S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

ኣብ ፍቕሪ ዚነብር ሰብ [መበል 19 ሰንበት: ቊ.፳፯/27, 2023]

ንሕናውን ነታ ኣምላኽ ኣባና ዘላቶ ፍቕሪ ፈሊጥናያን ኣሚንናያን ኣለና። ኣምላኽ ፍቕሪዩ፡ እቲ ኣብ ፍቕሪ ዚነብር (ሰብ) ከኣ ኣብ ኣምላኽ ይነብር፡ ኣምላኽውን ኣብኡ ይነብር።” 1ዮሃ 416

ከም ስርዓት ቅድስት ቤተ ክርስትያንና፡ ብኣቈጻጽራ ግእዝ ካብ ግዝረት (ጥሪ 6) ክሳዕ ጥሪ 10 ዘሎ ቕንያት፡ናዝሬት ሕፅነትተባሂሉ ይጽዋዕ። ብግእዝሕፅነት (ሕጽነት)” ማለት፡ ብትግርኛዕብየትማለትዩ። እምበኣር፡ እዚ ቕንያት ጐይታና ኣብ ናዝሬት ብዛዕባ ምዕባዩ እነስተንትነሉ ቕንያትዩ።ኣብ ናዝሬት ምዕባዩ እንታይ ፍሉይነት ስለ ዘለዎዩ፡ ብደረጃ ቤተ ክርስትያን ናይ ዝኽሪ መዓልታት ዝተፈልየሉ፧ዚብል ኣገዳሲ ሕቶ ኺለዓለና ይኽእልዩ። ብመሰረቱ ኣገዳስነት ዘይብሉ ሓበሬታ ኣብ ቃል እግዚአብሔር ኣይሰፍርንዩ። ኣብ ናዝሬት ምዕባዩ ዘለዎ ኣገዳስነት ድማ፡ መርኣያ ናይ ዕዙዝ ትሕትናኡ ስለ ዝዀነዩ። ከተማ ናዝሬትን፡ እታ ንሳ እትርከበሉ ኣውራጃ ገሊላን፡ ኣብ ጐይታና ዝነበረሉ ዘመን ኣዝየን ሕሱራትን ንዑቓትንየን ዝነበራ። ከምኡ ዝዀናሉ ምኽንያት ከኣ፡ ነገስታት ኣሶር ነቲ ኣብ ቦታ ዝነበረ ህዝቢ እስራኤል ብምርኮ ናብ ምድሪ ኣህዛብ ድሕሪ ምግዓዞም፡ ነቶም ኣብኡ ዝነበሩ ኣህዛብ ድማ ናብ እስራኤል ኣግዒዞምዎ ነበሩ (2ነገ 1718-24) ኣህዛብ ብኣይሁድ ኣዝዮም ንዑቓትን ጽሉኣትን ስለ ዝነበሩ፡ እቲ ንሳቶም ዝተቐመጥዎ ቦታ ድማ ምስኣቶም ተናዕቀ። ገሊላ፡ ነገድ ዛብሎንን ንፍታሌምን ዝተረስተይዎ መሬት ዝነበረ። ብሰሪ ዝፈጸምዎ ኣምልኾ ጣኦት ግና፡ ንህዝቡ ነቒሉ ኣህዛብ ከም ዚሰፍርዎ ብምግባር ነታ ምድሪ ኣቃለላን ኣሕሰራን። እንተ ዀነ መሓርን ሕያዋይን ኣምላኽ ስለ ዝዀነ፡ እቲ ኻብ ነገድ ይሁዳ ዝዀነ ብርሃን ዓለም ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ፡ ኣብኣ ዓብዩ ብርሃን ወንጌል ቅድም ንገሊላ ኺስበኸላ ገበረ። ነቶም ዚንዕቅዋን ዚምክሑላን ኣይሁድ ድማ ኣስተሓፈሮም፡ ነቲ ቕድሚ 600-700 ዓመታት ብነብዪ ኢሳይያስ ዝተነግረ፦

ግናኸ ኣብ እትሽገር ሃገርሲ ጸልማት ኣይኪነብርንዩ። ኣብ ዘመን ቀደም ንምድሪ ዛብሎንን ንምድሪ ንፍታሌምን ከም ዘቃለለን፡ ከምኡ ኣብ ዳሕራይ ዘመን ንመገዲ ባሕሪ፡ ንማዕዶ ዮርዳኖስ፡ ነታ ናይ ኣህዛብ ገሊላ ኬኽብራዩ። እቲ ኣብ ጸልማት ዚመላለስ ህዝቢ (ገሊላ) ዓብዪ ብርሃን ረኣየ። ነቶም ኣብ ምድሪ ድነ ሞት ዚነብሩውን ብርሃን ኣብርሃሎም።

