S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

ስለ ዝኣመንኪ ብጽእቲ ኢኺ [መበል 50 ሰንበት: ቊ.፶፰/58, 2023]

እቲ ኻብ እግዚአብሔር ዝተነግረኪ ቓል ከም ዚፍጸም ስለ ዝኣመንኪ ብጽእቲ ኢኺ።ሉቃ 145 .

እዚ ዕለት መበል 50 ሰንበት ናይ ሒዝናዮ ዘለና ዓመተ ግእዝዩ። እንሆ ኸኣ ብረድኤት ኣምላኽ ናብ ምዝዛም ጾመ ፍልሰታ በጺሕና ኣለና። ክብሪ ነቲ ብዕዙዝ ጸጋኡን ብዘይውዳእ ምሕረቱን ዝረድኣና እግዚአብሔር ይኹን። እቲ ኣብ ዕለት ዚዝመር መዝሙር ናይ ቅዱስ ያሬድዛቲ ይእቲ ማርያምዘርእስቱዩ። ካብቶም ብመሰረት መዝሙር ዝተሰርዑ ኣርባዕተ ንባባት ሓድሽ ኪዳን ሓደ ድማ፡ እዚ ምንጪ ትምህርትና ዀይኑ ዘሎ ናይ ሉቃ 135-45 ንባብዩ። እዚ ኽፍሊ ንባብ ብዛዕባ እግዚአብሔር ወልድ፡ ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ኣብ ማህጸን ቅድስቲ ድንግል ማርያም ስጋና ለቢሱ ፍጹም ሰብ ዝዀነሉ፡ ምስጢረ ተዋህዶ ዝፈጸመሉ፡ እቲ መስተንክር ስራሕ ናይ እግዚአብሔር መንፈስ ቅዱስ ዝተጋህደሉ ቕንያት ዝነበረ። እቲ እግዚአብሔር ባዕሉ ዝሰርዖ ናይ ደቂ ኣዳም ስርጸት ፍርያምነት፡ ሰብ ኪጥነስን ኪውለድን ዚኽእል ካብ ዘርኢ ሰብኣይን ካብ ዘርኢ ሰበይትንምበር፡ ካብ ናይ ሓዲኦም ዘርኢ ጥራሕ ኣይኰነን። ሰብ ኣብ ዓለምዚኣ ኻብ ዚፍጠር ጀሚሩ፡ ካብ ዘርኢ ሰበይቲ ጥራሕ ሰብ ከም ዝተወልደ፡ ብዘይካ ኣብ ጐይታና መድሓኒና ኢየሱስ ክርስቶስ፡ ክሳዕ ዕለትዚኣ ኣብ ታሪኽ ዓለም ኣይተመዝገበን፡ ኣብ መጻኢውን ኣይኪኽሰትንዩ። ቅዱስ ገብርኤል መልኣኽ ናብ ኣዴና ቅድስቲ ድንግል ማርያም መጺኡ ብዘይ ዘርኢ ሰብኣይ ከም ትጠንስ ምስ ኣበሰራ፡ ዘይከኣል ምዃኑ ትፈልጥ ስለ ዝነበረት፦

እዚ (ዝበልካዮ) ሰብኣይ ከይፈለጥኩስ፡ ከመይ ኢሉ ኪኸውንዩ፧” ኢላ ሓተተቶ (ሉቃ 134) ቅዱስ ገብርኤል ድማ ብስራሕ መንፈስ ቅዱስን ብሓይሊ ናይ ልዑል እግዚአብሔር ኣቦን ከም ዚፍጸም ነገራ። ቅድሚ እዋን ተፈጺሙ ዘይፈልጥ ተኣምር ስለ ዝዀነ፡ ግብራዊ ኣብነት ኬቕርበላ ኣይከኣለን። ንኣምላኽ ዚሰኣኖን ዘይከኣሎን ነገር ከም ዘየልቦ ድሕሪ ምርግጋጽ፡ ነቲ ኣብ ምዉት ማህጻን ናይ ቅድስቲ ኤልሳቤጥ ዝተፈጸመ ተኣምር ኣበሰራ። ኣብ ዕድመ እርጋን ጥንሲ ምሓዝ፡ ብኤልሳቤጥ ኣይተጀመረን። ኣብ ኣዴና ሳራን ኣብ ካልኦት ኣዴታትን ተፈጺሙዩ። እቲ ዝተነግራ ብስራት ከም ዚፍጸም ንኽትኣምን ንእምነታ ኸም ዜዕብዮ ስለ ዝፈለጠ፡ እቲ መልኣኽ ኣበሰራ። እቲ ዝተነግራ ብስራት ንእምነታ ስለ ዘዕበዮ ኸኣእኔኹ፡ ኣነ ባርያ እግዚአብሔር፡ ከም ዘረባኻ ይኹነለይብምባል ነቲ ዓብዪ እምነታ ኣግሃደቶ።

