም ሳዕሪ ምግቦም ሂበዮም ኣለኹበለ። ከምኡ ድማ ኰነ።ዘፍ 129-30

እዚ እግዚኣብሄር ንምግቢ ሰብን ኣራዊትን ለመምታ ምድርን ኣዕዋፍ ሰማይን ዝፈጠሮ ዘርእን ሳዕርን ኣሕምልትን ኣእዋምን በቲ እግዚኣብሄር ዝናም ዚበቍል (ዘፍ 25) ንሰብን ንዅሎም ዓይነት እንስሳታትን ዚኸውን ምግቢ ኣቐዲሙ ምፍጣሩ ዜደንቕ መለኮታዊ ጥበብዩ። መጋቢነት ናይ እግዚኣብሄር ባህርያ ስለ ዝዀነ ድማ ካብ ፍጥረት ጀሚሩ በብኸባቢኡ ወቕቱ ሓልዩ በብጊዜኡ ዝናም ይህበና ኣሎ። ንኽፉኣትን ንሕያዎትን ጸሓይ ዜብርቕ፡ ንጻድቓንን ንሓጥኣንን ድማ ዝናም ዜዝንም፡ እቲ ኣብ ሰማያት ዘሎ ኣቦና ምዃኑ ጐይታ ባዕሉ ኣብቲ ዝሃቦ ቐዳማይ ኣስተምህሮ ነጊሩና ኣሎ (ማቴ 545) ሃዋርያ ቅዱስ በርናባስን ጳውሎስንውን ኣብ ልስጥራ ዝተባህለ ናይ ሊቃኦንያ ኸተማ ወንጌል ኪሰብኩ ኸለዉ እቲ በብጊዜኡ ዚዘንም ዝናም መግለጺ መጋቢነት ናይ እግዚኣብሄር ምዃኑ፡

ብዝሓለፈ ዘመናት እግዚኣብሄር ንዅሎም ኣህዛብ በብዝደለይዎ መገዲ ኪኸዱ ሓዲጎም። ምስናይ ኸኣ ጽቡቕ እናገበረ፡ ካብ ሰማይ ዝናምን ዘመን ፍርያትን እናሃበ፡ ንልብኹም ብመብልዕን ብሓጐስን እናኣጽገበ፡ ህያው ከም ዝዀነ መስከረ።ብምባል ገሊጾምልና ኣለው (ግብ 1416-17 .) እቲ ዜሕዝን ግን እቶም ብትእዛዝ እግዚኣብሄር ዝተፈጥሩ ጸሓይን ወርሕን ከዋኽብትን፡ ኣኽራንን ኰረቢትን፡ ፈረይቲ ኣእዋምን ጽሕፍታትን፡ ኣራዊትን ኵላቶም እንስሳን ለመም ዚብሉን፡ ነፈርቲ ኣዕዋፍን ብመጋቢነቱ ኼመስግንዎ ኸለው እቲ ብመልክዑን ብኣምሳሉን ዝፈጠሮ ሰብ ግን ዘየመስግን ምዃኑ (መዝ 1483-10)

ንስኻትኩም፡ ግና ኣቱም ህዝቢ፡ እምቢተኛታትን ዓለወኛታትን ኢኹም። ንድሕሪት ተመሊስኩም ሓዲግኩምኒ ኸድኩም። በብጊዜኡ ዝናም ጽድያን ቀውዕን እንተ ሃብኩኹም፡ ምዱብ ሳምንታት ቀውዕንውን እንተ ሰራዕኩልኩም፡ ንኣይ ንእግዚኣብሄር ኣምላኽኩም ኣየክበርኩምንን። ኣበሳኹም ሓጢኣትኩምን ሰናይ ነገር ከም ዘይትቕበሉ ገበረኩም።ኤር 523-25 .

ኣብ ናይ ዕለቱን ንባብ ቅዱስ ወንጌል ኣብ ቐዳማይ ክፋሉ፡ ጐይታ ግራሁኡ ብዝቐደወሉ ዓሻ ሃብታም ሰብኣይ መሲሉ ዘቕረቦ ትምህርቱ ነዚ ዜንጸባርቕዩ። እዚ ዓሻ ሃብታም ሰብኣይ ከም መብዛሕትና ባዕሉ ዘርኢ ፈጢሩ፡ ካብ ሰማይ ማይ ኣዝኒሙ ዘፍረየ ኺመስል፡ ግራሁኡ ምስ ቀደወሉ ኸምቶም ካልኦት እንስሳን ኣዕዋፍን ናብ ሰማይ ኣይጠመጠን፡ መጋቢነት እግዚኣብሄር ኣየስተውዓለን (መዝ 14515) ነቲ ንዅሉ ፍጥረት መብልዕን ሓጐስን ዚህብ ኣምላኽ ፈጺሙ ረሲዑ፡ ባዕሉ ኸም ዝገበረላ ንነፍሱዕረፊ፡ ብልዒ፡ ስተዪ ተሓጐሲ፡ ንብዙሕ ዓመታት ዚኣክል ዝተደለበ ሃብቲ ኣሎኪበላ። እግዚኣብሄር ግና፡ እታ ነፍሱ ናቱ ኸም ዘይኰነትበዛ ለይቲዚኣ ንነፍስኻ ካባኻ ኪወስድዋዮም፡ እዚ ዝደለብካዮ ደኣ ንመን ኪኸውንዩ፧ዚብል ካብ ዕሽነቱ ዜበራብሮ መልእኽቲ ለኣኸሉ (ሉቃ 1219-20) ንሕናምበኣር ከም ሃብታም ሰብኣይ ኣይንዓሹ፡ መሬትና ሓሪስና፡ ደኵዕናን ዘሪእናን ከነፍርይ ዜኽእለና ዝናም ዚህበና በይኑ እግዚኣብሄርዩ። ዋላውን ራህያታትን ሓጽብታትን ግድባትን ሃኒጽና ብመስኖ እንተፍረና፡ እግዚኣብሄር ዝናም እንተ ዘይሂቡ ኺርከብ ዚኽእል ፍረ የልቦን። ስለ ዓያሹ ዄንና ኸይንርከብ እግዚኣብሄር ዝናሙ ኺህበና ብእምነት ምጽላይና ምስ ሃበና ድማ ምምስጋን ብልግሲ ምምቓልን ከም ዚግብኣና ንዘክር፡ ንግበሮ ኸኣ።