ዚብል ትንቢት፡ ብግብሪ ፈጸሞ (ኢሳ 91,2 ማቴ 413-16) ብኸም ድማ ጉይታና ኣብ ናዝሬት ብምዕባይ ኣብ ገሊላ ብምግልጋል፡ ነቲ ሕሱርን ንዑቕን ዝዀነ ህዝብን ምድርን ኣኽበሮ። ናዝሬት ንዕቕቲ ስለ ዝነበረት ናትናኤል እቲ ገርህን ቅኑዕን ሃዋርያኳ፡ንዮሴፍ ብዓል ናዝሬት ረኺብናዮምስ በልዎ፡ካብ ናዝሬትዶ ገለ ሰናይ ኪመጽእ ይከኣልበለ (ዮሃ 145-51) እቲ ህዝብን እቶም መራሕቲ ሃይማኖትንውን፡ክርስቶስዶ ካብ ገሊላ ዚመጽእ ኰይኑ፡ ........መርምር ካብ ገሊላ ነብዪ ኸም ዘይትንስእ ክትርእይ ኢኻይብሉ ነበሩ (ዮሃ 740-43,47-53) ነቲ ብሓጢኣት ዝሓሰረ ስጋና ምልባሱ፡ካብ ወለዶኡ መን ሓስቦ፧ኽሳዕ ዚበሃለሉ ካብ ትሑትን ድኻን ወለዶ ምውጻኡ፡ ኣብ ንዕቕቲ ኣድጊ ተወጢሑ ሆሳእናኡ ምጽምባሉ፡ ንትሑታት ገሊላውያን ገፈፍቲ ዓሳ ደቀ መዛሙርቱ ምግባሩ፡  ዓርኪ ተገውትን ሓጥኣንንክሳዕ ዚበሃል፡ ነቶም ኣይሁድ ዚጽየፍዎም ሓጥኣን ምሕቋፉ፡ ምስ ገበነኛታት ተሰሪዑ ምስቃሉ ወዘተ ናይ ዕዙዝን መዳርግቲ ኣልቦን ትሕትናኡ መርኣያ (ማቴ 911 1125 1ቈረ 126-29)

ቅዱስ ያሬድ ኣብ ናይ ሰንበት መዝሙሩ ኣገዳስነት ናይ ኣብ ናዝሬት ምዕባዩ ንኼመልክት ኣብ መዝሙሩበቤተልሔም ተወልደ፡ ወበናዝሬት ተሐፅነ” (ኣብ ቤተልሄም ተወሊዱ፡ ኣብ ናዝሬት ዓበየ) ኢሉ ኣሎ። ኣብድጓዝተሰምየ መዝሙር ናይ ቤተ ክርስትያንናውንናዝሬት እምገሊላ ትንዕስ በዓፀደ፡ ወበፀጋ ትትሌዓል ፈድፋደ” (ናዝሬት ብቦታ ካብ ገሊላ እታ ዝነኣሰት፡ ብጸጋ ግን ኣዝያ ዝለዓለት) ዚብል ግሩም ምስጢር ኣሎ።

እግዚአብሔር ወልድ፡ ጐይታናን መድሓንናን ኢየሱስ ክርስቶስ ብኸም ዝበለ ሕሉፍ ትሕትና ኺግለጽ ዝደረኸ ምኽንያት እንታይዩ፧ ቅዱስ ዮሃንስ ኣፈወርቅ፡ፍቕር ሰሐቦ ለወልድ ኃያል እምመንበሩ” (ፍቕሪ፡ ነቲ ሓያል ወልድ ካብ መንበሩ ሰሓቦ) ኸም ዝበለ፡ እቲ ቐንዲ ድርኺት ናይ መለኮትፍቕሪጥራሕዩ። ጐይታናን መድሓኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ከም ገይሩ ርእሱ እምብዛ እንተ ዘየትሕት፡ ነታ ዓባይ ፍቕሩ ኣብ ማእከልና ኼጕልሓን ኬግህዳን ኣይምኸኣለን ነይሩ። ኣብ መስቀል ተሰቒልካ ሙማት፡ ኣብ ስርዓት ሮማውያን፡ ነቶም ዝኸፍኡ ገበነኛታት ዚወሃብ ፍርዲ ዝነበረ። እቶም ምስ ጐይታና ዝተሰቕሉ ኽልተ ኸተርቲ፡ ናይ ሓቂ መርትዖዮም። እቲ ሓጢኣት ዘይብሉ ንጹህ ጐይታ፡ ክሳዕ ሞት መስቀል ብምትሓትዩ፡ ነታ ዕዝዝቲ ፍቕሪ ኣምላኽ ዘግሃደልና። ቅዱሳት ሃዋርያትውን ኣብ ወንጌል ኰነ ኣብ መልእኽታቶም ነዚ ሓቂዮም ዘረጋገጹልና (ዮሃ 316 1513 ሮሜ 58 ኤፌ 23-5 1ዮሃ 49,10) ትሕትና፡ ናይ ዕዙዝ ፍቕሪ መርኣያዩ። ፍቕሪ፡ ንርእስኻ ክትንሕፍን ከተኽብርን ኣይተኽእለካንያ። ብኣንጻሩ ርእስኻ በጃ ኻልኦት ከተሕልፍ ትድርኸካ። ፍቕሪ እንተ ዘየላ ግና፡ ትዕቢትን ትምክሕትን ጃህራን ዚነግስ። ቅዱስ ጳውሎስ፡ ንፍቕሪ ኺገልጻ ኸሎ፦

