S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

ነቲ ዝመሃርናኩም ሓዝዎ (መበል 50 ሰንበት: ቊ.፶/50, 2024 ፈ | 2016 ግዕዝ

 ነቲ ኽብሪ ናይ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስ ምእንቲ ኽትረኽብዎ (ኣምላኽ) ብወንጌልና ገይሩ ዝጸውዓኩም፡ ደጊም ኣቱም ኣሕዋትና፡ ጸኒዕኩም ቁሙሞ፡ ነቲ ብቓልና ወይ ብደብዳቤታትና እተመሃርኩምዎ ትምህርቲ ሓዝዎ።” 2ተሰ 214,15

እንሆ ዕለት ሻምናይ ሰንበት ናይ ዘመነ ክረምትዩ። ብመሰረት ስርዓት ቅድስቲ ቤተ ክርስትያንና ነሓሰ 19 ኣብ መዓልቲ ሰንበት ምስ ዚውዕል ዚዝመር መዝሙር ቅዱስ ያሬድንዒ ርግብየ ሠናይትዘርእስቱዩ። እቲ ብመሰረት መዝሙር ዝተሰርዐ ንባብ ቅዱስ ወንጌል፡ ብዛዕባ ንሰብ ዜርክስን ዘየርክስን ነገራት ጐይታና ንደቀመዛሙርቱ ዝሃቦ ትምህርቲ ዚገልጽዩ። እቲ ትምህርቲ ብናይ ፈሪሳውያን ተቓውሞ ዝተበገሰዩ። ኣይሁድ ዘተኣታተውዎ ኢድካ ተሓጺብካ ናይ ምብላዕ ጽቡቕ ልማድ ነበሮም። እንተ ዀነ፡ ከም ሓደ ንጥዕና ዚጠቅም ጽቡቕ ልማድ ዘይኰነስ፡ ከም ሓደ ሃይማኖታዊ ስርዓት ኣተኣታትዮም፡ ንሰባት ይኸስሱሉን የውግዙሉን ነበሩ። እዚ ናይ ምሕጻብ ኣእዳው ጥራሕ ዘይኰነ፡ ካልእ ብዙሕ ስርዓታትውን ኣተኣታትዮም ነበሩ (ማር 71-4) እቲ ዜሕዝን ከኣ፡ በዚ ባዕላቶም ዝሓገግዎ ስርዓታቶም፡ ንደቀ መዛሙርቲ ኣብ ቕድሚ ጐይታ ኪኸስስዎም ምህቃኖምዩ። ጐይታ ድማ በቲ ስርዓቶም ገይሮም ነቲ ናይ ኣምላኽ ሕጋጋትን ስርዓታትን የፍርስዎ ኸም ዘለዉ ቐልዖም። ደቀ መዛሙርቱ ብዛዕባ ንፈሪሳውያን ዘየሐጐሰ (ዝዓንቀፈ) ዘረባኡ ምስ ሓተትዎ ድማ፡ ብዛዕባ ንሰብ ዜርክስን ሓጢኣት ዚዀኖን ተግባራት መሰረታዊ ትምህርቲ ኣቕሰሞም። ብኣፍ ዚኣትው ብልዕን መስተን ንሰብ ከም ዘየርክሶን፡ እቲ ቐንዲ ምንጪኢ ናይ ርኽሰት ልብና ምዃኑን፡ ንዅሉ ወለዶታት ዚኸውን ትምህርቲ ሃበ። እዚ ምህሮ ንኣና ንህዝበ ክርስትያን ኣዝዩ ኣገዳሲ ትምህርቲዩ። ከም ንጉስ ሰለሞንህይወት ካብኡትፍልፍል ልዕሊ ዅሉ ንልብኻ ሓልዎዝበለ፡ ብዛዕባ ምንጪ ዅሉ ተግባራትናን ዘረባናን ሓሳባትናን ዝዀነ ልብና ብዙሕ ክንጥንቀቕ ከም ዚግባእ ዜረድእ (ምሳ 423) ነብዪ ኤርምያስ ገሊጽዎ ኸም ዘሎ፡ ልቢ ኣዝዩ ሕሱምን ጐራሕን (ኤር 179) ዋላ ነቲ ዋንኡ ኸይተረፈ ዜታልሎን ዜዐሽዎን። ይትረፍ ነቲ ሰብ ዝሰርዖ ስርዓታት፡ ዋላ ነቲ ናይ ኣምላኽ ስርዓታትውን ኣጣሚሙ ናይ ምርዳእን ናይ ምጥምዛዝን ልዑል ክእለት ኣለዎ (ማቴ 2316-22) ስለ ብዝተጠበረ ልቢ ተጋጊና ኣብ ዘይውደቕ ከይንወድቕ፡ ንልብና ክንጥንቀቐሉ ይግባኣና (ኢሳ 4420 መዝ 9510)

ናይ ዕለት ኣርእስትናን ትምህርትናውን ንልብና ክንሕልዎን ክንጥንቀቐሉን ዚረድእዩ። ምኽንያቱ ንልብና በቲ ዝተመሃርናዮ ትምህርቲ ኢና ንሕልዎ፡ ቅዱስ ጳውሎስ፡ ነቲ ዝተመሃርናዮ ኣጥቢቕና ኽንሕዞ ዝመዓደሉ ምኽንያት ከኣ ንሱዩ። እቲ ናይ ዕለት ምስባክውን፦

