S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

ንሓልዮትኩም ኣብኡ ኣውድቕዎ [መበል 43 ሰንበት: ቊ.፶፩/51, 2023]

 ንሱ ይሓልየልኩምሞ፡ ንዅሉ ሓልዮትኩም ኣብኡ ኣውድቕዎ።” 1ጴጥ 57

 ብመሰረት ስርዓት ቅድስቲ ቤተ ክርስትያንና፡ ብኣቈጻጽራ ግእዝ ካብ ሰነ 26 ክሳዕ መስከረም 25 ዘሎ ጊዜዘመነ ክረምትተባሂሉ ዚጽዋዕ። ሰነ 25 ከኣበአተ ክረምት (ምእታው ክረምቲ)”’ ትበሃል። ምስ ናይ ዓለምና ብዙሕ ምቅይያር ኵነታት ኣየር፡ ብዙሕ ለውጥታት ይረኣይ እንተ ሃለወ፡ ነዚ ዘመን ክረምቲ ብዓይኖም ዝረኣይዎን ልክዕነቱ ዜረጋግጹን ሰባት ውሑዳት ኣይኰኑን። ብሓፈሻውን ኣብ ህዝብና፡ክረምቲ ኣብ ክፍላ (ፍርቂ) ስነ ዚጅምርዚብል ኣበህላ ኣሎ። እንተ ዀነ ዓለምና ብሰሪ ሓጢኣትን (መንፈሳዊ ብከላን) ብሰሪ ከባብያዊ ብከላን እምብዛ ትበላሸው ስለ ዘላ፡ ክራማት ሃገርና ኣብ ሓምለ ጀሚሩ፡ ገና ነሓሰ ኸይተፋረቐ እናቋረጸ፡ መነባብሮ ሓረስታይን ኵሉ ህዝብን ከመይ ይጕዳእ ከም ዘሎ፡ ናይ ዓመት- መጸ ትዕዝብትና ይኸውን ኣሎ። ብዝተረፈ፡ ክረምቲ ኣብ ህይወት ሰብን እንስሳታትን ዘለዎ ግደ፡ መለክዕን መግለጽን ዘይርከቦዩ። ብኻልእ ኣዘራርባ፡ዘመን ክረምቲ፡ ዘመን ህላወኬብለና ዚኽእልዩ። ቀለብ ዓመትና ዀነ ቀረብ ማይ ዜውሕሰልና፡ ናይ ክረምቲ ዘመንዩ። እዚ ኸኣ እግዚአብሔር ብሕያውነቱን ሓልዮቱን ዚህበናምበር፡ እዚ ግኡዝ ተፈጥሮ ዚምጥወልና ህያብ ኣይኰነን። ፍጡራቱ ኢናሞ፡ ጻድቃንን ሓጥኣንን ከይፈለየ እናዝነመ የናብረና ኣሎ (ማቴ 544,45) ነዚ ዓብይ ግብሪ ሕያውነቱዚ፡ ዝናም ክንስእን ከለና ጥራሕ ብመጠኑ ዚርድኣናምበር፡ ከም ቍምነገር ርኢናውን ንኣምላኽ ክብሪ ኣይንህበሉን ኢና። ናይ ንዘመን ክረምቲ ዚኸውን ንባባትን መዝሙራትን ሰሪዓ እተመስግንን እትመርሕን ቤተ ክርስትያን ደቅን ሰዓብትን ከም ምዃንና መጠን፡ ብዛዕባ ሕያውነቱ ንኣምላኽ ኣዚና እነመስግንን ክብሪ እንህብን ህዝቢ ኽንከውን ምተገብኣና ነይሩ። እንተ ወሓደ ኻብ ሕጂ ንደሓር ግን፡ ብዛዕባ ኣምላኽ ዝሰርዓልና ዘመን ክረምቲ ንኣምላኽ ክንውከሎ፡ ከነመስግኖ፡ ንመንፈሳዊ ህይወትና ዚኸውን ሃናጺ ትምህርቲ ኽንቀስመሉ ይግብኣናዩ።

ነዚ ምእታው ክረምቲ ዜበስር ዕለትዚ፡ ብቕዱስ ያሬድ ዝተሰርዓልና መዝሙርደምፀ እገሪሁ ለዝናብዚብልዩ። እግዚአብሔር ብናይ ቃሉ ትእዛዝ ዝናም ከም ዚህብ፡ እዚ ድማ ንድኻታት ሓጐስ (ፍሥሐ) ንጥሙያት ድማ ጽጋብ ከም ዚህብ ብምግላጽ ንኣምላኽ ክብሪ ዚህብ መዝሙርዩ። እቲ ብእኡ መሰረት ዝተሰርዐ ናይ መዝሙረ ዳዊት ምስባክውን፡ ንኽረምቲ ዀነ ንሓጋይ ዝፈጠሮምን ዝሰርዖምን እግዚአብሔር ባዕሉ ኸም ዝዀነ ዚገልጽ ናይ ቅዱስ ዳዊት መዝሙርዩ። ብርግጽ ከኣ ፈጣር ክረምትን ዝናምን እግዚአብሔር ባዕሉዩ። ክረምትን ዝናምን ናይ ህላወ እግዚአብሔርን ናይ ብሓጢኣትና ዘይዕንቀፍ ዘየባትኽ ሓልዮቱ ህያው ምስክርዩ። ስለ ኸኣ ቅዱስ ጳውሎስ፦