ፍቕሪ ዓቃልያ፡ ፍቕሪ ለዋህያ፡ ፍቕሪ ኣይትቐንእን፡ ፍቕሪ ኣይትጀሃርን ኣይትንፋሕን (ትሕትቲ) (ንኻልኦት) ኣይተስተሓፍርን፡ ናታ ኣይትደልን፡ ኣይትምረርን፡ ኣይትቕየምን (ምሕረተኛ)

ዝበለሉ ምኽንያት ከኣ ንሱ (1ቈረ 134,8) ኣብ ዕዝዝቲ ፍቕሪ ክርስቶስ ድማ እዚ ሓቂ ተተግቢሩ። ስለ ድማ ብዛዕባ ፍቕሩ ዝወለዶ ትሕትናኡ፦

“(ክርስቶስ) ብመልክዕ ኣምላኽ (ብባህርዩ ኣምላኽ) ክነሱ፡ ነቲ ማዕረ ኣምላኽ ምዃኑ ኸም (ዝተመንዝዐ ገይሩ) ኣይረኣዮን። መልክዕ ባርያ ወሲዱ ርእሱ ኣሕሰረ፡ ሰብውን መሰለ፡ (ብናብራኡ) ከም ሰብ ኰይኑ ተረኽበ። ርእሱ ኽሳዕ ሞት ኣትሓተ፡ ክሳዕ ሞት ኣብ መስቀል ደኣ ተኣዘዘ።

ተባሂሉ ተመስከረሉ (ፊል 26-8) ዕባይ ናዝሬት ኪኸውንናዝሬታዊኺበሃል ምፍቃዱ ድማ ኣካል ናይ ዕዙዝ ፍቕሩን ትሕትናኡንዩ። እቲ ብልዕልና መለኮቱ ሰማያት ኪጾርዎ ዘይክእሉ፡ መላእኽቲ ኣብ ቅድሚኡ ዚርዕዱሉ ኣምላኽ-ኣማልኽቲ፡ ንጉስ-ነገስታት፡ ጐይታ-ጐይቶት እግዚአብሔር ወልድ፡ ኢየሱስ ክርስቶስ፡ ኣብ ንርእሶም ሓጥኣን ዝዀኑ ኣይሁድ ዝነዓቕዋ ናዝሬት ኪዓብይ ምፍቃዱ፡ ኣእምሮ ኺበጽሖ፡ ቋንቋውን ኪገልጾ ዘይክእል ዕጹብ ድንቂ ትሕትናዩ።

ኣብ ዕለት ብዛዕባኣብ ፍቕሪ ምንባርክንመሃር ዘድለየሉ ምኽንያት ደኣ እንታይዩ፧ እቶም ነዚ ናይ ዕለት ንባባት ሓድሽ ኪዳን ዝሰርዑልና ቅዱሳን ኣቦታትና፡ ነቲ ኣብ ናዝሬት ብምዕባዩ ዝገለጾ ትሕትና ምስ ፍቕሪ ዘለዎ ዝምድና ንምግላጽ ዝገበርዎ ምዃኑ ዘየማትእዩ። ጐይታና ባዕሉ ዀነ ቅዱሳን ሃዋርያቱ ፍቕሪ ኣብ ምፍጻም ኵሉ ትእዛዛት ዘለዎ ዓብይ ግደ ገሊጾምልናዮም።

ኣብዘን ክልተ ትእዛዛትዚኣተን (ፍቕሪ ኣምላኽን ፍቕሪ ብጻይን) ብዘሎ ሕግን ነብያትን ተሰቒሉ ኣሎ።ማቴ 2240

እቲ ንብጻዩ ዜፍቅር ንሕጊ ፈጺምዎዩ፡ ....... እዚ፡ <ኣይትዘምው፡ ኣይትቕተል፡ ኣይትስረቕ፡ ብሓሶት ኣይትመስክር፡ ኣይትመነይ፡> እተባህለ፡ ካልእ ትእዛዝውን እንተ ዀነ፡ በዚንብጻይካ ኸም ነፍስኻ ኣፍቅሮዚብል ቃል ክቱትዩ። ፍቕሪ ንብጻያ እከይ ኣይትገብሮን፡ እምበኣርሲ ፍቕሪ መደምደምታ ሕጊያ።ሮሜ 138-10

ማለት ኵሉ ሕጊ፡ንብጻይካ ኸም ነፍስኻ ኣፍቅር ትብል ሓንቲ ቓል ይፍጸምዩ።ገላ 514

ካብ ዝተጠቕሰ ቓል እግዚአብሔር ኸም ንርድኦምበኣር፡ ንዅሉግበር፡ ኣይትግበርዚብል ትእዛዛት ኣምላኽ ክንፍጽም እተኽእለና፡ ፍቕሪያ። እቲ ፍቕሪ ኣምላኹን ፍቕሪ ብጻዩን ዘለዎ ሰብ፡ መለለዪ ህይወቱ፡ ተኣዝዞዩ። ጐይታናውን እቲ ሓቂ ኸምኡ ምዃኑ ባዕሉን ብሃዋርያኡን ገይሩ ገሊጹልናዩ።