ግናኸ ንስለ ብስራትን ንስለ ምዕባይ እምነትን ጥራሕ ኣይኰነን ዝተነግራ። እቲ ምስጢረ ስጋዌ ኣብ ማህጸና ዝፈጸመ እግዚአብሔር መንፈስ ቅዱስ፡ ብመገዲ ቕድስቲ ኤልሳቤጥ ገይሩ ኺፍጽሞ ዝደለየ ስራሕ ስለ ዝነበሮ ዝተነግራ። ክልቲአን ኣዝማድ ስለ ዝነበራ፡ ናይ እርጋን ጥንሲውን ቐሊል ስለ ዘይኰነን፡ ቅድስቲ ማርያም ሓጐሳ ኽትገልጽን ከተገልግላን ክትከይድ ምዃና ርዱእን ጽቡይን ነበረ። በቲ ትጽቢት ዝተገብረላ መሰረት ድማ፡ ናብ ኤልሳቤጥ ናብ ዝባን ይሁዳ ደየበት። እግዚአብሔር መንፈስ ቅዱስ ድማ፡ ናብ ብዓልቲ ጽቡቕ ምስክርነት ዝዀነት ጻድቕ ኤልሳቤጥ ወሪዱ፡ ኣብኣ ሓዲሩ ተጸበያ። እግዚአብሔር መንፈስ ቅዱስ ነቲ ኣብ ማህጸን ማርያም ዝፈጸሞ ረቂቕ ምስጢር ዝገለጸላ ቐዳመይቲ ሰብ ገይሩ ንኤልሳቤጥ ባርያኡ ኣኽበራ። ቃል ሰላምታኣ ምስ ሰምዐት ድማ እቲ ህጻን ኣብ ከርሳ ተሰራሰረ። ምኽንያቱ መንፈስ ቅዱስ ንኤልሳቤጥ ጥራሕ ዘይኰነ ነቲ ኣብ ከርሳ ዝነበረ ዕሸልውን መሊእዎ ነበረ (ሉቃ 115) ስለ በቲ ዕሸልን በዲኡን ገይሩ ድርብ መረጋገጺ ሃበ። ቅድስቲ ኤልሳቤጥ ድማ ነቲ እግዚአብሔር መንፈስ ቅዱስ ዝገለጸላ ምስጢር ዓው ኢላ ብጭድርታ ገለጸቶ። ንቕድስቲ ድንግል ማርያምኣደ ጐይታ”  ኢላ ብምስማይን፡ፍረ ከርስኺ ብሩኽ”  ብምባልን፡ እቲ ምስጢር ድሮ ኣብኣ ኸም ዝተፈጸመ ኣበሰረታ። ነቲ ዕሸል (Embryo) “ጐይታይብምባላ ድማ ኣምላኽነቱ ኣግሃደት። ምኽንያቱ ጐይትነት (lordship) ገንዘብ (ባህርይ) ናይ መለኮት ጥራሕ (ማቴ 2241-46 ግብ 236 ራእ 1714) ስለ መንፈስ ቅዱስ እቲ ምስጢር ኣብኣ ኸም ዚፍጸም ብቕዱስ ገብርኤል ገይሩ፡ ድሮ ኸም ዝተፈጸመ ድማ ብቕድስቲ ኤልሳቤጥ ገይሩ ድርብ ብስራት ኣበሰራ።

ቅድስቲ ኤልሳቤጥ በዚ ጥራይ ከይተደረተት፡ ንቕድስቲ ድንግል ማርያም ኰነ ብክርስቶስ ንዝኣመነ ንዅሉ ክርስትያን ወለዶታት ዜገልግል ቃል ብምዝራብ መልእኽታ ዛዘመት። ናይ ዕለት ኣርእስትን መሪሕ ጥቕስናን ድማ እዚ ብኤልሳቤጥ ዝተነግረ ናይ እግዚአብሔር መንፈስ ቅዱስ መልእኽቲዩ።ስለ ዝኣመንኪ ብጽእቲ ኢኺዚብል ቃል፡ ብጽእና ቅድስቲ ድንግል ማርያም ምንጩ ኻበይ ምዃኑ ኸም ብርሃን ጸሓይ ኣነጺሩ ዚገልጽን ዜብርህንዩ። ነቲ ንዝኣመኑ ዅሎም ወለዶታት ብእምነት ዜጽድቕ ክርስቶስ፡ ናብ ማህጸና ብእምነት ስለ ዝተቐበለቶ ድማ፡ ኣብ ብምስጢረ ስጋዌ ዝቘመ ሓድሽ ኪዳን፡ በዅሪ ዅሎም ጻድቃን ኰነት። ነቲ ብእምነት ዝረኸበቶ ብጽእናን ጽድቅን ድማ፡እንሆ፡ ካብ ሕጂ ዅሎም ወለዶብጽእቲኺብሉኒዮምብምባል፡ ነቲ መንፈስ ቅዱስ ብኤልሳቤጥ ዝገለጾ ምስጢር፡ ብተኣምኖኣ ኣጽንዓቶ። ንሳ ብዅለንትናኣ ኣርኣያና እያሞ፡ በዚ ልዑል ብጽእና ዘጸገዋ እምነታ ድማ ኣርኣያና ዀነት። ክብሪ ነቲ ብኣርኣያ ቅዱስ ወዱን ብኣርኣያ ዅሎም ቅዱሳኑን ዝባረኸና ኣምላኽ ይኹን!!

ኣብ ሓድሽ ኪዳን እምነት ልዕሊ ዅሉ እትስርዓሉ ምኽንያት እንታይዩ፧ ኣብ ብሉይ ኪዳንከ እምነትን ጽድቅን ኣይነበረን ድዩ፧ ጽድቂ ብእምነትምበር ብግብሪ ዘይምዃኑ፡ ቅዱሳን ሃዋርያት ጸቒጦም ዜስተምሃሩሉ ምኽንያትከ እንታይዩ፧ እዚ መብዛሕትና ኣብ ሓድሽ ኪዳን ከም ዝተጀመረ ጌርና ብጌጋ እንርድኦ ናይ እምነትን ጽድቅን ኣስተምህሮ፡ እቲ ዝጸንዐ መሰረቱ ኣብ ብሉይ ኪዳንዩ። ኵሉ ኣብ ብሉይ ኪዳን ዝተሰርዐ ስርዓተ-ኣምልኾ ነዛ ናይእምነትን ጽድቅንመሰረተ እምነት፡ ትእምርታውን ትንቢታውን መልእኽቲ ዀይኑ ኼገልግል ዝተሰርዐዩ። እቲ ናይ መስዋእቲ ስርዓት፡ ናይ ብክርስቶስ ዚፍጸም መስዋእቲ ትንቢትን ጽላሎትንዩ። እቲ ናይ ብልዕን መስተን ስርዓት፡ ናይ ብክርስቶስ ዚስራዕ ምስጢረ ቍርባን ትእምታዊ ትንቢትን ተኣምኖን ዝነበረ (እብ 96-26 101-14) እቲ ኣብ ዕልቦ-ስጋ ዚግበር ዝነበረ ናይ ብሉይ ኪዳን ግዝረት ከኣ፡ ናይ ብክርስቶስ ዚፍጸም ግዝረት ልቢ ትእምርታዊ ትንቢት (ሮሜ 228,29 ቈሎ 211 ኤፌ 422) ኵሉ ኣብ ብሉይ ኪዳን ዚፍጸም ዝነበረ ስርዓተ ንጽህና ድማ ነቲ ብምስጢረ ጥምቀትን ብምስጢረ ቍርባንን ዚርከብ ሕድገት ሓጢኣት ዜመልክት ትእምርታዊ ስርዓት ዝነበረ (ማቴ 2628 ሉቃ 2427 ማር 14 ግብ 531 2216) ቅዱስ ጳውሎስ ነዚ ዝጠቐስናዮ ሓሳባት ጸሚቝ ኼጠቓልሎ ኸሎ፡ ብኸም ዚስዕብ ገይሩ ኣስፈሮ።