ምስ ናይ ኸኣ ጽቡቕ እናገበረ፡ ካብ ሰማይ ዝናምን ዘመን ፍርያትን እናሃበኩም፡ ንልብኹምውን ብመብልዕን ሓጐስን እናጽገበ፡ ርእሱ ብዘይ ምስክር ኣይሓደገን።” ብምባል ብርሃን ዚኸስት ቃል-ተኣምሮ ተዛረበ (ግብ 1417) ስለ ዝናም ኪዘንመልና ኸሎ፡ ማይ ጥራሕ ዘይኰነ፡ ናይ ህላውነቱን ሓልዮቱን ምስክርውን ይዘንመና ኸም ዘሎ ኸነስተውዕል ይግብኣና። እቲ ዝዘነመ ማይ፡ ፈሲሱን ሃፊፉን ኪጠፍእዩ። እቲ ናይ ምስክር ዝናም ግን ኣብ ልብና ንሓዋሩ ዚነብርዩ፡ ምስትውዓልና ብሰሪ ሓጢኣት ኪድፈንን ኪጽልምትን ከሎ ግን፡ ነቲ ንምድርና ዘጥለለ ናይ ማይ ዝናምምበር፡ ነቲ ንልብና ኼጥልል ዝነበሮ ናይ ምስክር ዝናም ኣይነቕልበሉን ኢና። ስለ ኸኣ ምድርና ለምሊማ ኣብ ዝፈረየትሉ እዋንኳ፡ ልብና ጽድቂ ዘይበቝሎን ዘይፈርየሉን ምድረ በዳ ዀይኑ ዚነብር ዘሎ። ቅዱስ ዳዊት፦

ንእግዚአብሔር ..... ብምሉእ ልበይ አመስግኖ ኣለኹ። ግብሪ እግዚአብሔር ዓብዪዩ፡ እቶም ብእኡ ዚሕጐሱ ዅሎም ይምርምርዎዮም። ..... እግዚአብሔር፡ ብግብርታትካ ኣሐጕስካኒ ኢኻሞ፡ ብዛዕባ ተግባር ኣእዳውካ እልል ክብልየ። ጐይታይ፡ ግብርኻ ከመይ ዓብዪዩ። ሓሳብካ ኣዝዩ ዓሚቝዩ፡ ዳንደ ኣይፈልጦን፡ ዓሻውን ኣየስተውዕሎንዩ።ብምባል ብዛዕባ ኣዘውቲሩ ዚርእዮ ግብርታት እግዚአብሔር ሓጐሱን ኣድናቖቱን ገሊጹ ኣሎ (መዝ 11112 924-6) ብዛዕባቶም ብግብርታት እግዚአብሔር ዘይሕጐሱን ዘየስተንትንዎን ድማ፦

ንግብርታት እግዚአብሔርን ንተግባር ኣእዳውን ኣየስተንትንዎንዮምሞ፡ ኬፍርሶም ኣይኪሃንጾምን ድማዩ።ብምባል ሳዕቤን ዘይምስትውዓልን ዘይምስትንታንን ገሊጹልና ኣሎ (መዝ 285) ሓደ ኻብ ኣዚና ኸነስተንትኖን ክንሕጐሰሉን ከነመስግኖን ዚግብኣና ግብርታት ኣምላኽ ከኣ፡ እዚ ኽረምቲ መጸ ዚገብረልና ግብሪ ሕያውነቱዩ። ህዝቢ እስራኤል ንእግዚአብሔር ዝባኖም ኣብ ዝበሃሉ ዘመናት፡ ብዛዕባ ብዝናም ክራማት ዚገብረሎም ሕያውነትን ናብዮትን ይፈርህዎን የመስግንዎን ኣይነብሩን። ስለ ኸኣ ብስእነት ዝናም ብኸመይ ከም ዚቐጽዖም ብቕዱሳን ነብያቱ የጠንቅቖምን የሰምዓሎምን ነበረ

ንኣይ ሓዲግካ ኽፉእ ስለ ዝገበርካ፡ ክሳዕ ትጠፍእን፡ ቀልጢፍካ ኽሳዕ ትጸንትን፡ ኣብ ኵሉ ተግባር ኢድካ መርገምን ዕግርግርን ተግሳጽን ኪሰድደልካዩ። ..... ኣብ ልዕሊ ርእስኻ ዘሎ ሰማይካ ኣስራዚ ኪኸውንዩ። ኣብ ትሕቴኻ ዘላ ምድሪ ድማ ሓጺን ክትከውንያ። እግዚአብሔር ዝናም ምድርኻ ተጐጓን ሓመድን ኪገብሮዩ።ዘዳ 2820,23,24

ነቲ ትዕቢት ሓይልኹም ክሰብሮየ፡ ንሰማይኩም ከም ሓጺን ንምድርኹምውን ከም ኣስራዚ ኽገብሮየ። ምድርኹም እኽላ ኣይትህብን፡ ኦም ሃገር ከኣ ፍሪኣ ኣይትህብንሞ፡ ሓይልኹም ብኸንቱ ይውዳእ።ዘሌ 2619,20