ብኣምላኽ ንቓሉ አመስግኖ፡ ብእግዚኣብሄር ንቓሉ አመስግኖ ኣለኹ። ኣብ ኣምላኽ ተወኪለ ኣይፈርህንየ። ሰባትከ እንታይ ከይገብሩኒ፧

ብምባል፡ እቲ እንመሃሮ መንፈስን ህይወትን ዝዀነ ቓል እግዚኣብሄር ምስጉን ቃል ምዃኑ ገሊጹልና ኣሎ (መዝ 5610,11 ዮሃ 663) ኣህዛብውን፡ ነቲ ኣይሁድ ዝተሓሰምዎ ቓል ወንጌል ምስ ተሰብከሎም ብሓጐስ ድሕሪ ምቕባሎም፡ ንቓል ኣምላኽ ኣመስገኑ (ግብ 1346-49) ንቓል ኣምላኽ ኪምስገን ዚገብሮ፡ በቲ ኣባና ዜስልጦ ዕዮዩ። ቅዱስ ጳውሎስውን፡ዚዓይይ ቃልምዃኑ ኣብ 1ተሰ 23 ገሊጹልና ኣሎ። ነቲ ትምህርቲ ኣብ ልብና ኣጽኒዕና ኽንሕዞ ዝተደልየሉ ምኽንያት ከኣ ንሱዩ።

ነቲ ዝመሃርናኩም ሓዝዎማለት እንታይ ማለትዩ፧ ኣብ ምንታይና ወይ ብምንታይ ኢና ኽንሕዞ፧ መጽሓፍ ቅዱስና ነዚ ሓሳብ ንምግላጽ፡ኣብ ልብኹም ዕቘርዎ፡ ኣንብርዎ፡ ይኹን፡ ኣዋህልልዎ፡ ወዘተዚብል መለሳ ቓላት ይጥቀምዩ። ብኻልእ ኣዘራርባ፡ዘክርዎ፡ ኣይትረስዕዎ፡ ደጋጊምኩም ኣስተንትንዎዚብል መልእኽቲ ዘለዎዩ። ክንዝክሮ እንተ ዄንና፡ ናይ ግድን ኣብ ውሽጥና ኺሓድርን ኪነብርን ኣለዎ። ባህርይ ልብናን ኣእምሮናን ጽቡቕ ጌርና ኸምንፈልጦ፡ ሓንሳእ ስለ ዝሰማዕናዮ ወይ ስለ ዘንበብናዮ ጥራሕ፡ ንሓዋሩ ኣይንሖዞን ኢና። ሓደ ኻብንሕዘሉ መገዲ፡ ምድግጋምዩ። እቲ ምድግጋም ድማ ብምስማዕ ብምንባብ ወይ ብምሕሳብ ኪኸውን ይኽእል። ስለሓዝዎኺበሃል ከሎ፡  “ነዚ ዝተጠቕሰ ዅሉኡ ግበሩማለትዩ። ካብ ባህርያዊ ትዕድልትናን ዓቕምናን ከምንዕዘቦ፡ ናይ ኵላትና ናይ ምሓዝ ዓቕሚ ዀነ ሜላ ብዙሕ ፍልልያት ኣለዎ። ስለ በቲ እንኽእሎን እንመልኮን ጥበብ ተጠቒምና፡ ነቲ እግዚኣብሄር ብቕዱሳት ጽሑፋት ኰነ ብኣገልገልቲ ቤተ ክርስትያን ገይሩ ዚህበና ትምህርቲ ብልብና ኸም ዝሓዝናዮን ንጥቀመሉ ኸም ዘለናን ናይ ምርግጋጽ ሓላፍነት ኣሎና። ስለ ኸኣ መጽሓፍ ቅዱስ ደጋጊሙኣብ ልብኻ ዕቘሮእናበለ ዚእዝዘና።

ወደየ፡ ናብ ቓላተይ ኣቕልብ፡ እዝንኻ ናብ ዘረባይ ኣድንን፡ ንዝረኸበን ህይወቱ፡ ንብዘሎ ስጋኡ ኸኣ ፈውሲየንሞ፡ ካብ ቅድሚ ዓይንኻ ኣይተርሕቀን፡ ኣብ ውሽጢ ልብኻ ዕቘረን።ምሳ 420-22 .