ደጊም ብብልዕን መስተን፡ ወይ ብምብዓል በዓላት፡ ወይ ብስርቂ ወርሒ፡ ወይ ብሰናብቲ ዝመጸ፡ ሓደ ኣይፍረድኩም። እዚ ዅሉ (ስርዓት ናይ ብሉይ ኪዳን) ናይ ኺመጽእ ዘለዎ (እቲ ስጋ) ግና ክርስቶስዩ።ቈሎ 216,17 .

እዚ (ስርዓት ብሉይ ኪዳን) ምሳሌ ናይ (ናይ ሓድሽ ኪዳን) ዘመንዩ። እቲ ዚቐርብ ዝነበረ መባእን መስዋእትን ከኣ ናይ ዜቕርብ ሰብ ሕልና ኼንጽህ ከም ዘይክእል የመልክት (ኣሎ) እዚ (ስርዓታት ብሉይ ኪዳን) እቲ (ብክርስቶስ ዚፍጸም) ዘመን ምሕዳስ (ዘመን ምቕናዕ) ክሳዕ ዚመጽእ ዚግበር ናይ ብልዕን መስተን ናይ በብዓይነቱ ዝዀነ ናይ ምንጻህ ባህልን ስጋዊ ስርዓት ጥራሕዩ።እብ 99-10 .

ስለ ኸም ስጋዊ ስርዓት ኰይኑ ደኣ የገልግልምበር፡ ብሉይ ኪዳን ናይ ሓድሽ ኪዳን ነጸብራቕን ጽላሎትን ዝነበረ። እንተ ዀነ ንሰብ ብጽላሎቱ ንመልክዑ ኸተለልዮ ኸም ዘይከኣል፡ በቲ ጽላሎታዊ ስርዓት ጥራሕ ነቲ ምሉእ መልእኽቲ ናይ ምስጢር ብንጹር ክትፈልጦ ይከኣል ኣይነበረን። ነዚ ምስጢር ኣነጺሩ ዝገለጾ ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ባዕሉ፡ ከምኡ ድማ ብስራሕ መንፈስ ቅዱስ ብቕዱሳን ሃዋርያቱ ገይሩዩ።

ከም ኣቐዲመ ብሓጺሩ ጽሒፈልኩም ዝነበርኩ፡ እግዚአብሔር ነቲ ምስጢር ብራእይ ኣፍለጠኒ። ነቲ ዝጸሓፍክዎ እንተ ደኣ ኣንቢብኩምዎ ብዛዕባ ምስጢር ክርስቶስ ዘሎኒ ፍልጠት ከተስተውዕልዎ ትኽእሉ ኢኹም። እዚ (ምስጢር) ኸኣ ከም ሕጂ ነቶም ቅዱሳን ሃዋርያቱን ነብያቱን ብመንፈስ ቅዱስ ዝተገልጸሎም፡ ነቶም ቀዳሞት ወለዶታት ደቂ ኣዳም ኣይተገለጸሎምን።ኤፌ 33-5 .

እዚ ምስጢር ኻብ ዘለኣለም፡ ንውሉድ ወለዶ ተሰዊሩ ነበረ፡ ሕጂ ግና ንቕዱሳኑ ተገልጸ። ኣምላኽ ነዚኣቶም (ነቶም ዝደለዮምን ዝመረጾምን ቅዱሳን) እዚ ምስጢር ኣብ መንጎ ኣህዛብ ክሳዕ ክንደይ ክቡርን ሃብታምን ከም ዝዀነ ኬፍልጦም መረጸ። እዚ (ምስጢር) ኸኣ፡ እቲ ናይ ክብሪ ተስፋ ዝዀነ ኣባኻትኩም ዘሎ ክርስቶስዩ።ቈሎ 126,27

ምስጢር ናይ ብሉይ ኪዳን፡ ክርስቶስ ባዕሉ (ቈሎ 22) ብስጋ ተወሊዱ ብኣካል ምስ ተገልጸን ብቕዱሳን ሃዋርያት ምስ ተሰብከን ድማ ተጋህደ። ኣብ መጽሓፍ ናብ እብራውያን ምዕራፍ 11 ብዝርዝር ተገሊጹ ኸም ዘሎ ድማ፡ ካብ ኣቤል ጻድቕ ጀሚሩ ዅላቶም ብእምነትዮም ንኣምላኽ ኣኽቢሮም ዝጸደቑ። በቲ ዚፍጽምዎ ዝነበሩ ናይ እንስሳ መስዋእቲ ዋላ ጊዝያዊ ይኹን፡ ሕድገት ሓጢኣት ኪረኽቡ ይገብርዎ ነበሩ። እዚ ተግባሮም ምሉእ ብምሉእ ናይ እምነት ተግባርዩ፡ እዚ ድማ ናይ ዘለኣለማዊ ድሕነት ዜውህብ መስዋእቲ ክርስቶስ ትእምርታዊ ትንቢትዩ። ድሕነት ዚበሃል ብመስዋእቲ ክርስቶስ ሕድገት ምርካብ (ኤፌ 17 ቈሎ 114) በዚ መስዋእቲ ክርስቶስ ድሕነት ኪረክብ ዝደለየ ሰብ፡ ብዘይካ ነቲ ሕድገት ሓጢኣት ብእምነት ምቕባል ካልእ ዝገብሮ ነገር የልቦን።