ናይ ሎሚ ትምህርትና ኻብ ናይ ዕለቱ ንባብ ቅዱስ ወንጌል ዝተወስደተጨኒቑ ምውሳኽ ዚኽእል መን ኣሎ።ብዚብል ኣርእስቲ ኪኸውንዩ። ሰብ፡ ኣብ ብዙሕ ዓይነት ጸገማትን ጕድለታትን ዝመልኣ ዓለም ኪነብር ከሎ መጠኑን ምኽንያቱን ደኣ ይፈላለምበር ተጨኒቑ ዘይፈልጥሲ ኣሎ ኺበሃል ኣይከኣልንዩ። ሎሚ ኣይተጨነቕናን ማለት ጽባሕ ድሕሪ ጽባሕ ገለ ነገር ምስ ገጠመና ግን ኣይንጭነቕን ኢና ማለት ኣይኰነን።

ጭንቀት ግን እንታይዩ፧ ብኸመይዩኸ ዚመጽእ፧ ጭንቀት፡ ዜድልየና ነገር ምስ እንስእን፡ ንጽበዮ ነገር ምስ ዚድንጕየና፡ ወይውን ንህላወና ሓደጋ ዚፈጥር ኵነታት ምስ ዜጋጥመና ዚፍጠር ስምዒትዩ። ጭንቀት፡ ሻቕሎት፡ ዓቕሊ ጽብበት ከምኡውን ፍርሕን ራዕድን ዜጠቓልል ስምዒት ኰይኑ፡ ጓህን ቅዛነት ድማ ኬስዕብ ይኽእልዩ። ብዘይካ ኣእምሮኣዊ ስምዒታት ህርመት ልቢ ኺውስኽ፡ ሰብነትና ኺንቅጥቀጥ (ራዕራዕ) ኪብል፡ ኣፍና ኺነቅጽ ኬርህጸናን መዓንጣና ተዘሪጉ ውጽኣትን ሽንትን ከኣ ኪገብረልና ይኽእልዩ። እቲ ጭንቀት ዚፈጥር ኵነታት ብሃንደበት ዚኽሰት፡ ንህላወ ኣብ ሓደጋ ዜእቱ ምስ ዚኸውን ፍርሓትን ራዕድን ዝዓብለሎ ዚኸውን። እዚ ኸም ጐይታ ምስ ደቀ መዛሙርቱ ብጃልባ ኺሳገር ከሎ ኣብ ባሕሪ ብርቱዕ ምንዋጽ ኰይኑ እታ ጃልባ ክትጥሕል ክሳዕ እትቐርብ ብማዕበል ዘጐልበባ ዅነታት ማለት (ማቴ 823-24) እቲ ዅነታት ዝተናውሐ ማለት ከም ሕዱር ሕማም፡ ሕጽረት ምግቢ ዕለት፡ ተመርዒኻ ውሉድ ምድንጓይ (ዘይምርካብ) ስደት፡ ማእሰርቲ ወዘተ ዝኣመሰሉ ኪኸውን ከሎ ኸኣ ሻቕሎትን ዓቕሊ ጽብበትን ዝዓብለሎ ዀይኑ ጓህን ቅዛነት ዜስዕብ ድማ ይኸውን።

ጠንቍ ብዘየገድስ ኣብ ዘጋጠመ መንፈሳዊ ህይወት ንጭንቀት ኣገዳሲ ኣርእስቲ ዚገብሮ። ንእምነትናን ካብ ኣፍና ዚወጽእ ቃላትን ተግባራትናን ዚጸሉ ብምዃኑዩ።