ኣታ ወዲ ሰብ፡ ንዅሉ ዝነግረካ ቓላት ኣብ ልብኻ ዕቘሮ፡ በእዛንካ ድማ ስምዓዮ።ህዝ 310

እዚ ኣነ ሎሚ ዝእዝዘካ ዘለኹ ቓላት ኣብ ልብኻ ይኹን። ……. እምበኣር ነዚ ቓላተይ ኣብ ልብኹምን ኣብ ነፍስኹምን ኣንብርዎ።”  ዘዳ 616 1118

እዚ ትእዛዝ ናይ ኣምላኽ ትእዛዝ ከም ምዃኑ መጠን፡ ከይፈጸምናዮ ምስንተርፍ፡ ርእሱ ዝኸኣለ ሓጢኣት ምዃኑ ኽንዝንግዖ ኣይግባእንዩ።

ንምንታይ ኢና ኽንሕዞ ኣብ ልብና ኽንዓቝሮ ዚግብኣና፧ ኣብ ልብኻ ናይ ምዕቛር ረብሃ እንታይዩ፧ እግዚኣብሄር ነዚ ትእዛዝዚኢ ዝሃበሃ፡ ንኣእምራዊ ልምምድ (Exercise) ወይውን መኽዘን ቃላት ምእንቲ ኽንከውን ኢሉ ኸም ዘይኰነ ርዱእዩ። እዚ ትእዛዝ ምእንቲ መንፈሳዊ ረብሓ ዝተኣዘዘ። ኣብ ልብና ዓቝርናዮ ኽነስና ኣብ መንፈሳዊ ህይወትናን ኣካይዳናን ዝዀነ ዓይነት ለውጢ እንተ ዘይረኺብናሉ፡ ነቲ ዕላማ ስሒትናዮ ኸም ዘለና ግሁድ መርኣያ ዚኸውን። ጐይታና፦

ኣፍ ካብ ምልኣት ልቢ ይዛረብሞ፡ ክፉኣት ክነስኹምከ፡ ከመይ ጌርኩም ጽቡቕ ምዝራብ ክትክእሉ፡ እቲ ሕያዋይ ሰብ፡ ካብ ጽቡቕ መዝገብ ልቡ ጽቡቕ የውጽእ፡ ክፉእ ሰብ ከኣ ካብ ኽፉእ መዝገብ ልቡ ኽፉእ የውጽእ።

ኢሉ ዝተዛረቦ ቓል፡ ዓይነት ህይወትና ብምልኣት ናይ ልብና ኸም ዚውሰን ዜረጋግጸልና (ማቴ 1233-34) ቃል እግዚኣብሄር ኣብ ልብኻ ምዕቛር ማለት ከኣ፡ ንልብኻ ብቓል ኣምላኽ ምምላእ ማለትዩ። ልብና በቲ ኣብ ውሽጥና መሊኡ ዘሎ ሓሳባትን ቃላትን ዚምራሕ እንተ ዀይኑ፡ ንልብና ብቓል ኣምላኽ እንተ መሊእናዮ ብቓል ኣምላኽንምራሕ ሰባት ንኸውን ማለትዩ። ልብና ብቓል ጽድቂ መሊኡ እንተ ዀይኑ፡ ክንዛረብ ከለና ቃላት ጽድቂ ኽንዛረብ ኢና። ብልብና ተደሪኽናን ተመሪሕናን ስለንገብር፡ ግብርናውን በቲ ንልብና ዝመልአ ቓላት ዚምእዘን። ቅዱስ ዳዊትውን ንቓል እግዚኣብሄር ኣብ ልቡ ዝዓቘረሉ ዕላማ እንታይ ምዃኑ፦

ንኣኻ ምእንቲ ኸይብድልሲ፡ ንቓልካ ኣብ ልበይ ዓቘርክዎ።ብምባል ገሊጹ ኣሎ (መዝ 11911) በዚ ኣዘራርባኡዚ፡ እቲ ኣብ ልቡ ዝዓቘሮ ቓል፡ በደል ኣብ ምፍጻም ይሕልዎ ኸም ዝነበረ ዜመልክተናዩ። እቲ ዝዓቘሮ ቓል፡ ዳዊት ኣብ ዘለዎ ዅሉ ቦታን ኣብ ዚሓልፎ ዅሉ ዅነታትን ምስኡ ስለ ዘሎ፡ ገለ በደል ናይ ምግባር ሓደጋ ኼንጸላልዎ ኸሎ፡ እቲ ኣብ ውሽጡ ዘሎ ቓል፡ኣይፋልካን፡ ነዚ ኽትገብር ኣይግብኣካንብምባል የዘክሮን ይኽልክሎን ማለትዩ። እቲ ቓል ኣብ መጽሓፍካ ጥራሕምበር ኣብ ልብኻ ዘየለ እንተ ዀይኑ ግን፡ ከምኡ ገይሩ ዜማእዝነካ ምርሒት ኣይህልወካንዩ።

ኣብ ህይወትና ኣዝዩ ኣገዳሲ ዚኸውን ግን ዘይምብዳልና ጥራሕ ኣይኰነን። እቲ ዝዓበየ ኣገዳስነት ዘለዎ ፍረ ምፍራይናን ምእዛዝናዩ። ናብ በደል ዜውድቐና ዘሎ ድማ፡ እቲ ዘይምእዛዝናዩ። ስለ ንቓል ኣምላኽ ኣብ ልብና ኽንዓቝሮ ዚግብኣና መሰረታዊ ምኽንያት፡ ንምእዛዝና ምእንቲ ኼዕዝዞን ከሐይሎንዩ። ቅዱስ ዳዊት፡ ነዚ ዜረጋግጽ፦

ምሕረት እግዚኣብሄር ግና ኣብቶም ዚፈርህዎ ኻብ ዘለኣለም ንዘለኣለም ትነብር። ጽድቁ ከኣ ነቶም ኪዳኑ ዚሕልዉ፡ ንትእዛዛቱ ምእንቲ ኺገብርዎ ዚዝክርዎ ንውሉድ ወለዶ