ሰብ ንምንታይ ብግብሩ ኺጸድቕ ዘይክእል፧ ብግብሩ ኺጸድቕ ካብ ዘይከኣለኸ፡ ብኸመይ ብእምነት ዚጸድቕ፧ ብእምነት ምጽዳቕከ እንታይ ማለትዩ፧ ሰብ፡ ብምኽንያ ዝወረሶ ኣዳማዊ ሓጢኣት፡ ገና ኺውለድ ከሎ ኣትሒዙ፡ ጐደሎን ውዱቕን ፍጥረትዩ። ሓደ ሚእቲ ትእዛዛት እንተልዩ፡ ንዅሉ ትእዛዛት ብዘይ ዝዀነ ጕድለት ኪፍጽሞ ኣይክእልንዩ። ዋላ ንመብዛሕትኡ ትእዛዛት እንተ ፈጸሞ፥ ከይፈጸሞ ዚተርፍ ትእዛዛት ኪህልዎዩ። ሃዋርያ ቅዱስ ያእቆብ ገሊጽዎ ኸም ዘሎ ድማ፡ ንዅሉ ትእዛዛት ሓልዩ ብሓንቲ ጥራሕ ዚብድል ድማ ብዅሉ በዳሊ ዚኸውን (ያእ 210,11) ስለ እንተ ወሓደ ብሓንቲ ኸይበደለ ኺነብር ስለ ዘይክእል፡ ሰብ ብግብሩ ኺጸድቀሉ ዚኽእል ዝዀነ ይኹን ተኽእሎ የለን ማለትዩ።

ናይ ሰብ ድኻም ግን ኣብ ምፍራስ ሕጊ ጥራሕ ኣይኰነን ዚገሃድ። ዋላ ኣብ ዝተኣዘዞ ሕጊውን ብምልኣት ብፍጹምነት ኣይገብሮንዩ። ኣፍቂሩ፡ ተዓጊሱ፡ ለጊሱ ኽነሱ፡ በቲ ንእግዚአብሔር ዚበቅዕን ዜዕግብን መጠን ኪገብሮ ኣይክእልንዩ። እቲ ተኣዝዞኡ ኸይተረፈ መንቅብ ኣለዎ። ነብዪ ኢሳይያስ ነዚ ሓቂዚ፦ “..... ብዘሎ ጽድቅና ከም ጽዩቕ ክዳን (ጽድቅና ከም ጨርቂ መርገም) .....” ብምባል ገሊጽዎ ኣሎ (ኢሳ 646 . + .) ቅድሳን ሃዋርያትውን ተኣዝዞና መንቅብ ዘይብሉን ፍጹምን ኪኸውን ኣዚዞምናዮም፡

ክሳዕ ምጽኣት ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስ ነቲ ትእዛዝ ብዘይ ርስሓትን መንቅብን ክትሕልዎ ........ እእዝዘካ ኣለኹ።” 1ጢሞ 613,14

እቲ ምፍታን እምነትኩም ትዕግስቲ ኸም (ዜፍርይ) ፈሊጥኩምሲ ብሓንቲ ኸይጐደልኩም ፍጹማትን ምሉኣትን ምእንቲ ኽትኰኑ፡ እታ ትዕግስቲ ፍጹም ግብሪ ይሃልዋ።ያእ 13,4

ስለ ይትረፍ ዘይንእዘዞን እነፍርሶን ትእዛዝ ሃልዩና ዋላ ነቲ ዝተኣዘዝናዮ ውሑድ ዝርካቡ ትእዛዛትውን መንቅብ ብዝበዝሖ ኣገባብ ስለ ንፍጽሞ፡ ብግብርና ይትረፍ ክንጸድቕ ጥቓ ጽድቂ ኽንቀርብውን ኣይንኽእልን ኢና። ብመሰረት ራእይ ዮሃንስ፡ ብዛዕባ ናይ ጽድቂ ልብስና ኽልተ ትእዛዛት ተኣዚዝና ኣለና፦

1. ጥራይና ኸይንኸውን (ዕርቃንና ኸይረኣይ)

2. ክዳውንትና ኸይረስሕየን (ራእ 1615 2214) ኣዳምን ሄዋንን ዕርቃኖም ኪኸድኑ በቝጽልቲ ዝሰርሕዎ ኽዳን ኪሰትሮም ስለ ዘይከኣለ እግዚአብሔር ባዕሉ ብደበሎ (ብቘርበት) ከደኖም። እዚ ድማ ትእምርታዊ ትንቢት ናይ እግዚአብሔር ባዕሉ ዜልብሰና ጽድቂ-ክርስቶስዩ። ጸገምና ግን ናይ ዕርቃን ጕዳይ ጥራሕ ኣይኰነን። ነቲ ዘልበሰና ጽድቂውን ብንጽህና ናይ ምሕላው ዓቕሚ የብልናን። ስለ ኸኣ ብንስሓ በቲ ጻድቕ ደም ክርስቶስ ሓጺብና ኸነጻዕድዎ ነቲ እንኮ ወዱ ምእንታና መስዋእቲ ገበሮ (ራእ 714 እብ 914 ኢሳ 118)