ጐይታ ምስ ደቀ መዛሙርቱ ብጃልባ ኺሳገር ከሎ ኣርባዕተ ኻብኣቶም ምኵራት ገፈፍቲ ዓሳን ሰብ ጃላቡን ኰይኖም ሰፊሕ ተመክሮ ናይ ባሕሪ ዝነበሮ ሰባትዮም። እንተ ዀነ እታ ጃልባኦም ክሳዕ ምጥሓል ምስ ቀረበት ንህላወኦም ሰጊኦም ንጐይታ ኼተንስእዎ ኸለዉመምህር ክንጠፍእ ግድና የብልካን ኢኻ፧ብምባል ዜሰክፍ ቃል ተዛረብዎ። ጐይታ ድማስለምንታይ ትፈርሁ ክሳዕ ክንድ እምነት የብልኩምንዩ፧ብምባል ገንሖም (ማር 433,40 .) ሰብ ብጭንቀት ክሳዕ ክንደይ ኪስሕት ከም ዚኽእል ተወሳኺ ኣብነት ዚዀነና ታሪኽ ናይ ደቂ እስራኤልዩ። ክልተ ዓመት ካብ ግብጺ ድሕሪ ምውዳኦም ኣብ ዘሎ እዋን፡ ካብቶም ሹማምንቲ ናይ ነፍስ ወከፍ ነገድ ዓሰርተው ክልተ ሰባት መሪጹ ነታ ናይ ተስፋ ሃገር ኪስልይዋ ኺልእኮም እግዚኣብሄር ንሙሴ ኣዘዞ (ዘሁ 131-2) ነታ ምድሪ ከንኣን ሰልዮም ድሕሪ ኣርብዓ መዓልቲ ምስ ተመልሱ፡ እቶም ዓሰርተ ብዛዕባ እታ ምድሪ ‘(ኣብኡ ዘለው ህዝቢ) ኻባና ዚሕይሉ ስለ ዝዀኑ ኽንስዕሮም ኣይንኽእልን ኢናብምባል ብዙሕ ካልእ ዜጨንቕ ወረን ነቲ ህዝቢ ነገርዎ። እቲ ህዝቢ ግን ካብ ነቶም ክልተኣጸቢቕና ስዒርና ኽንሕዛ ንኽእል ኢናሞ፡ ንደይብ ደኣ፡ ንውርሳዝበሎ፡ እቶም ዓሰርተ ሰለይቲ ዝነዝሕዎ ዝንቡዕ ጸብጻብ ስለ ዝኣመነ ተጨኒቑ ቃሉ ዓው ኣቢሉ ኺበክይ ሓደረ (ዘሁ 1330,31 141) ኣብ ልዕሊ ሙሴን ኣሮንን ብምጕርምራም ድማ ዜሰንብድ ቃላት ድሕሪ ምዝራብ ንእግዚኣብሄር ዜቘጥዕ ውሳነ ኸኣ ወሰኑ።

“. . . ‘ኣብ ግብጺ ወይ ኣብ ምድረ በዳ ሞይትና እንተ ንኸውን መን ምሃበና፧ ንሕና ካብ ውግእ ክንመውት፡ ኣንስትናን ደቅናን ከኣ ኪማረኹ፡ ንምንታይ እግዚኣብሄር ናብ ምድሪዚኣ ኣእተወና፡ ናብ ግብጺ እንተ ንምለስዶ ግዳ ኣይምሔሸናን፧ንሓድሕዶም ከኣሓለቓ ሽምና፡ ግዳ ናብ ግብጺ ንመለስተበሃሃሉ።ዘሁ 142-3 .

ካብ ዝተላዕለ እግዚኣብሄር ነቶም ክፉእ ዘውረዩ ዓሰርተ ሰለይቲ ኪቐዝፎም ከሎ፡ ነቲ ህዝቢ ድማ ብሓጢኣት ጥልመቱ፡ ኺቐጽዖ ወሰነ (ዘሁ 1437 27-35) ስለምበኣር ጐይታ ዜጨንቕ ነገር ኬጋጥመናን ጭንቀት ኪስምዓናን ከሎ እንታይ ክንገብር ከም ዘለና ዚምህረና ዘሎ።

ኣእስትናተጨኒቑ ምውሳኽ ዚኽእል መን ኣሎ፡ዚብል ደኣ፡ ተጨኒቕና እንውስኾ ነገር የለንድዩ፡ ጐይታ ተጨኒቑ ኣብ ልዕሊ ቍመቱ ኺውስኽ ዚኽእል መን ኣሎ፧ምባሉኸ እንታይ ማለትዩ፧

ዚጠቅም ነገር ደኣ ኣይኰነንምበር ተጨኒቕና እንውስኾ ነገር ደኣ መሊኡ ኣሎ።ነቲ ጠንቂ ጭንቀትና ዀይኑ ዘሎ ዅነታት ኪልውጥ ዘይክእል፡ እኳ ደኣ መሊሱ ናብ ዝኸፍአ ዅነታት ዜእትወና ሕማማት ልቢ፡ ምልዓል ጸቕጢ ደም፡ ሕማማት ኣእምሮን ካልእን እንተ ወሰኽና እንታይ ክንረብሕ ኢና። ብሰንኪ ኣብ ሃገርናን ብሓፈሻ ድማ ኣብ ብዘላ ዓለም ዚርከብ ህዝብናን ዓዚዙ ዘሎ ዜጨንቕ ኵነታት በብዓይነቱ ሕማማት ወሲኾም ዘለው ሰባት ሒደት ኣይኰኑን። እቲ ብሰንኪ ምጭናቕና እንውስኾ ሕማማት፡ ነቲ በብውልቅና ይኹን ብሓባር ዜጋጥመና ዘሎ ኣጨናቒ ኵነታት ዜጋድድ ደኣምበር ዚልውጥ ወይ ከኣ ዜቕልል ኣይኰነን። ከም ዝበለ ምውሳኽ ከቢድ ወጽዓምበር ምውሳኽ ተባሂሉ ኺሕሰብ ኣይከኣልንዩ።