ተፍቅሩኒ እንተ ዄንኩምሲ፡ ትእዛዛተይ ሓልው። ...... እቲ ትእዛዛተይ ዘለዎ ዚሕልዎ፡ ንሱ ዜፍቅረኒ ...... ዜፍቅረኒ እንተሎ፡ ቃለይ ይሕልው ..... እቲ ዘየፍቅረኒ ግና ንቓለይ ኣይሕልዎን . . . “ ዮሃ 1415,21,23,24

እቲ ንቓሉ ዚሕልው ግና፡ ፍቕሪ ኣምላኽ ብሓቂ ኣብኡ ትፍጸም። ኣብኡ ኸም ዘለና፡ በዚ ኢና፡ንፈልጥ። . . . ፍቕሪ ንኣምላኽ ትእዛዛቱ ኽንሕልውሞ፡ ትእዛዛቱውን ኣይከቢድንዩ።” 1ዮሃ 25 53

እቲ ሓቂ እዚ ኻብ ኰነ፡ ትሕትና ድማ ካብተን ትእዛዛት ሓንቲ ስለ ዝዀነት፡ ብዘይ ፍቕሪ ኽትፍጸም ኣይትኽእልንያ። ንኣምላኽ ዜኽብርን ንሰባት ኣርኣያ ዚኸውንን ትሕትና፡ ኣብቶም ብፍቕሪ ሃብታማት ዝዀኑ ሰባት ጥራሕ ዚርከብ ጸጋዩ። ፍቕሪ ኣብ ዘለዎ፡ ነቲ ሰይጣናዊ ባህርይ ዝዀነ ትዕቢት ዚኸውን ስፍራ ፈጺሙ የልቦን። ፍቕሪ፡ ካብ እግዚአብሔር ዚጸልኦ ዅሉ ኽፉእ ባህርይን ግብርን ሓራ እትገብረና መንጽሂት ባህርይያ። ኣብ ልዕል ኢልና ዘንበብናዮ ናይ 1ቈረ 134-8 መልእኽቲ ኸም ዝተገንዘብናዮ፡ ንዅሉ ዝተኣዘዝናዮ ተደለይቲ ባህርያት ኣልቢሳ፡ ነቲ ዘይተደላዪ ጽዩፍ ባህርያት ኣርሒቓ ንኣምላኽ እተምስለና፡ እዛ መለኮታዊት ባህርይ ዝዀነት ፍቕሪያ።

ትእዛዛቱ ኣይከቢድንዚብል ቃል መብዛሕትኡ ጊዜ ንኽንርድኦ ዀነ ንኽንቅበሎ እምብዛ ዚኸብደና። ኵላትና ሓደ ዓይነት ዓቕሚ ወይ ሓይሊ ስለ ዘይብልና፡ ክብደት ኣብ ምጻር ኣዝዩ ዓብይ ፍልልይ ዘሎና። ንሓደ ምሉእ ኵንታል ብቐሊሉ ኼልዕል ዚኽእል ሓያል ሰብ ኣሎ። መብዛሕትና ግን ይትረፍ ኵንታል ከነልዕል፡ ነዛ ፍርቂ ዅንታል ንማለቱ ነቕ ከነብላ ዘይንኽእል ኢና። ክንዕወት እንተ ዄንና፡ ነቲ ኸነልዕሎ ዝደለና ኽብደት ዚምጥን ሓይሊ ኺህልወና ናይ ግድንዩ። ፍቕሪ ድማ ዓቕምን ሓይልን ናይ ሰብያ። ንኣምላኽ ኰነ ንሰብ ዘሎና ፍቕሪ ብመጠኑ እናዓበየ ብዓይነቱ ድማ እናበለጸ ምስ ዚኸይድ፡ ክንፍጽሞ ዘይንኽእል ዚኸብደና ትእዛዝ ኪህልው ኣይክእልንዩ። ይትረፍተዓገስ፡ ትሕት በልዚብል ቀሊል ትእዛዛት፡ህይወትካ በጃ ሃብዚብል ትእዛዝ ኣይከብደናንዩ። ብዘይ ፍቕሪ ትሑት ክትከውን ምፍታን ልክዕ ሓይልኻ ደርቢኻስ ክብደት ከተልዕል ናይ ምፍታን ዓሻ ሃቐናዩ። ሳምሶን ብሓንቲ ኣመንዝራ ሓይሉ ተላጽዩ ኪኸይድ ድሕሪ ምፍቃዱሞ፡ ፍልስጤማውያን ምስ መጽዎ፡ ገና ኸም ቀደም ምስ ሓይሉ ዘሎ መሲልዎ፡ ፍኒሕኒሕ ክብል ፈተነ። ኬስልጥ ግን ኣይከኣለን። ፍቕሪ ደርብዩ ኼብቅዕ ጻድቕ ባህርይን ግብርን ኬዘውትር ዚፍትን ሰብ ድማ፡ ካብ ናይ ሳምሶን ዝተፈልየ ታሪኽ ኪህልዎ ኣይክእልንዩ። ጸላኢኡ ደኣ ኣብ ልዕሊኡ ዚዕወትምበር፡ ንሱስ ከቶ ኣይዕወትንዩ።