እዚ ህዝቢ ግና እምቢተኛን ዓላውን ልቢ ኣለዎ፡ ንድሕሪት ይምለሱ ጸው (ህልም) ይብሉ። ብልቦም ከኣ፡ነቲ በብጊዜኡ ዝናም ጽድያን ቀውዕን ዚህበና፡ ምዱባት ሳምንትታት ቀውዒውን ዝሰርዓልና እግዚአብሔር ኣምላኽና ንፍርሃዮኣይበሉን። ኣበሳኹም ነዚ (ዝናምን ቀውዕን) ኸልከለ፡ ሓጢኣትኩም ከኣ ነዚ ጸጽቡቑ ኣኽልኣኩም።ኤር 523-25

ኣብ ካልእ ብዙሕ ክፍልታት መጽሓፍ ቅዱስውን ኣዝዩ ብርቱዕ ሃይለ-ቃል ዘለዎ ዝናም-ጠቀስ መልእኽታት ተጻሒፉልና ኣሎ (ኤር 141-13,19-22 ኣሞ 46-9) እግዚአብሔር ብልኡላውን ከኣ ኵሉን ስልጣኑ ዝናምን ፍረን ምስ ዚኸልእ፡ ህይወት ውልቀ ሰብን ህዝብን ከመይ ከም ዚጽልምት፡ ታሪኽ ሃገርናን ጐረባብትናን  እኹል መትርዖዩ። ስለ ኸም ውሁብ ወሲድና ንግደ ኣምላኽ ከነስተናዕቕ ዘይኰነስ፡ ንእግዚአብሔር ብዛዕባ በብእዋኑ ዚሰርዓልና ምዱባት ናይ ክረምትን ቀውዕን ዘመናት ልባዊ ምስጋናን ክብርን ክንህቦ፡ ብዛዕባ ኣብ ቅድሜና ዘሎ ዓመታት ድማ ኣብኡ ብምውካልን ብጸሎት ናብኡ ብምምሕጻንን ንኸኣልነቱን ንልኡላውነቱን ክንእመኖ ይግብኣና። ኣብ ሃገርና ንሃልው ኣይንሃልው ብዘየገድስ፡ ብዛዕባ ሃገርና ዀነ ብዛዕባ ዘለናያ ዘዕቈበትና ሃገር፡ ብዛዕባ ዝናምን ቀውዕን ብምጽላይን ብምምስጋንን ከነኽብሮ ተሓታትነት ዘለዎ መንፈሳዊ ሓላፍነት ኣሎና። ሓልዮት፡ ናይ እግዚአብሔር መለኮታዊ ባህርይዩ። ዘመናት ክረምትን ቀውዕን ከኣ ናይ መለኮታዊ ባህርይ ግሁድ መግለጺዩ። ነዚ ዜናብረና ዘሎ ሓልዮቱ ኣፍልጦን ክብርን ዘይምሃብ ድማ፡ ኣብ ክርስትያን ውልቀ ሰብ ኰነ ህዝቢ ኺረኣይ ዘይግብኦ ኽሕደታዊ ወስታ (Gestare)’ዩ።

ንሓልዮትኩም ኣብኡ ኣውድቕዎማለት፡ እንታይ ማለትዩ፧ ንሓልዮትና ባዕላትና ኽንጾሮን ክንክእሎን እንታይ ኣበሳ ኣለዎ ድዩ፧ ንሓልዮትካ ናብ እግዚአብሔር ምውዳቕ፡ በቲ ናይ እግዚአብሔር ሓልዮታዊ ባህርይ ምትእምማን፡ ኣብ ናቱ ሓልዮት ምውካል፡ እቲ ዘሎካ ሓልዮት ደረቱ ሓሊፉ ኪኸብደካን ኬጨንቐካን ዘይምፍቃድ ማለትዩ። ምኽንያቱ ሰብኣዊ ሓልዮት፡ ካብቶም ንመንፈሳዊ ህይወት ዚደቝሱን፡ ንዅሉ ስጋውን መንፈሳውን ዝምድናታትና ዜዕንውን፡ ንሓጢኣትና ዜብዝሑን፡ እግዚአብሔር ዚነዓቐሎምን ዚድፈረሎምን መድረኻት ዜብዝሑ ፈተንቲ ዅነታት ሓደዩ። ንሕና ደቂ ኣዳም፡ ብመልክዕን ምስልን ናይ እግዚአብሔር ስለ ዝተፈጠርና፡ ነዚ ሓልዮታዊ ባህርይ ኻብኡ ኢና ተኻፊልናዮ። ስለ ሓለይቲ ኽንከውን፡ ምርጫ ዘይኰነስ ግዴታዩ። ቅዱስ ጳውሎስ ኸኣ፡ ዘይምሕላይ ማለት እምነትካ ምኽሓድ ማለት ከም ዝዀነ ገሊጹልና።