ጐይታ ኼስተምህር ከሎ ብዙሕ ዓይነት ኣገባብ ኣመሃህራ ዚጥቀም ነይሩ። ትምህርቱ ዝሰምዑ ሰባት ከኣ በቲ ኺምህሮም ከሎ ዝነበሮ ስልጣንን ኣገባቡን ወትሩ ይድነቑ ነበሩ (ማቴ 728-29 2233 ሉቃ 432 ዮሃ 746) ወንጌላዊ ሉቃስ፡ ኣብዚ ዝተነበበልና ቓል ቅዱስ ወንጌል ነቲህይወት ሰበ ብብዝሒ ገንዘብ ኣይኰነትን ተጠንቀቑ፡ ካብ ኵሉ ስስዐ ድማ ተሓለው፡ዚብል ትእዛዝ፡ ጐይታ ብምስላ ሓደ ዓሻ ሃብታም ሰብኣይ ምስ መሃረ ነዛ ኣርእስትና ሒዛ ዘላ ኣስተምህሮ ጽሒፉልና ዘሎ (ሉቃ 1215) ነዛኣይትጨነቑእትብል ኣስተምህሮኡ ኸኣ ኪርሳዕ ብዘይኽእል ንጽጽራዊ ኣገባብ ተጠቒሙ ንደቀ መዛሙርቲ ምሂርዎም። ሰብ ብህይወት ንኪቕጽልን ንቡር ዝምድናታት ንኺህልዎን ምብላዕ፡ ምስታይ ከምኡውን ምኽዳን መሰረታዊ ጠለባቱዮም ዚብላዕን ዚስተይን፡ ማለት ናይ ዕለት እንጌራ፡ ዘይብልካ ምዃን ንዝዀነ ሰብ ኬጨንቕ ዚኽእል ጕዳይዩ። ውግእ ስደት፡ ደርቅን እንበጣን ካብ ዘይፍለዮ ኸባቢ ምዃንና ሕጽረት ምግቢ ዕለት ከመይ ምዃኑ ንኣና ጋሻ ኵነታት ኣይኰነን። ይኹን ደኣምበር ሰዓብቲ ክርስቶስ ኴንና ኸነብቅዕ በዚ ጠለብ ኽንጭነቕ ከም ዘይግብኣና ምእንቲ ኽንፈልጥ፡ ሓልዮት ኣምላኽ ንኳዃት ምስ ሓልዮት ኣምላኽ ነቲ ብመልክዑን ምስሉን ዝተፈጥረ ሰብ ከምኡውን ምግቢ ምስ ህይወት ብምንጽጻር ዜስተምህረና ዘሎ።

እግዚኣብሄር ንሰብ ዘለዎ ተገዳስነትን ዚህቦ ኣድህቦን ምስቲ ንኳዃት ዘለዎ ተገዳስነትን ኣድህቦን ኣዝዩ ዝተረሓሓቐዩ። እግዚኣብሄር ንኽልቲኦም ቀለቦም ዚህቦም ምዃኑ እንተ ዘይኰይኑ ኻልእ ኬቀራርቦምን ኬመሳስሎምን ዚኽእል ነገር የለን። ጐይታ በዛ ንጽጽርዚኣ ደቀ መዛሙርቱ ኺስቈሮም ደልዩ ዘሎ ኣብ እግዚእብሄር ኣቦ ንሳቶም ክሳዕ ክንደይ ብሉጻት ምዃኖምዩ። ሃዋርያ ቅዱስ ጳውሎስ ኣብ ንሰብ እብራውያን ዝጸሓፎ እቶም ውሉድ ስጋን ደምን ዝለበሱ ሰብ ስለ ዝዀኑ፡ ኢየሱስውን ከምኦም ሰብ ኰነ፡ እዚ ኸኣ ብሞቱ ነቲ ኣብ ልዕሊ ሞት ስልጣን ዘለዎ ዲያብሎስ ምእንቲ ኺስዕር . . . ኢሉዩ። . . . ከመይ ብሓቂ፡ ንዘርኢ ኣብርሃምምበር ንመላእኽቲ ኼድሕን ኣይመጸን።ብምባል፡ ይትረፍ ካብ ኳዃትሲ ኻብቶም ዝወደቑ መላእኽቲ ከይተረፈ ኣብሊጹ ኸም ዚግደሰልና እንበልጸሉ ምኽንያት ገሊጽዎ ኣሎ (እብ 214,16 .) እግዚኣብሄር ኣቦ ነቲ እንኾ ናይ ባህርይ ወዱ ስጋና ለቢሱ ብሞቱ ህይወት ኪህበና ምልኣኹ ልዕሊ ዅሉ ኻልእ ፍጥረቱ ኣብሊጹ ስለ ዚሓልየልናን ስለ እንበልጾንዩ። ነተንይኹንብምባል ጥራይ ዝፈጠረን ኳዃት ከይዘርኣ ከይዓጸዳን ኣብ ቆፎ ኸይኣከባን ዚቕልበን ካብ ኰነ፡ ነቲ ንወዱ ልኢኹ ዘድሓኖን ንዚሰርሕን ሰብ ደኣ ኽሳዕ ክንደይ ዘይቅልቦ፧ እቲ ኻልኣይ ተጠቒሙሉ ዘሎ ንጽጽር ከኣ ኣብ መንጎ ምግብን ህይወትንዩ። ብክርስቶስ ዝተረኽበ ህይወት ምስ ምግቢ ኺነጻጸር ከሎ ኣዝዩ ኣዝዩ ኢምንትዩ። ምግቢ እግዚኣብሄር ኳዃትን ንኻልእ ኵሉ እንስሳን ዝሰርዖ ነገርዩ። ህይወት ዘለኣለም ግን ንሰብ ጥራይ ዝተሰርዐ፡ እግዚኣብሄር ገና ሓጥኣንን ጸላእቱን ከለና እቲ ዝኸበረ ወዱ ብምልኣኽ ዘዳለወልና መዘና ኣልቦ ህያብዩ። እቲ ህይወቱ በጃ ኣባጊዑ ዜሕልፋ ሕያዋይ ጓሳ ኢየሱስ ክርስቶስ ነቲ ብእኡ ዚርከብ ህይወት ኪገልጾ ኸሎኣነ ግና ህይወት ምስ ተረፉ (ብምልኣት) ምእንቲ ኺረኽባ እየ ዝመጻእኩኢሉ ኣሎ (ዮሃ 1010) ስለዚ ንደቀ መዛሙርቱካብ ምግቢ ህይወት ትዓብይብምባል ኬነጻጽረሎም ከሎ ዕብየት ናይታ ንሱ ዝሃቦም ህይወት ኺግንዘቡ ዚደልዮም ዘሎ። ነቲ ኸም ዝበለ ህይወት ዝሃበ ሰማያዊ ኣቦ ንደቀ መዛሙርቱን ሰዓብቱን ምግቢ ዕለት ምሃብ ክሳዕ ክንደይ ቀሊልዩ፧