እቶም ኣብ ጽቡቕ ምድሪ ድማ፡ ነቲ ቓል ሰሚዖምሲ፡ ኣብ ቅኑዕን ጽቡቕን ልቢ ዚዓቝርዎ፡ ብትዕግስቲውን ፍረ ዚፈርዩዮም፡ሉቃ 815 ብምባል ጽሒፉ ኣሎ (መዝ 10317,18)

ስለ ኣብ ልብና ዓቝርና ወርትግ ክንዝክሮ ዜድለየሉ ምኽንያት፡ ምእንቲ ኽንገብሮን ክንእዘዞንዩ። ስለ ኣብ ልብኻ ናይ ምዕቛር ረብሓ፡ ካብ ሓጢኣት ምሕላውን ንትእዛዛቱ ምፍጻምንዩ። ካብ ሓጢኣት ኽንእደብ እንተ ዄንና፡ ነቲኣይትግበሮዝተበሃልናዮ ዅሉ ትእዛዛት፡ ኣብ መዛግብቲ ልብና ኽንዓቝሮ ይግብኣና። ብኣንጻሩ ተኣዝዞና ኸነዕዝዝ እንተ ዄንና ድማ፡ ነቲግበሮዝተበሃልናዮ ዅሉ ቓላት ኣብ ማሕደር ልብና ኸነስፍሮ ናይ ግድንዩ። እቲ ቓል ኣብ ልብና እንተ ዘየለ ግና፡ ቅኑዕ ዀይኑ ዝተራእየና እናገበርና ኢና ንነብር።

እቲ ኣብ ልብና ዝዓቘርናዮ ቓል ብግብራዊ መገዲ ብኸመይ ዚሕግዘና፧  ኣቐዲምና ኸም ዝጠቐስናዮ፡ ንቓል እግዚኣብሄር ናይ ምዕቛር ኣድላይነት፡ ዓቕሚ ኣእምሮና ንምፍታሽ ዝዓለመ ኣይኰነን። ናይ ብሓቂ ኣብ ልብና ዓቝርናዮ ኸም ዘለና ንኺረጋገጽ ድማ፡ ናይ ቃል ፈተና ኣይኰነን ዚቐርበልና። ናይ ጽድቅን ሓጢኣትን ነገር፡ ግብራዊ ፈተናምበር፡ ናይ ቃልን ስምዒትን ጕዳይ ጥራሕ ኣይኰነን። ስለ ናይ ብሓቂ ኣብ ልብና ዓቝርናዮ ኸም ዘለና ዚረጋግጽ፡ ፈታኒ ወይ በዳሂ ዅነታት ምስ ተኸስተ፡ እቲ ዝተዓቝረ ቓላት ናብ ዝኽርና መጺኡስ ብእኡ ኽንምእዘን ምስንኽእልዩ። ብርግጽ እቲ ዚፍትነና ዅነታት ሃዋጺ ስምዒታት ስለ ዚፈጥር፡ ርግእ ኢልካ መዛግብቲ ልብኻ ኽትፍሽን ዚሓይሽ ክትመርጽን ዜጸግም ሃዋህው ዚፈጥርዩ። ንፍተው ንጽላእ ግን፡ ረብሓ ምዕቋርና ዚገሃደሉን ዚረጋገጸሉን ኵነታት ንሱ ጥራሕዩ። ስለ ናይ ብሓቂ ብቕኑዕ ዕላማ ነቲ ቓል ኣብ ልብና ዝዓቘርና ሰባት እንተ ዄንና፡ በቲ ዅነታት ዘይኰነስ፡ በቲ ዝዓቘርናዮ ቓል ኢና ንምራሕ። ንኣብነት ክንቍጣዕን ክንበኣስን ክንቅየምን ዚደፍኣና ዅነታት ምስ ዚፍጠር፡ ነቲ ኣብ ልብና ዝዓቘርናዮ ንእኡ ዚምልከት ቃል ኣምላኽ ክንዝክርን ብእኡ ተመሪሕና ነቲ ዅነታት ብጽድቂ ኸነማእዝኖን ልዑል ትጽቢት ይግበረልና። ስለ ሓደ ሰብ ኪጸርፈካ ኸሎ፡ ሕጂ ብእኡ ተቓጺልካ ዓጸፋኡ ኽትምልስ ዘይኰነ፡ እግዚኣብሄር እንታይ ኪገብር ዚጽበየኒ?” ኢልና ኽንሓትት ዚግባእ። እቲ ኣብ መዛግብቲ ልብና ሰፊሩ ዘሎ ዕቑር ቃል ድማ፡ክትዕገስ፡ ክትምሕር፡ ከተፍቅር ዚግብኣካዚብል መልሲ ዚህበና። ኣብ ከም ዝበለ ሃዋጺ ዅነታት፡ ንእግዚኣብሄር ነቲ ዝተዓቝረ ቓልን እንተ ዘይዘኪርናን እንተ ዘይተግቢርናዮን ግን፡ ነቲ ዝተመሃርናዮ ኣብ ልብና ናይ ምሓዝ ረብሓ ብላሽ ኰይኑ፡ ትርጕም ዘይብሉ ዀይኑ ዚተርፍ። ብኣንጻሩ ንፍርዲ ዚዀነና። ምኽንያቱ ጐይታና፦