ሓደ ነቶም ናቱ፡ ምናዳ ግና ንስድራ ቤቱ፡ ዘይሓልይ እንተሎ፡ (ንሱ) እምነት ዝኸሓደ ኻብ ዘይኣምንውን ዝገደደዩ።” 1ጢሞ 58

ብዛዕባ ገዛእ ርእስና ዀነ ብዛዕባ ስድራና ወገናትና፡ መጓሰና ወዘተ ኽንሓይምበር፡ ንቡርን ግቡእንዩ። ዘይምሕላይ ግሁድ መንፈሳዊ ዕርቃንዩ። ስለ ነቶም እግዚአብሔር ብዝተፈላለየ መገዲ ዘዛመደና ሰባት ክንሓልይ ዝተዋህበና ሓላፍነት፡ መንፈሳዊምበር ስጋዊ ኣይኰነን። ዋላ ንሓልየሉ ዘለና ጕዳያት ናይ ምግብን ክዳንን ጥዕናን ጕዳይ ይኹን፡ እቲ ሓልዮት ግን እምነታውን መንፈሳውን ጉዳይዩ። ስለ ነቲ ዘይሓልይ ሰብ፡ ቅዱስ ጳውሎስ እምነት ከም ዝኸሓደ ኣረሚን ሰብ ገይሩ ዝገለጾ።

ሓልዮት ግን ምስ ዓቕሚ ቐጥታዊ ዝምድና ኣለዎ። እግዚአብሔር ኵሉ ዚኽእልን ኵሉ ዚፈልጥን ኣምላኽ ስለ ዝዀነ ንሓልዮቱ ደረት የብሉን። ስለ ኸኣ ብዛዕባ መንፈሳዊ ዀነ ብዛዕባ ስጋዊ ጕዳያትና፡ ብዛዕባ ናይ ሕጅን ናይ ዘለኣለምን ጕዳያት ብዘይ ደረት ይሓልይ። ንሕና ደቂ ኣዳም ግን ዓቕምናን ክእለትናን ኣዝዩ ድሩት ስለ ዝዀነ፡ ሓልዮትናውን ብመጠን ዓቕምና፡ ኣዝዩ ድሩትዩ። እቲ ኣዝዩ ዜሕዝን ግን፡ ዓቕምና ኣዝዩ ድሩት ምዃኑ ብግብሪ ንፈልጦ ኽነስና፡ ነቲ ሓልዮትና ግን ልዕሊ ደረቱ እምብዛ ንመጥጦን ነዕብዮን። ደረትና ጥሒስናን ደፊእናን፡ ናብ መለኮታዊ ሕዛእቲ ንኣትው። እቲ ደረት ምጥሓስና ንርእሱ በደል ክነሱ፡ እቲ ዝተሰከምናዮ ናይ ኣምላኽ ሓልዮት ልዕሊ ዓቕምና ዀይኑ እምብዛ ስለ ዚኸብደና ብርቱዕ ጭንቀት ይፈጥረልና። መንፈሳዊ ህይወትና ይድቈስ፡ እቲ ዘይዓቕምና ምጻርና ዚፈጥሮ ጸቕጢ ድማ፡ ምስ ኣምላኽ ኰነ ምስ ሰብ ንዘሎና ዝምድናታትና ብኸቢድ ይሃስዮ። እምበኣር ነዚ ልዕሊ ዓቕምና ዝዀነ ደቛሲ ሓልዮትዩ፡ንሓልዮትኩም ናብ ዋናኡን ከኣሊኡን ዝዀነ ኣምላኽ ኣውድቕዎተባሂልና ዝተመዓድናን ዝተኣዘዝናን።ሓልዮትኩምዝተባህለሉ ምኽንያት፡ ናትና ስለ ዝዀነ ዘይኰነስ፡ ንሕና ባዕላትና ሓልዮትና ስለ ዝገበርናዮዩ። ናይ ብሓቂ ናትና እንተ ዚኸውንሞ፡ናብኡ ኣውድቕዎኣይምተብሃልናን ኔርና። እግዚአብሔር ከኣ፡ ነቲ ናትና ሓልዮት ባዕላትና እንጾረሉ ጸጋ ደኣ ይህበናምበር፡ ነቲ ጾርና ባዕሉ ኣይጾሮንዩ። ንሱ ነቲ ባዕሉ ዝወሰኖ ደረት፡ ባዕሉ ኣየፍርሶንዩ። ነቲ ባዕላትና ኣልዒልና ዝጾርናዮ ዘይናትና ሓልዮት ግን፡ ናቱ ስለ ዝዀነ ኪቕበለና ፍቓዱዩ። ዘይሓልዮትካ ምሕላይ፡ ደረትካ ዘይምሕላው ሓጢኣት ስለ ዝዀነ፡ ነቲ ኣብ ዝባንካ ዝጸዓንካዮ ዘይዓቕምኻን ዘይናትካን ሓልዮት ናብ ዋናኡ ምምላስ ድማ፡ ግብረ-ንስሓዩ። ቈልዑ ኺጻወቱ ኸለዉ፡ ናይ ሰብኣይን ሰበይትን ናይ ኣቦን ኣደን ገጸ ባህርይ (Character) ሒዞም ኪጻወቱ ኸለዉ ንዕዘብ ኢና። ንሕናውን ዘይናትናን ዘይዓቕምናን ሓልዮት ሒዝና ኽንዋሳእ ከለና፡ ልክዕ ከምቶም ቈልዑ ዚገብርዎ፡ ናይ ኣምላኽ ገጸ ባህርይ ለቢስና ኽንዋሳእ፡ኣምላኽ፡ ኣምላኽክንጻወት ንፍትን ኣለና።