ስለ ብእምነት ምጽዳቕ ማለት፡ኣነ ብግብረይ ንእግዚአብሔር ዜዕግብ ጽድቂ ኽለብስ ኣይክእልንየ። እግዚአብሔር ብጽድቂ ክርስቶስ ኬልብሰኒ ኣሚነ ኣለኹምባል ማለትዩ። ቅዱሳን ሃዋርያት ነዚ ሓቂብእምነት ምጽዳቕ፡ ብጸጋ ምጽዳቕ፡ ብክርስቶስ ምጽዳቕብምባል ገሊጾምዎ ይርከቡ። ብዘይ ቃልዓለም እግዚአብሔር መንፈስ ቅዱስ እንተ ዘይገሊጹልካን፡ ካብ መንፈሳዊ ቝልዕነት እንተ ዘይዓቢኻን ነዚ መንፈሳዊ ምስጢር ኽትርድኦ ቐሊል ኣይኰነን። ኣይሁድ በቲ ኸድሕኖም ዝመጸ ክርስቶስ ተዓንቂፎም ዝወደቑን ዝተሰብሩን ነዛ ሓቂዚኣ ኺርድእዋ ስለ ዘይከኣሉዩ። እዚ ውድቀቶም ነቲ ኣይሁዳዊ ዝዀነ ቅዱስ ጳውሎስ፡ ብዙሕ ጓህን ዘየባትኽ ስቓይን ኰይንዎ ነበረ (ሮሜ 91,2) ንሕናውን ነዚ ውድቀት ኣይሁድ ክንመሃረሉን ክንልብመሉንምበር፡ በቲ ውድቀቶም ክንወድቕን ነቲ ታሪኾም ክንደግሞን ኣይግባእንዩ። ሃዋርያ ጳውሎስ እቲ ነህዛብ ዘዐወተ ንኣይሁድ ግን ዘውደቐ ጠንቂ እንታይ ምዃኑ ብኸም ዚስዕብ ገሊጽዎ ኣሎ።

ደጊምከ እንታይ ንበል፧ እቶም (ቀደም) ጽድቂ ዘይደለዩ ኣህዛብ ጽድቂ ረኸቡ። እዚ ኸኣ እቲ ብእምነት ዚመጽእ ጽድቂዩ። እስራኤል ግና ነቲ ናብ ጽድቂ ዜብጽሕ ሕጊ እናደለይዎስ፡ .... (ናብ ጽድቂ) ኣይበጽሑን። ስለምንታይ፧ ብግብሪምበር ብእምነት ስለ ዘይደለይዎዩ። በቲ እምኒ መዓንቀፊ (ብክርስቶስ) ተዓንቀፉ። እዚ ኸኣ ጽሑፍዩ፡ <እንሆ ኣብ ጽዮን እምኒ መዓንቀፍን ዜንደልህጽ ከውሕን አንብር ኣለኹ፡ ብእኡ ዚኣምን ከኣ ኣይኪሓፍርንዩ።ሮሜ 930-33

ነቲ ብኣምላኽ ዚመጽእ ጽድቂ ሰኣን ምፍላጦምን፡ ጽድቂ ርእሶም ኬቝሙ ብምድላዮምን ንርእሶም ኣብ ትሕቲ ጽድቂ ኣምላኽ ኣየግዝኡን። ዚኣምን ዘበለ ዅሉ ምእንቲ ኺጸድቕ፡ ክርስቶስ መደምደምታ ሕጊ ሙሴዩ።ሮሜ 103,4

በዚ ሃዋርያዊ መግለጺ መሰረት፡ እቲብግብረይ ዝጸድቕዚብል ሰብ፡ ናቱ ጽድቂ ኺተክል ዚደልይ፡ ካብ እግዚአብሔር ዝሸፈተ ዓለወኛ ሰብዩ። እቲብጽድቂ ክርስቶስ (ብእምነት፡ ብጸጋ)’ ዝጸድቕዚብል ሰብ ድማ ርእሱ ንጽድቂ ኣምላኽ ዘግዝአ ብልሂ ክርስትያንዩ። እቲ ዓለወኛን ዓሻን ክርስትያን ኣብ ምድሪዚኣ በቲ ህያው እምኒ ብክርስቶስ ተዓንቂፉ ይስበር። ድሕሪ ትንሳኤ ሙታን ድማ እቲ ህያው እምኒ ኣብ ልዕሊኡ ወዲቕዎ ኪጭፍለቕዩ። እቲ ምስጢር ኣምላኽ ዘስተውዓለ ብልሂ ክርስትያን ግን ኣብ ምድሪዚኣ ጽድቂ ክርስቶስ ለቢሱ ብጽድቅን ቅድስናን ዕዉት ህይወት ኬሕልፍ፡ ድሕሪ ምጽኣት ጐይታ ድማ ናብ ብኢድ ሰብ ዘይተሃንጸት ሰማያዊት መቕደስ፡ ናብ ቅድስተ ቅዱሳን ኣትዩ ምስ ክርስቶስ ኣብ የማን እግዚአብሔር ኪቐውም፡ ብዘለኣለማዊ ኽብርን ሓጐስን ዕረፍትን ምጽንናዕን ተኸሊሉ ዘለኣለማዊ ህይወት ኬስተማቕርዩ።

ንምንታይ ብዘይ ናትና ጽድቂ፡ ብጽድቂ ክርስቶስ፡ ክንጸድቕ ተደልዩ፧ ብኸመይዩኸ ጽድቂ ክርስቶስ ዚወሃበና፧ እዚ ኣገዳሲ ሕቶ ናብ ናይ ኣምላኽ ጸጋን ምሕረትን ፍትሕን ፍቕርን ዚመርሓና። ጐይታና ባዕሉ ኣብ ዮሃ 315,16 እግዚአብሔር ኣቦ ህይወት ወዱ በጃና ብምሕላፍ ዋጋ ሓጢኣትና ዝኸፈለ፡ ብምኽንያት ዕዙዝ ፍቕሩን ፍትሑን ምዃኑ ኣብሪሁልና ኣሎ። ስለ ኢና ብዛዕባ ብሕድገት ሓጢኣት ዝረኸብናዮ ድሕነት ንኣምላኽ ኣዚና እነመስግኖ። ባዕላትና ብገዛእ ግብርና ድሒንናን ጸዲቕናን እንተ ንኸውን ግን ኣምላኽ ዚምስገነሉ ምኽንያት ኣይምሃለወን ነይሩ። ቅዱሳን ሃዋርያትውን ነዚ ሓቂዮም ደጋጊሞም ዘረጋገጹልና (ኤፌ 21-9 2ጢሞ 19,10 ቲቶ 33-5)