ብዘይካ ዝተጠቕሰ ሓቂ፡ ፍቕሪ-ኣልቦ ምዃን እንታይ ካልእ ሳዕቤን ኣለዎ፧ ክሳዕ ሕጂ ኽንርእዮ ዝጸናሕና ሓቂ፡ ፍቕሪ ኣብ ተኣዘዘ ዘለዋ ዕዙዝ ግደዩ። ነታ በዅሪ ዅሉ ትእዛዛት ዝዀነት ፍቕሪ ኺእዘዛ ዘይከኣለ፡ ንኻልእ ትእዛዛት ኪፍጽም እምብዛ ይኸብዶ፡ ኣይኰነሉን ድማ።ዝገበረ ገይሩ እንተ ፈጸሞከ፡ እንታይ ረብሓኡ፧ኢልና ኽንሓትትውን ግቡእዩ። ናይ ፍቕሪ ብልጫ ትእዛዛት ኣብ ምፍጻም ጥራሕ ኣይድረትንዩ። ንዅሉ ዝገበርናዮ ተግባር ተቐባልነት እተጐናጽፎውን ፍቕሪያ። ይትረፍ ነቲ ፍረ መንፈስ ዝዀነ ስነ ምግባራት፡ ዋላ ነቲ ናይ መንፈስ ቅዱስ ውህበታትውን ተቐባልነትን ክብርን እተጐናጽፎ ፍቕሪ ምዃና፡ ሃዋርያ ቅዱስ ጳውሎስ ኣነጺሩ ገሊጹልና ኣሎ።

ብቛንቋታት ሰብን መላእኽትን እንተ ዝዛረብ፡ ፍቕሪ ኻብ ዘይትህልወኒ፡ ከም ዜድህይ ኣስራዚ ወይ ጭልጭል ከም ዚብል ጸናጽል ምዀንኩ (ነይረ) ትንቢት እንተ ዚህልወኒ፡ ኵሉ ምስጢራትን ኵሉ ፍልጠትን እንተ ዝፈልጥ፡ ፍቕሪ ኻብ ዘይትህልወኒ፡ ከንቱ ምዀንኩ ነይረ። ኵሉ ገንዘበይ ከኣ ንድኻታት እንተ ዝዕድል፡ ስጋይውን ንምንዳድ (ንሰማእትነት) ኣሕሊፈ እንተ ዝህብ፡ ፍቕሪ ኻብ ዘይትህልወኒ፡ ሓንቲ ኣይጠቕመንንዩ።” 1ቈረ 131-3

ኣብ ንባብ ተጠቒሶም ዘለው ውህበታትን ስነ ምግባራትን ኣዝዮም ዓበይቲዮም። ፍቕሪ ንዘይብሉ ሰብ ኪህልውዎ ዚኽእሉን ኪፍጽሞም ዚኽእሉንዮም። ፍቕሪ ዘይብልካ እንተ ዄንካ ግን እቶም ውህበታት ኣይጠቕሙን ጥራሕ ዘይኰነስ ጐዳእቲዮም ዚዀኑ። ምኽንያቱ መጐልበቢ ናይ ክፍኣትካ ዀይኖም ብኣታቶም ክትጥበርን ናብ ንስሓ ኸይትበቅዕን ክትዕንቀፍን ስለ ዚገብሩዮም። እቲ ኣብ ማቴ 720-23 ዘሎ ቓል፡ ነዚ ሓቂ ዜረጋግጸልና። እቶም ኣብኡ ተጠቒሶም ዘለዉ፡ ኣብ ሓደ ጊዜ ገበርቲ ተኣምራትን ገበርቲ ዓመጻን ነበሩ። ንሰብ ካብ ምጽላእን ፍቕሪ ዘይብልካ ኻብ ምዃንን ዚኸፍእ ዓመጻ ድማ የልቦን። ምኽንያቱንሓው ዚጸልእ ዘበለ ዅሉ፡ ቀታል ነፍሲተባሂሉ ብግልጺ ተነጊሩና (1ዮሃ 315) ቅትለት ነፍሲ ድማ፡ ብሕጊ ኣምላኽ ኰነ ብሕጊ ሰብ፡ እቲ ዝኸፍአ ዓመጻን ገበንንዩ። ስለ ኸኣ ቅዱስ ወንጌል፡ኵሉ ግብርኹም ብፍቕሪ ይገበርኢሉ ዚእዝዘና (1ቈረ 1614)

ናይ ዝተገልጸ ሓቂ ዜሕዝን ኣብነት ዚዀነና ድማ፡ እቲመልኣኽ ቤተ ክርስቲያን ኤፌሶንተባሂሉ ብጐይታ ዝተጸውዐ መራሕ ቤተ ክርስትያንዩ። እዚ ኣገልጋሊ ቤተ ክርስቲያን ኣዝዩ ዕዉትን ኣብነታውን ኣገልጋሊ ዝነበረ። ነቲ ዅሉ ዓወቱ ከንቱ እትገብር፡ ሓንቲ ግን ከኣ ኣዝያ ዓባይ ጕድለት ተረኽበቶ። እዛ ጕድለትዚኣ ነቲ ዅሉ ቝምነገሩ ኣበላሽያ፡ ካብ ኣብ ቅድሚ ኣምላኽ ዝነበሮ ክብርን ማዕርግን እትነቕሎ ጒድለት ነበረት።