እቲ ንፍቓድ ጐይታኡ ፈሊጡ (ኼብቅዕ ንምትግባሩ) ዘይተዳለወ፡ ከም ፍቓዱውን ዘይገበረ ባርያ ብዙሕ መግረፍቲ ኺግረፍዩ። እቲ (ዋላ ሓንቲ) ኸይፈለጠ መግረፍቲ ዚግብኦ (በደል) ዝገበረ ግና፡ ሒደት ዚግረፍ፡ ብዙሕ ንዝሃብዎ ብዙሕ (ይጽበይዎ) ብዙሕ ንዘማዕቘብዎ ኸኣ ኣብዚሖም ይደልይዎ።ብምባል ኣነጺሩ ኣፍሊጡና (ሉቃ 1247,48) ስለ ዓቝርናዮ ኸነብቅዕ እንተ ዘይተጠቒምናሉ፡ ክንረብሃሉ ዘይኰነስ ክንጕድኣሉ ኢና ዝዓቘርናዮ ማለትዩ። ዘይምዕቛር፡ በደልዩ። ዓቝርካ ኸተብቅዕ፡ ነቲ ዝዓቘርካዮ ዘይምትግባር ድማ እናፈለጥካ ምጽያቕ ዝዓይነቱ ዝኸፍአ በደልዩ።

ቅዱስ ዳዊት፡ ነቲ ዝዓቘርካዮ ቓል ኣብ ከመይ ኵነታትን ብኸመይ ከምትጥቀመሉ ግሩም ኣርኣያ ዝሃበና ኣቦዩ። ዕድሚኡ ምሉእ ብኸቢድ ፈተና ዝሓለፈ ሰብ ምንባሩ፡ ካብ ኵሉ መሃሪ መዝሙራቱ ኽንርዳእ ንኽእል ኢና። ንቓል እግዚኣብሄር ድማ ኣዝዩ ዜፍቅሮን ዜስተንትኖን ዚእዘዘን ሰብ ከም ዝነበረ መጽሓፍ ቅዱስ ዜረጋግጸልና ሓቂዩ። ኣብ መዝሙራቱ ብተደጋጋሚ ተኣሚንዎ ኸም ዘሎ፡ ክፉኣት ሰባት ኪለዓልዎ ኸለዉ ዚገብሮ ቐዳማይ ስጕምቲንቓል ኣምላኽ ምስትንታንን ምሕላውንዩ።

ኣብ ክንዲ ዘፍቀርክዎም ተጻረሩኒ፡ ኣነ ግና እጽልይ ኣለኹ። …. መሳፍንቲ ተቐሚጦም እንተ ሓመዩኒኳ፡ ባርያኻ (ብቓላትካ) የስተንትን ኣሎ። …… ትዕቢተኛታት ኣዝዮም ኣላገጹለይ፡ ኣነ ግና ካብ ሕግኻ ኣየገለስኩን። ……. ትዕቢተኛታት ሓሶት ይፍሕሱለይ ኣለዉ፡ ኣነ ግና ብምሉእ ልበይ ትእዛዛትካ እሕልው ኣለኹ። ረሲኣን መፈንጠራ ኣጻወዱለይ፡ ኣነ ግና ካብ ትእዛዛትካ ኣየግለስኩን። መዝ 1094 11923,51,69,110

ነዚ ንሱ ገይርዎ ዘሎ ምግባር ማዕረ ኽንደይ ኸም ዚኸብደና ዅላትና ንፈልጦ ኢና። ንጉስ ዳዊትውን ከማና ዝድኻሙ ሰብ ዝነበረ። ኣጽዋር ዝዓጠቐ ናይ ውግእ ሰብ እንተ ነበረ፡ ግን ንእኡ ኺጥቀመሉ ኣይመረጸን። ብኣንጻሩ ግን ነቲ ኣብ ልቡ ዝዓቘሮ ቃል ኣምላኽ ኪጥቀመሉ መሪጹ። ስለ ኸኣ እግዚኣብሄር፡ኵሉ ፍቓደይ ዚገብር፡ ዝኸም ልበይ ሰብኣይ ረኸብኩኢሉ መስከረሉ (ግብ 1322,36) ነዚ ኣካይዳኡ ብግብራዊ መገዲ ዝገለጸሉ ታሪኽ ድማ ኣብ 2ሳሙ 165-14 ተጻሒፉልና ኣሎ። እቲ ሽምዒ ዝተባህለ ብንያማዊ ሰብኣይ፡ ብኣፉ ይረግሞን ይጸርፎን ነበረ። ብኢዱ ድማ ብሓመድ ይግጽቦን እምኒ ይድርብየሉን ነበረ። እዚ ዅሉ ኪኸውን ከሎ፡ ዳዊት ብሰራዊቱ ዝተኸብበ ንጉስ ነይሩ። እቶም ዚዕጅብዎ ዝነበሩ ኣሕሉቕ ሰራዊት ድማ ኪቐትልዎ ኪፈቕደሎም ይደፋፍእዎ ነበሩ። ንሱ ግና ንእግዚኣብሄርን ንቓሉን ኪሰምዕምበር፡ ነቲ እኩይ ድፍኢቶም ኪእዝዝ ኣይመረጸን። ነዚ ተግባርዚ፡ እቲ ንቓል ኣምላኽ ኣብ ልቡ ዓቝሩ ኣብ ግቡእ ጊዜኡ ድማ ብግብራዊ መገዲ ዚጥቀመሉ ሰብ ጥራሕምበር፡ ዝዀነ ኻልእ ሰብ ኪገብሮ ዚኽእል ኣይኰነን። እግዚኣብሄር ብቕዱሳን ነብያቱን ሃዋርያቱን ገይሩ ኣብ ልብና ኽንዓቝር ዚእዝዘና ድማ፡ ነዚ ዓብይን ክቡርን መንፈሳዊ ረብሓ ምእንቲ ኽንረኽቦዩ። ቅዱስ ጳውሎስ፦