ሓጢኣትን ሞትን ብኣበሳ ሓደ ኣዳም ናብ ኵሉ ዘርኢ ኣዳም፡ ዋላ ናብቶም ዋላ ሓንቲ ዘይበደሉ ህጻናትውን ሓለፈ። ክንውለድ ከለና ምስ ኣዳማዊ ሓጢኣትና ኢና ንውለድ። ቅዱስ ጳውሎስን ቅዱስ ዳዊትን ነብዪ ኢሳይያስን ነዚ ሓቂ ብንጹር ተኣሚኖም ኣለዉ (ሮሜ 512-14 መዝ 515 533 ኢሳ 488) እዚ ብፍትሒ መለኮት ዝተወሰነ፡ ዘይሰዓር ሕጊዩ። እግዚአብሔር ግና ፍትሓውን መሓርን ስለ ዝዀነ፡ ኣበሳ ኣዳም ጥራሕ ዘይኰነ፡ ጽድቂ ክርስቶስውን ናብ ኵሉ ሰብ ኪሓልፍ ብፍቕሩን ብምሕረቱን ወሰነ። ነቲ ኣበሳ ኣዳም ካብ ኣዳም ስለ ዝተወለድና ጥራሕ ንወርሶ ኻብ ኰንና፡ ነቲ ጽድቂ ክርስቶስ ድማ ውሉድ ኣምላኽ ብምዃን ክንወርሶ ፈቐደልና። እቶምኣዳማዊ ሓጢኣት ኣይውረስንዚብል ሰንኮፍ ርድኢት ዘለዎም፡ ዘጸበቑ መሲልዎም ከይተረድኦም፡ ነቲ ኣምላኽ ብክርስቶስ ኬውርሰና ዝመደበ ጽድቂ፡ ገጽ ንገጽ ይቃወምዎ፡ ንምኽሪ ኣምላኽ ኬፍርሱ ይጋደሉ ኸም ዘለዉ ኣየስተውዓልዎን። ቅዱስ ጳውሎስ፡ ኣዳም ምስሊ ናይ ዚመጽእ ክርስቶስ ከም ዝዀነ፡ ስለ እቲ ቐዳማይ ኣዳም ብሓጢኣት ዘበላሸወሉ ኣገባብ ተጠቒሙ፡ እቲ ዳሕራይ ኣዳም ዝዀነ ክርስቶስ ብጽድቂ ኺእርሞ ምዃኑ፡ ኣብ ሮሜ 512-21 1ቈረ 1545-49 . ጽቡቕ ገይሩ ነቲ ምስጢር ኣብሪሁልና ኣሎ።

እምበኣር ከም ብሓንቲ ሓጢኣት (ናይ ኣዳም) ናብ ኵሉ ሰብ ኵነኔ ዝመጸ፡ ከምኡ ድማ ብሓንቲ (ናይ ክርስቶስ) ግብሪ ጽድቂ፡ ንዅሉ ሰብ ህይወት እትህብ ጽድቂ መጸት። ከመይ (እቶም) ብዙሓት ብዘይ ምእዛዝ (ናይ ሓደ ኣዳም) ሓጥኣን ከም ዝዀኑ፡ ከምኡ ኸኣ ብምእዛዝ (ናይ ሓደ ክርስቶስ እቶም) ብዙሓት ጻድቃን ኪዀኑዮም።ሮሜ 518,19 .

እምበኣር ነዛ ሓቂዚኣ ኸም ዚግባእ እንተ ተረዲእናያን፡ ብምሉእ ልብና እንተ ኣሚንናያን፡ ካብ ኣይሁድ ዝወደቑሉ ዕንቅፋት ድሒንና ጽድቂ ርእስና ንዒቕና ርእስና ኣብ ትሕቲ ጽድቂ ኣምላኽ ኣግዚእና፡ ንጽድቂ ኣምላኽ ድማ ረኺብናያን ለቢስናያን ኣለና ማለትዩ። እዛ ምስጢርዚኣፍልጠት ሓቂወይፍልጠት ምድሓንተባሂላ እትጽዋዕ።