ግብርኻን ጻዕርኻን ትዕግስትኻን፡ ነቶም እኩያት ሰባትውን ክትጾሮም ከም ዘይከኣልካን (ብግቡእ ስለ ዝተቓወምካዮምን) ነቶምኣይሁድ ኢናዚብሉ ዘይኰኑ፡ ተዓዚብካዮምሲ ሓሰውቲ ዀይኖም ከም ዝረኸብካዮም እፈልጥ ኣለኹ። ትዕግስቲ ኸኣ ኣሎካ፡ ስለ ስመይ ኢልካውን (መከራ) ተጻወርካ፡ ኣይሰልኬኻን። ግናኸ ነታ ቐዳመይቲ ፍቕርኻ ሓዲግካያ ኢኻ እዚ (ጕድለት) ረኺበልካ ኣለኹ። እምበኣርሲ ኻበይ ከም ዝወደቕካ ዘኽር ተነሳሕ፡ ነቲ ቐዳማይ ግብሪውን ግበሮ። እንተ ዘይኰነስ ክመጸካ፡ እንተ ዘይተነሳሕካውን፡ ነቲ ቐዋሚ ቐንዴልካ ኻብ ስፍራኡ ኸዝብሎ (ክነቕሎ)’የ። ግናኸ ነቲ ኣነ ዝጸልኦ ግብሪ ኒቆላውያን ንስኻውን ስለትጸልኦ፡ ዜመስግን (ግብሪ) ረኺበልካ ኣለኹ።ራእ 22-6 .

ኣብ ኽፍሊዚኣ ዘሎ ኣዝዩ ደስ ዜብል ኣገላልጻ፡ ንፍቕሪ፡ቀዳመይቲ ግብሪኢሉ ምስማዩዩ። ጐይታናውንቀዳመይትን ዓባይን ትእዛዝኢሉ ሰምይዋ ኣሎ (ማቴ 2234-70 ማር 1228-34) ቅዱስ ጳውሎስውንዝዓበየ ውህበትን ዝበለጸ መገድንብምባል ገሊጽዋ ኣሎ (1ቈረ 1231) እቲ ዜሕዝን ከኣ እዚ ብጐይታኡ ዝተመጐሰ ብሉጽ ኣገልጋሊ ነዛ ቐዳመይትን ብልጽትን መንፈሳዊት ንብረት ምድርባዩዩ። ኣዝዩ ኸቢድ ውድቀት ስለ ዝዀነ ኸኣ፡ካበይ ከም ዝወደቕካ ዘክር (ፍለጥ)” ኢሉ ኣጠንቀቖ። እታ ቐንዴሉ ኸይተነቕለት ከላ፡ ነታ ዝደርበያ ብልጫኡ ብንስሓ ኼልዕላን ደጊሙ ኺለብሳን ተነግሮ። ንፍቕሪ ኻብ ልብና ኽንነቕላ ኸለና፡ ንርእስና ኻብ መንግስቲ ኣምላኽ ነቒልና ናብ ገሃነም ናይ ምድርባይ ዜሕፍርን ዜነውርን ዓሻ ምርጫ ኸም ዘልዓልና ኸነስተውዕል ይግባእ።

ንምንታይ ኻብ ፍቕሪ ምውዳቕሲ ካብ ሰማይ ምውዳቕ ዚኸውን፧ ክሳዕ ክንዲ ኸቢድ ኣበሳን ዕሽነት ዚገብሮ ዘሎ እንታይዩ፧ ናይ ዕለት ኣርእስትን መሪሕ ጥቕስን፡ ነዚ ኣገዳስን ኣማእዛንን ሕቶ ኺምልስ ዝተሰርዐዩ። ናይ ብሓቂ መንፈሳዊ ኣእምሮ ንዘለዎ ሰብ፡ኣምላኽ ፍቕሪተባሂሉ ኺንገሮ ኸሎ፡ ንፍቕሪ ኼልዕላ ወይ ኪድርብያ ኸሎ፡ እንታይ ይገብር ከም ዘሎ ኪስወሮ ኣይክእልንዩ። ስለ ንፍቕሪ ዚድርብያ እቲ ኣእምሮ ዘይብሉ፡ ኣቐዲሙ ነእምሮኡ ዝደርበየ ሰብ ጥራሕዩ። ብዛዕባ መንፈሳዊ ኣእምሮምበር፡ ብዛዕባ ስጋዊ ኣእምሮ ንዛረብ ከም ዘየለና ኣይንዘንግዕ (ሮሜ 121-23,28 121 ኤፌ 417-24 ቈሎ 22,3) ነቶም ኣእምሮ ዘይብሎም ኣመልኪቱ ብቕዱሳን ነብያት ዝተነግረ ቓል ድማ ኣዝዩ ዜርዕድዩ።

“.......ኣእምሮ ዘይብሉ ህዝብስ ኪወድቕዩ። ......ኣእምሮ ዘይብሉ ህዝቢሞ፡ ስለ እቲ ፈጣሪኡ ኣይድንግጸሉን፡ እቲ ደኳኒኡ ድማ ኣይምሕሮን።ሆሴ 414 ኢሳ 2711