ብዝተረፈስ ኣሕዋተየ፡ ንኣምላኽ ምእንቲ ኸተሐጕስዎ፡ ከመይ ጌርኩም ክትነብሩ ኸም ዚግብኣኩም፡ (ናብራኹም እንታይ ኪመስል ከም ዚግብኦ) ካባና ተማሂርኩም ኢኹም። ድሮ ትነብርዎ ኣለኹም። ሕጂ ኸኣ ነዚ (መንፈሳዊ ናብራ) ብዝበለጸ ኽትነብርዎ ብጐይታና ኢየሱስ ንልምነኩምን ነተባብዓኩምን ኣለና። ከመይ ብጐይታና ኢየሱስ እንታይ ዝዓይነቱ ትምህርቲ ኸም ዝሃብናኩም ትፈልጡ ኢኹም።” ብምባል (ነቲ ትምህርቲ ኣጽኒዕካ ኸይሓዝካን፡ ብግብሪ ኸይነበርካዮን ንኣምላኽ ከተሐጕስ ኸም ዘይከኣል ኣረጋጊጹልና ኣሎ (1ተሰ 41,2 .) ናይ ህይወት ተልእኾና፡ ኣምላኽ ከም ዚሕጐስ ምግባር ስለ ዝዀነ፡ ነቲ ዝተማሃርካዮ ቓል ኣብ ልብኻ ኣጽኒዕካ ምሓዝን ብእኡ ንናብራኻ ምምእዛንን መዓልቲ ኽንተግሃሉ ዚግብኣና ኽቡር ሓላፍነትዩ።

ነቲ ትምህርትኢ ኣጽኒዕኻ ናይ ዘይምሓዝ መልእኽትን ሳዕቤንንከ እንታይዩ፧ ነዚ እግዚኣብሄር መንፈስ ቅዱስ ብመምህራን ወንጌል ኰነ ብቕዱሳት ጽሑፋት ገይሩ ዝመሃረካ ትምህርቲ ኣብ ልብኻ ኣጽኒዕካ ዘይምሓዝ፡ ሕማቕ መልእትን ኣዕናዊ ሳዕቤንን ከም ዘለዎ ብዙሕ ትንተና ዘይሓትት ግሉጽ ሓቂዩ። እቲ ቀዳማይ መልእኽቱ፡ ነቲ ናይ ልዑል ኣምላኽ ክቡር ቃል፡ ከም ቍም-ነገር ከም ዓብይ ትምህርቲ ኸም ዘይረኣኻዮ ዜቃልዕዩ። ነዚ ሓደገኛ ሸለልትነት ዝኸበደ ዚገብሮ ድማ፡ ኣብ መወዳእታኡ ኣብ ቅድሚ ዝነዓቕናዮ ኣምላኽ ደው ኢልና፡ በዚ ዝነዓቕናዮ ቓልን ትምህርትንንፍረድ ምዃንና (ዮሃ 1247-50 2ቈረ 59,10 .) እቲ ኻልኣይ መልእኽቲ ኸኣ ገዛእ ልብና ብኻልእ ነገር ተታሒዙ ኸም ዘሎ፡ ኣምላኽን ትምህርትታቱን ንኣና ኻልኣዊ ጕዳይ ምዃኑ ዚገልጽዩ። ምኽንያቱ ኣብ ፍጥረት ባዶሽ (vaccum) የለን። ልብና ንቓል ኣምላኽ ኪሕዝ እንተ ዘይደልዩ፡ ድሮ ብኻልእ ነገር ተታሒዙ ኸም ዘሎ የመልክት ኣሎ ማለትዩ። እስራኤላውያን፡ ኣምላኽ ኣብ ልቦም ኬሕድርዎ ዘይደልዩሉ ምኽንያት፡ ድሮ ንልቦም ብጣኦታቶም መሊኦምዎ ስለ ዝነበሩ ምዃኑ ነብዪ ህዝቅኤል ገሊጹ ኣሎ።

ኣታ ወዲ ሰብ፡ እዞም ሰባትዚኣቶም ንጣኦታቶም ኣብ ልቦም ኣሕዲሮምዎም ኣለዉ፡ ነቲ መዓንቀፊ ኣበሳኦም ከኣ ኣብ ቅድሚ ገጾም ኣቝሞምዎ ኣለዉ፡ ከመይ ኢለ ደኣ በዚኣቶም ክሕተትየ፧ህዝ 143