እቲ ንወዱ ምእንቲ ዅላትና ኣሕሊፉ ዝሃቦምበር ዘይነሓፎ፡ ከመይ ደኣኸ ምስኡ ዅሉ ዘይህበና፧ሮሜ 832 .

ነዚክትበልዕዎ ኣይትጨነቑዚብል ብንጽጽር ዝጀመሮ ኣስተምህሮኡ ናብ ጥርዚ ኼዕርጎ ምስ ደለየ፡

ካባኻትኩምከ ተጨኒቑ ኣብ ልዕሊ ቝመቱ ሓደ እሙት (ከባቢ ፍርቂ ሜትሮ) ኪውስኽ ዚኽእል መን ኣሎ፧እዚ ቐሊል ነገር ምግባር ካብ ዘይትኽእሉስ ንምንታይ ደኣ ብኻልእ እትጭነቑ፧ብምባል ብተኸታታሊ ሕት በድሆም። ሓደ ዕብየቱ ዝወድአ ብጹሕ ሰብ ኣብ ቍመት ይትረፍ ፍርቂ ሜትሮስ ክንዲ ፍረ ጣፍ፡ ዚኣክል ቍመት ምውሳኽውን ፈጺሙ ዚኽእል ሰብ የለን። ገና ዕብየቱ ዘይወድአ ህጻን ወይ ቈልዓ ኣብ ቍመት ፍርቂ ሜትሮ ኺውስኽ ዚወስደሉ ጊዜን ዜድልዮ ዝተመጣጠነ ምግብን ማእለያ የብሉን። እዚውን በቲ እግዚኣብሄር ኣብ ኣካላት ሰብ ዘሕደሮ ናይ ምዕባይ መስርሕ ዚፍጽምምበር ሰብ ባዕሉ ፈጺሙ ኺገብሮ ዚኽእል ኣይኰነን። ጐይታ በዚ ስእላውን ኪርሳዕ ዘይክእልን ኣገባብ ጌሩ ዚህቦም ዘሎ ኣስተምህሮ፡ ብዚበልዕዎ ይኹን ብዚኽደንዎ ዋላውን ብዝዀነ ኻልእ ነገር ምጭናቖም ዜፍርዮ ነገር ከም ዘይብሉ ፈሊጦም ምእንቲ ኸይጭነቑዩ። ብኣንጻሩ ግን ንሳቶም ከም ሰዓብቱ መጠን ኣብ ቅድሚ ኣምላኽ ካብ ኵሉ ኻልእ ፍጥረቱ ብሉጻት ምዃኖም፡ ህይወት ዘለኣለም ካብ ሃቦም ምግቢ ዕለት ድማ ኪህቦም ዘይጽግሞ ኣምላኽ ምዃኑ ፈሊጦም ኪኣምኑ ዚደልዮም። ንኣና ነዞም ኣብ መበል 21 ክፍለ ዘመን ኣብ ኣሰር ቅዱሳን ሃዋርያት ደው ኢልና፡ክርስቶስ መድሓንየይዩ፡ ብምሉእ ልበይ ኣሚነ ኽስዕቦየ፡ ኣሚነ ድማ እስዕቦ ኣለኹንእንብል ክርስትያን ህዝቢ እዚ ሓቂ ሎሚውን ኣይተለወጠን። ስለ ኸኣ ነዚ ኣይትጨነቑዚብል ትምህርቲ ናይ ጐይታና ብምሉእ ልብና ክንክተሎ ዚግብኣና።

ብንበልዖን ብንኽደኖን ይኹን ብዝዀነ ካልእ ነገርውን ምጭናቕና ሳዕቤኑ ዜመሓላልፎ መልእኽትን እንታይ ስለ ዝዀነ ጐይታና ኸም ጌሩ ብዕምቈት ኬስተምህር ዝደለየ፧