ስለ እቲ ፍቕሪ ዚድርብይ ሰብ፡ ነቲ ፍቕሪ ዝዀነን ብፍቕሪ ዜናብሮን ኣምላኽ ይድርብይ ከም ዘሎ ስለ ዘይፈልጥ፡ ናይ ብሓቂ ኣእምሮ ዘይብሉ፡ ብኽልተ እግሪ ዚኸይድ እንስሳ ዚኸውን። ናይ ከም ዝበለ ሰብ መሰረታዊ ጸሎት፡ኣእምሮ ሃበኒ፡ ካብ ሕሱር ኣእምሮ ኣናግፈኒ፡ ሰብ ናይ ምዃን ዳግማይ ዕድልን ክብርን ሃበኒኪኸውን ዚግባእ (መዝ 119125 ዳን 434-37 ኤፌ 18-10 ቈሎ 19)

መሪሕ ጥቕስና፡ ብፍቕርን ኣብ ፍቕርን ዚነብር ሰብ ናይ ምዃን ክልተ ዓበይቲ ረብሓታት ገሊጹልና ኣሎ።

1. ንስኻ ኣብ ኣምላኽ ትነብር፡

2. ኣምላኽ ኣባኻ ይነብር።

ስጋዊ ኣእምሮ ነዚ ምስጢር ኺርድኦ ከቶ ኣይክእልንዩ። እዚ ምስጢር እንተ ዚርድኣና፡ ባዕሉ ሃዋርያ ጽልኢ ዝዀነ ዲያብሎስን እታ ጽልኢ ብቐንዳን ንዘለኣለም ክሳዕ ዚቐብጹና ህይወትና ምተለወጠ ነይሩ። እቲ ስጋዊ ኣእምሮና ንሕና ኣብ ገዛናን ኣብ ከተማናን ከም እንነብር ደኣምበር፡ ገዛናን ከተማናን ኣባና ኣብ ውሽጥና ኺነብሩ ኸም ዘይክእሉ ዚፈልጥ። እቲ ሓቂ ኸኣ ከምኡዩ። ኣብ ነገራዊ ዓለም እቲ ሓቂ ንሱዩ። ኣብ መንፈሳዊ ዓለም ግና እቲ ሓቅን ክውንነትን ኣዝዩ ዝተፈልየዩ። ሰብ ኣብ ምድሪዚኣ ኣብ ገዝኡ ኾፍ ኢሉ ኸሎ፡ ኣብ ጐደናታት ከተማኡ እናተዛወረ ኸሎ፡ ኣብ ትካሉ እናሰርሐ፡ ኣብ ቤት ትምህርቱ እናተማህረ ኸሎ ኣብ ኣምላኽ ኪነብር ይኽእልዩ። ነዚ ተኣምር ኽዉን ካብ ዚገብሩ ባህርያት ግብርታትን ሓንትን ቀዳመይትን ከኣ ፍቕሪያ። እታ ኣቢጋይል ዝተባህለት ኣእምሮኣ ዝተባረኸ ብልሂ ሰበይቲ፡ ንቕዱስ ዳዊት፡ነፍስኻ ኣብ እግዚአብሔር፡ ኣብ ኸረጺት ህያዋን ጥቕልልቲ ትኹን (ትንበር)ኢላ ኣዝዩ ዜገርም ምስጢር ዝመልኦ ምርቓ መረቐቶ (1ሳሙ 2529) ንፍቕሪ ምርጫና ጌርና ኸነልዕላን ክንነብራን ከለናምበኣር፡ ነዚ ኽብርን ተኣምርን እንበቅዕ ሰባት ንኸውን ከም ዘለና ነስተውዕል።

እቲ ኻልኣይ ዓብዪ ረብሓ ናይ ፍቕሪ ድማ፡ ኣምላኽ ኣባና ኺሓድር፡ ንሕና ማሕደርን መቕደስን ናይ ኣምላኽ ክንከውን ዜብቅዓና ምዃኑዩ። ኣምላኽ ፍቕሪ ስለ ዝዀነ፡ ፍቕሪ ኣብ ዝመልኦ ሰብ ጥራሕ ኺነብር ዚኽእል። መቕደስ ኣምላኽ ምዃንና ቃል እግዚአብሔር ብኣጽንዖት ደጋጊሙ ዜረጋግጸልና (1ቈረ 316,17 619,20 2ቈረ 616 ኤፌ 222 እብ 36 1ጴጥ 25) ኣብ መቕደስ ስጋና ንኣምላኽ እንዓጥነሉ ምኡዝ ዕጣን ከኣ ፍቕሪዩ። ኣብ ንሕና ዝሰራሕናዮ ቤት መቕደስ ዘይኰነስ፡ ኣብ ባዕሉ ዝፈጠሮ መቕደስ ስጋና ኺሓድር ዚመርጸሉ ምኽንያት ከኣ ንሱ (ኢሳ 5715 661,2) እቲ ሰማይን ምድርን ኪጾርዎ ዘይክእሉ ልዑል ኣምላኽ፡ ኣብ ድኹምን መዋትን ስጋና ኺሓድር ዝበሃገ፡ ንፍቕርናን ንኻልእ ኵሉ ቅዱስ ስነ ምግባርን ከም መስዋእቲ ገይሩ ኪቕበል ስለ ዝመረጸዩ። ጽልእን ቂምታን ግን ዕጣንን መስዋእትን ናይ ኣጋንንቲዩ። ኣይግበሮምበር፡ ኣብ ቜምናላ ዘለና ቤት መቕደስ፡ ሓደ ኻህን ዕጣን ገዲፎም፡ ዓዲ ዜሕድግ ሽታ ዘለዎ ኽፉእ ነገር እንተ ዚዓጥኑልና፡ እንታይ ምበልና፧ እንታይከ ምገበርና ኔርና፧ ኣብ ቅድስቲ መቕደስ ስጋና፡ ነቲ ማሕደሩ ዝገበረና መኽበሪና ኣምላኽ ጽልእን ቂምታን ክንዓጥነሉ ኸለናኸ ሰማይን ምድርን ዘይጾሮ ኸቢድ ኣበሳዶ ኣይኰነን!! ስለዚዶይኰነን፡ ነቶም ንፍቕሪ ተሓሲሞም ንጽልኢ ዝመረጹ ዓያሱን ሕሱማትን ሰባት፡ ኣብ ገሃነም ብዘለኣለማዊ ስቓይ ዚብቀሎም!!