ክብደት ሓልዮት ብኸመይ ንመንፈሳዊ ህይወትና ዚሃስዮ፧ እቲ ሓልዮት ገና ኣብ ዝባንና እናሃለወ፡ መንፈሳዊ ጥዕናና ኽንሕልው ኣይምተኻእለንዶ፧ ነቲ ብኣምላኽ ዝተመደበልና ደረት ናይ ሓልዮት ክሳዕ ዘይሓለናዮ፡ መንፈሳዊ ኰነ ማሕበራዊ ጥዕናና ኽንሕልው ኣይከኣልንዩ። ምኽንያቱ ባዕሉ ዘይሓልዮትካ ምሕላይ፡ ርእሱ ዝኸኣለ መንፈሳዊ ሕማምዩ። ደረቱ ዘይሓለወ ሓልዮት፡ ናይ ምጕዳል እምነት ምልክትዩ። ኣብ ልዕሊ ኸኣልነትን ልኡላውነትን ሓላይነትን ናይ ኣምላኽ ዘለና እምነት ምስ ዚጐድል፡ ካብ ደረትና ሓሊፍና ዋላ ብዛዕባ ዘይንኽእሎ ኸይተረፈ ኽንሓልይ ንጅምር። ዘይባህርያውን ዘይናትናን ሓልዮት ስለ ዝዀነ ድማ ናብ ጭንቀት የጥሕለና። እቲ ጐይታና ኣብ ማቴ 624-34 ሂብዎ ዘሎ ትምህርቲ፡ ዘይሓልዮትካ ምጻር ዜምጽኦ ሳዕቤን ብስእላዊ መገዲ ዚገልጽዩ። ኣብ ኣስተምህሮ ብዛዕባቶም ናይ ህይወት መሰረታውያን ድልየታት ምሕላይኳ፡ መለኮታዊምበር ሰብኣዊ ሓለፍነት ከም ዘይኰነ ገሊጹልና ኣሎ። ስለ ኸኣ፦

እምበኣርከ 'እንታይ ንበልዕ፡ እንታይ ንሰትይ፡ እንታይ ንኽደን፧' ኢልኩም ኣይትጨነቑ። ነዚ ዅሉስ (ኵላቶም ሰባት) ይደልይዎዮምሞ፡ ንኣኻትኩምውን እዚ ዅሉ ኸም ዜድልየኩም፡ እቲ ናይ ሰማይ ኣቦኹም ይፈልጥዩ። ቅድም መንግስቲ ኣምላኽን ጽድቁን ድለዩ፡ እዚ ዅሉ ድማ (ኪውሰኸልኩም)ማቴ 631-33

ካባኻትኩምከ ተጨኒቑ ኣብ ቝመቱ ሓንቲ እመት (ኪውስኽ) ዚኽእል መን ኣሎ፧ እዚ ቐሊል ነገር ምግባር ካብ ዘይከኣልኩምከ፡ ንምንታይ ደኣ ብኻልእ እትጭነቑ፧ሉቃ 1225,26