ጭንቀት፡ ምኽንያቱ ብዘየገድስ ሻቕሎት ፍርህን ጓህን ዝተሓወሶ ምስ ዚኸውን ነተሓሳስባኻን ውሳነታትካን ተግባርካን ብኣሉታ ኺጸሉ ዚኽእል ስምዒትዩ። ብፍላይ ከኣ ከም ኣመንትን ሰዓብትን ናይ ክርስቶስ መጠን፡ ነቲ ኣምላኽ ኣብ ሕሉፍ ህይወትና ዝገበሮ ሰናይ ነገር ክንርስዕ ስለ ዚገብረና፡ ነእምሮና በቲ ንእዋኑ ገጢሙና ዘሎ ዅነታት ጥራይ ከም ዚተሓዝ ይገብሮ። ብመሰረቱ ኸኣ እቲ ዅነታት ልዕሊ ዓቕምና ብምዃኑን ተጨኒቕና ስለ ዘለናን ናብ ተስፋ ምቝራጽ ዜእትወና። ብጭንቀት ተስፋ ዝቘረጸ ሰብ ድማ ኬገናዝብን ኣርሒቑ ኪጥምትን ስለ ዘይክእል ናብ ምጕርምራምን ኣቋራጭ ስጕምትታትን ናብ ምውሳድ ዚኣቱ። እቲ ኻብ ኵሉ ዝኸፍአ ኸኣ፡ ነቲ ኣብ ኣምላኽ ዝነበረናን ኪህልወና ዚግብኦን እምነት ባሕጕጕ ዓው ኢልና ንበሎ ኣይንበሎ ብዘየገድስ፡ ኣብ ልዕሊ እግዚኣብሄር ናይ ክሕደትን ድፍረትን ቃላት ክንዛረብ ዚገብረና ምዃኑዩ።

1. እቲ ኻልእ ምስ ጸሎት ብምትሕሓዝ ኪህልወና ዘለዎ ቀንዲ ነገር ኣብቲ ኣቦና ዝዀነ እግዚኣብሄር ጽኑዕ እምነት ምግባርዩ።

2. ኣብ ጊዜ ጭንቀት ክንገብሮ ዚግብኣና ቀዳማይ ዝዓበየን ተግባር፡ ዘየቋርጽ ናይ እምነት ጸሎት ናብ እግዚኣብሄር ምቕራብዩ።

እስራኤላውያን ድሕሪ ናይ ዓመታት ባርነት፡ እግዚኣብሄር ብሓያል ቅልጽሙን ብዝርግሕቲ ኢዱን ካብ ግብጺ ኼውጽኦም ከሎ ዝረኣዩ ህዝቢዮም። እዚ ዓሰርተ በበይኑ ዓይነት መዓታት ኣብ ልዕሊ ግብጻውያንምበር ኣብኣቶም ሓንቲ ኣይወረደን። እግዚኣብሄር ንዅሉ በዅሪ ግብጺ ኻብ ሰብ ክሳዕ እንስሳ ኪቐትል ከሎ ንኣኣቶም ግና ሳላ ኣብ ልዳውቲ ቤቶም ዝለኸይዎ ደም ናይ ገንሸል ሓሊፍዎም ስለ ዝኸደ ደሓኑ። ቀትሪ ብዓንዲ ደመና፡ ለይቲ ኸኣ ብዓንዲ ሓዊ ብዜደንቕ ተኣምራት መሪሑ ኣውጽኦም። ኣብ ቅድሚኦም ቀይሕ ባሕሪ ብድሕሪኦም ከኣ ሰራዊት ፈርኦን ይስዕቦም ከም ዘሎ ምስ ረኣዩ ግን ኣዝዮም ፈሪሆም ተጨነቑ ምስ ሙሴ ኺዘራረቡ ኸለው፡ ነቲ ኣብ ዙርያኦም ዘሎ ህላወ ኣምላኽን ዝገበሮ ተኣምራትን ፈጺሞም ኣይዘከርዎን።

ንሙሴ፡ናብዚ ምድረ በዳ ኽንመውት ዘውጻእካናስ ኣብ ግብጺዶ መቓብር ኣይነበረንዩ፧ ካብ ግብጺ ኣውጺእካ እንታይ ከም ዝገበርካና ርአ! እቲ ኣብ ግብጺ ኸለና ዝበልናካኸ እዚ ነገርዚዶ ኣይኰነን፧ ኣብ ምድረ በዳ ካብ እንመውት ንግብጻውያን ከነገልግል ይሕሸና፡ ንግብጻውያን ንገዝኣዮም ሕደገናዶ ኣይበልናካን፧በልዎ። ዘጸ 1411-12 .

እዚ ዘረባኦም ናይ ጣዕሳን ተስፋ ምቝራጽን ምጕርምራምን ነበረ። ኣብ ናይ ኣርብዓ ዓመት ናይ ምድረ በዳ ጕዕዞም ማይ ምስ ሰኣኑ፡ ዚብላዕ ምግቢ ምስ ሰኣኑውን ብተመሳሳሊ ቓላት ደጋጊሞም የጕረምርሙ ነበሩ (ዘጸ 162-3 173 ዘሁ 203-5) ሃዋርያ ቅዱስ ጴጥሮስ፡ እቲ ንሰለስተ ዓመትን መንፈቕን ኵሉ ሓዲጉ ዝሰዓቦ ጐይታኡ ምስ ኣሰርዎንስኻ ምስኡ ኔርካ ኢኻምስ ተባህለ ከይእሰር ፈሪሁ ሰለስተ ጊዜ ኣይፈልጦንብምባል ከሓደ (ሉቃ 2254-60) ነቲ ቅድሚ ሒደት ሰዓታት ምስ ጐይታ ዝገበሮ ዝርርብ ኣይዘከሮን። እዚ ፍርሃት ዝዓብለሎ ጭንቀት ክሳዕ ክንድ ናብ ክሕደት ዜብጽሕ ምዃኑ ካልእ ኣብነትዩ።

ኣብ ምድሪ ኸም ሰዓብቲ ክርስቶስ ክንነብር ከለና ዜጨንቕ ኵነታት ኬጋጥመና ኸሎ እንታይ ክንገብር ዚግብኣና፧

ድልየትኩም ዘበለስ ብጸሎትን ልማኖን ምስ ምስጋና ኣብ ኣምላኽ ይፈልጥምበር ብገለ ኣይትጨነቑ። እቲ ንዅሉ ምርዳእና (ኣእምሮና) ጸብለል ዚብል ሰላም ኣምላኽ ድማ ንልብኹምን ሓሳብኩምን ብክርስቶስ ኢየሱስ ገይሩ ኺሕልዎዩ።ፊል 46-7 .