እሞ እቶም በዛ እምነትዚኣ ብጽእናን ጽድቅን ዝተቐበሉ ሰባት ኪእዘዙን ግብሪ ጽድቂ ኺገብሩን ኣየድልዮምን፡ ኣይምልከቶምን ማለት ድዩ፧ ኣይፋሉን! ብኣንጻሩ ደኣዩ። እቶም ብእምነት ክርስቶስ ዝጸደቑዮም፡ ንግብሪ ጽድቂ ኣዝዮም ዜፍቅርዎን ዚመልክዎን። ምኽንያቱ እቲ ዝተቐበልዎን ዝለበስዎን ጽድቂ ኣምላኽ፡ ካብ ብቐዳማይ ኣዳም ገይሩ ዘልመሶም ማእሰር ሓጢኣት ኣናጊፍዎምዩ። ሓንቲ ኦም እንተ ጸደቐት ጥራሕያ፡ ፍረ ናብ ምፍራይ እትበጽሕ። ሰብ ድማ ልክዕ ከምኡ፡ ምስ ጸደቐ ጥራሕ ፍረ ጽድቂ ኼፍርይ ዚኽእል። ሰብ ምስ ደሓነ ግብሪ ድሑናት ዜፍርይምበር ግብሪ ምስ ገበረ ኣይኰነን ዚድሕን። ምኽንያቱ ጥፉእ ክነሱ ናይ ድሑናት ግብሪ ኺገብር ዚኽእል የልቦን። ግብሪ ጽድቂ ምግባር እምብዛ ዚኸብደና፡ ከይጸደቕና ኸለና ኽንገብሮ ስለንጋደልዩ። ንተኽሊ ወይኒ፡ ፍረ ወይኒ ምፍራይ ባህርያን መንነታን ስለ ዝዀነ ብቐሊል ትገብሮ። ተኽሊ ቀላሚጦስ ፍረ ወይኒ ኽትፈርይ እንተ ደለየት ግና ፈጺሙ ኣይኰነላንዩ። ስለ እቲ ፍረ ጽድቂ ኼፍርይ ዚደልይ፡ ቅድም ርእሱ ኣብ ትሕቲ ጽድቂ ኣምላኽ ኣግዚኡ ኺጸድቕ ይግባእ። ኣዝዩ ዜሕዝን ግና፡ ብጽድቂ ክርስቶስ ጸዲቑ ኼብቅዕ ፍረ ጽድቂ ዘይፈርይ ሓዲግ ክርስትያን ኣሎ። እቲ ናይ ሓቂ፡ ናይ ጽድቂ ጕንዲ ወይኒ ዝዀነ ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ፦

ኣነ ናይ ሓቂ ጕንዲ ወይኒየ፡ ተኻሊኡ ኸኣ ኣቦይዩ። ነቲ ኣባይ ዘሎ ፍረ ዘይፈርይ ጨንፈር ኵሉ ይቘርጾ፡ ነቲ ፍረ ዚፈርይ ዘበለ ጨንፈር ግና ብዙሕ ምእንቲ ኺፈርይ የጽርዮ።.....ኣባይ ንበሩ፡ ኣነውን ኣባኻትኩም ክነብርየ። ጨንፈር ኣብ ጕንዲ ወይኑ እንተ ዘይነበረ ካብ ርእሱ ኺፈርይ ኸም ዘይክእል፡ ንስኻትኩምውን ኣባይ እንተ ዘይነበርኩም ከምኡ ኢኹም። እቲ ጕንዲ ወይኒ ኣነየ፡ ጨንፈር ከኣ ንሳኻትኩም ኢኹም፡ እቲ ኣባይ ዝነብር ኣነውን ኣብኡ ንሱ ብዙሕ ፍረ ዚፈርይ፡ ምኽንያቱ ብጀካይ ሓንቲ ኽትገብሩ ኣይትኽእሉን ኢኹም። ኣባይ ዘይነብር ዘበለ ኸም ጨንፈር ንወጻኢ ተደርብዩ ይነቅጽ፡ ኣኪቦም ድማ ናብ ሓዊ ይድርብይዎ ይነድድ።

ብምባል ዝገለጾ ሓቂ ብምስትውዓል ንዘክሮ (ዮሃ 151,2,4-6 . ) ብክርስቶስ ከም ዝጸደቐ ዚኣምን ሰብ፡ ግብሪ ጽድቂ ካብ ምግባር እንተ በዂሩ፡ ወይውን ጽድቂ ምግባር ኣዝዩ እንተ ኣጨኒቕዎን እንተ ኸቢድዎን ብሕሱም ጥበራ ተጠቢሩ ኸም ዘሎ ይፍለጥ። ምኽንያቱ፡ ኦም በቝጽልቱ ዘይኰነስ ብፍሪኡ ኸም ዚልለይ እቲ ቕዱስ ጽሑፍ ኣነጺሩ ኣፍሊጡና (ማቴ 716-20 1233) እቲ ኸም ሕሩይ ተኽሊ ወይኒ ተተኺሉ፡ ኣዝዩ ልዑል ክንክን ተገይሩሉ ኼብቅዕ፡ ናብ ድቓላ ሓረግ ወይኒ ተለዊጡ ዘይልከፍ መጺጽ ፍረ ዘፍረየ ሰብ፡ ፍርዱን መጻኢኡን እንታይ ከም ዚመስል ብንጹር ተነጊሩና (ኢሳ 51-7 ኤር 221,22 እብ 67,8 . ሉቃ 136-9) ነቶም ብጽድቂ ክርስቶስ ዝደሓኑ፡ ግብሪ ጽድቂ ምግባር ባህርዮም ስለ ዚኸውን፡ ንኺገብርዎ ትእዛዝውን ኣይጽበዩንዮም (ኤፌ 210 ሮሜ 612-14,19,22,23 1ዮሃ 34-10 518,19) እቲብግብረይ ዝጸድቕኢሉ ዚኣምን ግና ኣብ ዓቕሚ ስጋኡ ጥራሕ ዚምርኰስ፡ ርእሱ ዜምልኽ ስጋዊ ሰብ ስለ ዝዀነ፡ ክጸድቕ ኢሉ ብዝጸዓረ መጠን ብዝገደደ እናሓጥአን እናነወረን ዚነብር (ሮሜ 85-8 714-24) ምኽንያቱ በቲ ኼጽድቖ ዝመጸ ህያው እምኒ፡ ብክርስቶስ፡ ኪዕንቀፍን ኪስበርን ዚነብር ዘይለባም ክርስትያንዩ። ስለ እቲብክርስቶስ ዝጸድቕእናበለ ብግብሪ ጽድቂ መኻን ዝዀነ ሰብን፡ እቲብግብረይ ዝጸድቕዚብል ሰብን፡ ክልቲኦምኣለናእናበሉ ኣርሒቖም ዝዀብለሉ ጥፉኣትዮም። እቲ ሓቀኛ ኣማኒ ግን፡ ብፍረ ጽድቂ ዝተሰለመ ፈራዪ ጨንፈርዩ።

ሕጂ ግና፡ ከም ሕግን ነብያትን ዝመስከርዎ፡ ጽድቂ ኣምላኽ፡ ብሕጊ ሙሴ ዘይኰነስ፡ ብኻልእ መገዲ ተገሊጹ ኣሎ። ኵሎምቶም ዚኣምኑ ኣብ ቅድሚ እግዚአብሔር ዚጸድቁ፡ ብኢየሱስ ክርስቶስ ብምእማንዩ። ኣብ ሌላን ጕሌላን የልቦን። ከመይ ኵሎም ስለ ዝሓጥኡን ካብ ክብሪ ኣምላኽ ስለ ዝረሓቑን፡ በቲ ብኢየሱስ ዝርከብ ድሕነት ብኸምኡ፡ ብጸጋኡ ይጸድቑ።ሮሜ 321-24 .