ዓይንኻን ልብኻን ብስስዕትን ብምኽዓው ንጹህ ደምን ብምግባር ግፍዕን ዓመጻን ጥራይ ትሕዙኤር 227

ልብና ድሮ ትሑዝ ስለ ዝዀነ ነቲ ትምህርቲ ናይ ኣምላኽ ዘይሕዞምበር፡ ምሓዙ ዚኸብድን ዘይከኣልን ኰይኑ ኣይኰነን። እዚ ሰንበት መጸንመሃሮ ዘለና ትምህርቲ ወንጌል፡ ክንደይ ካብኡ ኣብ ልብና ከም ዘሎን ብእኡውን ማዕረ ኽንደይ ንምርሓሉ ኸም ዘለና ንሕሰብ። ገሌና ይትረፍ ነቲ ትሕዝቶኡ ኽንዝክሮን ክንትግብሮን፡ ንጽባሒቱኳ፡ እታ ኣርእስቲ እንታይ ምንባራ ኽንደግም ኣይንክእልን ኢና። ነቲ መብልዕ እንጌራ ኪዀነና ዝተመሃርናዮ ትምህርትን ዝቐሰምናዮ ሞያን ግን ኣብ ልብና ግጥም ኣቢልና ስለንሕዞ፡ ዳርጋ ዕድመና ምሉእ ኣይንርስዖን ኢና። ምኽንያቱ ደጋጊምና ስለነጽንዖን ስለንጥቀመሉንዩ። ነቲ ትምህርቲ ወንጌል ግን ብዝተመቕለ ልቢንሰምዖ፡ ብድሕሪ ድማ ኣይንሰምዖ ኣይነንብቦ፡ ክንዝክሮን ከነስተንትኖውን ኣይንሓስብን ኢና። በዚ ኣካይዳና ልብና ናብ እግዚኣብሄር ድሮ መልእኽቱ ኣመሓላሊፉ ወዲኡዩ።ኣብ እምነት የለኹን፡ እቲ ትምህርቲ ንኣይ ኣገዳሲ ኣይኰነን፡ ካብኡ ንላዕሊ በቲ ስጋዊ ትምህርተይን ናብራይን ዝግደስዚብል መልእኽቲ ድሮ  ኣመሓላሊፍና ኢና። ነዚ ሓቂ ቅዱስ ጳውሎስ፦

ሕጂ ኸኣ ኣሕዋተይ ነቲ ኣነ ዝሰብኽኩልኩም ወንጌል ከዘኽረኩም እደልይ ኣለኹ። ንሱ ድማ እቲ ዝተቐበልኩምዎን ብእኡ ድማ ጸኒዕኩም እትነብሩ ዘለኹምንዩ። ነቲ ኣነ ዝሰበኽኩልኩም ኣጽኒዕኩም ሒዝኩምዎ እንተ ኣለኹምሲ፡ ብእኡ ድሒንኩም ኢኹም፡ እንተ ዘይኰነ (እንተ ዘይሓዝኩምዎ ግና) እምነትኩም ከንቱዩ።” 1ቈረ 151,2 .

ስለ ትምህርትኻ ምሓዝን ዘይምሓዝን ናይ ኣእምራዊ ልምምድ ጕዳይ ዘይኰነስ፡ ናይ ድሕነትን ጥፍኣትን ጕዳይዩ። ትምህርትካ ዘይምሓዝ፡ ንእምነትካ ኸንቱ ኸም ዚገብር፡ እዚ ቕዱስ ሃዋርያ ብንጹር ነጊሩና ኣሎ።

ነቲ ዝተመሃርናዮ ኣጽኒዕና ንምሓዝ ክንገብሮ እንኽእል እንታይዩ፧ እቲ ቐዳማይ ክንገብሮ ዚግብኣና፡ ነቲ እንመሃሮ ትምህርቲ ከም ቃል ኣምላኽምበር፡ ከም ቃል ሰብ ጌርካ ዘይምርኣይዩ።

ነቲ ንመንግስቱን ክብሩን ዝጸውዓኩም ኣምላኽ ብቑዓት ኴንኩም ምእንቲ ኽትነብሩ፡ ንነፍስ ወከፍኩም ከም ኣቦ ንውሉዱ ከመይ ጌርና ንምዕደኩምን ነጸናንዓኩምን ነተባብዓኩምን ከም ዝነበርና ትፈልጡ ኢኹም። ነቲ ኻባና ዝሰማዕኩምዎ ቓል ኣምላኽ ምስ ተቐበልኩምዎ፡ ከም ኣባኻትኩም ኣብቶም ኣመንቲ፡ ዚዓዮ ዘሎ፡ ከም ሓቁ ኸም ቃል ኣምላኽምበር፡ ከም ቃል ሰብ ስለ ዘይተቐበልኩምዎ፡ ንሕና ኸየቛረጽና ንኣምላኽ ነመስግኖ ኣሎና።” 1ተሰ 2111-13 .