“. . . ንስኻትኩም ኽፉኣት ከለኹም ንደቅኹም ሰናይ ህያብ ምሃብ ካብ ፈለጥኩም፡ እቲ ኣብ ሰማይ ዘሎ (ኣቦኹም) ግዳ ንዚልምንዎ ክንደይ ኣብዚሑ መንፈስ ቅዱስ (ሰናይ) ዘይህቦም፧ሉቃ 1113 ማቴ 711 .)

ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ኣብ ምድሪ ስጋና ለቢሱ ኺመላለስ ከሎ ዅሉ ኸም ሰዓብቱ መጠን ኼጋጥመና ዚኽእል ኵነታትን ስምዒታትን ተመኪርዎን፡ እንታይ ክንገብር ከም ዚግብኣና ኸኣ ኣርኣያ ሓዲጉልናዩ። ጭንቀት ድማ ሓደ ኻብ ዝተመከሮ ስምዒትዩ። ዚእሰረሉን ዚስቀለሉን ጊዜ ምስ ቀረበ

ሕጅስ ነፍሰይ ተጨኒቓ ኣላ፡ እንታይ ኽብልየ፧ ኣቦ፡ ካብ ሰዓትዚኣ ኣድሕነኒ፧ግናኸ ምእንት እንድየ ናብ ሰዓት ዝበጻሕኩ። ኣቦ ንስምካ ኣኽብሮ። . . . “

ከም ዝበለ ነንብብ (ዮሃ 1227-28 .). ንህላወኡ ዚፈታተን ኵነታት ምስ ዚገጥሞ ተጨኒቑ ስም ኣምላኽ ዘይጽውዕ ሰብ ዳርጋ የለን ኪበሃል ይኽእልዩ። ጸሎት ካብ ዘይተደላይን ጕዳእን ሳዕቤናት ናይ ጭንቀት ኣጽሒኑ ምእንቲ ኼዐውተና ግን ስሩዕን ቀጻልን ብእምነት ዝተመልአ ናይ ጸሎት ህይወት ዘሎና ሰባት ምስ እንኸውንዩ። ጐይታና ሽዑ ነፍሱ ምስ ተጨነቐት ኣይኰነን ጸሎት ጀሚሩ። ነቲ ተጻሒፉልና ዘሎ ጥራይ እንተ ወሲድና፡ ተጠሚቑ ኣገልግሎቱ ቕድሚ ምጅማሩ ንኣርብዓ መዓልቲ ጾይሙን ጸልዩንዩ። ደቀ መዛሙርቱ ቅድሚ ምምራጹውን ምሉእ ለይቲ ኺጽልይ ሓዲሩ። ኣብ ከባቢ ኢየሩሳሌም ዝነበረን ናይ መወዳእታ ጊዜያቱ ኸኣ ኣብ ደብረ ዘይቲ (ኺጽልይ) ይሓድር ነበረ። ኣብታ ናይ መወዳእታ ኣጨናቂት ሰዓት ምስ በጽሐ ድማ ኣቦይ! ፍቓድካ እንተ ዀይኑ ነዛ ጽዋእዚኣ ኻባይ ኣሕልፋ፡ ግናኸ ፍቓድካምበር ፍቓደይሲ ኣይኹንኢሉ ደጋጊሙ ምስ ጸለየ ኸኣ ነቲ ኻብ ሓጥኣን ዝበጽሖ ምጽራርን ኣብ መስቀል ሙማትን ተዓጊሱ ብዓወት ኣብ የማን ኣምላኽ ተቐመጠ (ሉቃ 42 612 1137 2241-44 እብ 122-3 .) ተወሳኺ ኣብነት ናይ ዮሳፋጥ ንጉስ ይሁዳ እንተ ወሲድና ድማ፡ ሞኣብያውያንን ዓሞናውያንን ኪወግእዎ ምስ መጹ ተጨኒቑ ፈርሀ። ግናኸ ኣቐዲሙ ገጽ እግዚኣብሄር ናይ ምድላይን ነብያት ኣምላኽ ናይ ምሕታትን ልምዲ ስለ ዝጸንሖ ቐልጢፉ ንእግዚኣብሄር ኪደልዮ ገጹ መለሰ፡ ኣብ ብዘላ ይሁዳ ኸኣ ጾም ኣወጀ። ኣብ ቤት እግዚኣብሄር ደው ኢሉ ካብ ጭንቀቱ ዜዕርፎ ቕቡል ጸሎት ጸለየ። እግዚኣብሄር ድማ ጭንቀቱ ርእዩን ጸሎቱ ሰሚዑን ካብ ደቂ ኣሳፍ ንዝዀነ ያሓዝኤል ንዝተባህለ ኣገልጋሊ መንፈሱ ልኢኹ፡እቲ ውግእ ናይ ኣምላኽምበር ናታትኩም ኣይኰነን . . . ኣይትፍርሁን ኣይትሸበሩን።ብምባል ንልቦም ዜዕርፍ መልእኽቲ ሃቦም። (2ዜና 201-30 ኵላትና በብግልና ኸነንብቦ ሓደራ ንብል።) ስለዚ ረብሓ ካብ ዘይብሉ ምጭናቕ ወጺእና ነቲ ዜጨንቐና ዅነታት ብዓወት ምእንቲ ኽንሰግሮ ኸም ጐይታናን ኢየሱስ ክርስቶስን ከም ኵሎም ቅዱሳንን ስሩዕ ናይ ጸሎት ህይወት ዘሎና ንኹን። ሓደ እዋን ብዙሓት ተጐዓዝቲ ዝጸዓነት መርከብ ኣብ ማእከል ባሕሪ ብብርቱዕ ማዕበል ክትናወጽ ጀመረት። እቶም ተጐዓዝቲ ድማ ኣብ ከቢድ ጭንቀትን ፍርሃትን ወደቑ። ሓደ ቘልዓ ግን ኣብ ሓደ ዅርናዕ ናይ መርከብ ተዛንዩ ጸወታኡ ይቕጽል ነበረ። ካብቶም ሰባት ሓደ ኵነታቱ ርእዩነዛ መርከብ ማዕበል የናውጻ ዘሎ፡ ኣይትፈርህን ዲኻ፧ኢሉ ሓተቶ። እቲ ቘልዓ ቕንዕ ኢሉነታ መርከብ መን ይመርሓ ኣሎ፧ኢሉ ሓተቶም። እቲ ሰብኣይ ዚፈልጥ ጸኒሑኣቦኻበሎ።ኣቦይ እንተ ደኣ ዀይኑስ ዚገብሮ ይፈልጥዩ። ደሓን ብኣይ ኣይትሸገሩኢልዎም ጸወታኡ ቐጸለ። ዜጨንቕ ኵነታት ኬጋጥመና ኸሎ ምስ እግዚእባሄር ናይ ወላድን ውሉድን ዝምድና እንተ ደኣልዩና ኢና ጭንቀትና ንእኡ ብእምነትን ብጸሎትን ኣረኪብና ኽንዓርፍ እንኽእል።