ካብ ስጋ፡ ካብ ሰብ፡ ሰናይ የልቦን (ሮሜ 718,19) ካብ ውዱቕ ሰብ፡ ሓጢኣትምበር ጽድቂ ኣይፈርይንዩ። ጽድቂ ሰብ ካብ ኣምላኽ ዚርከብ (ኢሳ 5417 ኤር 235,6 2315,16) እቶም በዛ ሓቂዚኣ ዚኣምኑ ዅሎም ክርስትያን ብርግጽ ብጹኣንን ድሑናትን ጻድቃንንዮም። ኣብ ሓድሽ ኪዳን ናይ ብእምነት ዚርከብ ብጽእና፡ በዅሪ ኣብነትና ድማ ቅድስቲ ድንግል ማርያምያ። ነቲ ብእምነት፡ ብጸጋ ዜጽድቐና እግዚአብሔር ወልድ ስጋኣ ለቢሱ ፍጹም ሰብ ብምዃን ብምስጢረ ተዋህዶ ጐይታን መድሓንን ዝዀነልና ኢየሱስ ካብኣ ኽውለድ ዝተመረጸትሉ ምኽንያት፡ በቲ ብጽእና ዝወለደ ካብ ኵለን ኣንስቲ ዝተባረኸትን ምልእተ-ጸጋን ዝገበራ እምነታ ስለ ዝሰመረቶዩ። ንኣርኣያኣ ብዕቱብ ከነስተውዕሎን ክንስዕቦን ዚግብኣና ድማ ብእኡ ምኽንያትዩ።

ነዚ ዅሉ ሓቂ ድሕሪ ምስትውዓልናምበኣር፡ ርእስና ንመርምር። እቲ ንዅሎምቶም እነኽብሮም ቅዱሳን ዘጽደቐ እምነት ኣባና ኣሎዶ፧ ካብቶም ብገዛእ ጽድቖም ተኣሚኖም ንዘለኣለም ዚጠፍኡ ዲና ወይስ ካብቶም ብጽድቂ ኣምላኽ ተኣሚኖም ንዘለኣለም ዚድሕኑ፧ ካብቶም ብጽድቂ እምነት እናተመክሑ ሓጢኣት ዚፈርዩ ኸይንኸውንከ ንርእስና ንፍትሻን ንምርምራን ደዀን ንህልው፧ እምበኣር ንነፍስና ኻብ ድርብ ጥበራ ንሓልዋ። እዚ ተሪፉና ዘሎ ናይ ዘመነ ጾም ጊዜ፡ ዕቱብ ናይ ነፍስና ምርመራ ንግበር!!

ጸጋ ጎይታና ኢየሱስ ክርስቶስን ፍቕሪ ኣምላኽን ሕብረት መንፈስ ቅዱስን ምስ ኩላትና ይኹን።

ኦርቶዶክሳዊት ተዋህዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ - መንበረ ጵጵስና ሰሜን ኣሜርካ

ነሓሰ 14, 2015 ግዕዝ (20 ነሓሰ 2023  [መበል 50 ሰንበት: .፶፰/58, 2023] )

ምስባክ

 መዝ.፻፴፩(፻፴፪)፡፲፫-፲፬

“እስመ ኃረያ እግዚአብሔር ለጽዮን። ወአብደራ ከመ ትኩኖ ማኅደሮ። ዛቲ ይእቲ ምዕራፍየ ለዓለም።”

ዓዲ፡  መዝ.፻፳(፻፳፩)፡፩-፪ “አንሣእኩ አዕይንትየ መንገለ አድባር። እምአይቴ ይምጻእ ረድኤትየ። ረድኤትየሰ እምኀበ እግዚአብሔር።” 

ንባባት

ኣንባቢ

እብ 11፡8-16

ዲያቆን

2 ዮሃ 1፡1-7

ንፍቅ ዲያቆን

ግብ 27፡39-ፍጻመ

ንፍቅ ካህን

ሉቃ 1፡35-45

ሰራዒ ካህን

ቅዳሴ ዘእግዚእትነ

መዝሙር ዛቲ ይእቲ ማርያም

Diocese



 



 


ካብ ውሽጢ ኤርትራ ዝተረኽበ ንቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ንምቁጽጻር ብመንግስቲ ኤርትራ ክካየድ ዝጸንሐን ዘሎን ሽርሒ ዘቃልዕ ቪድዮ 



Support Tewahdo TV

Gofundme


Support Diocese

PayPal


ድኳን መጻሕፍቲ/Book Store


ጋዜጣ ፍኖተ ብርሃን፡ ልሣን

 ቤተ ክርስቲያን ተዋሕዶ


ስብከተ ወንጌል


ራድዮ ቃለ ኣዋዲ


መጻሕፍቲ - Books 


ጾምን በዓላትን


Diocese Churches

 

Radio Tewahdo

 Video - Youtube

TV Tewahdo

A Message from H.G. bishop Mekarios

መጸናንዒ ቃል ብብጹእ ኣቡነ መቃርዮስ

ኦርቶዶክሳዊት ቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ብኸመይ

</div