ነዚ መሰረታዊ ድልየታት ኣዚና ኽንጭነቐሉ ዚገብረና፡ ምእንቲ ኸይንመውት፡ ነታ ዘላትና ህይወት ገለ ቝሩብ ዓመታት ምእንቲ ኸነናውሓዩ። እዛ ህይወትዚኣ ግን ብኣምላኽ ተዋሂባትናምበር፡ ብምብላዕን ብምስታይን ኣየምጻእናያን። እግዚአብሔርትጽናሕን ትንዋሕንኢሉ እንተ ዘይፈቒዱላ፡ ብምብላዕን ብምስታይን ከነናውሓን ከነጽናሓን ኣይንኽእልን ኢና። ኣብ ዓለምና ብጽጉባቶም ከብዶም ብምሉኡ ዚሞቱ ሰባትዶ ኣይበዝሑን፧ ብሰሪ ምግቢ ናይ ዚሓምምን ዚመውትን ሰብ ቍጽርስ መዓስ ውሑድ ኰይኑ። ቍመቱ ኼንውሕ ኢሉ ዚሓስብ ሓደ የብልናን። ምኽንያቱ ዘይንኽእሎ ስለ ዝዀነ። ከም ኣገላልጻ ናይ ጐይታ ግን፡ ቍመትካ ምውሳኽ፡ ዓመታት ህይወትካ ኻብ ምንዋሕ ኣዝዩ ዝቐለለዩ። እቲ ኣብ ሉቃ 1213-21 ተገሊጹ ዘሎ ካብ ብእኽሊ ንላዕሊ፡ ብዕሽነት ዝሃብተመ ሰብኣይ፡ ግራቱ ምስ ቀደወሉ እኽሉ ምስ በዝሓሉ፡ኣቲ ነፍሰይ፡ ንብዙሕ ዓመታት ዚኣኽለኪ ብዙሕ እተደለበ ሃብቲ ኣሎኪሞ፡ ዕረፊ፡ ብልዒ፡ ስተዪ፡ ተሓጐሲ፡በላ። ኣምላኽ ግና፦ ኣታ ዓሻ፡ ንነፍስኻ ካባኻ ኪወስድዋ፡ በዛ ለይቲዚኣ ይደልይዋ ኣለዉ። እዚ ዝደለብካዮ ሃብቲ ደኣ ንመን ኪኸውንዩ።” ኢሉ ንዕሽነቱ ኣግሃደሉ። ካብ ከም ዚመስል ዕሽነት ንኽንናገፍ ጐይታ ዝገለጸልና ጥበብ፡ ብዛዕባ ስጋኻን ብዛዕባ ምድራውን ጕዳያት ምሕላይን ምጭናቕን ገዲፍካ፡ ብዛዕባ ምግባር ጽድቅን ምእታው መንግስተ ሰማያትን ምሕላይዩ። እግዚአብሔር ንወዲ ሰብ ዝመደበሉ ሓልዮት እዚኣያ። ንሰብ ነዕዋፍ ሰማይን ኵሎም እንስሳታትን፡ ንዅሉ ኣትክልትን ምሕላይን ምንባይን ድማ ኣምላኽ ንርእሱ ዝሓዝኦ መለኮታዊ ሓልዮትዩ። ንሕና ግን ነቲ ብኣምላኽ ዝተመደበልና ሓልዮት ደርቢና፡ ነቲ ዘይተዋህበና ሓልዮት ኣልዒልና፡ ንህይወትናን ናብራናን ሓላሊኽና ባዕላትና ኣበላሺናዮ ኣለና። መንፈሳዊ ህይወትና ድማ ተሃስዩን ባይታ ዘቢጡን ይነብር ኣሎ። ስለ ነቲ ብሓልዮትና ዘናበርናዮ ዝመስለና ስጋና ድማ ኣስቢሕና ኣስቢሕና፡ ኣብኡ ኺጥበስ ኪነብር ድራር ገሃነም ንገብሮ ኣለና። እቲ ኣዝዩ ዜሕዝን ከኣ፡ ኣብ ሓልዮት ስጋና ዝተዓወትና መሲሉና፡ ነቲ ናይ ህላወናን ምዕዋትናን ናእዳ ወይ ክብሪ (credit) ንርእስና ኢና እንህባ። ሰሪሕና፡ ጽዒርና፡ ተበላሒትና ሳላ ዝሓለይና ክንበልዕ፡ ክንሰትይ፡ ክንነብር፡ ክንህብትም ከም ዝኸኣልና ጌርና ኢና ንሓስብ። ቃል እግዚአብሔር ግና ነቲ ኽውንነት ብንጹር ገሊጽዎዩ።

እዚኣቶም ኵሎም ምግቦም በብጊዚኡ ኽትህቦምሲ፡ ንኣኻ ይጽበዩ ኣለዉ። ንስኻ ትህቦም፡ ይእክቡ፡ ንስኻ ኢድካ ትዝርግሕ፡ ብጸጋውን ይጸግቡ ኣለዉ። ንስኻ ገጽካ ትኽውል፡ ይስምብዱ፡ ትንፋሶም ተውጽእ፡ ይሞቱ፡ ናብ መሬቶምውን ይምለሱ።

ኣዒንቲ ዅሎም ንኣኻ ይጽበያ፡ ንስኻውን በብጊዚኡ ምግቦም ትህቦም። ኢድካ ትኸፍትሞ፡ ንህያው ዘበለ ዅሉ ብበረኸት ተጽግቦ።መዝ 10427-29 14515,16

ስለ እቲ ናትና ናይ ሓልዮት ተዋስኦ፡ ነቲ ሓቅን ክዉንነትን ንኸይነስተውዕሎ ደኣ ንኣና ይደፍነና ኣሎምበር፡ ነቲ እግዚአብሔር ዝሰርዖን ዝገበሮን ኵነታት ዋላ ሓንቲ ለውጢ ኣየምጽኣሉንዩ። ንረክብን ንእክብን እንተሊና፡ ንሱ ኢዱ ዘርጊሑ ስለ ዝሃበዩ። ንሱ ኻብ ንርእሱ ዝመደባ ሓልዮት ኣይበዀረን፡ ኣየጕደለን ከኣ፡ እንተ ንሕናሞ፡ ካብ ዝተመደበልና ሓልዮት ስለ ዝበዀርና፡ ኣብ ምድሪ ምስ ጽድቅን መንግስቲ ኣምላኽን ሕቘን ከብድን ኴንና ንነብር ኣለና። ምድራዊ ኽፋሉ ኣዝዩ ንእሽቶ ሰለ ዝዀነ፡ ናይ ብኵራትና ሳዕቤን እንታይ ምዃኑ ገና ኣይተፈለጠናን ኣሎ። ኣብ ዘይትተርፍ ምጽኣቱ፡ ኣብ ቅድሚ መንበር ፍርዱ ምስ ቈምናን ናብ መሰክሕ ዝዀነት ዘለኣለማዊት ማሕደርና ምስ ኣተናን ግን፡ ኣኺሉ ኽሳዕ ዚተርፍ ጽቡቕ ገይሩ ኺፍለጠናዩ። መወዳእታና ኸነጸብቕ ንደልይን፡ ብዛዕባኡ ድማ ዘይዕጸፍን ዘይንጠዓሰሉን ቈራጽ ውሳነ እንተልዩና፡ ነቲ ዘይምልከተና ሓልዮት-ስጋ ናብ ዚምልከቶ ኣምላኽ ንደርብዮ። ነቲ ኸም ጐሓፍ ተጸዪፍናዮን ደርቢናዮን ዘለና፡ መንግስቲ ኣምላኽን ጽድቁን ናይ ምድላይ መንፈሳዊ ሓልዮት ድማ ነልዕሎ። ነቲ ጥዕና ዚህብ ሓልዮትና ደርቢና፡ ብዘይምልከተና ሓልዮት ኣይንሕመም። ነዚ ለካሚና ዕሽነት ተጸዪፍና፡ ነቲ ዜድሕን ብልህነት ንምረጽ። ጐይታና፡ ሓልዮት-ስጋ ንመንፈሳዊ ህይወትና ዚቐትለሉ ክልተ መገድታት ገሊጹልና ኣሎ።