እምበኣር ናይ ብሓቂ ምስ ኣእምሮናን ቀልብናን እንተሊና፡ ነቲ ዜሕሸናን ጽቡቕ ዜፍድየናን ንምረጽ። ነዚእንታይ መጺኡኒየ፡ ነዚ ወይ ነዚኣ ዘፍቀርኩዜብለና ዘሎ ኣጋንንታዊ ትምክሕቲ ንደርብይሞ፡ ነቲ ተጸዪፍና ዝደርበናዮ ፍቕሪ ነልዕል። ነቲ ኻብ ልብና ብውርደት ዝሰጐጕናዮ ኽቡር ኣምላኽ ከኣ ናብ ዝበሃጎ መቕደሱ ንምለሶ። ዚርእያ ኣዒንቲ ንዘለዋኦ፡ ፍቕሪ መለኮታዊት ኣኽሊልያ። ንሓይሊ ሓጢኣት እተሰንፍ መንፈሳዊት ሓይሊያ። ንመዋቲ ናይ ውርደት ስጋ፡ ማሕደር መለኮት እትገብር መንፈሳዊት ጥበብያ። ንስጋና ህያውን ቅዱስን መስዋእቲ እትገብር፡ ንኣምላኽ እተስምር ቅብልቲ ባህርይ ጥሪትናን ሃብትናን ንግበራ፡ ኣብ ፍቕሪ ንንበር፡ ባህሪናን ግብርናን ንግበራ!!

ጸጋ ጎይታና ኢየሱስ ክርስቶስን ፍቕሪ ኣምላኽን ሕብረት መንፈስ ቅዱስን ምስ ኩላትና ይኹን።

ኦርቶዶክሳዊት ተዋህዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ - መንበረ ጵጵስና ሰሜን ኣሜርካ

ጥር 7, 2015 ግዕዝ (15 ጥር/ጥሪ 2023 ፈ  [መበል 19 ሰንበት: ቊ.፳፯/27, 2023]

ምስባክ

መዝ.131(132)፡ 6-7

“ናሁ ሰማዕናሁ በኤፍራታ። ወረከብናሁ ውስተ ዖመ ገዳም። ንበውእ እንከሰ ውስተ አብያቲሁ ለእግዚአብሔር።”

“እንሆ፡ ብዛዕባኣ ኣብ ኤፍራታ ሰማዕና፡ ኣብ መሮር ያዓር ረኸብናያ። ናብ ማሕደሩ ንእቶ፡ ኣብ መርገጽ እግሩ ንስገድ።”

ንባባት

ኣንባቢ

ሮሜ 15፡1-13

ዲያቆን

1ዮሃ 4፡14-ፍጻ

ንፍቅ ዲያቆን

ግብ 13፡32-43

ንፍቅ ካህን

ማቴ 4፡16-32

ሰራዒ ካህን

ቅዳሴ፦ ዘእግዚእነ

   

Diocese



 



 


ካብ ውሽጢ ኤርትራ ዝተረኽበ ንቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ንምቁጽጻር ብመንግስቲ ኤርትራ ክካየድ ዝጸንሐን ዘሎን ሽርሒ ዘቃልዕ ቪድዮ 



Support Tewahdo TV

Gofundme


Support Diocese

PayPal


ድኳን መጻሕፍቲ/Book Store


ጋዜጣ ፍኖተ ብርሃን፡ ልሣን

 ቤተ ክርስቲያን ተዋሕዶ


ስብከተ ወንጌል


ራድዮ ቃለ ኣዋዲ


መጻሕፍቲ - Books 


ጾምን በዓላትን


Diocese Churches

 

Radio Tewahdo

 Video - Youtube

TV Tewahdo

A Message from H.G. bishop Mekarios

መጸናንዒ ቃል ብብጹእ ኣቡነ መቃርዮስ

ኦርቶዶክሳዊት ቤተ ክርስቲያን ተዋህዶ ብኸመይ

</div