እቶም ኣብ ቅድሜና ደው ኢሎም ዚምህሩና ሰበኽቲ ሰባት ስለ ዝዀኑ፡ ናይ ሰባት ትምህርትን ቃልን ጌርና ኽንርእዮ ኣይግባእንዩ። እቲ ቐንዲ ዓንቃፊ ረቛሒ (Factor) እዚ ድኹም ኣተሓሳስባዩ። እግዚኣብሄር ደው ኢሉ ይዛረበና ኸም ዘሎ እንተንኣምን፡ ገና ኻብ ኣሰማምዓና ጀሚርና ርኡይ ለውጢ ምገበርና ኔርና። ንኸይንርስዖ ምተጠንቀቕና፡ ደጋጊምና መንበብናዮን መጽናዕናዮን፡ ንምትግባሩውን ኣይምዛሕተልናን ኔርና።

ብዝተረፈ እቲ ንዝተማሃርናዮ ትምህርቲ ኣብ ልብና ናይ ምዕቛር ጥበብ፡ ካብ ንኣካዳምያዊ ትምህርቲ ንምጽናዕ እንጥቀመሉ ሜላ ዝተፈልየ ኣይኰነን። ደጋጊምካ ምንባብን ምስማዕን፡ ነቲ ዝተመሃርካዮ ነጥብታትን ጥቕስታትን ብልብኻ ምጽናዕ (ምሽምዳድ) ኣብ ነፍሲ ወከፍ መዓልቲ ደጋጊምካ ምስትንታን፡ ምሳኻ ምስ ዝተማህሩ ሰባት ብዛዕባኡ ምዝርራብ፡ ንዘይተማህርዎ ሰባት ምምሃር (ምክፋል) እቲ ዝለዓለ ሜላ ድማ ነቲ ዝተመሃርካዮ ምትግባርዩ።

እምበኣር ንድሕሪት ምልስ ኢልና፡ ነቲ ኣብ ዝሓለፈ እዋናት ዝተመሃርናዮ ዅሉ ብኸመይ ከም ዝሓዝናዮ ርእስና ንመርምር፡ ብኣታሕዛና ንድሕን ወይ ንጠፍእ እንተ ዄንና፡ በዚ ህልዊ ኣተሓዛና ኣብ ደምበ ድሑናት ወይ ኣብ ደምበ ጥፉኣት፡ ኣበይ ከም ዘለና ነረጋግጽ። ክንረብሓሉ ብዝተዋህበና ቓልን ትምህርትን ከይንጕዳእ ንጠንቀቕ!! ነቲ ልዑል ኣምላኽ ነቲ ዚፈርድ ቓሉን ቅድሚ ዅሉን ልዕሊ ዅሉን ንስርዓዮ። ዘለኣለምነት ብዘይብሉ ከንቱን ምድራውን ጕዳያት ንልብና ኣይነጻብቦን ኣይነጋዕዝዮን። ልብና ናይ ኣምላኽን ናይ ቃሉን ሕዛእቲ ይኹን!!

 ጸጋ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስን ፍቕሪ ኣምላኽን ሕብረት መንፈስ ቅዱስን ምስ ኩላትና ይኹን።

ኦርቶዶክሳዊት ተዋህዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ - መንበረ ጵጵስና ሰሜን ኣሜርካ

25 ነሓ 2024 | ነሓ 19, 2016 ግዕዝ (መበል 50 ሰንበት: ቊ.፶/50)

ምስባክ

መዝ55(56)፣10-11

“በእግዚአብሔር እሴብሕ ቃልየ። በእግዚአብሔር ይከብር ዘነበብኩ። ወበእግዚአብሔር ተወከልኩ ኢይፈርህ ምንተ ይሬስየኒ ሰብእ።”

“ብኣምላኽ ንቓሉ አመስግኖ። ብእግዚኣብሄር ንቓሉ አመስግኖ ኣለኹ። ኣብ ኣምላኽ ተወኪለ ኣይፈርህን፡ ሰባትከ እንታይ ከይገብሩኒ፧”

ንባባት

ኣንባቢ

2ተሰ 2፡8-ፍጻመ

ዲያቆን

 1ዮሃ 4፡5-9

ንፍቅ ዲያቆን

ግብ 16፡35-ፍጻመ

ንፍቅ ካህን

ማቴ 15፡12-21

ሰራዒ ካህን

ቅዳሴ ፦ዘእግዝእትነ ማርያም  መዝሙርንዒ ርግብየ ሠናይት

   

 

Diocese



 



 


ካብ ውሽጢ ኤርትራ ዝተረኽበ ንቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ንምቁጽጻር ብመንግስቲ ኤርትራ ክካየድ ዝጸንሐን ዘሎን ሽርሒ ዘቃልዕ ቪድዮ 



Support Tewahdo TV

Gofundme


Support Diocese

PayPal


ድኳን መጻሕፍቲ/Book Store


ጋዜጣ ፍኖተ ብርሃን፡ ልሣን

 ቤተ ክርስቲያን ተዋሕዶ


ስብከተ ወንጌል


ራድዮ ቃለ ኣዋዲ


መጻሕፍቲ - Books 


ጾምን በዓላትን


Diocese Churches

 

Radio Tewahdo

 Video - Youtube

TV Tewahdo

A Message from H.G. bishop Mekarios

መጸናንዒ ቃል ብብጹእ ኣቡነ መቃርዮስ

ኦርቶዶክሳዊት ቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ብኸመይ

</div