1.ንልብና ይኸብዶ፦

ግናኸ እታ መዓልቲ (ምጽኣት)’ቲኣ ኣብ ኵላ ዝባን ምድሪ ንዚነብሩ (ዅሎም) ከም መፈንጠራ ኽትበጽሖምሞ፡ ስሰዐን ስኽራንን ሓልዮት ሓዳርን ንልብኹም ከይከብድ፡ እታ መዓልቲቲኣ ብድንገት ከይትመጻኩምሲ፡ ንነፍስኹም ተጠንቀቑ።ሉቃ 2134,35

ነስተውዕል፡ ንሓልዮት ስጋ ልክዕ ምስ ስሰዐን ስኽራንን ሰሪዕዎ ዘሎ። ቅዱስ ጳውሎስ፡ ንስሰዐ ከም ኣምልኾ ጣኦት ገሊጽዎ ኸም ዘሎ ኣይንዘንግዕ (ኤፌ 55 ቈሎ 35) ኣልኮላዊ መስተ እንተ በዚሑ ነእምሮን ሰብነትናን ኣስኪሩ ኸም ዜበላሽወና፡ ሓልዮት ስጋ ድማ ልክዕ ከምኡ ኣበላሽዩ ብምጽኣት ጐይታ እንጕዳእ ንመንግስቲ ኣምላኽ ዘይንበቅዕ ሰባት ገይሩ ዜነውረና። ስለ ንልብና ብሓልዮት ስጋን ብሓልዮት ዓለምን ኣይነኽብደሉን ኣይነዳኽሞን። እታ ኽንከዳ ዝተዳለወትልና መገዲ፡ ፈተና ዝበዝሓ ኣራዊት ዚጓዝሙላ ቀጣንን ነዋሕን መገዲያ። ጾር ዘኽበደ ዚዘልቃ (ዚውድኣ) መገዲ ኣይኰነትን። እቲ ፈኲስን ቀሊልን ንነፍሲ ዕረፍቲ ዚህብን ጾር ሒዝካ ጥራሕ ብዓወት ትውዳእ (ማቴ 1128-30) ቅዱስ ጳውሎስ፡ ንሰብ ቈረንቶስ፡ ኣብ ዝጸሓፎ መልኽእቱ፡ ሓልዮቶም ምእንቲ ኼጕድሉ፡ ሓዳር ምግባር ኪገድፍዎ ክሳዕ ምምዓድ በጺሑ።

ኣነ ግና ብዘይ ሓልዮ ኽትኰኑ ዝፈትው። እቲ ዘይተመርዓወ ኸመይ ገይሩ ንጐይታ ኸም ዜሐጒሶ ብናይ ጐይታ ዚሓልይ። እቲ እተመርዓወ ግና ንሰበይቱ ኸመይ ገይሩ ኸም ዜሐጒሳ ብናይ እዛ ዓለምዚኣ ዚሓልይ። ናይ ምርዕውቲ ሰበይትን ናይ ድንግልን ድማ በበይኑዩ። እታ ዘይተመርዓወት፡ ስጋኣን መንፈሳን ምእንቲ ኪቕደስ ኢላ፡ ብናይ ጐይታ እያ እትሓልይ፡ እታ ምርዕውቲ ግና፡ ከመይ ገይራ ንሰብኣያ ኸም እተሐጒሶ፡ ብናይ እዛ ዓለምዚኣ እትሓልይ።” 1ቈረ 732-34

በዚ ምኽንያት ንገዛእ ርእሱ ከይተመርዓወ ብድንግልና ኺነብር ዝመረጸ።ሓዳር ይትረፍኩምዝዓይነቱ ምኽሪ ኺህብ ዝደረኾውን ንሱዩ። ሕመረት መልእኽቱ፡ሓልዮት ኣይተብዝሑ፡ ንነፍስኹም ንሓፍዋዚብል (1ቈረ 725-31,35 .)