ብቐዳምነትምበኣር ተጨኒቕና ኸነምጽኦ እንክእል እወታዊ ለውጢ ወይ ፍታሕ ከም ዘየልቦ ንገንዘብ። እኳ ደኣ ምጭናቕና ናብ ምጕርምራምን ክሕደትን ከም ዚመርሓና ፈሊጥና ኣብ ክንዲ ምጭናቕ፡ ኣብ ዚሓልየልና ሰማያዊ ኣቦና ብእምነት ንጽናዕ። ነቲ ኼጨንቐና ዚኽእል ኵነታት ከኣ ሰማያዊ ኣቦይ. . . ‘ ብምባል ኣሚንና ብጸሎት ኣቕሪብና ሃዲእና ንኣምላኽ ንጸበዮ

እቲ ንወዱ ምእንቲ ዅላትና ኣሕሊፉ ዝሃቦምበር ዘይነሓፎ ከመይ ደኣኸ ምስኡ ኵሉ ዘይህበና።ሮሜ 832 .

 ጸጋ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስን ፍቕሪ ኣምላኽን ሕብረት መንፈስ ቅዱስን ምስ ኩላትና ይኹን።

ኦርቶዶክሳዊት ተዋህዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ - መንበረ ጵጵስና ሰሜን ኣሜርካ

መስከረም 2024 | ነሓ 26, 2016 ግዕዝ (መበል 51 ሰንበት: ቊ.፶፩/51)

ምስባክ

መዝ.፻፵፬(፻፵፭)፡ ፲፭,፲፮

"ዐይነ ኵሉ ነፍስ ይሴፎ ኪያከ። አንተ ትሁቦሙ ሲሳዮሙ በጊዜሁ። ትሰፍሕ የማነከ ወታጸግብ ለኵሉ እንስሳ ዘበሥርዓትከ።"

ዓዲ፡ መዝ.፻፵፮(፻፵፯)፡፱-፲

"ዘይሁቦሙ ሲሳዮሙ ለእንስሳ። ወለዕጕለ ቋዓት እለ ይጼውዕዎ። ኢይፈቅድ ኃይለ ፈረስ።"

ንባባት

ኣንባቢ

2ቈረ 8፡1-15

ዲያቆን

 ያእ 1፡17-ፍጻመ

ንፍቅ ዲያቆን

ግብ 22፡6-22

ንፍቅ ካህን

ሉቃ 12፡13-26

ሰራዒ ካህን

ቅዳሴ ፦ዘኤጲፋንዮስ  መዝሙርይሁበነ ዝናመ በጊዜሁ

   

 

Diocese



 



 


ካብ ውሽጢ ኤርትራ ዝተረኽበ ንቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ንምቁጽጻር ብመንግስቲ ኤርትራ ክካየድ ዝጸንሐን ዘሎን ሽርሒ ዘቃልዕ ቪድዮ 



Support Tewahdo TV

Gofundme


Support Diocese

PayPal


ድኳን መጻሕፍቲ/Book Store


ጋዜጣ ፍኖተ ብርሃን፡ ልሣን

 ቤተ ክርስቲያን ተዋሕዶ


ስብከተ ወንጌል


ራድዮ ቃለ ኣዋዲ


መጻሕፍቲ - Books 


ጾምን በዓላትን


Diocese Churches

 

Radio Tewahdo

 Video - Youtube

TV Tewahdo

A Message from H.G. bishop Mekarios

መጸናንዒ ቃል ብብጹእ ኣቡነ መቃርዮስ

ኦርቶዶክሳዊት ቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ብኸመይ

</div