2.ንመንፈሳዊ ህይወትና ይሓንቆ፦

እቲ ኣብ እሾዅ ዝወደቐ እዚኣቶምዮም፥ ስም ሰምዑ፡ መገዶም ከይዶም ብሓልዮትን ሃብትን ጣዕሚ ንብረትን ይሕነቑ ፍረ ኣይፈርዩን።ሉቃ 814 (ማር 419)

እምበኣር ጐይታ፡ ሓልዮት ስጋ ናይ ነፍሲ እሾዅ ምዃኑ ብንጹር ኣፍሊጡና ኣሎ። ከም ናይ ምድሪ እሾዅ ዚወግእ ከይከውን ከኣ፡ ሓኒቑ ዚቐትል ምዃኑ ዝኸፍአ ይገብሮ። እግዚአብሔር ካብ ሓደጋ ኼድሕነና ስለ ዝደለየዩ፡ ብቕዱሳን ነብያቱን ሃዋርያቱን ገይሩ፡ሓልዮትኩም ናባይ ኣውድቕዎ፡ ንጾርኩም ናባይ ደርብይዎ፡ ነቲ ኽትጾርዎ ዝመደብኩልኩም ጥራሕ ጹሩዚብለና።

ንጾርካ ናብ እግዚአብሔር ደርብዮ፡ ንሱ ኺድግፈካዩ፡ (ንሱ) ንጻድቕ ሰንከልከል ኪብል ከቶ ኣይሓድጎንዩ።መዝ 5522

ዘይጾሩ ዚጸውር ሰብ፡ ጥቓ ጽድቂውን ኣይቀርብንዩ። ሰንከልከል ዜብል ሓዮትን ጾርን፡ ሓጥእ ሓልዮትዩ። ድሕሪ ሰንከልከል ድማ ምውዳቕን ምስባርን ኣሎ። ንቓል ኣምላኽ ከይትእዘዞን ከይትፈርየሉን ስለ ዚገብረካ፡ ኣወዳድቓኻ ኵሉ ጊዜ ዓብዪ ዚኸውን (ማቴ 726,27) ኣዋድቓኡ ዚኽፍአ ድማ መስበርቱ ኸቢድን ዘይጽገንን ዚኸውን (ኤር 822 3012-15)

እምበኣር ካብ ዘይምልከተናን ኣምላኽ ዘይሃበናን ሓልዮት ርእስና ነንጽህ። ሓልዮት-ስጋ ምብዛሕ ኣብ ዓለምለባም ትጉህ፡ ብልሂየስምየና ይኸውን። ብኣምላኽለባምዜስምየና ግን፡ ሓልዮትናን ጾርናን ናብኡ ኣብ ምድርባይ ምስ እንነፍዕ ጥራሕዩ። ንመንፈሳዊ ህይወትና ሓኒቑ ኻብ ዚቐትል፡ ኣብ መዓልቲ ምጽኣት ክፉእ ካብ ዚፈድየና ሓልዮት ርእስና ነድሕን፡ ነፍስና ንንሓፍ። ሓልዮትና ኪቕበል፡ ጾርና ኺጸውር እግዚአብሔር ፈትዩልና ኣሎሞ፡ ነቲ ዚኽእሎ ሂብና፡ ካብ ዚጸቕጠናን ዚሓንቀናን ሓልዮት ንነፍስና ነዕርፋ!!

ጋ ጎይታና ኢየሱስ ክርስቶስን ፍቕሪ ኣምላኽን ሕብረት መንፈስ ቅዱስን ምስ ኩላትና ይኹን።

ኦርቶዶክሳዊት ተዋህዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ - መንበረ ጵጵስና ሰሜን ኣሜርካ

ሰነ 25, 2015 ግዕዝ (2 ሓምለ 2023 ፈ  [መበል 43 ሰንበት: ቊ.፶፩/51, 2023] )

ምስባክ

መዝ. ፸፫(፸፬)፡፲፮,፲፯

አንተ ፈጠርከ ፀሐየ ወወርኀ።ወአንተ ገበርከ አድባረ ወምድር ኵሎ።ክረምተ ወሐጋየ ዘአንተ ፈጠርከ።

 

መዓልቲ ናትካያ፡ ለይቲውን ናትካያ። ንብርሃንን ጸሓይን ገበርካየን። ንብዘሎ ወሰናት ምድሪ ንስኻ ኣጽናዕካዮ፡ ንሓጋይን ክረምትን ፈጠርካዮም።

ንባባት

ኣንባቢ

1ቈረ 1218-ፍጻመ

ዲያቆን

1ጴጥ 51-ፍጻመ

ንፍቅ ዲያቆን

ግብ 2028-ፍጻመ

ንፍቅ ካህን

ማቴ 161-12

ሰራዒ ካህን

ቅዳሴ፦  ዘእግዚእነ

   

 

Diocese



 



 


ካብ ውሽጢ ኤርትራ ዝተረኽበ ንቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ንምቁጽጻር ብመንግስቲ ኤርትራ ክካየድ ዝጸንሐን ዘሎን ሽርሒ ዘቃልዕ ቪድዮ 



Support Tewahdo TV

Gofundme


Support Diocese

PayPal


ድኳን መጻሕፍቲ/Book Store


ጋዜጣ ፍኖተ ብርሃን፡ ልሣን

 ቤተ ክርስቲያን ተዋሕዶ


ስብከተ ወንጌል


ራድዮ ቃለ ኣዋዲ


መጻሕፍቲ - Books 


ጾምን በዓላትን


Diocese Churches

 

Radio Tewahdo

 Video - Youtube

TV Tewahdo

A Message from H.G. bishop Mekarios

መጸናንዒ ቃል ብብጹእ ኣቡነ መቃርዮስ

ኦርቶዶክሳዊት ቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ብኸመይ

</div